VOJKO V, BABY LASAGNA, NIPPLEPEOPLE - Šibenik, Tvrđava sv. Mihovila, 16.08.2024. - galerija
Na TvrÄ‘avi sv. Mihovila noćas se održao trojni koncert – Vojko V, Baby Lasagna i Nipplepeople dijelili su pozornicu preko dva i pol sata, zbog Äega su krenuli s nastupom nešto ranije nego što su inaÄe poÄinjali koncerti, kako bi se svi stigli izredati do razumnog sata, naroÄito s obzirom na demografiju publike. Naime, iako TvrÄ‘ava ima kapacitet od 1077 stajaćih mjesta, noćas je bilo gotovo 1500 ljudi, od Äega su dobar dio Äinila djeca vrtićke dobi. Stvar je u tome što TvrÄ‘ava ima politiku besplatnih karata za sve mlaÄ‘e od sedam godina, što inaÄe ne dolazi do izražaja zbog bendova koji gostuju na TvrÄ‘avi, a koji nisu naroÄito interesantni tom uzrastu. Sada pak nitko nije znao koliko će toÄno djece biti, jer ona ne ulaze u tu brojku od 1077. Nije teško shvatiti od kud toliko zanimanje za koncert, jer se ipak radi o Baby Lasagni koji je stvorio gotovo neviÄ‘eni hype oko sebe, a i Vojko V je vrlo popularan meÄ‘u djecom. Nedavno je Äak izdao i edukativnu slikovnicu u kojoj je preinaÄio pjesmu Ne Može u neku vrstu bontona i smjernica za zdrav život.
Upravo je Vojko otvorio veÄer, a djeca su pohrlila u parter. Prikladno, zapoÄeo je s gore spomenutom verzijom Ne Može, da bi onda nastavio i s originalnom izvedbom. Uz svoje najveće hitove kao što je Zovi ÄŒovika, Moja Lipa, Kako To, Ceca u Parizu, Mamacita itd., odliÄno je skinuo i Ti si mi u mislima od Dine Dvornika, uz naravno nešto promijenjen tekst, a osvrnuo se i na svoje razdoblje u DjeÄacima s jednom „djeÄjom“ pjesmom, kako ju je nazvao, odnosno Lovrinac. U izvedbi ove pjesme najviše se približio Miši KovaÄu, puštajući da publika otpjeva gotovo svaki drugi stih. Nije tu dakako bilo niÄega isforsiranog, svi su jednostavno znali tekst i Lovrinca i brojnih drugih pjesama jer Vojko štanca hit za hitom već duže vremena. Svi su fantastiÄno reagirali na svaki Vojkov mig, a Äesto nije trebao reći ni rijeÄ jer je publika prirodno pratila Vojkovu nepresušnu energiju od prve do zadnje minute. Pjesme su prelazile iz jedne u drugu poput DJ miksa, pa publika nije stizala ni ispratiti pljeskom njihove završetke. Umjesto toga je halabukom za vrijeme pjesama pokazivala oduševljenje Vojkom.
Komunikacija s publikom bila je odliÄna, a njegova neposrednost došla je do izražaja kad je trebao otpjevati pjesmu Ganga i Rera, koju inaÄe pjeva s Pekijem, te je stoga angažirao nekog nasumiÄnog iz publike. Najsretnija je bila djevojka od kojih 13-14 godina, „prvi ženski Peki“, koja se uspela na pozornicu i rekla da mora samo proguglati tekst. I kad se Äinilo da od toga neće biti ništa, krenula je repati, skakati uokolo kao prekaljeni reper, kao netko tko iza sebe ima već stotine nastupa. Njen stav i energiju prepoznala je i publika koja je nastup popratila s ushićenjem. Tko zna, možda smo svjedoÄili prvom nastupu buduće glazbenice. Nije to bio jedini put da se publika penjala na pozornicu. Vojko je na zadnju pjesmu, kad se zaorio Darudeov Sandstorm, pozvao Äak 15-ero ljudi da se rasplešu na bini. I tako je Vojkov nastup nekoliko desetaka mališana koji su veselo skakali
Teško je u tekstu prenijeti atmosferu koju je Vojko stvorio, ali možete zamisliti da je na Baby Lasagni bio velik zadatak, što je i sam rekao kad je stupio na pozornicu. Naravno, nije njemu nova stvar nastupati pred publikom, već on ima mnogo koncerata iza sebe u sklopu heavy metal benda Manntre, no ipak je nešto posve drugo biti pod svjetlima reflektorima kao Baby Lasagna, persona kojom je Marko Purišić osvojio nevjerojatno drugo mjesto na Eurosongu. Takav uspjeh nije se dogodio od osamostaljenja Hrvatske, pa je sasvim jasno otkud toliko fame oko njegove pojave.
I iako za sebe Marko kaže da je introvertan, to se na pozornici ni najmanje ne primjećuje. Ako sam ranije rekao da Vojko pršti energijom, ne znam kako bih rijeÄima uobliÄio energiju Baby Lasagne. Reći ću samo da ga je bilo teško uopće uhvatiti u kadar koliko se kretao amo-tamo. On i njegov troÄlani bend imali su pravi metalni izgled – sjenila, izbrijane glave, odjeća, žestoke gitare, ali glazbu koju su svirali teško je ukalupiti u jedan žanr. No isto tako koliko ih teško bilo žanrovski odrediti, toliko ih je zahtjevno meÄ‘usobno razdijeliti. To su vrlo žive, zabavne pjesme, a kada ih izvode tako energiÄni glazbenici, one zvuÄe fantastiÄno, ali ipak sam dojma da većina zvuÄi razmjerno sliÄno.
Publika je u nekom trenu zavapila za Rim Tim Tagi Dim, na što je simpatiÄni Lasagna odgovorio neka još malo priÄekaju jer ako je odmah odsvira, svi će mu pobjeći. Upravo zbog ovakvih spontanih izjava mi se Marko Äini kao vrlo prizeman lik za kojeg se nadam da neće ostati one-hit wonder. Isto tako se nadam da će stići napraviti još pjesama do velikog koncerta na Šalati jer je veÄeras svirao jedva pola sata. U prilog mu ne ide što su to sve redom vrlo brze pjesme koje je teško rastegnuti.
Kako god bilo, kulminacija veÄeri uslijedila je kad je uslijedio tehno uvod Rim Tim Tagi Dima. Publika je bila u potpunom deliriju, a moglo se Äuti i djecu u parteru kako vrište u apsolutnom oduševljenju. U jednom trenutku sam se poÄeo pitati koliko je Ävrsta pozornica jer se poÄela tresti zbog silnih ljudi koji su stupali u ritmu pjesme. Bilo je nevjerojatno gledati kako su svi sinkronizirani, kako plešu na taktove Rim Tim Tagi Dim, kako pjevaju uglas.
Ali kao i sve druge dobre stvari, pjesma je završila, a s njome i nastup Baby Lasagne. Na pozornicu se oko 22:30 uspeo maskirani dvojac, Nipplepeople. Tek sam tu osvijestio koliko je zapravo neobiÄan, moglo bi se reći i nepovezan line-up. Neki bi na to odgovorili da je tu veÄer za svakoga bilo po nešto, što ne bi bila laž. U svakom sluÄaju, dok su Vojko i Baby Lasagna kod djece kotirali dobro, isto se ne bi moglo reći za Nipplepeople. Roditelji su s djecom poÄeli odlaziti isprva polako, da bi kasnije nastupio pravi egzodus. Do kraja koncerta je praktiÄki sva publika stala u parter.
To nije bila krivica Nipplepeopla jer su oni odsvirali odliÄno, nego više spajanja nespojivih izvoÄ‘aÄa. No Nipplepeople se s gubitkom publike nosio dobro, valjda i sami svjesni da je takav ishod bio moguć. Stoga je cijeli nastup izgledao kao jedan afterparty, elegantan i zavodljiv. MraÄni elektroniÄki zvukovi izmiješani sa jekom pjevaÄice odbijali su se TvrÄ‘avom, a publika koja je ostala cijenila je sve što im je Nipplepeople servirao, meÄ‘u Äim su se našli i najveći hitovi Frka i Sutra. OdliÄni su bili i sampleovi, pa se moglo Äuti od Justicevog Genesisa do Meutea. Na kraju su Äak i besplatno dijelili svoje majice najsretnijima u parteru, što su objasnili rijeÄima da su oni vjerojatno jedini bend na svijetu koji se ne želi obogatiti.
ZakljuÄno treba reći da je bila to jedna nevjerojatna veÄer, u kojoj su dva i pol sata svirali izvoÄ‘aÄi koje inaÄe vjerojatno ne bi mogli zamisliti zajedno na pozornici. Na pitanje je li to funkcioniralo treba ostaviti svakom pojedinaÄno da odgovori, no osobno mogu reći da je bila odliÄna atmosfera i jednako toliko dobra glazba. Zaista se moglo pronaći za svakoga ponešto, iako mi se Äini da je u svemu tome Nipplepeople ni kriv ni dužan izvisio. Ovo je u neku ruku i bila generalna proba za Markov veliki samostalni koncert na Šalati. Karizme i energije za velike koncerte mu ne nedostaje, samo se nadajmo da će do tad i malo podebljati repertoar pjesama.