Bend je osnovan 1998. godine u Linzu u Austriji i vjerojatno su jedan od rijetkih symphonic metal bendova koji, u gotovo 20 godina postojanja, nisu promijenili pjevačicu. Najviše su se mijenjali gitaristi i basisti. Nažalost, bend nije polučio veliki uspjeh, te su ostali u sjeni velikih bendova poput Nightwish i Within Temptation. Što je svakako velika šteta jer su kvalitetan bend koji ljubiteljima symphonic metala nudi puno. No, unatoč svemu, imaju svoju bazu fanova koja im je pomogla da na sceni budu dugi niz godina, a vjerujem da će još dugo i ostati.
'The Great Momentum' je deveti studijski album benda i s pravom mogu reći njihov najzreliji i najbolji album. Iako realno ne nudi neka velika iznenađenja, a moglo bi se reći da se Lanvall i Edelsbacher strogo drže propisane formule, svejedno je ovo odličan album. Symphonic metal je forma koja ima zadane smjernice i koja, po mišljenju, ne trpi promjene, eksperimente i slično. U tome i jest njegova ljepota. Poznato je da su neki veliki bendovi iz tog žanra otišli u nekim drugim smjerovima te ovoj vrsti metala svašta dodavali, oduzimali, krojili i prekrajali i na kraju dobili čudan proizvod. Srećom, kod Edenbridge to nije slučaj.
Album me oduševio na prvo slušanje. To je onaj symphonic metal kakav volim slušati. Žestok, snažan, povremeno nabrijan, a opet nježan i melodičan. Sabine Edelsbacher ne koristi operne vokale, iako ako se prisjetimo pjesme 'Wizard', ona to zna i može, ali u Edenbridge toga nema. Možda ne bi bilo loše da tu i tamo ubaci koju visoku opernu notu, no nije obavezno.
Prva pjesma na albumu nosi zanimljiv naziv 'Shiantara'. Prilično žestoka stvar s izbalansiranim gitarama i fantastičnom orkestracijom. Ono što u ovoj pjesmi vidim kao malu zamjerku je upravo vokal. Malo više dramatičnosti i pokoja viša nota i to bi bilo to.
Nedostatak spomenutih viših nota donekle se nadoknađuje u sljedećoj pjesmi , dijelom od strane same Sabine, dijelom od zbora, odnosno pratećih vokala u pozadini. Smatram da su ovu pjesmu trebali razvući na više minuta jer definitivno ima prostora za to.
'Until the end of time' je naljepša stvar na albumu. Balada i duet. Pjesma koja lako ulazi u uho i osvaja na prvo slušanje i koja ima sve elemente odlične balade i dueta, a to su klavir, akustična gitara, distorzirana električna gitara i snažni udruženi vokali. Gost pjevač je Erik Martensson, pjevač švedskog rock benda Eclipse, čiji glas se savršeno nadopunjuje sa Sabineinim.
Da album ne bi bio dosadan pobrinuo se gitarist Lanvall te u pjesmi 'Return to grace' pokazao svu raskoš svog gitarističkog talenta prvo uvodom od gotovo minutu i pol (koji vas navodi na mišljenje da se radi o instrumentalu) do maestralne solaže unutar pjesme. Također pjesma sadrži orijentalne elemente što ju čini mojim favoritom.
Na kraju albuma se nalaze dvije glazbene poslastice. 'A Turnaround Is Art' i najduža pjesma na albumu 'The Greatest Gift Of All'. Obje pjesme pokazuju da su proizašle iz radionice dvoje glazbenika koji ''znaju znanje'' i čiji talenti su ''match made in heaven''. Od ove dvije pjesme, moj favorit je je posljednja. Pjesma u kojoj se isprepliću lagani akustični dijelovi, žestoki i brzi gitaristički rifovi, orkestar i zbor koji prodonose dramatičnosti, a sve to začinjenom anđeoskim vokalom Sabine Edelsbacher. Zaista maestralno.
Sigurna sam da su Edenbridge ovim album ušutkali sve one koji su ikad sumnjali u njih jer 'The Great Momentum' je zaista vrhunski album. Album kojem je teško naći manu i koji nudi sve što od symphonic metala možete poželjeti. Ako želite čuti glazbu manje poznatog, ali odličnog benda, onda morate poslušati 'The Great Momentum'. Kvalitetan i zanimljiv metal ne dolazi samo iz Skandinavije. Kao što vidite može se naći i u našem susjedstvu.