Izvještaji

THE SONICS - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 13.02.2018.

Sastav iz američke savezne države Washington sredinom šezdesetih nije bio globalno popularan, ali mnogobrojni kasniji štovatelji opravdano su etiketom 'proto-punkera' okrstili ove zaljubljenike u čvrst, pomalo prljav i sirov blues, transponiran u ono što bismo mogli jednostavno nazvati starim dobrim rock'n'rollom koji se 'vratio u garažu' netom prije velike psihodelične eksplozije. Šteta što je od poznate postave koja je snimila silno utjecajan album ''Here Are The Sonics'' (1965.) preostao samo Rob Lind, saksofonist, svirač usne harmonike i povremeni pjevač.

Objavljeno: 14.02.2018. 18:38

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

THE SONICS - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 13.02.2018.

Sastav iz američke savezne države Washington sredinom šezdesetih nije bio globalno popularan, ali mnogobrojni kasniji štovatelji opravdano su etiketom 'proto-punkera' okrstili ove zaljubljenike u čvrst, pomalo prljav i sirov blues, transponiran u ono što bismo mogli jednostavno nazvati starim dobrim rock'n'rollom koji se 'vratio u garažu' netom prije velike psihodelične eksplozije. Šteta što je od poznate postave koja je snimila silno utjecajan album ''Here Are The Sonics'' (1965.) preostao samo Rob Lind, saksofonist, svirač usne harmonike i povremeni pjevač.

 

Britanska kantautorica Gemma Ray bila je veoma zanimljiva, ako već ne dostojno dočekana predizvođačica kultnim američkim garage-rockerima. Naravno da je ogromna većina publike u Vintageu samo iščekivala glavnu atrakciju, ali pljesak veoma zanimljivom izričaju umjetnice rođene 1980. godine mogao je biti i više entuzijastičan. I Gemma predstavlja jedan oblik recikliranja već odavno afirmiranih muzičkih elemenata, ali način na koji kombinira napuklu gitaru, često prisutnu melankoliju, komponente (alt) folka, ugođaj svojevrsnog 'pustinjskog bluesa' i katkad zaista dopadljive melodiozne vokalne dionice (eto dokaza da žanrovska odrednica 'noir pop' ipak ima smisla) sadrži i jednu novu svježinu. S druge strane, iza nje je već sedam studijskih albuma. Teško da će se otočka kantautorica lako izvući iz okrilja relativne opskurnosti, ali slušajući je u Vintageu povremeno sam imao osjećaj da prisustvujem astralnom muzičkom putovanju kroz vrijeme – od ranih šezdesetih do današnjeg eklektičnog i zapravo prilično uzbudljivog i dinamičnog momenta u tzv. 'popularnoj glazbi'. Čvrst ritam osiguravao je Gemmin vjerni suradnik na bubnjevima, Andy Zammit, a dodatni intenzitet povremeno je pružala Gris-de-Lin  svojom svirkom na klavijaturama. Netko je jednom napisao da dotični trio zvuči i izgleda kao Tarantinov san, ali meni mnogo više imponira činjenica da postoje uzajamno poštovanje i umjetnička suradnja između Gemme i Wima Wendersa. Iskreno, to sam saznao tek kada sam se vratio s koncerta, a tijekom večeri sam ne jednom pomislio na 'Paris, Texas'.

 

 

Nakon pauze koja se oduljila na oko pola sata, posjetitelji Vintagea su konačno mogli doći na svoje, oko 22.30 na pozornici se ukazala energična, žestoka i motivirana postava The Sonicsa, benda koji nikada nije bio dovoljno cijenjen, imajući na umu  njihov ogroman utjecaj na punk i hard rock kasnijih generacija.  Braća Parypa, ključni članovi legendarne postave iz sredine šezdesetih, više nisu dio grupe – basist Andy više uopće nije 'unutra', a gitarist i pjevač Larry se povukao s turneja. Međutim, mladi i 'nabrijani' gitarist i povremeni vokalist Evan Foster na trenutke bi potkradao, ako već ne u potpunosti ukrao show. Pjevao je lead vokal na pjesmama poput snažne ''Sugaree'' i klasika Eddieja Cochrana ''C'mon Everybody'', svirao inspirirane solo dionice i savršeno se nadopunjavao s veteranom Donom Wilhelmom (koji je i ranije neko vrijeme proveo u grupi), čiji vokal ipak još nije oslabio i davao je onu nužnu patinu poslovičnog 'starog rockera' skladbama kao što su uvodne ''Cinderella'' i „Shot Down''. Još uvijek moćna ''Have Love, Will Travel'' je dobar dio 'šmekera' u publici gotovo odvela u delirij, a ni to nije bio vrhunac za saksofonista i 'posljednjeg Mohikanca' Linda. 

 

Na nekim je pjesmama, primjerice na ''Be a Woman'', ulogu vodećeg vokala preuzimao i klavijaturist Jake Cavaliere, također mlađi član nove postave, ali kontinuitet nabrijane atmosfere, energičnosti i žestine – koja me ipak povremeno malčice iznenadila, priznajem - svirke benda, kao i dobrog raspoloženja publike bio je monolitan. Ništa ga nije moglo poremetiti. Kako i bi, uostalom? Sve je to rock'n'roll. Onaj specifičan duh američkog kraja pedesetih i početka šezdesetih (tj. blues za ples, rekao bih, s malo ostavštine rockabillyja, koji je, opet, jednim dijelom potekao od countryja) u svom najžešćem ruhu. Sve do pojave punka u drugoj polovici sedamdesetih. Istaknuo bih još Wilhelmovu izvedbu ''Lucille'', standarda Little Richarda, ogromno oduševljenje publike na prve taktove sirove, gotovo bih rekao metalizirane verzije bezvremenske ''Louie Louie'' (za koju je jedan zlobnik jednom kazao da je više učinila za razvoj rock glazbe od cjelokupnog opusa skupine Journey), te veoma moćnu Lindovu saksofonsku dionicu negdje oko sredine starog autorskog singla grupe, pjesme ''Boss Hoss''. 

 

 

Naravno, ne moram ni napominjati da izvorne numere Sonicsa praktički ravnopravno s verzijama više i manje poznatih pjesama drugih 'starih majstora' sudjeluju u stvaranju atmosfere na nastupima uživo. Naime, osim s originalnim autorskim uradcima, poput spomenute ''Boss Hoss'', Sonicsi su se zapravo već šezdesetih probijali i s coverima, poput sjajne, također već spomenute ''Have Love Will Travel'' Richarda Berryja. Međutim, do kraja svirke trijumfirale su još uglavnom njihove originalne stvari. ''Psycho'' je donijela gotovo frenetičnu energiju prije bisa, na kojemu su Lind i Foster ponovno zabljesnuli dionicama na svojim instrumentima, Cavaliere je otpjevao ''Strychnine'' s prvog LP-a grupe, a sve je završilo u mahnitom i razularenom tonu s ne proto-punkerskom, nego, da se tako izrazim, već tada, sredinom šezdesetih punkerskom ''The Witch'', prvom snimljenom singlicom The Sonicsa. Velikih The Sonisca. Što ne može zatamniti ni činjenica da smo, ponavljam, od te postave koja je potresla stupove davne '64. ovdje vidjeli samo Linda. Publika je mogla otići prilično zadovoljna nakon oko sat i 15 minuta beskompromisne svirke, koja kao da nas je prenijela više desetljeća unazad. Za kraj, povjerovao sam Lindu kada je nekoliko puta istaknuo da je zagrebački auditorij bio  najbolji na cijeloj europskoj turneji. Ipak su se ovdje Sonicsi slušali više nego u mnogim drugim europskim sredinama, i to još tada daleko. 

 

Galerija

Iva Grošić

Proofread by:

Iva Grošić

Prati autora

Dum spiro, spero

Pročitaj više o temama: the sonics, izvještaj, koncert, vintage industrial bar, zagreb, 13.2.2018.



Kalendar

SHOKRAN + WINGS DENIED,18.09.2019., Kset, Zagreb

18.09.2019. - srijeda

SHOKRAN + WINGS DENIED,18.09.2019., Kset, Zagreb

Zagreb, KSET
60 kn

THE RUMJACKS - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 26.09.2019.

26.09.2019. - četvrtak

THE RUMJACKS - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 26.09.2019.

Zagreb, Vintage Industrial Bar
60 / 80 kn

SHORTPARIS, 28.09.2019., Močvara, Zagreb

28.09.2019. - subota

SHORTPARIS, 28.09.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
50 kn / 65 kn

KAWASAKI 3P, 28.09.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

28.09.2019. - subota

KAWASAKI 3P, 28.09.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
70 kn / 90 kn

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

02.10.2019. - srijeda

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

Zagreb, Močvara

STONED JESUS, 02.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

02.10.2019. - srijeda

STONED JESUS, 02.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

02.10.2019. - srijeda

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

Zagreb, Močvara

KENSINGTON LIMA, 03.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

03.10.2019. - četvrtak

KENSINGTON LIMA, 03.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar

SOULSIDE, 07.10.2019., Močvara, Zagreb

07.10.2019. - ponedjeljak

SOULSIDE, 07.10.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
65 kn / 80 kn

CORPSESSED, GRAVEYARD, LIFE IN RUINS, 09.10.2019., Močvara, Zagreb

09.10.2019. - srijeda

CORPSESSED, GRAVEYARD, LIFE IN RUINS, 09.10.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
60 kn

Rujan / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 

Must Read

ISON - Inner Space

Recenzije

ISON - Inner Space
SONATA ARCTICA - Talviyo

Recenzije

SONATA ARCTICA - Talviyo
Otkazan zagrebački koncert grupe Beirut

Vijesti

Otkazan zagrebački koncert grupe Beirut
Počele su prijave za 11th Croatian Blues Challenge

Vijesti

Počele su prijave za 11th Croatian Blues Challenge
Veliki ARTURO SANDOVAL u Zagrebu

Vijesti

Veliki ARTURO SANDOVAL u Zagrebu
BILO JEDNOM U HOLLYWOODU (Once upon a time in....Hollywood)

Recenzije

BILO JEDNOM U HOLLYWOODU (Once upon a time in....Hollywood)
Blaženstvo drugog albuma

Kolumne

Blaženstvo drugog albuma
MGLA, Martwa Aura - Zagreb, Mochvara, 06.09.2019. - galerija

Galerije

MGLA, Martwa Aura - Zagreb, Mochvara, 06.09.2019. - galerija
ARISES - Žestoki zadarski odgovor trulom i dekadentnom sistemu

Vijesti

ARISES - Žestoki zadarski odgovor trulom i dekadentnom sistemu
PURE ELECTRO PARTY:

Intervjui

PURE ELECTRO PARTY: "Kao ljubitelji glazbenog žanra dark electro, te DJ entuzijasti, došli smo na ideju raširiti tu vrstu elektronske glazbe."
EDITORS - Zagreb, MD Doma Sportova, 08.02.2020.

Kalendar

EDITORS - Zagreb, MD Doma Sportova, 08.02.2020.
EDITORS donose turneju najvećih hitova u Zagreb

Vijesti

EDITORS donose turneju najvećih hitova u Zagreb
A DREAM OF POE:

Intervjui

A DREAM OF POE: "Doom Metal is genuinely about sharing the sentiment of angst, of loss, of saudade and the darkness of one’s soul."
A DREAM OF POE:

Intervjui

A DREAM OF POE: "Doom metal predstavlja dijeljenje osjećaja straha, gubitka, "saudade" i tame nečije duše."
SWALLOW THE SUN - 08.11.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

Kalendar

SWALLOW THE SUN - 08.11.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar
PETE GILL (MOTORHEAD):

Intervjui

PETE GILL (MOTORHEAD): "It was guitarist Phil Campbell who got me into Motorhead"
Anđeli i demoni osamdesetih koji su zaobišli jugoslavensku muziku

Kolumne

Anđeli i demoni osamdesetih koji su zaobišli jugoslavensku muziku
EARTH - Full Upon Her Burning Lips

Recenzije

EARTH - Full Upon Her Burning Lips

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK