Upravo radi takvih sitnica, mnogi ljubitelji metal glazbe postanu skeptični i imaju velika očekivanja prema nasljedniku nekog debitantskog izdanja. Ako se uzmu u obzir i neki bitni faktori poput iskustva glazbenika u postavi benda, kao i sveukupna ciljana publika, rezultat teško može podbaciti.
Drugi album ''A Fracture In The Human Soul'' riječkog doom metal benda Old Night ugledao je svijetlo dana početkom ovog mjeseca i to nepune dvije godine nakon izlaska prvijenca ''Pale Cold Irrelevance'' s kojim su pobrali uglavnom samo pozitivne kritike na domaćem, a ponajviše na inozemnom terenu. Mnoštvo uspješnih koncertnih i festivalskih nastupa tokom protekle dvije godine učinile su Old Night prepoznatljivim, pa usudio bi se reći i cijenjenim imenom. Glavni članovi koji se nalaze iza Old Nighta dolaze iz renominiranih domaćih bendova te je radi toga teško imati loša očekivanja što se glazbe tiče. S druge pak strane općenito doom metal žanr je u domaćim krugovima prava rijetkost, stoga je uvijek lijepo vidjeti i čuti nešto što zvuči respektabilno, kvalitetno i nadasve zanimljivo naročito kada govorimo o ciljanoj publici kojoj je ovakva glazba prvenstveno i namijenjena.
Glazba Old Night može se okarakterizirati kao doom metal, ali sa mnoštvo utjecaja ostalih žanrova sa naglaskom na depresivnu, tmurnu, ali i životnu tematiku s kojom se bilo tko od nas može poistovjetiti. Skladno s tim spori ritmovi diktiraju tempo kakav najbolje opisuje doom metal, a dužina pjesama otkriva skriveni užitak prilikom dužeg preslušavanja albuma.
''A Fracture In The Human Soul'' je jedan veoma specifičan album, koji na duge staze ostavlja sve pozitivniji utisak i dojam na slušatelja. Svoj mali broj pjesama može zahvaliti njihovom dužinom, a sam koncept se može razdvojiti na pet dijelova čija tematika opisuje događaje i situacije iz pomalo biografskog aspekta tekstopisca i glavnog člana benda, basiste Luke Petrovića.
Upravo radi toga tekstovi pjesama govore za sebe, te prvenstveno radi njih ovaj album zvuči puno zrelije i konkretnije od svojeg prethodnika. Što se glazbene strane tiče, sve pjesme prati slična nit vodilja i sve ima svoj tok bez prevelikih oscilacija između pjesama. Prve dvije pjesme ''Entwined'' i ''Hearken And Remember'' su trenutačno najduže pjesme što je bend ikada snimio i protežu se na preko 10-tak minuta trajanja što nam pak odaje drugu stranu koju Old Night želi da čujemo. Obično duge pjesme u doom metal bendovima mogu zvučati repetitivno, no to ovdje nije slučaj jer je prvenstveno sve odrađeno kako bi instrumentalna strana glazbe pričala više o tematici negoli što to čini sam tekstualni dio. Iz svega ovog je vidljivo kako se puno pažnje posvetilo slaganju gitarskih i bubnjarskih kompozicija i učinilo dužine pjesme neprimjetno dugima no što one zapravo jesu. Mnoštvo zanimljivih gitarskih melodija i ''skrivenih'' solo dionica uokvirenih sa naizgled jednostavnim bubnjarskim kompozicijama zaokružuje odličan clean vokal Mateja Hanžeka čiji način pjevanja čini glazbu lako slušljivom čak i za one koje nisu na ''ti'' sa doom metalom i metalom općenito. Minorni utjecaji pozadinskog growlanja od strane ostalih članova nisu pretjerano eksponirani, no zato su tu kako bi začinili atmosferu sa određenom dozom dramatičnosti, iako sam koncept i glazba ne pitaju previše toga.
Old Night su za potrebe promocije ovog albuma snimili i svoj drugi video spot, ovaj put za ovdje najkraću pjesmu ''Elder'' koja je u neku ruku i skraćena verzija prikaza onoga što možemo čuti na njegovom kompletnom izdanju. Spori do srednje brzi tempo svih pjesama drži konstantni tok tokom čitavih 40-tak minuta trajanja i jednostavno nas polako i nenametljivo uvlači u svoju srž iz koje se teško odvojiti, pogotovo ako sve skupa stavite na ''repeat'' i to uz pratnju tekstova.
''A Fracutre In The Human Soul'' odvojio se od naizgled trivijalne depresivne tematike, što je vidljivo i prema grafičkom rješenju naslovnice, i istaknuo se kao jedna zasebna kvalitetna cjelina zavijena doom metalom koja se ne boji izaći iz žanrovskih granica i kao takva želi biti slušana od strane svih koji cijene glazbu u općenitom pojmu.