Izvještaji

ŽIVO BLATO - Vintage Industrial Bar, Zagreb, 09.04. 2015.

Jedinstvena koncertna atrakcija predvođena generalom Vasilijem Mituom počastila je zagrebačku publiku svojim premijernim nastupom u Vintage Industrial Baru. Hard 'n' heavy alter ego Siniše Vuce nije se predstavio pred poklonicima u metropoli od nastupa Živog blata i Vatrenog poljupca u Tvornici kulture u listopadu 2014. Okupljeni u Savskoj 160 definitivno nisu imali razloga za nezadovoljstvo. Naprotiv.

Objavljeno: 10.04.2015. 14:15

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

ŽIVO BLATO - Vintage Industrial Bar, Zagreb, 09.04. 2015.

Datum: 09.04.2015.

Mjesto: Zagreb, Hrvatska

Lokacija: Vintage Industrial Bar



General Mitu se više ili manje redovito ukazuje zagrebačkoj publici sa Živim blatom, svojim poligonom za kombiniranje urnebesno zabavnih tekstova i prilično generičkog, ali dinamičnog i poletnog hard rocka/heavy metala u kojemu se osjećaju utjecaji u rasponu od NWOBHM-a do Vatrenog poljupca. Ovaj je put (premijerno) nastupio u Vintage Industrial Baru, a pravu je feštu koja je trajala oko dva i pol sata odradio isključivo uz pomoć basista Gospodina Mr. Rabbita, tj. Zeca, i bubnjara Veselog Sira, odnosno Mirjana Jovanovića – Toše. Sam je, naravno, uz vokalne zadaće, razvlačio ubojite riffove i solo dionice na gitari. Dakle, povratak formatu bazičnog trija. Uostalom, nema mjesta za pretjerano filozofiranje o osnovnim postavkama muzičke filozofije i poetike „najboljeg hrvatskog heavy sastava svih vremena“. Vasilij Mitu vulgaran je i na sceni te na taj način predstavlja još provokativniju i iskreniju varijantu Vuce. Onog Vuce koji nije bio prisutan, ali pred kraj koncerta morala mu se odati dužna počast. Naime, ipak je on financirao snimanje jedinog studijskog izdanja Živog blata, legendarnog albuma „Konac konca“ (2000) na kojemu Mitu i ekipa (više-manje) „jašu“ već petnaest godina. No krenimo redom. Uvijek vjerni apostoli, a vjerojatno i pokoji slučajni namjernik, uživali su upravo u onome što su očekivali – u demonstraciji specifičnog smisla za humor koji dodatno pojačava dojam koji ostavljaju jednostavni (ali moćni) riffovi koji jednostavno pozivaju na benganje.




Činilo se da Zec - koji je svirao bas gitaru sa šest žica - i Tošo razvlače poznati uvod u popularnu politiziranu himnu „Doktor“ cijelu vječnost, kada se konačno ukazao general Vasilij Mitu (kako ću ga nazivati kroz cijeli članak; ipak sam prisustvovao nastupu Živog blata) i pružio okupljenim fanovima, od kojih su mnogi nesumnjivo cijeli koncert proveli u tongue-in-cheek raspoloženju, prvu dozu zadovoljstva. Auditorij se tek ugrijavao pa isprva nije baš previše zdušno pjevao sa svojim duhovnim vođom, ali pjesma je odsvirana energično, a Zec je pokazao da zna znanje s basom. Da se ne bi zaboravilo da se namjerava nastaviti žestoko, Mitu je prezentirao svoje vrlo dobro umijeće s gitarom, pa je otprašio improviziranu solo dionicu kao uvod u in-your-face manifest „Estrada“, bespoštedni i beskompromisni obračun s eponimnim fenomenom. Tada su se oni koji preferiraju Živo blato već uživjeli u nešto većoj mjeri. To je rezultiralo oduševljenim pjevanjem iz mnogih grla. Snaga skladbe „Stranci“ između ostaloga počiva na efektnom ubrzanju tempa netom prije završetka. To se pokazalo i ove zagrebačke večeri. Nakon intenziteta spomenute pjesme i dolaska pred vrata ekstaze, uslijedile su „Objede“, numera koja je mogla biti odsvirana i nešto dinamičnije, ali Mitu je ponudio kratke i dopadljive „solažice“ na gitari te je to popravilo dojam. „Pucko“, jedan od favorita publike, počeo je svojevrsnim poigravanjem s temeljnim riffom. Usput se mora istaknuti da je Mitu na mnogim pjesmama izvodio male (ali čujne) eksperimente i izmjene tonaliteta glede osnovnih riffova, a solo dionice mu ionako nikada ne zvuče identično. Moram priznati da je to uglavnom ostavljalo vrlo dobre impresije. Ako je bubnjar s vremena na vrijeme i ispao iz ritma, to nije predstavljalo prevelik problem. A imajući u vidu kvalitetnu svirku, generalu se itekako može i mora oprostiti što mu je vokal povremeno slabio i zakazivao. Kada je trebalo, unosio je i više nego dovoljno strasti, a u krajnjem je slučaju publika, čiji se solidan dio s vremenom dobrano razulario, uvijek bila tu da pomogne.




Dakle, „Pucko“ je dodatno naelektrizirao atmosferu (a kome se da igrati na balun, kada može harati uokolo s bocom vina), a zatim je „Exploding Sky“, jedina stvar otpjevana na engleskom jeziku, ipak izazvala nešto manju količinu euforije. Da se razumijemo, ne radi se o lošoj kompoziciji, ali njezin je potencijal da istinski zabavi Apostole ipak nešto manji u usporedbi s udarnim adutima s legendarnog albuma iz završne godine prošlog milenija. Dopadljiv i efektan refren drži „Kasapa iz Đakova“ iznad vode, a početno „trkeljanje“ po gitari i javno izražena podrška Putinu i Kim Jong-unu (samo ekstremno!) ustupili su mjesto energičnoj riffčini i izvanrednom refrenu „Vonja“. Povremena vokalna neuvjerljivost zanemariva je u odnosu na veliku sliku. „Konac konca“ na raspored se vratio inspiriranom izvedbom „Kurve“. Nazočni su pjevali s vođom, skladba je izvedena u nešto duljoj varijanti u odnosu na originalnu studijsku verziju, zahvati na gitari bili su zanimljivi i učinkoviti, a vokalna je izvedba bila strastvena i uživljena te je vrlo dobro funkcionirala i u visinama. Sjetio sam se nekih poznanika čija bi životna priča mogla stati u riječi Vasilijeve „Kurve“. Baladična „Oprosti mi“ (još se sjećam kako je grandiozno zatvarala A-stranu moje prastare originalne kazete remek-djela „Konac konca“) dovela je dio publike do prave ekstaze, grla se nisu štedjela, a neću pretjerati ako napomenem da su i mene prolazili trnci. Solo na gitari bio je gotovo perfektan. U danom kontekstu, naravno. Duhovit blok koji se sastoji od brojeva prigodno nazvanih „Loš“ i „Ok“ uzrokovao je i kratkotrajni pogo, a kada bih između dotičnih pjesama morao odabrati onu koja je u većoj mjeri animirala mnoštvo, kladio bih se na prvu.




General je potom objavio da je više od 150 novih skladbi Živog blata već napisano i da su sve dionice snimljene osim njegovih na gitari. To nije previše impresioniralo apostole, također spremne na zezanciju, koji su mu odmah počeli skandirati da laže. On je takve tvrdnje, naravno, odbio kao puke insinuacije. Žic (ako se ne varam, tako ga zovu) donio je vođi zamjensku gitaru, a ovaj nas je, nakon sitnih poteškoća s novim (jednokratno iskorištenim ove lijepe noći u bivšoj tvornici dugmadi) instrumentom, uz nesumnjivo točne konstatacije o prezervativima, počastio izvedbom komada zvanog „Neću rabiti kondome“. Duhovita najava prethodila je i „Maloljetnoj“, još jednom dragulju s „Konca konca“, a „Hej, mala“ odsvirana je nešto tvrđe i žešće nego u originalnoj studijskoj varijanti. Riječ „mrtva“ u tekstu zamijenjena je sa „živa“, a glasovita „usna solaža“ nije iznevjerila niti u ovome navratu. Glas niže potpisanoga bio je na izmaku snaga nakon izvedbe „Texa Willera“, koja, ruku na srce, nije bila savršena. No nije važno. Kao velik fan Bonellijevih stripova i netko kome je simpatično Mituovo poigravanje s (pseudo) country manirama, morao sam otpjevati svaku riječ s vođom. Zbog istog razloga svidjela mi se i izvedba „Polja pamuka“, pjesme koju inače ne smatram nekim remek-djelom. A na još višu razinu podiglo ju je i Rabbitovo soliranje na bas gitari. Istina, vođa ga je morao ohrabrivati, ali Zec je ponovno pokazao neupitnu vještinu sa (ovom prilikom) šestožičanim basom. Naravno, zaslužio je aplauz. General je tada pohvalio ambijent u Vintageu i natuknuo da ga u novije vrijeme sve više zaokupljaju izvođači poput Johnnyja Casha. Eto, vjerujem mu. „Back to R'n'R“ odrađena je uvjerljivo, a dio ljudi ju je i pjevao. Dotada najjače i najintenzivnije "moshanje" odvijalo se tijekom sumanute i urnebesne izvedbe žestoke i kratke, praktički thrasherske „Kataklizme“. Ludilo se nastavilo i tijekom „Ne volim te“, obilježene solom na gitari i sing-alongom od strane nazočnih. Vasilij je podsjetio na glasoviti zagrebački koncertni debut Živog blata u Močvari 2000. godine. Još se sjećam kako su se neki zagovornici tzv. „urbane glazbe“ (slabo prikriveni snobovi) tada zgražali nad činjenicom da jedan Vuco nastupa u jednoj Močvari. O tempora o mores!




Nakon „Ubij se“ uslijedila je „Hej, ti“, na kojoj su si članovi benda mogli dati oduška na razne načine. Gitarski riff opet je modificiran, neke izmjene tempa djelovale su zaista čudno, a uz novi Rabbitov pokušaj soliranja na basu, svjedočili smo i svojevrsnom duelu između njega i Mitua na gitari. Tko će brže…? Publika je svojim pjevanjem trebala odigrati ulogu koju je dječji zbor imao u studijskom izvorniku. Ludilo se nastavljalo. „Pas“ je izazvao frenetično raspoloženje pojedinaca, iako nije bio bogznakako odsviran. Tada je s pozornice prema publici odaslano pitanje - što da se iduće odsvira? Nakon kratkog zajedničkog pjevanja kratke sprdnje nazvane „Groblje“, generalu Mituu je trebalo vremena da se sjeti skladbice koju je (navodno) osmislio kada je imao šest godina. Riječ je, naravno, o veoma kratkoj naslovnoj kompoziciji opjevanog ostvarenja „Konac konca“. Originalno je odsvirana na klaviru, a u VIB-u se pretvorila u žestoko prangijanje na gitari. Uslijedile su – u klasičnom frontmanovom stilu - uobičajene uvrede rezervirane za izvjesnu grupu iz zapadnog dijela Zagreba, a zatim je već počela kombinacija pjesama odsviranih prvi put na koncertu i ponavljanja već viđenog materijala. Nakon „Stranaca“, odrađenih još žešće i nabrijanije nego prvi put, uslijedila je izvedba sporije i polaganije „Daleko je raj“ te posljedično smirivanje atmosfere i tempa. (Polu)baladu „Stara garda“ Mitu je izveo specijalno uživljeno i predano te time vjerojatno posebno oduševio upravo – staru gardu. Konačno je došlo vrijeme da se zahvali Siniši Vuci na financiranju karijere sastava. Dio njegovog hita „Podigla me iz pepela“ dočekan je – nisam ni sumnjao – sa znatnim entuzijazmom. Većina prisutnih u prednjim redovima znala je maltene svaku riječ. To je poslužilo kao otvaranje svojevrsnog medleyja s repriziranim „Doktorom“, čije su ponavljanje zahtjevali pojedinci, razlomljenim na dva dijela drugim ekstraktom iz Vucine solo karijere, ulomkom iz „Nek sam pijan“. Zlobnici bi možda komentirali da inače nema velike razlike između više ili manje eksplicitnog Vucinog turbofolk izdanja i komponenti određenog (balkanskog) melosa zaodjenutih u hard rock/heavy metal ruho. Uglavnom, pjesma koja se izvorno najvjerojatnije bavila Ivićem Pašalićem izazvala je (ponovljenu) euforiju, a zatim su reprizirane i „Objede“. Kratak govor o pokojnom hrvatskom kralju funka Dinu Dvorniku i njegovoj suradnji s Duhovnim vođom krajem osamdesetih dočekan je pljeskom, kojega je, istina, frontman Živog blata eksplicitno zatražio. Bio je to uvod u reprizu „Pucka“, posvećenog Dvorniku i svima dalmatinskog (i hercegovačkog) rođenja ili podrijetla. Dakako, publika je guštala.

 



Mitu je tada shvatio da je zaboravio odsvirati još jednu stvar političke tematike. Solidna, ali ni po čemu posebna varijanta „Druže stari“ ispravila je tu pogrešku, a onda je vođa podijelio nekoliko trzalica ekipi iz prvih redova. Stekao sam dojam da je „Vonj“ uobličen još energičnije, kvalitetnije i nadahnutije nego u prvom pokušaju. Dio publike koji je već počeo napuštati prostor ispred bine načinio je grešku. Naime, završna izvedba „Estrade“ sadržavala je urnebesne uvrede upućene Rijeci, tj. njezinoj muzičkoj sceni, kao i splitskim bendovima. I to mimo uobičajenog teksta koji već sam po sebi sadrži takve kvalifikacije. Još jednom je ponovljeno izražavanje potpore Putinu, a tada je svirka završena žestokim krešendom. General je ostao vjeran sebi i nije se pojavljivao na bisu unatoč opetovanom skandiranju iz publike koja je htjela još. Istina, rekao je i da Živo blato nikada ne prakticira solo dionice na basu i bubnjevima, pa su ipak realizirane. I bez duge kose general Vasilij Mitu izvođač je na čije se koncerte treba hodočastiti.


Uvjerljiv iskaz poriva prosječnog balkanskog bića uobličen je bez kalkulacija u amalgam iskrene, profane i provokativne poetike s pokojim dirljivim momentom te dopadljivog žestokog zvuka. Uistinu, mogli bismo  se zapitati trebaju li nam uopće „ozbiljni“ domaći pretendenti na mjesta u nišama hard rocka, heavy metala ili straightforward rock'n'rolla, ukoliko imamo autentičan biser poput Živog blata. Naravno, neki su momenti bili manje inspirirani, s vremena na vrijeme bi ponestalo dinamike, katkad bi se učinilo i da je vođina gitara malo raštimana i bilo je prisutno nekoliko traljavih praznih hodova, ali sve to blijedi i postaje manje važno pred činjenicom da smo uživali i prisustvovali svirci unikatne grupe, službeno osnovane 1997., koja je afirmirala ovakav specifičan duh i oblik otkačenog, nepristojnog i vulgarnog pristupa mnogo prije (primjerice) Brkova. O kojima, da bude jasno, definitivno nemam negativno mišljenje. Niti želim na prvu loptu uspoređivati dvije muzičke skupine. Uz sve moguće metal klišeje, od utjecaja Judas Priesta do Metallice, Mitua ne zaobilaze ni asocijacije na „uobičajene sumnjivce“ ex-Yu rock scene – Bregovića, Vukašinovića, Islamovića, Lipovaču, Brodarića, pa i Štulića (šteta je što nije izvedena kratka pjesmica "Nogometaš")… Međutim, priča o uzorima postaje suvišna. Živo blato je istinski specifikum. Ovo definitivno nije bilo puko odrađivanje. Ovom prilikom ne bih lamentirao o cijeni ulaznica…



Pročitaj više o temama: zagreb, vintage industrial bar, zivo blato, vasilij mitu, sinisa vuco, hard rock, heavy metal, konac konca, rock, koncert, izvjestaj, 2015, zvonimir lucic, galerija, sanja matic, 09.04.2015.



Kalendar

THE RUMJACKS - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 26.09.2019.

26.09.2019. - četvrtak

THE RUMJACKS - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 26.09.2019.

Zagreb, Vintage Industrial Bar
60 / 80 kn

SHORTPARIS, 28.09.2019., Močvara, Zagreb

28.09.2019. - subota

SHORTPARIS, 28.09.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
50 kn / 65 kn

KAWASAKI 3P, 28.09.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

28.09.2019. - subota

KAWASAKI 3P, 28.09.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
70 kn / 90 kn

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

02.10.2019. - srijeda

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

Zagreb, Močvara

STONED JESUS, 02.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

02.10.2019. - srijeda

STONED JESUS, 02.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

02.10.2019. - srijeda

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

Zagreb, Močvara

KENSINGTON LIMA, 03.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

03.10.2019. - četvrtak

KENSINGTON LIMA, 03.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar

SOULSIDE, 07.10.2019., Močvara, Zagreb

07.10.2019. - ponedjeljak

SOULSIDE, 07.10.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
65 kn / 80 kn

CORPSESSED, GRAVEYARD, LIFE IN RUINS, 09.10.2019., Močvara, Zagreb

09.10.2019. - srijeda

CORPSESSED, GRAVEYARD, LIFE IN RUINS, 09.10.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
60 kn

CORPSESSED, GRAVEYARD, LIFE IN RUINS, 09.10.2019., Močvara, Zagreb

09.10.2019. - srijeda

CORPSESSED, GRAVEYARD, LIFE IN RUINS, 09.10.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
60 kn

Rujan / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 

Must Read

MICHAEL BUBLÉ - Zagreb, Arena, 16.09.2019.

Izvještaji

MICHAEL BUBLÉ - Zagreb, Arena, 16.09.2019.
ISON - Inner Space

Recenzije

ISON - Inner Space
SONATA ARCTICA - Talviyo

Recenzije

SONATA ARCTICA - Talviyo
Otkazan zagrebački koncert grupe Beirut

Vijesti

Otkazan zagrebački koncert grupe Beirut
Počele su prijave za 11th Croatian Blues Challenge

Vijesti

Počele su prijave za 11th Croatian Blues Challenge
Veliki ARTURO SANDOVAL u Zagrebu

Vijesti

Veliki ARTURO SANDOVAL u Zagrebu
BILO JEDNOM U HOLLYWOODU (Once upon a time in....Hollywood)

Recenzije

BILO JEDNOM U HOLLYWOODU (Once upon a time in....Hollywood)
Blaženstvo drugog albuma

Kolumne

Blaženstvo drugog albuma
MGLA, Martwa Aura - Zagreb, Mochvara, 06.09.2019. - galerija

Galerije

MGLA, Martwa Aura - Zagreb, Mochvara, 06.09.2019. - galerija
ARISES - Žestoki zadarski odgovor trulom i dekadentnom sistemu

Vijesti

ARISES - Žestoki zadarski odgovor trulom i dekadentnom sistemu
PURE ELECTRO PARTY:

Intervjui

PURE ELECTRO PARTY: "Kao ljubitelji glazbenog žanra dark electro, te DJ entuzijasti, došli smo na ideju raširiti tu vrstu elektronske glazbe."
EDITORS - Zagreb, MD Doma Sportova, 08.02.2020.

Kalendar

EDITORS - Zagreb, MD Doma Sportova, 08.02.2020.
EDITORS donose turneju najvećih hitova u Zagreb

Vijesti

EDITORS donose turneju najvećih hitova u Zagreb
A DREAM OF POE:

Intervjui

A DREAM OF POE: "Doom Metal is genuinely about sharing the sentiment of angst, of loss, of saudade and the darkness of one’s soul."
A DREAM OF POE:

Intervjui

A DREAM OF POE: "Doom metal predstavlja dijeljenje osjećaja straha, gubitka, "saudade" i tame nečije duše."
SWALLOW THE SUN - 08.11.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

Kalendar

SWALLOW THE SUN - 08.11.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar
PETE GILL (MOTORHEAD):

Intervjui

PETE GILL (MOTORHEAD): "It was guitarist Phil Campbell who got me into Motorhead"
Anđeli i demoni osamdesetih koji su zaobišli jugoslavensku muziku

Kolumne

Anđeli i demoni osamdesetih koji su zaobišli jugoslavensku muziku

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK