Unatrag tri godine, koliko je prošlo od predstavljanja albuma ''A Fracture In The Human Soul'', Old Night su predstavili ponešto drugačiji pristup na kojem se začetna doom metal glazbena šablona nadopunjavala mnogim sličnim žanrovskim detaljima u kojima se vide značajni utjecaji i varijacije metalu srodnih glazbenih pravaca. Iako je i ovdje sama srž tradicionalni doom metal, u što ide u prilog ne samo tekstualna tematika već i duljina pjesama, ''Ghost Light'' nas stavlja na, nazovimo to tako, prekretnicu s kojom će, ukoliko se sve posloži kako treba, budući materijal biti zasigurno još bolji. Skladno s time ovaj album nas ponovno pozicionira u ulogu aktivnog slušatelja nove doze životnih nedaća povezanih karakterističnim temama osobnih gubitaka maestralno ispričanih kroz malo manje od 50 minuta materijala. Proces pisanja pjesama započeo je još tokom prethodne dvije godine, a simbolično upakiran koncept u kombinaciji sa upečatljivim grafičkim dizajnom naslovnice ostavlja veoma pozitivan dojam.
O samom konceptu albuma neću puno pričati, već ću taj dio biti prepustiti slušateljima koji će svaku pjesmu i svaki tekst intrepretirati na svoj način. U suštini ''Ghost Light'' prepričava današnju surovost čovječanstva i donosi novih osam pjesama, šarolikog trajanja, opisujući svu njegovu izopaćenost koja vodi u neminovnu propast. Old Night to vješto čine preko uvodnog instrumentalnog intra Strange Light On The Moor, pa sve do svojevrsne prijelazne pjesme No Solace koja ''fizički'' odvaja završni trijumfalni dio albuma. Koncept koji prikazuje posljednji dio albuma je upravo onaj koji je subjektivno najsadržniji što se odnosi podjednako na svirački pa tako i na sam tekstualni aspekt albuma. S druge strane, sve pjesme odlikuju se upečatljivim detaljima, kako na instrumentima, tako i na vješto skrivenim pozadinskim sampleovima za dodatno dočaravanje tmurne atmosfere (poput grmljavine i kiše). Instrumentalni dio albuma je za svaku pohvalu i vidljiv je svirački napredak naročito što se tiče gitarskih dijelova gdje se gotovo neizmjenice izmjenjuju upečatljive melodije, solaže i vodeći dijelovi. Tempo pjesama i dalje diktira sumorna ritam sekcija koju predvode naizgled jednostavni bubnjevi i bas gitara, iako se ispod te jednostavne površine krije hrpa skrivenih detalja, ovisi koliko se želite udubiti u sve što vam ''Ghost Light'' ima za ponuditi. Vokalno, i dalje se većina pjesma svodi na sad već karizmatičnu boju glasa pjevača i gitarista Mateja Hanžeka uz uvijek prisutne back vokale od strane gitarista Ivana Hanžeka, kao i strateški raspoređene growl vokale od strane basista Luke Petrovića. Osim premijerno predstavljene pjesme pjesme Cognitive Dissonance, vrijedne slušanja su svakako sjetna Daughter Of Summer Dawning i završna simboličina The Inevitability Of Leaving.
Cijelokupni album je veoma lako slušljiv, čineći sve pjesme veoma pristupačnima za preslušavanje čak i od strane publike koja nije naklonjena metal glazbi, a uz odličnu glazbenu i vokalnu izvedbu usudio bih se reći kako je ovo najzrelije izdanje Old Nighta do sada.
Jedina mana bi bila čisto subjektivne prirode, i što će nekima ''zasmetati'' kako on nije dovoljno metal, iako tu ima različitih utjecaja počevši od progresivnog rocka, pa sve do bendova poput novije Katatonie ili pak Soena. Objektivno gledano, sada već skoro pa skromna domaća metal scena je uz Old Night svakako nešto što se čekalo duži niz godina. ''Ghost Light'' možda nije najbolje ostvarenje Old Nighta, no svakako je jedan respektabilan segment doom metal glazbe kakvu na domaćem terenu malo tko svira.