INmusic 3. dan (THE SMASHING PUMPKINS, RÖYKSOPP, BOMBAY BICYCLE CLUB...) - Zagreb, SRC Jarun, 26.06.2024. - galerija
Lijepo je bilo vidjeti da ogromna koliÄina kiše prethodne veÄeri nije obeshrabrila nikoga tko je planirao doći na završni dan našeg najvećeg pop-rock festivala, iako je vrijeme ponovno “visilo”. Ovo je bio dan koji je pokazao kako je moguće okupiti izvrsne izvoÄ‘aÄe iz potpuno razliÄitih žanrova, a istovremeno ponuditi i priliku za nauÄiti nešto novo (odliÄno je da je festival predan promoviranju novih bendova koji bi za koju godinu mogli biti blizu statusa headlinera). Tako smo danas pogledali i zadnji od tri Superval pobjednika (ukratko: bendovi srednjih škola) – EXTROF – iako tek u dolasku na festival, no dovoljno da zadovoljno klimamo glavom na ono što smo Äuli. JuÄer smo u reportu s drugog dana posve ispustili par rijeÄi o drugom pobjedniku, ŽELJEZNIM PILULAMA, pa se ovime curama iskupljujemo s komentarom da iako je silno zanimljiv DOGSTAR s Keanu REEVESOM (zanimljiv zato što tamo svira Keanu Reeves, ne zato što to što sviraju jest zanimljivo) svirao kada i pet ŽELJEZNIH PILULA, srednjoškolski “girlpower” je vjerojatno bio glazbeno zanimljiviji od spomenutog DOGSTARA. Okupile su stotinjak ljudi i hrabro prašile.
Extrof
Željezne pilule
Kako se kaže, desert dolazi na kraju, a INmusic je ponudio nekoliko izvrsnih poslastica kojima su prethodna dva dana uživanja mogla biti kvalitetno okrunjena. Naš je dolazak poÄeo ugodnim iznenaÄ‘enjem; iako smo oÄekivali ogromne koliÄine blata zbog prethodne veÄeri, žedna zemlja je većinu toga uspjela popiti, a ostalo je organizator uspio sasvim solidno sanirati.
Prvi naš pravi susret bio je s IBIBIO SOUND MACHINE na World Stage-u. Šaren i veseo ansambl, skupljen s raznih strana svijeta, odmah nas je rasplesao i uveo nas na odliÄan naÄin u sumrak. IBIBIO njeguje zanimljivu kombinaciju koju Äine afro-funk i world music, Eno WILLIAMS (lead vokal) je zarazna, rasplesana i karizmatiÄna, komunikacija s publikom odliÄna i nepretenciozna, vidjelo se da je uživanje obostrano. Nekada je world music bio obvezan dio svakog ovakvog festivala (hvala Peter GABRIEL-u koji je taj stil nesebiÄno promovirao desetljećima), i lijepo je vidjeti da još uvijek postoji interes za tradiciju udaljenih dijelova zemlje, koji su nam isporuÄeni u modernijem ruhu.
Vrlo energiÄan nastup, bogata koncertna produkcija i odliÄan spoj raznih elemenata (elektronika, afro-beat, funk, jazz sa duhaÄima) oduševili su publiku. Tekstovi pjesama su mješavina engleskog i jednog od native jezika koji se govore u Nigeriji, i upravo te dijelove je pjevaÄica tražila od publike da pjevaju s njom. Bend nismo poznali od ranije, ali smo zapamtili nekoliko naslova: "Protection From Evil" s moćnim basom, "All That You Want" s univerzalnom porukom kako je sve moguće, i posebno “A Power Of Truth”.
Inicijalno ime benda povlaÄi neizbježnu asocijaciju na MIAMI SOUND MACHINE i odliÄnu Gloriu ESTEFAN; baš kao što su ona i njen suprug Emilio uspješno uvlaÄili elemente kubanske glazbe u svoje pjesme, lijepo je vidjeti da to netko jednako dobro radi s afriÄkim (nigerijskim) pjesmama. IBIBIO SOUND MACHINE su osigurali pozivnicu za novo gostovanje na INmusic-u, jer je kraj nastupa pokazao da je ljubav njih i publike bila apsolutno obostrana.
Nakon njihovog nastupa, masovna selidba pred Main Stage, idemo pogledati RÖYKSOPP, norveški elektroniÄki duo iz Norveške; izlaze van na zanimljiv naÄin, s naglaskom na rasvjetne i vizualne efekte, podsjećajući na neke drevne druidske rituale. Iako nam se glazba dopadala, jedan od nas je morao priznati da i dalje ne razumije smisao nastupa bendova Äija je jedina uloga da vjerojatno pritišÄ‡u play/pause na svojim laptopima. Druga polovica vaših izvjestitelja je samo dobro uživala u glazbi.
Dobra je stvar što su i oni svjesni nedoumica pa su angažirali i plesaÄe koji su donijeli odreÄ‘enu dinamiku u cjelokupni nastup koja je pratila i vizualni koncept njihove trilogije albumskih izdanja nazvanih “Profound Mysteries” iz 2022.
Norvežani su po prvi put u Hrvatskoj, i Äinjenica je da su jedni od globalnih megazvijezda elektroniÄke glazbe, Äime su dodali na prestižu INmusic festivala. Njihov je nastup djelovao gotovo kao vraćanje u neka davno prošla vremena, ne samo zbog dijelova retro zvuka koji oni u velikoj mjeri koriste, nego i zato što je sve skupa izgledalo kao disko na otvorenom.
Ima nešto hipnotiÄkog u njihovim ritmovima, a bend nije štedio rijeÄi zahvale. Izvedbama “Never Ever“ i “Sordid Affair“ potpuno su raspametili one koji su, vrlo vjerojatno, zbog njih i došli na zadnju veÄer festivala.
Kako se njihov nastup bližio kraju, moglo se naslutiti da će se stil promijeniti već po novodolazećim posjetiteljima, Äiji su outfiti ukazivali da slijedi nešto mraÄnije i žešÄ‡e.
Zanimljivo je da su zadnji dan ispunila tri festivalska debitanta, a kraj sa THE SMASHING PUMPKINS je bio najbolji mogući završetak, ako zanemarimo ono što se odvijalo na Hidden Stage-u duboko iza ponoći (dark after party).
Dakle, PUMPKINSI su prvi put svirali u Hrvatskoj i to se ne propušta. Osebujni i “always against the flow” Billy CORGAN je sa svojom ekipom mnogima bio dugogodišnja želja da ga se vidi uživo. Svirali su otprilike sat i pol, vrlo žestoko, s bogatom “wall of sound” koncertnom produkcijom (upravo po tome su njihova studijska izdanja i najpoznatija).
Koncert su otvorili u goth-metal stilu, izvrsnom “The Everlasting Gaze”, izredali su većinu svojih hitova, najviše iz najplodnijeg razdoblja iz sredine i kraja 90-ih, a niti oni nisu odoljeli zovu cover verzija. Njihov izbor bio je “Zoo Station” od U2, i odliÄno je to zvuÄalo. Nitko nije ostao ravnodušan na izvedbe hitova poput “1979“ ili “Disarm“, koji su u velikoj mjeri obilježili odrastanje nekoliko generacija.
Posebno je za istaknuti solaže na gitarama, ali i dionicu koju je kao bubnjarski solo odradio Jimmy Chambarlaine, za mnoge jedan od najboljih bubnjara sadašnjice. Svoj nastup su zakljuÄili apsolutnim vrhuncem – “Zero“ na kraju, no to nikako nije finalna ocjena njihovog nastupa, bez obzira na to što nije bilo bisa.
Doduše nisu svi bili mišljenja da su PUMPKINSI rasturili, bilo je za Äuti i komentara da su (uz novu Älanicu sastava), bez obzira na oÄite sviraÄke kompetencije, premalo imali meÄ‘usobne kemije i da su pomalo zvuÄali kao da sviraju svatko za sebe. Mi to nismo tako doživjeli, ali znate onu: “sto ljudi, sto ćudi”.
Kao skroz naskroz za kraj, još da spomenemo dobre nastupe BOMBAY BICYCLE CLUB, TIGHT GRIPS i SQUID-a, no u trÄkaranju simo-tamo nismo ih toliko detaljno preslušali da bismo mogli napisati koju rijeÄ više osim da su napravili atmosferu, odsvirali dobar/dopadljiv/konkretan set (opet Hidden stage i TIGHT GRIP) i da ih usprkos svemu treba spomenuti.
Bombay Bicycle Club
Tight Grip
Squid
Svjetla na Main Stage-u su se poÄela gasiti, vrijeme je bilo za poći doma. Puni utisaka.
Hodaš s Jaruna, a u glavi ti se slaže nekakav "s ruba" prvi zakljuÄak o 16. INmusicu. Programski, dovoljno šarolik, nekoliko globalno etabliranih, a za Hrvatsku debitantskih glavnih izvoÄ‘aÄa; dana nam je prilika za otkrivanje novih, u budućnosti potencijalno velikih imena (cijeli Hidden Stage program), osluškivanje želja publike dovoÄ‘enjem favoriziranih veterana i znanih im miljenika (The National, Paolo Nutini), iskoraci van tipiÄnih stilskih i koncertnih nastupa (opiljeni Viagra Boys i The Gossip) i igranje na aktualno najveću pop zvijezdu (Hozier). Ukupni score: izvrstan.
Ostatak: organizacija festivala je generalno bila odliÄna, obnovljena je suradnja s Gradom Zagrebom, ponovo uvoÄ‘enje besplatnog autobusnog prijevoza je pun pogodak, cjelokupni line-up.
Ako išta možemo prigovoriti, a teško je što, onda su to popratni sadržaji toÄnije cijene hrane i pića koje su polako dobile pridjev “paprenije” - možda su ogromni redovi na hidrantima gdje su ljudi toÄili vodu za piće odreÄ‘eni signal? S druge strane, hidranti s vodom su novost koje je bila apsolutni pobjednik ovog festivala.
Što si želimo za idući festival? Još raznovrsniju glazbenu ponudu i manje cijene hrane i pića (bit će zato potrošene veće koliÄine).
Ukratko: ponavljamo se, ali jedva Äekamo #17 izdanje!