Beogradski Mortal Kombat Äesti su gosti na našim prostorima. Prije svega dva mjeseca odradili su vrhunsku svirku u MoÄvari gdje je svoj život dala željezna ograda. Nakon te razvaljotke teško mi je uopće bilo pojmiti kako postoji još luÄ‘i i nabrijaniji nastup od toga, meÄ‘utim mom odlasku u Beograd prethodila je izjava kako će deseti Antievrovizijski koncert biti upravo to. Na jednom mjestu slaviti će se deset godina benda, deseta Antievrovizija kao i promocija vrhunskog albuma „Decenija“. Nije mi preostalo ništa drugo nego spakirati stvari i zaputiti se u Beograd.
Horda ljudi ispred Hale Sportova obeÄavala je rasprodani koncert što je ogroman uspjeh za ovako žestoki bend koji u Hrvatskoj još uvijek puni manje klubove. Pored posebno ureÄ‘ene pozornice našla su se dva video ekrana i sve je upućivalo na poseban koncertni spektakl. A onda su se svjetla ugasila i usljedilo je dvosatno prašenje, deranje, skakanje i znojenje.
Ne znam postoji li bolji koncertni 'opener' od pjesme „Mortal Kombat“. U tri minute reÄeno je sve što možemo oÄekivati od njihovog nastupa, a kada se na to doda nabrijana publika i mnoštvo pirotehnike dobiješ najluÄ‘i poÄetak roÄ‘endanske proslave u povijesti. Ne moram ni spominjati da je, kako sama pjesma napominje, na prvom taktu nastao opći kaos, masovna šutka, crowdsurfanje i gromoglasne ovacije. Dok je većina nas pokušavala shvatiti kakva to Äudna energija kruži zrakom, bend nastavlja dalje uz megahit „Devedesete“. U tom trenutku ne znam dal bi raÄ‘e ušao u šutku i pobacao sve ispred sebe ili pjevao tako da mi se grlo razdere pa sam probao oboje istovremeno. I nisam bio jedini u tome. Prvih pola sata prošlo je u jednom dahu bez ikakvog trenutka za odmor jer su se nizale samo brze, žestoke i energiÄne pjesme koje uživo, pred ovakvom publikom poprimaju neku novu, divljaÄku dimenziju. Par udaha svježeg zraka uhvatio sam prije najstarije stvari „Nemoj Biti Emo“. Kriki je cijelu dvoranu zamolio za pomoć, a mi smo mu vratili u a cappella verziji pjesme od Äega su mi prošli trnci po cijelom tijelu.
Energijom nabijene pjesme i nabrijana publika nebi ostavile tako jak dojam da bend nije bio toliko dobro raspoložen. U trenutku se nije znalo tko se više zabavlja, znoji i daje, deÄki na pozornici ili mi u publici. Temperatura se brzo popela na onu iz saune, ali to nikoga nije diralo jer je i to dio, kako pjesma kaže, „Rokenrola“. Par dana uoÄi koncerta objavljen je video spot za pjesmu „Balkan Info“ u kojemu se pojavljuje Teša Tešanović (inaÄe voditelj emisije Balkan Info). Nisam upućen u srpsku televiziju, ali reakcija koju je izazvao Teša kada se pojavio na pozornici bila je neprocijenjiva. Tih posebnih trenutaka bilo je uistinu u izobilju. Dvojicu gitarista smo na našim rukama proveli po cijeloj dvorani, a istu stvar ponovio je i pjevaÄ Kriki par pjesama kasnije. Svoje pjevaÄke sposobnosti i ljubav prema gradu, publika je pokazala na „Moj Grad“ koju s razlogom ne sviraju u Hrvatskoj, ali ovdje, u Beogradu sjeda kao pivo nakon koncerta.
Jedan od razloga zašto Mortal Kombat uspjeva, osvaja fanove i ostvaruje toliko dobru i snažnu atmosferu su relevantni tekstovi pjesama. Tekstovi koje jednako razumiji Srbi, Hrvati, Slovenci ili Bosanci. To se itekako osjetilo na stvarima „Od Junaka Do Prosjaka“, „SeljaÄkoj Buni“ i jednom od definitivnih vrhunaca koncerta, na pjesmi „Slobodan“. Nije bilo duše u dvorani koja tekstove tih pjesama nije pjevala iz srca dok se ostvarene atmosfere ne bi posramio ni Iron Maiden.
Mortal Kombat nakratko odlazi s pozornice samo da bi dvoranom puklo glasno „svirajte piÄke“. I piÄke su svirale. Novu dozu znojenja i deranja glasnica pružila je pankerska „Ulica“, a obrada „Ragnarok“ skoro pa je izazvala spomenuti smak svijeta. Kraj dvosatnog koncerta obilježila je neizostavna „Posto' sam Metalac“ uz obilje pirotehnike i publiku koja je nadglasala bend. Moja glasnice bile su na samom kraju, znoj mi se cijedio niz leÄ‘a, srce lupalo nekim ludim ritmom, a na licu neizbrisiv, umoran osmjeh. Ali opet, kao da je nešto nedostajalo, nije to bio kraj kakvog sam oÄekivao, fali neka pjesma. Prije nego što sam stigao prebrojati stvari koje su svirali i naći što mi to nedostaje, i dalje dobro raspoloženi i nabrijani deÄki vraćaju se na drugi bis na kojemu je usljedila brža, nabrijanija verzija pjesme „Mala“ zagrebaÄkih Brkova. Kao završni udarac, šlag na torti ili još bolje kao posljednja rakija veÄeri sjela je „Teški Metal“. Pjesma bez koje slavlje nije moglo proći i na kojoj se isplatilo ostaviti zadnje atome snage.
Dva i pol dana nakon koncerta još osjećam posljedice brutalne svirke i lude atmosfere. Gledajući unazad na dogaÄ‘aje te lude veÄeri nije mi u potpunosti jasno kakva je to energija gonila bend i publiku. Srećom, Kombati su rekli kako se cijeli nastup snimao pa ćemo imati priliku cijeli kaos proživjeti još jednom. Mortal Kombat su pokazali kako teški metal na ovim prostorima nije rezerviran samo za male klubove, teški metal zaslužuje veće dvorane i publiku koja ruši zidove i savija ograde. Antievrovizija nije bila samo proslava roÄ‘endana benda. Koncert je to koji je pružio puno, puno više, a izmeÄ‘u ostalog slavio se opći kaos, nered, alkohol, pank, rokenrol i prije svega najteži od teških metala.