Posljednjih godina pravo je čudo u široj distribuciji naići na film koji nije superherojski blockbuster odnosno ekranizacija stripovskih junaka uz obilje (ili samo s tim) CGI-ja, ili pretenciozni, društveno ispravni, "velik" film od nekog velikog redatelja (dobro, može i malog). Između se tu i tamo nađe pokoji indie filmić koji je zapravo sjajan, ili zalutalo djelo iz međunarodne kinematografije. Ukratko, shvatili ste: nemamo baš neki preveliki izbor pogotovo ako niste ljubitelj arty filmova.
I zato je svaki obični, jednostavni, pravocrtni akcijski film, kao u našem slučaju, skoro pa i neko osvježenje - nezamoran doživljaj kina i klasičnog izlaska u prenapucane kino-dvorane, a da te ne bole glava i uši nakon gledanja.
Takav je film "Opasan let" francuskog redatelja Jean-François Richeta, u originalu sasvim neinventivnog naziva "Plane" (Zrakoplov). Zapravo je prava istina da naziv filma ocrtava i sam film, što u ovom slučaju i nije uopće loše. Nije po kvaliteti film zapravo zaslužio više od ocjene 7.0, no toliko dobro i "prirodno" djeluje na gledatelja da vam je dojam nakon gledanja daleko bolji.
Nema veze previše ni to što je redatelj, ne previše poznat, više netko tko zna "odrađivati dobro stvari" - cijelu fabulu izveo od početka do kraja jednosmjerno, bez puno iznenađenja, ali vrlo korektno i uvjerljivo, a i glumački ansambl mu je dosta pomogao.
Naslovnu ulogu kapetana zrakoplova Brodiea Torrancea glumi uvijek stabilan i kredibilan u takvim akcijskim ulogama Gerard Butler, no ni tu nema iznenađenja - Butler je poput Liama Neesona upao u zdjelu punu istovrijednih i nepreglednih akcića u kojem se jedan ne razlikuju mnogo od drugog, a niti oni ne glume ni u jednom drugačije od onog prije. Dakle, znate što očekivati. Kao što sam spomenula nema iznenađenja, ali zar neke filmove i glumce ne gledamo, i volimo, upravo radi toga što volimo "kako to rade"?
Torrance je udovac i bivši iskusni i sposobni RAF pilot, koji ima itekako svoje mišljenje i (čvrsti), vojnički stav koji ga i dovede u nepriliku: nakon fizičkog sukoba s bezobraznim putnikom, Torrencea je uprava avio-kompanije Trailblazer "spustila" sa atraktivnih i komercijalnih letova na male "prc-mrc" i nebitne letove koje eto isto netko mora odraditi. I tako, uoči same Nove Godine, Torrance vozi zadnji godišnji let iz Singapora prema Filipinima i Tokiju, ukrcavši u zrakoplov 14 putnika i nekoliko članova posade, jedva čekavši da sleti i da se pridruži sestri i kćeri u prazničnom obiteljskom druženju.
No đavo ne spava.
Pomalo neočekivano, prognoza vremena je iznimno loša, a manager leta Trailblazera odbija prihvatiti Torranceov prijedlog i zamjensku, dužu rutu do Tokija, pa zrakoplov rano upada u gadnu oluju, grom udari u zrakoplov koji više nije funkcionalan ni za komunikaciju ni let - samo za prizemljenje kakvo god.
Zrakoplov se još uvijek nalazi iznad mora i u odabiru da li se spustiti na vodu ili radije pokušati neko kopno od nekog od stotine otoka Filipina: odabire se kopno, iako ni on niti kopilot Samuel Dele (vrlo dobri Yoson An) nisu sigurni da im je to bila najbolja odluka.
Na kraju ispada da nikako nije moglo biti lošije, sletjeli su na poznati Jolo otok u Sulu otočju kojeg je donedavno kontrolirala pobunjenička milicija i otpadnici, te brutalni kriminalci, "pirati na kopnu". I najednom se film katastrofe tj. akcijski, pretvori u film "talačke krize", pravi mali vojni triler.
Bez obzira što se događaji manje-više mogu predvidjeti, kao i kraj filma, svejedno ima nekih momenata koje ne očekujte, naročito da film djeluje zaista vrlo realno s minimalnim pretjerivanjima u radnji, pa je kredibilnost zapravo i najveća snaga "Opasnog leta".
Nećete nakon gledanja filma izaći iz kinematografa duhovno prosvjetljeni ili zagolicani kompleksnošću scenarija koji vam neće dati spavati još danima, baš obrnuto - ali ćete iz kina izaći zadovoljni, s nadom da kada budete sljedeći put letjeli zrakoplovom "uvijek ima neke nade i načina da se spasite ako se desi najgore"....
A opet, poslije ovog filma možda nikad više nećete htjeti putovati zrakoplovom. Pa budite onda puslice i nemojte. Ali, s okretnim i iskusnim kapetanom i dovitljivim i skuliranim kopilotom to vam ne bi trebao biti problem.