Baš i nema mnogo slučajeva da ne očekuješ apsolutno ništa od filma, štoviše očekuješ akcijski klišej, pa onda ostaneš pomalo u čudu. Nije baš da je "Ambulance" iznimna originalna umotvorina, niti da nema pokoji klišej - no u globalu film je svojevrsno akcijsko osvježenje: koliko ste akcijskih filmova gledali, a da se 80% radnje odvija u vozilu Hitne pomoći? Nije baš uobičajeno, zar ne? Film nije remek-djelo, ali nije ni blizu B-produkcije, naočigled je jasno kao bijeli dan da je u njega ulupana poveća svota dolara na sve one jurnjave i odlične kadrove, a ne najzadnje i na glavnu zvijezdu Jakea Gyllenhaala, koji, usprkos dobroj, čvrstoj i sigurnoj postavi kolega glumaca, ipak primarno briljira i nosi film kada prijeti da postane preakcijski.
Možda, da je u toj ulozi ambicioznog, energičnog, ali i pomalo ćaknutog Danny Sharpa netko drugi a ne Gyllenhaal, možda ovaj film ne bi bio tako jak, ali tu smo gdje smo Gyllenhaal je od potencijalnog običnijeg akcića napravio gripping film koji vas "usisa". Ili da to postavim ovako: kada ćeš Akademijo konačno Gyllenhaalu dati Oscara, kad već niste za "Brokeback Mountain" ili "Nocturnal Animals" ili "Nightcrawlera", mogli ste mirno i za "Ambulance". Da znam, ovo nije film koji ćete nominirati za Oscara.
No, nepravedno bi bilo da zanemarim udio Dannyevog (usvojenog) brata Willa (Yahya Abdul-Mateen II), koji usprkos familiji (malo više krim obitelj s ocem "capom") i bratu koji njiše vamo-tamo kao klatno pa se zaustavi u tatinim cipelama, nastoji živjeti ispravno s poštenim poslom, no to baš i ne ide po planu pogotovo kada se upetlja bratska ljubav koja nije upitna, ali su upitni postupci drugo, nestašnog brata, Dannya koji jednostavno Willa povlači na svoju stranu. Nije da ovakav odnos već prije nismo vidjeli, ali je nekako svježe prikazan, kao "dobar i loš policajac" odnos u nekoj drugoj dimenziji, s tim da ni dobar nije baš posve dobar, a ni loš posve loš.
Uz njih, veliku i bitnu ulogu ima meksička glumica Eiza González kao Cam Thompson, koja je baš odlična i iznimno uvjerljiva u ulozi medicinarke iz vozila Hitne pomoći. Dao Bog da ako se meni kada desi nešto gadno - da mi dođe Hitna s Eizom u vozilu. Eto toliko je dobra!
Cam Thompson tu njiše između dva brata, pokušavajući detektirati koji je tu loša karika i koji će joj biti karta za izlaz iz noćne more koja ju je zadesila. Na kraju sve više shvaćamo da je taj dio Cam ipak manje važan, a više onaj koji možda niti ne očekujemo u ovakvoj situaciji gdje dva brata nakon neuspjele pljačke (zapravo poluuspjele) bježe njenom Hitnom - pacijent (ranjeni policajac) joj je ipak na prvom mjestu.
Znam da je ovo samo film i još k tome hollywoodski, ali da naši zdravstveni radnici malo više liče na Cam Thompson, hrvatska zdravstvena stvarnost bila bi jedna ohrabrujuća i lijepa priča.
To rekavši "Ambulance" bi implementirala kao obavezno gledanje svim specijalizantima medicine. S obaveznim stručnim ispitom.
Radi neke ne previše logične povezanosti i sličnosti me "Ambulance" jako podsjeća na "Widows" (Udovice) akcijski triler otprije par godina, iako nemaju baš nikakve sadržajne sličnosti. Jednako su jaki, super producirani, uvjerljivi, neočekivani, s odličnom castingom. Možda Michael Bay nije najoriginalniji ovdje kao Steve McQueen u "Udovicama" - no ne treba nimalo potcjenjivati Bayevu sposobnost da napravi vrhunski film, iako se uz njegove filmove uglavnom lijepi ona "ah, blockbusterski Hollywood".
Ovo nije taj slučaj, iako ima čisto Bayovski pristup režiranim akcijskim scenama. Ali su zato vrhunske i napumpane toliko da zadnju trećinu već sjediš na pola stolca.
Ako ga niste gledali u kinima, pogledajte si ga online. O potrebi za zdravstvene radnike nećemo ni govoriti.