DREAM THEATER - Zagreb, Arena, 29.10.2024. - galerija
Ako kojim sluÄajem ne znate tko su Dream Theather, lakše je objasniti da se radi o iznimnim momcima iz ameriÄkog Bostona. Uvijek napredne prijestolnice buntovne države Massachusetts. Grada u kojoj je nekada poÄela povijest danas najutjecajnije nacije, jednom skromnom morskom „Äajankom“, a danas možda poznatijim po formiranju budućnosti u vidu humanoidnih, a naoÄito psima inspiriranih inteligentnih robota.
No dobro, to možda i nije toliko bitno za sam band, ali se fino veže za žanrovski epitet opisa benda: progresivni rock.
Iako progresivan rock samo po sebi zvuÄi dosta apstraktno, svejedno savršeno opisuje i uspješnicu kojom je zapoÄeo koncert u zagrebaÄkoj Areni.
ÄŒim su utihnuli zvukovi glave teme iz Hitchokova filma „Psycho“, remek djela genijalnog Bernarda Herrmanna, veliki zastor otkrio je golemu pozornicu s koje se uz impresivni light show zaorila legendarna i skoro deset minuta duga „Metropolis Pt. 1: The Miracle and the Sleeper“.
Pjesma koju kad poslušate, možete samo ustvrditi: „Uh… U redu, OK, progresivan rock… ili tako nešto. Definitivno!“
Na pozornicu je prvi izletio gitarist John Petrucci. I to s nekako s pravom. Naime ovaj NjujorÄanin, zajedno s bubnjarom, Mike Portnoyem, skoro pa je završio bostonski Berklee College of Music. Poznati prestižni umjetniÄki koledž kojeg je Petrucci napustio jer se želio radije posvetiti svojem bendu pod imenom – Majesty. ÄŒim je bend postao popularan po svojim njujorškim gažama i demo snimkama, ime je promijenjeno u Dream Theater, kako bi izbjegli tužbu benda koji je već nosio ime Majesty.
Spomenuti bubnjar, Mike Portnoy, vratio se u band nakon pauze duže od desetljeća, ali je dominirajući u svojoj impresivnoj tvrÄ‘avi sagraÄ‘enoj od bubnjeva, odluÄio fanovima pokazati da nije ovdje uzalud. OdliÄno se dopunjavajući sa Jordanom Rudessom na futuristiÄkim, kružnim i sa strane animiranim klavijaturama te sa basistom Johnom Myungom koji je kompenzirao koliÄinu bubnjeva svojim basom sa šest žica u jednako progresivnom imenu i sadržaju: sljedećoj skladbi na zagrebaÄkom koncertu, „Act I: Scene Two: I. Overture 1928”. Instrumentalu koji se savršeno se uklopio u ovaj maratonski tour the force poÄetak. Maratonski je uvod napokon upotpunila dominacija Jamesa LaBrie na pozornici i na vokalu tijekom „Act I: Scene Two: II. Strange Déjà Vu“.
Portnoyev nastup je bio utoliko više impresivan jer je uoÄi samog koncerta saznao tužnu vijest da mu je preminula sestra, a odbubnjao ga je toliko junaÄki da se ta njegova osobna drama uopće niÄim nije mogla naslutiti.
Iako je ispred same pozornice zvuk bio impresivan, uglavnom radi glasnoće i sadržaja, na žalost, samo ozvuÄenje nije djelovalo na visini koji bi oÄekivali od Dream Theatra. Benda kojeg bih, da budem iskren, radije htio gledati i slušati u akustici jednog Lisinskog, a ne zagrebaÄke arene; koja se pokazala kao pomalo razoÄaravajući pokušaj za ovaj koncert.
Naime, nakon prošlo-tjednog rasprodanog koncerta Nicka Cavea i njegovih The Bed Seedsa, Arena je sada djelovala otužno prazna. ÄŒinilo se na momente da je više ljudi na Cave-ovom koncertu posjetilo WC nego što je sada na Dream Theateru, ispunilo samu dvoranu.
Zvuk je bio Äudno loš već na rubovima samog (only) fans pita.
Ali to nije suviše smetalo prave fanove, koji su gromoglasno doÄekali kraj prvog djela koncerta uz idiliÄnu „As I Am“. ÄŒak niti one koji se nisu doÄepali ograÄ‘enog prostora ispred pozornice koji je glumio svojevrsni fan pit. Uostalom, logiÄno je zakljuÄiti da su su posjetioci ovoga koncerta i bili uglavnom pravi fanovi i poznavaoci benda. Jer ipak morate znati koga i zašto dolazite gledati i slušati, ako ste voljni izdvojiti nemalih 50 -100-njak eura koliko je iznosila karta za ovaj koncert kojim se obilježava impozantna brojka od 40 godina djelovanja, kao povod ovoj turneji pod nazivom: “An Evening with Dream Theater: 40th Anniversary Tour”.
Kako sve ne bi ostalo tak na staroj slavi, drugi dio koncerta zapoÄeo je sa svježim, ovogodišnjim singlom „Night Terror“. Singlom koji najavljuje njihov 16. album “Parasomnia” a koji bi svijetlo dana trebao ugledati 7. veljaÄe, sljedeće nam, 2025. godine. Hej, tek im je 40, and show must go on jer… „This Is the Life” !
UnatoÄ mojem možda osjetljivom cinizmu i (ne)priliÄnom sarkazmu, iako u vrlo oskudno, za status zagrebaÄke Arene, ispunjenoj dvorani, bez sumnje da je za fanove ovo ipak bio praznik za oÄi i uši.
No dobro, zvuk nije djelovao savršeno, ali hey, to je Arena, a pozadinski video wall emitirao je „animacije“ koje su na momente djelovale kao nekadašnja prezentacija mogućnosti Playstationa 2 ili screensaver za Windows 98, (Am I to young for this shit?) sve je pomalo odavalo dojam kako se radi o zanimljivom bendu kojeg je dobro slušati – dok po kući radiš nešto drugo. MeÄ‘utim unatoÄ Areni i izostaloj prisnoj atmosferi, ovi veterani su ipak pokazali da u njima ima energije. Uostalom, koncert je trajao skoro maratonska tri sata, jer svašta možeš pokazati kako bi zakljuÄio Äetiri desetljeća postojanja.
ÄŒak i uz nevesele vijesti tijekom koncerta, bostonski filharmonijski metalci, Dream Theater, dokazali da su i dalje virtuozi i profesionalci. Iako bi ih radije gledao i slušao u akustiÄno idiliÄnijem Lisinskom. Ali OK, u Lisinskom ne možete kupiti pivu (i piti ju) tijekom koncerta, a tri sata nisu maleni vremenski period.