7.5

Recenzije

ACCEPT - Too Mean To Die

Accept se još uvijek drži svoje provjerene, nepokolebljive, uvježbane i snažne formule kojom su, od svog ponovnog okupljanja pred više od deset godina, svakako ponovno stavili svoje ime na svaki plakat i najavu nekog velikog festivala ili koncertne turneje pritom ne posustajući i ne mijenjajući ono po čemu su poznati.

Objavljeno: 08.04.2021. 10:00

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

ACCEPT - Too Mean To Die

Žanr: Heavy metal

Godina: 2021.

Izdavač: Nuclear Blast

Web


Tracklist:
1. Zombie Apocalypse
2. Too Mean To Die
3. Overnight Sensation
4. No Ones Master
5. The Undertaker
6. Sucks To Be You
7. Symphony Of Pain
8. The Best Is Yet To Come
9. How Do We Sleep
10. Not My Problem
11. Samson And Delilah (Instrumental)

Ali, koliko god to bilo dobro i koliko nam to godi, moglo bi se reći kako je ovogodišnji album "Too Mean To Die" možda i najnemaštovitiji od novijih, čemu se mogu pripisati mnoge stvari, no o tome u nastavku koji slijedi...

 

Iako se na nasljednika albuma "The Rise Of Chaos" čekalo čak četiri godine, nitko nije sumnjao u ono što bend kao Accept ima za ponuditi. Čekanje se još malo uljepšalo objavom album "Symphonic Terror (Live At Wacken)" koji je doista potvrdio status i izvanredne mogućnosti ovog benda. Mislim kako smo o oba spomenuta albuma već i pisali, pa se svakako podsjetite ako ste na njih zaboravili. Nećete biti razočarani... Ali, dogodilo se tijekom ovog navedenog razdoblja i jedno maleno "ali". Naime, bend je napustio dugogodišnji bassist i suosnivač benda, Peter Baltes. S njegove strane i od strane samog benda nije bilo nikakvih dubljih objašnjenja i rasprava vezanih za taj doista neočekivani događaj i odluku, ali sve se čini kako je ton razlaza pozitivan i kako nema "zle krvi" između te dvije stranke.

 

Barem se nadam... Ta promjena u postavi benda je rezultirala dolaskom novog člana, točnije članova, koji su Accept po prvi put u dugoj povijesti pretvorili u šesteročlani bend. Na Baltesovo mjesto je došao Martin Motnik, dok je Philip Shouse postao treći gitarist u bendu. S ostatkom postave koja je nepromijenjena od 2015. godine, ovogodišnji album im je prvi zajednički uradak. I kao svi zajednički počeci, mogu reći kako se album pokazao (u većini aspekata) doista dobar. No opet, kao dugogodišnji obožavatelj Accepta i netko tko ih je gledao dva puta uživo, nekako mi i nedostaje Baltes. Znam, znam! Možda me prozovete čistuncem i cjepidlakom, no činjenica stoji kako su on i gitarist Wolf Hoffmann imali neku povezanost i kreativni izričaj koji je zajedno kroz nosače zvuka i njihove pojave na pozornici ispred vas govorio "To je Accept!". Mislim kako možete razumjeti i kako shvaćate o čemu vam govorim. No to sada neće umanjiti njihovu kvalitetu i prezentnost toliko, no opet postoje te nijanse koje se osjete, čuju i vide. No nemamo sada vremena za pričama o tome "kako bi bilo kada bi bilo". Stoga bez daljnjeg zadržavanja na ovom informativnom dijelu, idem prema onom bitnijem.

 

"Too Mean To Die" izlazi početkom ove godine i u svom trajanju nam predstavlja jedanaest pjesama, od kojih je zaključna na albumu instrumentalna skladba pod imenom " Samson And Delilah". Prva je to instrumentalna skladba unutar njihove diskografije, dok je nekoliko instrumentalnih skladbi objavljeno na njihovim albumima "Objection Overruled" (1993.) i "Death Row" (1994.). Iako tu nema ništa loše, mislim kako je s time Hoffmann možda neizravno najavio svoj novi samostalni album,  nasljednik albuma "Headbangers Symphony" iz 2016. godine. Govorim to zbog činjenice kako je nakon prvih instrumentalnih skladbi na Acceptovim albumima iz devedesetih, Wolf započeo svoju samostalnu karijeru i objavio 1997. godine svoj album prvijenac "Classical". I u tome nema ništa loše! Štoviše, oba albuma su zanimljivo iskustvo slušanja i ne manjka im kvalitete i odličnih aranžmana autorskih skladbi i/ili obrada poznatih kompozitora klasične glazbe. Svakako preporuka, ako volite takvo nešto. A o "Headbangers Symphony" sam čak i pisao, stoga svakako bacite oko i na tu recenziju ako vas je ovo zainteresiralo.

 

Ostatak albuma, koji ide prije ove instrumentalne skladbe, prožet je čistokrvnim, prepoznatljivim i nezaobilaznim Acceptovim pjesmama koje bend prožima svojim prepoznatljivom zvukom, pristupom i aranžmanom kojega njeguje od svog ponovnog okupljanja 2009. godine. I u tome nema ništa loše, ali može se dogoditi kako na trenutke zapadnete u kolotečinu misli i zvuka koji vam se čini odveć poznat i koji ste već negdje čuli. Pa i čuli ste ga, zapravo, na svim novijim studijskim uracima koje je bend do sada objavio, pošto je to "ono nešto" čemu su s punom predanošću predani u doista se čini kako ne žele mijenjati ovu provjerenu formulu. Ali moram priznati kako je ovo "najslabiji" album u njihovo novije vrijeme. Nije tu stvar sada kako su oni drastično promijenili sve, ali osjeti se određeni zamor materijala. Sada bi netko tko prati moje pisanje mogao reći "kako mogu govoriti tako ovdje i sada, dok sam isti ja pred kraj prošle godine pisao svojevrsne hvalospjeve o novom albumu koji je objavio AC/DC"...

 

I čak bih se i složio s vama, no ovdje se možda radi o činjenici kako nekada i sam zaboravim kako nit Accept nije bend kojega vode mladići. Razumijete li? Imaju i oni staža u svom zanatu, no nekada se na takve stvari zaboravi. Stoga ovo ovdje ne pišem kao opasku i prikaz kako se bend prodao, zapustio i kako nemaju više mašte. Samo kažem kako je osjetna razlika od prijašnjih uradaka i kako je sam Baltesov odlazak tome možda pridonio. Što bi svakako i imalo smisla. Ali recimo to ovako i ponovimo gradivo: radi se o dobrom albumu koji pristaje novijoj povijesti Accepta, no od svih iz tog razdoblja ovogodišnji je u nijansama slabiji. I to je to. Nije loš, no osjeti se razlika koja je ishod svojevrsnog zamora materijala ili trenutka manjka kreativnog izričaja. Iako je album dosta dobro popraćen i u redovitoj rotaciji posvuda. Za samu promidžbu bio je predstavljen video uratkom za singlove "The Undertaker" i "Zombie Apocalypse", te lyric videom za naslovnu pjesmu. Svakako je ovo slušljiv album koji krije mnoge pjesme koje će vam se odmah svidjeti i koje će vam ući u uho. Mišljenja sam kako je naslovna pjesma albuma trebala dobiti svoj video uradak, te kako je drugi video uradak (ako je uopće bila potreba za njim) trebala dobiti neka od preostalih pjesama s albuma. "The Undertaker" mi osobno predstavlja najslabiju pjesmu samog albuma, jer je nekako predugačka i monotona s dijelovima koji nemaju konstantu. No to ostavljam vama na prosudbu. Previše je pozornosti posvećeno prvoj polovici albuma (ili A strani, ako ste u svoju glazbenu arhivu smjestili vinylno izdanja albuma), dok se druga polovica može pohvaliti pjesmama kao što su "Sucks To Be You", "How Do We Sleep" i/ili "Not My Problem".

 

Svakako si dajte vremena i poslušajte album, pa slobodno napišite komentar ili dva. Zanima me što vi čujete, a što je meni možda i promaklo. Po pitaju instrumentalnog dijela benda, samo ću reći kako je to Accept. Prepoznatljivo, čvrsto, izravno i moćno. Hoffmann svakako vodi bend čvrstom rukom i zna što radi u velikoj većini slučajeva gdje se ne dozvoljava niti trenutak slabosti tijekom albuma koji vas vodi na put kroz pjesme koje sadržava u svom trajanju. Potkrade se tu i tamo neki nezanimljiv i dosadan dio, dionica ili trenutak, no to neće toliko umanjiti cjelokupnu kvalitetu albuma. Ono o čemu sam već prije i govorio. Vokalno gledano, Mark Tornillo jest razlog zašto je i u suvremenom dobu Accept bend koji se može lako prepoznati i koji možete čuti i lako znati o kome se rade. Mora se prerasti fraza kako je "Udo Dirkschneider pravi pjevač za Accept" i kako "Accept nije isti otkada nema Ude Dirkschneidera". Mislim, ono... Stvarno? Imate Accept i imate U.D.O., bendove koji nekoliko desetljeća paralelno rade odličnu glazbu i ne manjka vam slušanja i istraživanja ako si date truda. U.D.O. je čak i objavio novi album snimljen uživo, pa svakako poslušajte i taj uradak. Mark Tornillo je ispravan odabir bio od početka, a naravno pokazalo se kako je i pravi "čovjek ispred benda" za ime kao što je Accept i to treba poštivati, te svakako i neupitno podržavati. Dakle, imate Accept i njihov novi album imena " Too Mean To Die" za domaću zadaću... Krenite!

 

I to bi ukratko bilo to o ovogodišnjem uratku kojega je objavio Accept. Godina je krenula zanimljivo, no još uvijek čekam neke "svoje" bendove koji su najavljivali kako će u 2021. godini objaviti nešto novo. Do tada pratite Perun.hr i podržite kolegice i kolege koji zajedno tragaju i pretražuju bespuća glazbenog etera u potrazi za nečime što se sviđa njima, te što bi mogli kroz svoje riječi i tekstove približiti vama. Smireno i polako, tjedan je na početku i treba polako kroz njega do drugog vikenda. Ne opterećujte se trenutnom situacijom u Svijetu, te uživajte koliko god to možete. Ne onoliko koliko "vam je dozvoljeno", već onako koliko želite i koliko vam treba! Do sljedećeg puta...

Edi Grubor

Text by:

Edi Grubor

Prati autora

“Rock 'N' Roll is a nuclear blast of reality in a mundane world where no-one is allowed to be magnificent.” - Kim Fowley

Pročitaj više o temama: accept, too mean to die, heavy metal, edi grubor



Kalendar

PIPS CHIPS & VIDEOCLIPS,11.09.2021., Dvorište ALU, Zagreb

11.09.2021. - subota

PIPS CHIPS & VIDEOCLIPS,11.09.2021., Dvorište ALU, Zagreb

Zagreb, Dvorište Akademije likovnih umjetnosti

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 06.11.2021.

06.11.2021. - subota

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 06.11.2021.

Ljubljana, dvorana Stožice

GOJIRA, 31.01.2022., Tvornica kulture, Zagreb

31.01.2022. - ponedjeljak

GOJIRA, 31.01.2022., Tvornica kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
200 kn/230 kn/260 kn

BULLET FOR MY VALENTINE, 12.02.2022., Tvornica Kulture, Zagreb

12.02.2022. - subota

BULLET FOR MY VALENTINE, 12.02.2022., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
180/200/230 kn

FUTURE ISLANDS - Zagreb, Tvornica Kulture, 05.03.2022.

05.03.2022. - subota

FUTURE ISLANDS - Zagreb, Tvornica Kulture, 05.03.2022.

Zagreb, Tvornica Kulture
140 kn pretprodaja /160 kn / 190 kn na dan koncerta

A Place To Bury Strangers - Zagreb, Močvara, 24.03.2022.

22.03.2022. - utorak

A Place To Bury Strangers - Zagreb, Močvara, 24.03.2022.

Zagreb, Močvara
90 kn/ 110 kn na dan koncerta

FINK, 10.05.2022., Tvornica Kulture, Zagreb

10.05.2022. - utorak

FINK, 10.05.2022., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
120 kn/140 kn

WILLIAM DUVALL - Zagreb, Tvornica Kulture, 11.05.2022. (novi datum!)

11.05.2022. - srijeda

WILLIAM DUVALL - Zagreb, Tvornica Kulture, 11.05.2022. (novi datum!)

Zagreb, Tvornica Kulture
100 kn/130 kn

GOD IS AN ASTRONAUT - Zagreb, Močvara, 25.05.2022.

25.05.2022. - srijeda

GOD IS AN ASTRONAUT - Zagreb, Močvara, 25.05.2022.

Zagreb, Močvara
140 kn pretprodaja / 160 kn na dan koncerta

SIMPLE MINDS - Zagreb, SRC Šalata, 30.06.2021.

30.06.2022. - četvrtak

SIMPLE MINDS - Zagreb, SRC Šalata, 30.06.2021.

Zagreb, SRC Šalata
240 kn /270 kn

Kolovoz / 2021

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

Must Read

Preminuo DUSTY HILL iz legendarnih ZZ Top

Vijesti

Preminuo DUSTY HILL iz legendarnih ZZ Top
Preminuo je JOEY JORDISON

Vijesti

Preminuo je JOEY JORDISON
DINO JELUSIĆ postao članom WHITESNAKEA

Vijesti

DINO JELUSIĆ postao članom WHITESNAKEA
BLACK WIDOW

Recenzije - Film

BLACK WIDOW
LEDENA CESTA (Ice Road)

Recenzije - Film

LEDENA CESTA (Ice Road)
MOTOVUN 2021: Najuzbudljiviji domaći glazbeni izvođači na Motovun Film Festivalu

Vijesti

MOTOVUN 2021: Najuzbudljiviji domaći glazbeni izvođači na Motovun Film Festivalu
HELLOWEEN - Helloween

Recenzije

HELLOWEEN - Helloween
MOTOVUN 2021: U Motovunu svjetska premijera filma o turizmu s turistima od kartona

Vijesti

MOTOVUN 2021: U Motovunu svjetska premijera filma o turizmu s turistima od kartona
LAIBACH - Zagreb, Hala Park, 08.07.2021. - galerija

Galerije

LAIBACH - Zagreb, Hala Park, 08.07.2021. - galerija
MAŠINKO - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.07.2021. - galerija

Galerije

MAŠINKO - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.07.2021. - galerija
CRUELLA

Recenzije - Film

CRUELLA
PAVEL - Zagreb, Klub Aquarius, 02.07.2021.

Izvještaji

PAVEL - Zagreb, Klub Aquarius, 02.07.2021.
PAVEL - Zagreb, Klub Aquarius, 02.07.2021. - galerija

Galerije

PAVEL - Zagreb, Klub Aquarius, 02.07.2021. - galerija
JONATHAN, Lovely Quinces - Zagreb, Močvara, 03.07.2021. - galerija

Galerije

JONATHAN, Lovely Quinces - Zagreb, Močvara, 03.07.2021. - galerija
MJESTO TIŠINE 2 (A Quiet Place: Part II)

Recenzije - Film

MJESTO TIŠINE 2 (A Quiet Place: Part II)
CHUI & JAZZ ORKESTAR HRT-a - Zagreb, Prisavlje, 29.06.2021. - galerija

Galerije

CHUI & JAZZ ORKESTAR HRT-a - Zagreb, Prisavlje, 29.06.2021. - galerija
FILMOVI SA ZAGREBDOX-a 2021. - dio  #2

Kolumne

FILMOVI SA ZAGREBDOX-a 2021. - dio #2
MATEJ MEŠTROVIĆ - Zagreb, Lisinski Atrium, 25.06.2021.

Izvještaji

MATEJ MEŠTROVIĆ - Zagreb, Lisinski Atrium, 25.06.2021.

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK