Izvještaji

UNDERGROUND RESURRECTION FESTIVAL - osvrt razočarane posjetiteljice

"Underground Resurrection festival- Gdje je pošlo krivo?" Što reći i otkud početi komentirati što se sve izdogađalo 9.veljače u Starom Paromlinu u Zagrebu, prilikom održavanja toliko dugo očekivanog i jednom odgađanog (trebao se održati 19.siječnja, međutim odgođen je zbog teških vremenskih uvjeta) festivala pod nazivom "Underground Resurrection"? Ovaj članak sam odlučila napisati zbog svih onih ljudi i bendova koji su bili nezadovoljni i revoltirani (ne)organiziranošću ovog koncerta i zbog sebe same, koja sam došla u Zagreb podržati bandove koji na kraju krajeva nisu niti nastupili! Kao što je većina ljudi koji su prisustvovali upoznata, a za one koji ne znaju, navest ću kako je event zamišljen te kako je to sve trebalo izgledati po predlošku koji je stavljen na facebook stranicu eventa.  U dotičnom tekstu navedene su informacije kako će već od podneva biti moguće posjetiti lokaciju jer će za sve prisutne biti održani dodatni sadržaji.

Objavljeno: 09.02.2013. 00:00

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

Datum: 30.11.1999.

Mjesto: Zagreb, Hrvatska

Lokacija: Paromlin

"Underground Resurrection festival- Gdje je pošlo krivo?" Što reći i otkud početi komentirati što se sve izdogađalo 9.veljače u Starom Paromlinu u Zagrebu, prilikom održavanja toliko dugo očekivanog i jednom odgađanog (trebao se održati 19.siječnja, međutim odgođen je zbog teških vremenskih uvjeta) festivala pod nazivom "Underground Resurrection"? Ovaj članak sam odlučila napisati zbog svih onih ljudi i bendova koji su bili nezadovoljni i revoltirani (ne)organiziranošću ovog koncerta i zbog sebe same, koja sam došla u Zagreb podržati bandove koji na kraju krajeva nisu niti nastupili!

Kao što je većina ljudi koji su prisustvovali upoznata, a za one koji ne znaju, navest ću kako je event zamišljen te kako je to sve trebalo izgledati po predlošku koji je stavljen na facebook stranicu eventa.  U dotičnom tekstu navedene su informacije kako će već od podneva biti moguće posjetiti lokaciju jer će za sve prisutne biti održani dodatni sadržaji. Govorilo se tu o modnoj reviji, besplatnom grahu s kobasicom, striptizetama i nagradnim igrama (uključujući i to da ulaznice vrijede kao glas za neki od bandova koji nastupaju te da ih ne bacamo pri ulasku) kao uvodu  u sam koncert koji je trebao početi oko 15:30 odnosno 16 sati. Međutim, u 15 sati, stigla je prva izvanredna vijest kako je to vrijeme pomaknuto na 18 sati zbog nekih neutvrđenih razloga(kasnije se pričalo o tome kako se neki bandovi koji su trebali nastupiti ranije, nisu jednostavno pojavili na vrijeme te se na njih čekalo) i da je cijeli event pomaknut na 18 sati. Oko 18 sati je svirka doista započela, a nju su otvorili punk bendovi čija imena ne znam pa se zbog toga ispričavam što ih ne mogu navesti. Bendovi s kojima sam ja došla i koji su trebali nastupiti oko 18 sati ("Dead Eclipse" iz Novske i "Tirania" iz Zagreba), pomaknuti su na kasniji termin te nam je rečeno kako će nastupiti oko 22 sata. Tu su počela prva negodovanja zbog činjenice da je sam termin početka koncerta pomaknut zbog neodgovornosti nekih drugih bendova i njihovog nedolaska, a i činjenice da se niti navedeni dodatni sadržaji nisu održali u međuvremenu kako bi se to čekanje nekako smanjilo. O besplatnom grahu da i ne govorim jer smo mi bili prisiljeni kupiti piceka, pomfri i napraviti malu zakusku u autu, kako ne bismo praznih želudaca čekali nastup. Da ne govorim o tome kako je temperatura poslije 16 sati počela još više padati i da nismo osjećali nožne prste, a volja i euforija zbog samog nastupa je počela opadati zajedno s time. Opravdanje organizatora za pomak nastupa mojih bendova je bilo u tome da će prvo na stage izlaziti oni punk žanra, nakon toga predstavnici različitih core-ova i tek nakon toga bi na red trebao doći pravi metal( u našem slučaju death i melodic death metal). Međutim, došlo je i 22 sata, ali njihov nastup se neprestano odgađao zbog nastupa nekih drugih bendova koji su bili sve, samo ne onaj žanr koji je redom trebao doći i navodno zato što su pojedini bendovi bliski prijatelji s organizatorom pa su morali nastupati prvi i duže od ostalih. Vidno revoltirani ovakvim ponašanjem, dugim čekanjem i hladnoćom, nezadovoljstvo je još više pojačala i činjenica da su instrumente morali ugađati i namještati u autu jer je backstage bio još hladniji i udaljen nekih dobrih 100- 150 metara od samog stage-a. Isto tako, rečeno je kako će bendovi imati besplatnu cugu, a na kraju je ispalo kako svi moramo ipak stajati u redu za šank i pivu od 12 kuna. -.- Za sve te novce koje su organizatori zaradili na bendovima koji su prodali 30 i više ulaznica(ulaz je bio 35kn, a svaki bend je trebao prodati 35 ulaznica kako bi uopće nastupio) sramotno je da se barem to nije moglo napraviti. Što se samih ulaznica tiče, bile su tiskane na običnom, malo debljem papiru i imale samo logo festivala na sebi, te lokaciju održavanja. Osobno sam razgovarala s ljudima koji su takve iste napravili kod kuće i ušli besplatno. Tko zna koliko je bilo takvih. Poslije smo čuli i informaciju kako neki bendovi nisu uopće dali novac od ulaznica organizatorima i kako se taj cijeli dio priče o dodatnim sadržajima nije mogao održati. Ja sam imala sreće i od ljubazne djevojke na štandu sa ručnim radovima i piercinzima kupila odličnu boju za kosu. To mi je bio najsvjetliji trenutak večeri. Nadam se da su oni barem nešto zaradili.Kako je večer odmicala, shvatili smo kako ovo više nema smisla te u biti vidjeli kako samog organizatora nema nigdje u krugu mjesta događaja. Navodno je telefonom razgovarao s nazočnima i tko zna otkud diktirao što i kako. Kad smo pitali kada ćemo i hoćemo li uopće nastupiti, uvijek smo dobili odgovor "Nakon iduća dva banda". Isto tako, rečeno je da svaki bend neće nastupati duže od 30 minuta međutim, ni toga se nitko skoro nije držao pa je tako jedan bend nastupao gotovo sat vremena. Isto tako, tonac je jako loše radio svoj posao pa je tako vrijeme odlazilo na štimanje instrumenata,  a i sama oprema je bila u dosta lošem stanju, da ne govorim da je prilikom nastupa jednog punk benda, kompletno pojačalo završilo na podu pokraj stage-a.  A potpuno neprofesionalno od njegove strane je isto tako bilo ignorirati probleme jednog banda kojem se uopće nije čula ritam gitara.

Nakon tako dugog čekanja, našima je konačno rečeno kako nastupaju nakon idućeg banda i to je bilo negdje oko 1 sat ujutro. Dečki iz "Tiranie" su otišli pripremiti instrumente, a ja sam si našla odličnu poziciju za fotkanje, da bi nakon tog banda ostali šokirani činjenicom da im se nije dopustilo doći na stage jer je neki drugi bend bio na redu poslije ovih, a ne oni i da su dobili krivu informaciju. Tu im je definitivno prekipjelo te su se svi zajedno (i "Dead Eclipse" i "Tirania") udaljili van i odlučili da neće ni nastupiti i da nema smisla više čekati. Jadna je i bezobrazna činjenica da su prvi nastupali bendovi koji vjerojatno nisu ni dali novac od prodanih ulaznica, činjenica da smo se svi smrzavali tamo gotovo cijeli dan i cijelu noć gladni i žedni jer dečki nisu htjeli konzumirati alkohol prije nastupa, a iskreno od tolikog razočaranja nitko nije imao volje niti razmišljati o hrani. Svirka se nastavila, a na stage je dolazio kako je tko htio, cijelo vrijeme se nije znalo tko uopće izvodi što, niti kada i zašto.  U 2:30 se pojavio glavni organizator, dotični Filip Kolarić; okružen zaštitarima i očigledno uplašen činjenicom da bi mogao pobrati batina zbog fatalnih pogrešaka u organizaciji i zbog činjenice da nije bio na vlastitom eventu da napravi nekog reda! Podijelio je putne troškove, koji su naravno bili mizerija. Ne bih htjela navoditi cifru koju su moji dečki dobili za dolazak iz Novske i 16- satno čekanje- previše mi je neugodno. Isto tako mi je žao ljudi koji su kupili ulaznice i svima onima koji su došli vidjeti svoje bendove kako nastupaju i podržati ih jer to nisu imali prilike dočekati! Revoltirana sam i užasnuta činjenicom da sam sama izvisila jer sam u Zagreb došla u 11:30 toga jutra, željno isčekujući nastup dvaju bendova koje sam došla vidjeti i zbog kojih bih izdvojila i puno veću cifru jer  vjerujem u njihovu kvalitetu, a zauzvrat sam dobila samo neke punk bandove koji su stvarali buku i uništavali opremu i stage, na sveopće oduševljenje pripradnika istog pokreta. Onima koji su možda rekli kako im je bilo super i odlično, nisu došli kako bi pogledali koncert i uživali u dobrom zvuku, već kako bi konzumirali ogromne količine alkohola i pušili travu te bi im bilo svejedno i da su se nalazili na Woodstocku. -.- Razočarana sam razvojem situacije, razočarana sam postupcima gospodina Filipa (bit ću ljubazna unatoč svemu, mada bih ga mogla nazvati puno gorim imenima) i smatram da je situaciju mogao i stigao riješiti samo da se pojavio na početku svog eventa.  Općenito me sablažnjava činjenica da nije bio nazočan na nečemu što je sam i organizirao! Isto tako, kako ne bi morao čitati negativne osvrte i komentare na račun svega što se te večeri odigralo, dotični gospodin je izbrisao stranicu eventa na facebooku i tako uklonio svaki pisani trag njegovog postojanja!

Smatram da je ovo najgori koncert i glazbeni događaj općenito na kojem sam ikada bila! Vjerujem da tako misle i ostali posjetitelji, a o razočaranju i ogorčenju bendova koji nisu nastupili,(napominjem da je trebalo svirati njih više od dvadeset) pogotovo onih kojima Zagreb nije blizu niti usput- ne želim niti govoriti(čula sam da su neki došli iz Njemačke čak).
"Prijatelju, koji je ovo k***c?" bila je izjava člana jednog od bendova koji su se pokupili još ranije jer im se ovakav pristup uopće nije sviđao. Isto tako mislim da bi ovo trebala biti pouka svima onima koji uopće misle organizirati nešto ovakvog tipa i da je očito kako se ovdje nije učinilo ništa kako bi se situacija izvukla niti je postojao backup plan u slučaju da nešto krene krivo, s obzirom da od samog početka eventa NIŠTA nije funkcioniralo! Žao mi je isto tako što u cijeloj večeri nisam pogledala, čula niti zabilježila nastup makar jednog metal banda i smatram da je taj žanr bio potpuno zakinut! Jedini i zadnji bend koji sam slušala prije nego smo otišli, tamo negdje oko 3 sata ujutro, bio je onaj koji je imao problema s gitarom i na čije se probleme tonac oglušio. Smatram da će ovo svi bendovi zapamtiti i da, smatram da dotični gospodin ne trebao više niti razmišljati o organiziranju čajanke, a kamoli koncerata jer mu ljudi mogu jedino srednjim prstom izraziti svoje mišljenje o tome, a i o njemu samome! Meni je osobno ovo bio prvi i posljednji posjet tome mjestu i sigurna sam da tako misle i svi ostali nezadovoljni cijelom situacijom! Kako i što se događalo nakon našeg odlaska, je li još neki bend uspio svirati ili nije te je li uopće i ostalo išta publike, s obzirom da su ljudi vrlo brzo nakon ponoći izgubili zanimanje i otišli što kući, što u druge klubove- ne znam. Znam samo da sam ja bila prisiljena smrzavati se na glavnom kolodvoru još dva sata i čekati prvi vlak za Kutinu.

Nemam više ništa drugo za izjaviti osim- Fuck this shit!

Kalendar

BAJAGA & INSTRUKTORI (Regius mini break) - Šibenik, ex-TEF, 21.08.2020.