Kad je Hugh Cornwell 1990. napustio The Stranglerse, znao je da će tanje srati, ali poštujući svoj, je li, umjetniÄki i ljudski integritet i viziju, nije dvojio. Doduše odlazak su pospješili i stalni sukobi s basistom Jean Jacques Burnelom koji su poÄesto bili i fiziÄke naravi, a i zadnja dva albuma Stranglersa (Dreamtime i 10) su bili za drek, premda je Dreamtime iznjedrio veliki kuruzni hit Always the Sun. Od tada je Cornwell samostalno realizirao desetak studijskih, više-manje dobrih i vrlo dobrih albuma, ali je to malo koga zanimalo. S druge strane su Stranglersi bez Cornwella zvuÄali kao prosjeÄan tribute band. Štovatelji su pokazali interes sve do trenutka kada su ih Äuli, a onda je svaki entuzijazam zamro. Bez Cornwella je to kao voda bez vina ili piva iz gajbe.
U petak je u 21,15 dotiÄni ušetao na binu sa svojim crnim telecasterom i bez najave s ritam sekcijom krenuo s posloviÄno redovitom poÄetnom pjesmom zadnjih par godina; Coming Out of the Wilderness sa zadnjeg albuma Moments of Madness. InaÄe vrlo dobra stvar, ovdje je zvuÄala mlako i beskrvno. Opravdano je bilo upitati se kakav će biti daljnji tijek odvijanja Cornwellovog eventa, posebno jer je prije nekoliko dana band u Parizu izveo maltene senzacionalni set gdje je u prvoj polovici odsvirao solo repertoar, dok je druga bila rezervirana iskljuÄivo za ostavštinu Stranglersa. Valjalo je Äekati hoće li nakon Too Much Trash kao treću stvar izvesti neku solo pjesmu ili Nice 'n' Sleazy. Na žalost izveo je Nice 'n' Sleazy, što je znaÄilo da smo dobili standardnu mediokritetsku set listu koju, s izuzetkom Pariza već godinama ponavlja iz veÄeri u veÄer. Istini za volju Nice 'n' Sleazy je zvuÄala dobro, kao i naredne dvije samostalne stvari s Hooverdam albuma, jer je band oÄito ušao u grif.
A onda je nastupio antiklimaks, jer je band odluÄio izvesti nešto što je liÄilo na Golden Brown. ÄŒinjenica je da je Golden Brown širokoj publici najpoznatiji hit Stranglersa, no iskreni štovatelji bi svakako preživjeli bez te pjesme. Mislim, mogao ju je izostaviti i malo tko bi se bunio, a i njemu je vjerojatno naporna, ali, brate ako je već sviraš, bar odglumi da te ne boli Ä‘on. Doduše Pat Hughes, basist je na svom instrumentu besprijekorno odsvirao Dave Greenfieldovu klavirsku dionicu. No sve je zvuÄalo kao neobvezna tonska proba. Ima toliko Stranglers pjesama na kojima se u tolikoj mjeri ne osjeti nedostatak klavijatura, primjerice Biitching, No More Heroes, Peaches, European Female, Hanging Around, da ne nabrajam dalje, koje će moći funkcionirati u ogoljeloj formi. Ali Cornwell uporno insistira na Golden Brown u set listi svog banda koji je primjer klasiÄnog trija. Daljnji tijek odvijanja koncerta je donekle popravljen kratkim setom pjesama s Totem And Taboo, jednim od boljih Cornwellovih samostalnih albuma i solidnom verzijom Dead Loss Angeles. U regularnom dijelu koncerta je uslijedio set izmjenjivanja samostalnih stvari i pokojim komadom Stranglersa poput Tank, Nuclear Device i Duchess, ali je When I Was a Young Man s Moments of Madness izvedena s najviše entuzijazma.
Nakon minimalne pauze band je izašao na bis i opet zasrao s nepotrebnom i vjerojatno najgorom verzijom Creamove White Room koju sam ikada Äuo. Cornwellova verzija White Room je bila prvi singl sa zajedniÄkog albuma Nosferatu iz 1979. s bubnjarom Robertom Williamsom, nekadašnjim kratkotrajnim Älanom Captain Beefheartovog Magic Banda. I ta studijska verzija je bila jadna, ali je ovo u Tvornici bilo strašno. Bolje verzije sam Äuo i od klinaÄkh bandova Äiji Älanovi bivaju oduševljeni kad skuže da mogu odsvirati Smoke on the Water. Do kraja smo Äuli solidnu verziju Strange Little Girl, zatim Cornwellovu latino stilizaciju Lasagna i za sam kraj Goodbye Toulouse koju sam jedva prepoznao.
I što reći na kraju? Kada Cornwellov band izvodi pjesme u ogoljenoj formi, sve funkcionira u najboljem redu, a to su uglavnom njegovi samostalni uratci, no kada se uhvati u koštac s pjesmama iz ostavštine Stranglersa, oÄito je da izbor pjesama ne odgovara formi trija ili se Cornwellu jednostavno ne da pružiti više od pukog odraÄ‘ivanja. Možda je to glupo reći, ali bi njegov koncert bez pjesama Stranglersa bio besprijekoran, a paradoksalno je da je većina publike na koncert došla Äuti stare favorite. No Cornwell je prihvatio kompromis. Primjerice Sale Veruda, ideolog i glavni autor bivših KUD Idijota na svojim koncertima ne izvodi niti jednu pjesmu svog bivšeg banda, ali zato nastupa u malim klubovima i mora po pulskih ulicama prodavati ploÄe. Valjda je zadovoljan što je saÄuvao svoj integritet. Cornwell je to, ako je želio, morao napraviti odmah nakon što je napustio Stranglerse, ali nije. Zbog toga nastupa u srednjim i većim klubovima i ne mora prodavati ploÄe na ulici. Jebeš integritet.
Dakako, nije sve crno. Sound u Tvornici je bio više nego zadovoljavajući, a odaziv publike više nego solidan. Svakako veći nego kada su u istom prostoru prije koju godinu nastupali Boomtown Ratsi, a organizatori su dijelili karte šakom i kapom pa opet nisu mogli skupiti toliko publike, premda je koncert Ratsa bio bolji.
Hvala music-box.hr za fotografije.