Iako se na ovaj album Äekalo dugih sedam godina, može se sa sigurnošÄ‡u napisati i tvrditi kako se ovdje radi o njihovom najboljem uratku do sada, gdje možete Äuti i osjetiti veliki napredak u promišljanju oko svog stvaralaštva i gdje se neka zrelost osjeti na više razina. Za sami poÄetak, smatram kako vrijedi naglasiti, ovo neće biti jedno lako slušanje i Attic nipošto neće biti vaš prvi odabir pri otkrivanju nove glazbe koja se objavljuje tijekom ove godine. Za sve ostalo, od stava o onome što ste Äuli i vidjeli pa do krajnjeg mišljenja i osobnog osvrta na njihovo stvaralaštvo, ste sada odgovorni sami.
Idemo malo o bendu i povijesti koja je do sada iza njih... Attic nastaje 2010. godine (moje poimanje pojma „noviji“ bend) u NjemaÄkoj te od tada predano i temeljito rade na svom izriÄaju i pristupu stvaralaštvu koji je itekako poseban, gledano sa stajališta današnjice. Osvrti i stavovi ih usporeÄ‘uju s ranim stvaralaštvom koje je obilježilo bendove kao što su Mercyful Fate i King Diamond pa ovdje već dobivate uvid u ono što sam pisao u uvodu, spomenuvši se kako ovo neće biti lako slušanje i kako vam se Attic možda i neće svidjeti nakon što Äujete ono što su objavili ove godine. Meni osobno to odgovara u potpunosti i malo je reći kako nisam niti u jednom trenutku skrivao oduševljenje onime što Äujem i vidim, ali sam posve svjestan kako to nije za svakoga i kako bi se ovdje mišljenja itekako mogla razilaziti. No, to ne umanjuje Äinjenicu kako se radi o dobrom bendu koji ima svoj poseban izriÄaj i koji radi na svakom svom albumu temeljito i vjerno, bez potrebe za dokazivanjem bilo kome od nas. Doduše, bilo bi dobro kad bi ti albumi bivali ÄešÄ‡e objavljivani i kad bi se svakih nekoliko godina mogao osvrnuti na njihovo stvaralaštvo. Sedam godina je dosta vremena za Äekati na neki novi uradak, a oni koji toliko predano ne prate neÄije stvaralaštvo, lako zaborave na to kako je bend uopće postojao, a kamoli kako su još uvijek u opticaju i kako stvaraju nešto. Takve su odluke, naravno, samo na bendu i njegovim Älanovima, a na nama je samo budno Äekati i nadati se. Promjene unutar benda su stvarno neprimjetne te je dobrim dijelom postava benda dugi niz godina nepromijenjena. Attic tvore pjevaÄ Meister Cagliostro i gitarist Tim ''Katte'' Katteluhn, koji su od samog poÄetka u bendu, a ostatak Äine drugi gitarist Max ''Povver'' Werner, bubnjar J.P. i bassist Christoph ''Chris'' Erdmann. I to je o bendu, ukratko ,stvarno to. Malo podataka i malo dostupnog sadržaja, ali postoji neka osnova kako biste se mogli upoznati s bendom i ljudima koji stoje iza imena Attic. Iskreno, to je pomalo i poželjno, pošto tako dobivate bolji uvid u njihovo stvaralaštvo, bez pretjeranog opterećivanja s Äinjenicama i „zanimljivostima“ vezanim za Älanove benda. Pa ću s tom mišlju stati ovdje i posvetiti se samom albumu i sadržaju istog...
Return Of The Witchfinder dolazi kao treći album unutar opusa kojega Attic do sada ima iza sebe, a kroz deset pjesama i pedesetak minuta trajanja priÄa priÄe koje su već otprije obavijene prikazima i slikama jasno povezivim s okultizmom i sotonizmom te dodatno obogaćeno s primjerima iz stvarne povijesti i, naravno, pojmovima koji se vežu za onostrano. Do sada su pjesme Darkest Rites i Synodus Horrenda samo dobile svoje video uratke, ali je to dobar poÄetak kako biste vidjeli kako to sve izgleda i koliko je to sve oblikovano i prikazano na jednoj teatralnoj razini. Svakako zanimljivo i vrlo upeÄatljivo, ako vas takvi pogledi i saznanja koja dobivate iz pjesama zanimaju. Nekima će se ovakav izriÄaj i pristup odmah uÄiniti nezanimljivim i odbojnim te će odmah odustati od ikakvog nauma koji ukljuÄuje otkrivanje i preslušavanje ovog i sliÄnih mu bendova. Razumno, no iskrenog sam mišljenja kako si onda možda oduzmete priliku Äuti nešto novo i tako si uskraćujete iskustvo uživanja u neÄijem stvaralaštvu. ÄŒini mi se kako ovaj album, kao i njihov prvijenac, The Invocation iz 2012. godine, nema neku priÄu koja se proteže kroz sve pjesme, tako tvoreći svojevrstan koncept, za razliku od drugog albuma, imena Sanctimoniou iz 2017. godine, koji je imao koncept. Bend zvuÄi itekako uvježbano i svatko svoj dio i ulogu odraÄ‘uje kako treba i na visokoj razini zadatka, a ponajviše se istiÄu raznorazni dodaci i utjecaji više podžanrova pa to tvori jednu raznolikost s kojom vam neće biti dosadno i zamorno, a samim time ćete ovih pedesetak minuta odslušati bez imalo zastoja i žaljenja za uloženim/utrošenim vremenom. Glazbeno je tu kako bi vas vodila i sa samom produkcijom se to sve objedinjuje u zanimljivu koliÄinu izmjena, promjena pa se sve to dodatno obogati ponekim orkestralnim dijelovima i zvucima klavira i violine koji dodatno produbljuju svaku tajnovitost i znaÄaj koji se krije unutar pjesama. Dobrim dijelom je svaki dio postavljen toÄno onako kako treba, a svaki naglasak i trenutak koji iziskuje malo više pažnje služi svrsi i prati pjesme kako bi ih u potpunosti dovelo do one razine gdje trebaju biti. Možda se nekome produkcijska zagušenost i osjećaj mutnog zvuka neće svidjeti, ali mi se Äini kako je to napravljeno baš s ciljem i svrhom kako konaÄni dojam i utisak treba biti... Pomalo zastrašujući. Naravno, izmeÄ‘u svih glazbenika i same produkcije provlaÄi se Meister Cagliostro i njegov glas, njegov pristup svemu i izriÄaj koji nikako ne ulazi u okvire glazbe i žanrovske opredijeljenosti koja trenutno vlada. Itekako je Äujan i osjetan utjecaj kojega na njega ima King Diamond te se to nikako ne može opovrgnuti i zanemariti, a i ne treba. Sva ta teatralnost i upeÄatljivost samo doprinose stvaralaÄkom pristupu i slikama koje Attic želi slikati svojim notama i svojim priÄama koje su vješto voÄ‘ene pjevanjem koje ponekad preÄ‘e u neki oblik režanja, a zatim tajanstveno i neoÄekivano kreće prema pomalo hrapavom falsettu koji odaje posvetu uzorima, ali i istovremeno stvara vlastiti dojam i pristup koji je pomalo drugaÄiji, pomalo dublji i mraÄniji pa se ne može naklapati i osporavajući govoriti o Äistoj kraÄ‘i neÄije posebnosti, bez imalo vlastitog doprinosa i predanosti radu koji nekoga, a i njegovo stvaralaštvo, obilježava. Iako, vjerujem kako će se pojaviti oni kojima to uopće ne odgovara i kako će na sami spomen King Diamonda zakolutati oÄima i jasno, bez razmišljanja, dati do znanja kako ih ovaj bend i ovaj album uopće ne zanimaju. U potpunosti sam svjestan toga. No, ipak, možda se i vi i ja iznenadimo, na kraju dana te vam se svidi ono što Äujete i vidite. Tko zna...
I to bi vam bilo to, ukratko o Atticu i ljudima koji stoje iza tog imena te ovogodišnjeg, novog studijskog albuma Return Of The Witchfinder, kojega su objavili i svijet podsjetili kako još uvijek postoje, rade i žele stvarati i ostaviti trag unutar najdražeg nam žanra. Svidio vam se on ili ne, album kao što je Return Of The Witchfinder dolazi kao ugodno osvježenje unutar pomalo ponavljajućeg i zagušljivog stanja gdje se bendovi nalaze zadnjih godina i kako Älanovi istih gledaju na to kako njihove pjevaÄice i pjevaÄi trebaju zvuÄati. Znam kako se ovo moje mišljenje nekima neće svidjeti i kako bih s ovime ovdje napisanim mogao naići na poneko negodovanje i neslaganje, što je u redu, ali trebate biti svjesni raznolikosti i mogućnosti koje u toj istoj raznolikosti postoje. Krene li sve zvuÄati isto ili sliÄno, jednostavno će se stvoriti zagušljivi prostor koji neće privlaÄiti novo slušateljstvo, a svaki podžanr se tako kad-tad ugasi i nestane. Okrutna Äinjenica i stanje koje je zadesilo mnoge prije, što ne znaÄi kako se to ne može dogoditi i svom najdražem podžanru i bendovima koje smještamo unutar njega. Razmislite malo o tome. Do sljedećeg puta...