JELUSICK - Zagreb, Tvornica Kulture, 12.04.2024. - galerija
Mnogim stranim i afirmiranim bendovima nije uspjelo rasprodati Tvornicu Kulture, no Dini Jelusiću i njegovom bendu Jelusick je to pošlo za rukom, u toÄki karijere kad iza sebe imaju objavljen prvi album.
Već se danima znalo da je većina karata rasprodana, dan uoÄi koncerta na raspologanju ih je ostalo još dvadeset koje su takoÄ‘er brzo otišle. Koncert je išÄekivan s velikim hypeom i entuzijazmom publike u kojoj ne dominira nijedna dobna, spolna pa ni supkulturalna skupina (iako je žanr jasno definiran pa time i ciljana publika) a bend je uzvratio gorljivom svirkom u trajanju od dva sata. Atmosfera u Tvornici sinoć je nešto što trebate doživjeti uživo i prepustiti se.
Bend se na pozornici pojavio s dvadeset i tri minuta kašnjenja koje će Dino nešto kasnije pojasniti „da je puno ljudi došlo, na hrvatski naÄin, kasnije na koncert pa su i oni, na hrvatski naÄin, morali poÄeti kasnije da nekog ne zakinu“. Na ulazu se oko 21 sat (kad je službeno najavljen poÄetak svirke) zaista stvorio poveći ljudski Äep pa odluka ima smisla. Koncert je poÄeo uz dramatiziran instrumentalni uvod te napomenu IT'S SHOWTIME na video projektoru. Publika je otpoÄetka nabrijana, vrište, skandiraju i pjevaju a intro se prelama s taktovima dinamiÄne "Reign Of Vultures". Komunikacija s publikom i animiranje štima od uvoda. Bend je dobro pripremljen, isporuÄuju preciznu i energiÄnu svirku: bubnjar Mario Lepoglavec, gitarist Ivan Keller i basist Luka Brodarić 'znaju note' a Dinin vokal uživo zvuÄi podjednako moćno kao i studijski mada smo to, vjerujem, svi oÄekivali. Jaka vokalna kontrola i izvedba podjednako je impresivna na 'žesticama' i baladama. Jelusić je kao frontman samouvjeren, u koreografiji pokreta (razbacivanje s mikrofonom, žanrovsko zabacivanje kose), dobro povezan s publikom.
Treba reći da pored svega deÄki izgledaju opušteno na pozornici. U oÄitoj želji da se publici u zarez i milimetar prenese koncept i standard, nije izgubljena ležernost.
Glede vizualnog identiteta benda i scenskog nastupa, vidi se nostalgija za osamdesetima (primjereno glazbenim uzorima i zvuku Jelusicka).
Na videoprojektoru se vrte inserti iz spotova dok nam Jelusick isporuÄuje stvari s albuma "Follow the Blind Man" ("Acid Rain", "Fade Away", "Healer" već na poÄetku, "Died", "Chaos Master", "Bitter End", "The Great Divide"...) uz zanimljive bonuse kao što je obrada Roxette „The Look“ i premijerna izvedba pjesmi s novog albuma ("Back On My Feet Again"). Naravno da su i solaže poslužile kao intermezzo.
Ni bend ni publika (koja zna baš sve tekstove pjesama) nisu pokazali znakove umora unatoÄ gužvi i vrućini, ne, takva atmosfera je tražila dobar zakljuÄak. Kao gosti iznenaÄ‘enja, na pozornici se pojavila brass sekcija kao pratnja Dini na klavijaturama u nešto drukÄijem aranžmanu balade "Follow the Blind Man".
Nakon eruptivna dva sata svirke gdje su nam deÄki ponovili gradivo s aktualnog albuma i naznaÄili da će na slijedećem zadržati sliÄan groove, bend pozdravlja posjetitelje. Moglo bi se reći da je, uz visok standard svirke, domintan upravo taj moment voljenosti od publike. Sada je dobar trenutak za karijeru Jelusicka gdje je domaćoj javnosti stavljen u fokus Dinin veliki pjevaÄki/kreatorski talent a album "Follow The Blind Man" ima odliÄan live potencijal. Ljestvica oÄekivanja vjerojatno će se otklizati još više s novim studijskim izdanjima i nastavkom turneje na stranim pozornicama. DeÄki iz Jelusicka su sinoćnjim koncertom dokazali da interes publike shvaćaju vrlo ozbiljno.