Izvještaji

SEEROCK 2015. - Graz, Austrija, 30.07.2015.

I ovogodišnje izdanje See Rocka održalo se u blizini jezera Schwarzlsee, smještenog praktički na ulazu u drugi najmnogoljudniji grad u Austriji. Ove je godine festival koncipiran kao jednodnevna manifestacija, a prostor namijenjen publici doslovce je prepolovljen u odnosu na prošlu godinu. Pravi razlozi vjerojatno se kriju u opravdano smanjenim očekivanjima organizatora glede brojnosti auditorija.

Objavljeno: 01.08.2015. 13:59

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

SEEROCK 2015. - Graz, Austrija, 30.07.2015.

Datum: 30.07.2015.

Mjesto: Graz, Schwarzlsee, Austrija

Galerija


Naime, usprkos četirima velikim imenima (Doro, Korn, Accept, Judas Priest) koja su nas ove 2015. godine počastila zaista odličnim i energičnim nastupima, ne možemo se oteti dojmu da festival koji je na svoja dva prethodna izdanja ponudio dvodnevni program i izvođače poput Iron Maidena, Motörheada, Uriah Heepa, Scorpionsa, Airbournea, Twisted Sister, Slayera i drugih ipak pomalo posustaje. Nadajmo se da će iduće godine popis izvođača biti na još višem nivou.


Međutim, jasno je da nema mjesta prevelikom zanovijetanju. Nakon vrlo kratkih nastupa pet mlađih austrijskih sastava (Rest in Fear, Ebony Archways, Detraced, Mad Soul Empire, Cannonball Ride) koji stilski variraju od hard rocka i heavy metala do melodičnog deatha, uz malo kašnjenje od petnaestak minuta započeo je nastup vizualno atraktivnog i muzički sasvim korektnog njemačkog heavy kvinteta Kissin' Dynamite




Pjevač Hannes je karizmatičan i živahan, a pjesme, iako povremeno odišu dahom dobro poznatih klišeja i šablona, posjeduju potrebnu dinamičnost, energičnost, pa i komercijalnu potentnost. Prošarane su vrlo dobrim gitarističkim solo dionicama i vješto sklopljenim, čak zaraznim refrenima, kao, primjerice, u slučaju odlične „I Will Be King“. Hannes, koji se tijekom trajanja cijelog nastupa šepirio i „razbacivao“ po pozornici, tijekom izvedbe dotične skladbe odjenuo je i crveni plašt. Kombinacija žestine i melodičnosti, određeni „old school“ feeling (uz, naravno, izvjesne modernije komponente) i pozitivna atmosfera koju su članovi grupe odašiljali prema publici (s kojom su itekako bili spremni komunicirati) obilježila je izvedbe brojeva poput uvodne „DNA“, „She's a Killer“, „Love Me Hate Me“, završne „Operation Supernova“ i dr.


Njemački sekstet Beyond the Black demonstrirao je intrigantnu mješavinu primarno sympho, ali i power, heavy, goth i death elemenata, a posebnu je atrakciju predstavljala oku i uhu ugodna pjevačica Jennifer Haben. Izvanredna gitaristička solaža Nilsa Lessera, lijepe, ponekad istinski nježne, gotovo anđeoske melodiozne vokalne dionice od strane Jennifer i čvrstina te kompaktnost zvuka obilježile su već prvu skladbu nastupa, „In Shadows“. Izvrstan i efektan kontrast u većini pjesama stvaralo je kombiniranje ženskog vokala i muških guturalnih dionica za koje je bio zadužen drugi gitarist Christopher Hummels. Gotovo grandiozne klavijature Michaela Hausera obilježile su dojmljive kompozicije poput „Songs of Love and Death“ i „When Angels Fall“, a posebno je oduševila „Hallelujah“ koja je nakon lakše etape prerasla u pravu zvukovnu eksploziju u kojoj su se dopadljivo izmjenjivali Hummelsovi „growlani“ dijelovi i Jenniferino ponavljanje naslova skladbe.


Završna „Running to the Edge“ donijela je još jednu u nizu iznadprosječnih Lesserovih gitarskih solo dionica, intenzivnu atmosferu karakterističnu za veći dio repertoara skupine i kvalitetnu komunikaciju s okupljenim mnoštvom. Koje će se, naravno, okupiti u istinski respektabilnom broju tek tijekom nastupa Korna i Judas Priesta, što je svojevrsna sramota, ali nećemo o tome ovom prigodom. Beyond the Black je sjajan mladi (njihov prvi album, „Songs of Love and Death“ objavljen je tek u veljači 2015.) sastav pred kojim bi trebala biti velika budućnost. Istina, katkad se u njihovom zvuku naziru predvidljiva muzička rješenja, ali sastav iz Mannheima definitivno nije tek blijeda kopija Within Temptationa ili Delaina, grupa čijim bi se obožavateljima trebala svidjeti i šestorka iz Baden-Württemberga.


Nakon nastupa njemačkih grupa koji su trajali po oko pola sata, na pozornicu se popeo američki Ill Nino i počastio onaj dio prisutnih koji su se pokazali entuzijastičnima glede uplitanja latino ritmova i elemenata tipičnih (čak!) za suvremenu elektroničku glazbu u ionako podosta modernizirani metal zvuk kojega prezentira sekstet s istočne obale SAD. Iskreno, ne mislim da je riječ o posebno inovativnom i muzički zanimljivom sklopu, ali interesantan nastup uživo pjevača Cristiana Machada, perkusionističke dionice Oscara Santiaga i proplamsaji istinske energičnosti, strasti i žara ekskulpirali su grupu za prazne hodove. Vrhunci nastupa bili su „This is War“, donekle duhovita „Live Like There's No Tomorrow“ i završna energična „Liar“, obilježena pokojim dobrim growlom. Pomalo (za)čudan sastav kojega, iskreno, prethodno nisam slušao i ne mogu reći da ću previše obraćati pažnju na njega u budućnosti.




Doro Pesch. Nekima cheesy, nekima fantastična i kao osoba i kao glazbenica, ali ipak neprikosnovena kraljica metala. Na rubovima Graza i dalje je, srećom, bilo oblačno, ali uglavnom suho, a nešto poslije 18 sati Doro i njezin istoimeni bend pojavili su se na pozornici u blizini Schwarzlseea i dobro zagrijali nazočne. Furiozan početak s „Earthshaker Rock“ odmah je naišao na dobar odaziv publike. Doro je neumorno skakutala po bini i od početka marljivo prionula na posao kreiranja spektakla. „I Rule the Ruins“ obilježilo je još jače i uspješnije animiranje auditorija, a „Burning the Witches“ krasila je specijalna snaga, kako same izvedbe, tako i komunikacije s prisutnima od strane karizmatične Doro koja se još uvijek ne da. „Pala“ je i jedna fenomenalna solo dionica na gitari. Beskompromisni „Metal Racer“ pravi je brz i furiozan egzemplar metal žestine osamdesetih pa je naišao i na odgovarajuću reakciju. Definitivno je riječ o jednoj od najboljih skladbi Warlocka, sastava koji je proslavio Doro i čije je brojeve ona umješno kombinirala sa stvarima sa svojih kasnijih samostalnih albuma.


„Raise Your Fist“ izvedena je vrlo dobro, a naredni zaista blistavi moment nastupa dogodio se u obliku emotivne „Fur Immer“. Gitarist Luca Princiotta i basist Nick Douglas za tu su prigodu prešli na klavijature. Nakon nešto brže i dinamičnije „Revenge“ (uz još jednu sjajnu solažu) uslijedila je himna „All We Are“. 




Bilo je zajedničkog pjevanja s publikom, a finale pjesme obavljeno je u pravom krešendu emocija i žestine. Nakon što je simpatično, u pravom metal stilu, Doro predstavila članove svoje grupe, svirka je privedena svršetku podosta nabrijanim izvedbama numera „Hellbound“ i „East Meets West“. U sat vremena stao je izvrstan nastup, ali cjepidlake bi možda mogle prigovoriti da je mogao biti i spektakularniji. Botoksirana ili ne, Doro još uvijek može računati na ljubav i naklonost pozamašnog broja metal i hard rock entuzijasta. Pogotovo sa svojeg govornog područja.




Accept je privukao znatan broj ljudi, ali, ruku na srce, moglo ih je i trebalo biti još i više. Američki pjevač Mark Tornillo već je odavno dokazao da je uspješno zamijenio velikog Uda Dirkschneidera, a solo dionice Wolfa Hoffmanna jednostavno su izvanredne. Čovjek i dalje svira bez greške, valja riffove koji možda katkad zazvuče generički, ali su efektni i ulaze pod kožu… Zapravo, što ja to pišem, legendarni su. Kad se spominju Iron Maiden, Judas Priest, AC/DC i drugi, često se u istom kontekstu zaboravlja navesti Accept. 




A definitivno zaslužuje biti u istoj rečenici sa spomenutim veličinama. Čvrst, žestok i kompaktan početni triptih sastavljen od skladbi „Stampede“, „Stalingrad“ i „London Leatherboys“ prethodio je jednom od nenadmašnih klasika grupe, naslovnoj pjesmi albuma „Restless and Wild“ (1982). „Final Journey“ s aktualnog „Blind Rage“ (2014) inkorporira kratak ulomak iz klasične kompozicije „Jutro“, stavka iz „Peera Gynta“, muzičkog komada kojega je norveški skladatelj Edvard Grieg napisao za dramu Henrika Ibsena. Činilo se da je oduševljenje publike (a i mene osobno, naravno) od toga momenta samo raslo.




Uslijedile su „Princess of the Dawn“ i „Pandemic“, a zatim veliki aduti Accepta iz osamdesetih, koncertni favoriti „Fast as a Shark“ (e, to je pravi speed metal) i „Metal Heart“. Potonja, koja je izazvala evidentan feedback, sadrži hommage „Slavenskom maršu“ Čajkovskoga i popularnoj Beethovenovoj kompoziciji „Bagatelle no. 25“, mnogo poznatijoj pod nazivom „Za Elizu“. Mark je energičan, dobro se nosi s višim tonovima, nikada ne prelazi u puko „deranje“, ali na pozornici se vidi tko je gazda i tko „drži“ kolektiv  – čim okonča neki svoj vokalni segment, Amerikanac se povlači u pozadinu, a Wolf s bezgraničnim pokrićem paradira i blista svojim spektakularnim i fenomenalnim solo dionicama na gitari. Poslovično sjajne Hoffmannove solaže obilježile su i dozu energije pružene u liku završne „Balls to the Wall“. Brzina, sjajni gitaristički riffovi i (jesam li već spomenuo?) solo dionice, vrlo dobar vokal… Accept još uvijek jaše.


Smračilo se, a Korn je odradio vrlo dobar nastup i pokazao da naraštaj nu metal bendova devedesetih još nije izrekao svoju posljednju riječ europskoj publici, bar što se tiče kvalitetnih i posjećenih koncertnih nastupa. Naime, sjevernoamerički kontinent je uvijek prihvaćao takve izvođače s mnogo više entuzijazma; to nikada nije bilo upitno. Jonathan Davis još uvijek isijava posebnu vrstu magnetičnosti na stageu, a grupa ga prati uz dozu agresivne energičnosti koja nerijetko nadilazi razinu puke korektnosti. Redale su se uobičajene sastavnice aktualne set-liste Korna: „Blind“, „Need To“, „Divine“, „Predictable“, „Fake“, „Lies“ itd. Neki bi fanovi eventualno mogli prigovoriti zbog izostavljanja „Freak on a Leash“ ili još pokojeg favorita s albuma „Follow the Leader“ (1998), ali to nije toliko važno. Završnica nastupa s uznemirujućom i hiperemotivnom „Daddy“ predstavljala je pravu katarzu i odgovarajuće pražnjenje prije nastupa Judasa, apsolutne i nepobitne glavne atrakcije ovogodišnje manifestacije na jugu Austrije.




Ove godine sam već prisustvovao koncertu Judas Priesta u poljskom Łódźu, ali, što se mene tiče, mogao bih ih gledati/slušati i pet puta u jednoj godini. Nakon uobičajenog uvoda s puštanjem Sabbathove „War Pigs“ i krokija vlastite „Battle Cry“ Judasi su počastili značajan broj okupljenih „Dragonautom“ s aktualnog studijskog albuma „Redeemer of Souls“. Halford se ukazao na bini sa štapom, okupljeno mnoštvo je bilo euforično (kakvo je i trebalo biti) i tek je tad počeo pravi metal party. Prikladne animacije su pratile svaku pojedinu skladbu (vidjeti izvještaj iz Poljske), a istinske metal himne samo su se izmjenjivale. 




Poprilično komunikativni i raspoloženi Richie Faulkner i veteran Glenn Tipton izmjenjivali su se u spektakularnim izvrsnim solo dionicama na gitari, a Halford je suvereno vladao binom. Kao i obično. „Metal Gods“, „Devil's Child“, moj kompleksni favorit „Victim of Changes“ iz ranih dana 70-ih, „Halls of Valhalla“ s novog albuma, odlično prihvaćeni „Turbo Lover“, strastvena i predana izvedba bezvremenskog klasika „Beyond the Realms of Death“, turbulentni „Jawbreaker“, popularni „Breaking the Law“ (uz koji se itekako - na Robov zahtjev - pjevalo), prekretnički „Hell Bent For Leather“… Dijamanti su se samo redali. Od Judasa ni ne očekujemo ništa manje. Halford još uvijek može pošteno vrisnuti, Scott pouzdano drži poprilično jednostavan ritam, basist Ian Hill (jedini preostali član iz originalne postave!) već više od četrdeset godina ostaje u pozadini, a Richie i Glenn – kao što već spomenuh - fantastično odrađuju svoj posao na šest žica.




Robova uobičajena vokalna igra s publikom i Richiejeva zapanjujuća solaža na „You've Got Another Thing Comin'“ pripremile su teren za završni bis koji je bio itekako očekivan, ali jednako ekstatičan. Zna se da će ljudi (reagirajući na Scottovo pitanje) glasno i jasno reći da očekuju „Painkiller“ (odsviran poslovično furiozno, žestoko, agresivno i dinamično), a komercijalno potentni „Living After Midnight“ prikladno je okončao (ili započeo?) tulum. Prema auditoriju su poletjele i Scottove palice te Glennove i Richiejeve trzalice. Austrijanci su možda inače hladni, ali ovaj su se put pokazali na visini zadatka. Tko bi ostao miran na pojavu bogova metala? Petnaestak minuta poslije ponoći konačno je došlo vrijeme za povratak kući...





Marko Bishop Jadro

Photo by:

Marko Bishop Jadro

Prati autora

Founder, Editor-in-Chief, Photographer
Tempus Fugit - Carpe Diem

Marko Bishop Jadro

Video by:

Marko Bishop Jadro

Prati autora

Founder, Editor-in-Chief, Photographer
Tempus Fugit - Carpe Diem

Pročitaj više o temama: seerock, graz, austrija, metal, heavy, death, symphonic, nu metal, hard rock, rest in fear, ebony archwys, detraced, mad soul empire, cannonball ride, beyond the black, kissin' dynamite, ill nino, doro pesch, accept, korn, judas priest, rob halford



Kalendar

MASSIMO (Vještina Boutique) - Zagreb, Kazalište Gavella, 21.- 22.11.2019.

21.11.2019. - četvrtak

MASSIMO (Vještina Boutique) - Zagreb, Kazalište Gavella, 21.- 22.11.2019.

Zagreb, Kazalište Gavella
270 kn parter / 330 kn balkon

15. POZITIVAN KONCERT, 22. i 23.11.2019., Dom Sportova, Zagreb

22.11.2019. - petak

15. POZITIVAN KONCERT, 22. i 23.11.2019., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
90 kn / 140 kn / 170 kn

GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR, 22.11.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

22.11.2019. - petak

GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR, 22.11.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture

FUL KUL BUVLJAK, 23.11.2019., Boogaloo, Zagreb

23.11.2019. - subota

FUL KUL BUVLJAK, 23.11.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
Besplatno

GORAN BARE & MAJKE, 24.11.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

24.11.2019. - nedjelja

GORAN BARE & MAJKE, 24.11.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
100 kn/120 kn/130 kn/ 150 kn

GUITAR WOLF, 24.11.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

24.11.2019. - nedjelja

GUITAR WOLF, 24.11.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar
50 kn / 70 kn

GODSLEEP + SLOANWALL, 24.11.2019., Kset, Zagreb

24.11.2019. - nedjelja

GODSLEEP + SLOANWALL, 24.11.2019., Kset, Zagreb

Zagreb, KSET
40 kn / 50 kn

MARK LANEGAN - Zagreb, Tvornica Kulture, 26.11.2019.

26.11.2019. - utorak

MARK LANEGAN - Zagreb, Tvornica Kulture, 26.11.2019.

Zagreb, Tvornica Kulture
120 kn / 150 kn na dan koncerta

PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, 29. i 30. 11. 2019., Sax, Zagreb

29.11.2019. - petak

PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, 29. i 30. 11. 2019., Sax, Zagreb

Zagreb, Sax
110 kn / 120 kn / 140 kn

GHOST - Budimpešta, Budapest Arena, 03.12.2019.

03.12.2019. - utorak

GHOST - Budimpešta, Budapest Arena, 03.12.2019.

Budimpešta, Budapest Arena
38 / 44 €

Studeni / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Must Read

INFECTED RAIN - Endorphin

Recenzije

INFECTED RAIN - Endorphin
JOKER (Joker)

Recenzije

JOKER (Joker)
Preminuo BRANKO LUSTIG, hrvatski Oscarovac

Vijesti

Preminuo BRANKO LUSTIG, hrvatski Oscarovac
RAT STRUJA (The Current War)

Recenzije

RAT STRUJA (The Current War)
DUBROVNIK JAZZ OUTBREAK FESTIVAL - Dubrovnik, Lazareti, 5. lađa, 8.-10.11.2019 - galerija

Galerije

DUBROVNIK JAZZ OUTBREAK FESTIVAL - Dubrovnik, Lazareti, 5. lađa, 8.-10.11.2019 - galerija
ANNIHILATOR + ARCHER NATION, Zagreb, Boogaloo, 10.11.2019.

Izvještaji

ANNIHILATOR + ARCHER NATION, Zagreb, Boogaloo, 10.11.2019.
ANNIHILATOR, Archer Nation - Zagreb, Boogaloo, 10.11.2019. - galerija

Galerije

ANNIHILATOR, Archer Nation - Zagreb, Boogaloo, 10.11.2019. - galerija
JUDY

Recenzije

JUDY
SWALLOW THE SUN, October Tide, Oceanwake - Ljubljana, Orto Bar, 08.11.2019.

Izvještaji

SWALLOW THE SUN, October Tide, Oceanwake - Ljubljana, Orto Bar, 08.11.2019.
CONAN + SUPP. SIXES AND UN, Zagreb, Močvara, 05.11.2019.

Izvještaji

CONAN + SUPP. SIXES AND UN, Zagreb, Močvara, 05.11.2019.
DOPETHRONE, Negative Slug - Zagreb, Mochvara, 04.11.2019. - galerija

Galerije

DOPETHRONE, Negative Slug - Zagreb, Mochvara, 04.11.2019. - galerija
KONVENT:

Intervjui

KONVENT: "Prepare to get sucked into a whirlpool of slow, heavy riffs, menacing drums, monstrous growls and desperate screams!"
KONVENT:

Intervjui

KONVENT: "Pripremite se biti uvučeni u vrtlog sporih, heavy riffova, prijetećih bubnjeva, čudovišnih growlova i očajničkih vriskova!"
BIJELA VRANA (The White Crow)

Recenzije

BIJELA VRANA (The White Crow)
SHE LOVES PABLO:

Intervjui

SHE LOVES PABLO: "Brucošijada FERa je posebno poznata po tome da bude kaos, a u kaosu se jako dobro osjećamo."
DE STAAT - Zagreb, Tvornica Kulture, 29.10.2019.

Izvještaji

DE STAAT - Zagreb, Tvornica Kulture, 29.10.2019.
BE HA VE objavio novi singl i video spot 'My Baby Does It Well'

Vijesti

BE HA VE objavio novi singl i video spot 'My Baby Does It Well'
DNEVNIK DIANE BUDISAVLJEVIĆ

Recenzije

DNEVNIK DIANE BUDISAVLJEVIĆ

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK