Izvještaji

ROGER WATERS - Zagreb, Arena, 06.05.2018.

Stari je majstor ponovo priredio nastup za dugo, dugo pamćenje - u kojem smo dobili sve: sjajnu glazbu, perfektan zvuk, vizualno spektakularan show, gomilu političko-društveno ispravnih poruka, iskonsku interakciju izvođač-publika i ljubav s obje strane.

Objavljeno: 07.05.2018. 00:20

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

ROGER WATERS - Zagreb, Arena, 06.05.2018.

Datum: 06.05.2018.

Mjesto: Zagreb

Lokacija: Arena

Galerija

Jedna četvrtina originalne postave kultnog benda Pink Floyd, zaisgurno jednog od najznačajniji i najboljih bendova u povijesti moderne glazbe, suosnivač i autor, Roger Waters, ponovo je posjetio Zagreb točno sedam godina nakon onog prvog, rekla bih povijesnog solo nastupa "The Wall". Meni se to činilo malo i predugo razdoblje, ali kako je u međuvremenu bio i u Zadru, nećemo sada cjepidlačiti.
Isto mjesto, Arena Zagreb, skoro jednako rasprodana, publika jednako nabrijana.

Nastup se računa u skopu turneje "Us+Them" koji zapravo promovira posljednji, prošlogodišnji, vrlo angažiran Watersov album "Is This the Life We Really Want?". Turneja je doslovno samo nastavak te političko-društvene angažiranosti po kojoj je Waters uvijek bio čuven, iako je set lista uključivala samo četiri pjesme s tog albuma, plus nova pjesma "Us+Them".

 


Zapravo hrvatski fanovi Pink Floyda imaju mnogo razloga biti zadovoljni posljednjih 10-tak godina: osim što nas frekventno posjećuje apsolutni vrh PF tribute bandova Brit Floyd (spojen s ex-Australian Floyd), Waters se posve udomaćio na hrvatskom terenu (što i ne bi kad ima gomilu publike na svakom koncertu?), ali ne zaboravimo i poslasticu iz Pule, nastup Davida Gilmoura 2015. jednako posjećen (da je pulska Arena tri puta veća i to bi bilo rasprodano).

Iako i dalje mnogi rade razliku "volim Gilmoura, ne volim Rogersa" i obratno, zapravo je to čista gluparija. Iako obojica imaju ponešto vrijednih solo albuma iza sebe, neminovno im barem pola setliste (ili barem gledano "dužinski") zauzima PF materijal. Na radost i sreću publike.

 


Dolazivši na koncert mogli ste ugledati brdo kamiona od produkcije i moram priznati da iako sam znala da je to standard i kod Watersa, ipak sam se malo iznenadila jer ovo nije "The Wall" turneja pa nisam očekivala takvo mnoštvo opreme. Nisam prethodno proučavala snimke s turneje i nisam ni približno znala kakav će nastup u Zagrebu biti. Utoliko većeg iznenađenja.
I really should know better -  kad je Waters u pitanju nikad ne očekuj malo. Ni u kom pogledu.


Mada, prvi dio koncerta je isprva djelovao straightforward - jednostavnost na pozornici, da veliki ekran/platno ali tko to danas više nema, relativno beznačajni light show i jedino što je bilo maksimalno na vrhuncu je bio sound. Arena je poznata po "šupljem" zvuku i ne može ne imati "rupa" kako se krećeš po dvorani ali ako je na (uvijek) najkritičnijim točkama zvuk bio odličan (gornje tribine ptičja perspektiva, kut uz razglas) onda je to samo potvrda onoga što vrlo često tupim u izvještajima:  pravi majstori zvuka znaju ga naštimati i u lošoj dvorani. Naravno ne u praznoj jer onda ti ni Bog ne pomaže.

 

 

Sve je počelo s "Breathe". Već na trećoj smo čuli "Time" uz gromoglasno odobravanje publike i naročito na narednoj "The Great Gig in the Sky". E sad, ovaj komad je prilično kompliciran i škakljiv za izvođenje. Vokali Clare Torry u ovoj skladbi su vjerojatno najspecifičniji i najupečatljiviji od svih vokala koje sam ikad čula u nekoj rock pjesmi, a naročito onima bez zapravo ikakvog teksta. Kad ti netko snimi pjesmu u samo dva snimanja, onda znaš da je u pitanju vrhunska kreacija a to je onda prekopirati doista teško bez obzira koji vokalni kalibar to pokušava izvesti.


Osim originalne Clare Torry, jedina koja ima ono nešto u izvođenju "The Great Gig in the Sky" da se naježiš od glave pa do "repa" je Brit Floydova pjevačica Ola Bienkowska. Problem je kad jednom čujete original i Olu, sve druge izvedbe su ti nezanimljive i nedovoljno dobre.

Waters je sinoć imao dvije prateće pjevačice atraktivne, izvrsnih glasovnih mogućnosti i publika ih je na kraju koncerta nagradila dugim pljeskom, ali to nije bilo to ni bizu iako su zanimljivo složili aranžman dvoglasja pa je to odvuklo pažnju od toga da nijedna ne može izvući original a i vokalni dio je bio znatno skraćen.

 


Usprkos svemu prvi dio je odlično prolazio, iako se ništa spektakularno nije događalo. Emotivno je sjajno bila popraćena "Wish You Were Here". I Wastersove solo pjesme je publika znala, radi čega je on osobito bio sretan (što je i spomenuo i zahvalio se pri kraju koncerta). Već viđena standardna izvedba "Another brick in the wall" (bez walla ovaj put) s cca 20tak hrvatskih školaraca opet je izvrsno sjela a publika uživala, no ne samo ona.
Djeca su bila evidentno presretna što su dijelila pozornicu s Watersom (e sad da li radi  njega ili jednostavno što su imali prilike biti u punoj Areni na pozornici), vjerojatno još više njihovi roditelji, ali sam Waters, onako jednostavan uvijek u crnim hlačama i crnoj majici s kratkim rukavima, visok i vitalan u 74.-oj godini, sa sijedom poludugom "čupom" - ni najmanje ne glumi neku veličinu iako ima sve razloge za to.

 


Nakon "Walla" otišli smo na 20-min pauzu koja mi se u tom trenutku činila pomalo besmislenom. Pa nije baš da "smo svirali" više od nekih 45 min. Znam da je Waters u godinama, ali ipak... Osim toga nije mi bilo jasno u što se pakiralo u onu gomilu kamiona na parkiralištu.
Eh, zaista sram me bilo. Mogla sam misliti da nas najbolje tek čeka.


Čim je Waters izašao na pozornicu i čim su započeli taktovi "Dogsa" krenuo je onaj spektakularni ali i političko-socijalno angažirani dio.  Po sredini i dužini dvorane spuštena su ogromna platna, 8 na svakoj strani koja su služila ili za prikazivanje sadržaja ili su bila složena kao projekcija nečega, inicijalno nekog tvorničkog pročelja čini mi se.


Već sljedeća skladba (u tri dijela) "Pigs" razotkrila je sve o čemu je turneja "Us+Them" all about - o čemu je riječ i poruka ove turneje. Svjetski čelnici bili su te "svinje", no ipak neprikosnoveni glavni mega-pajcek ove priče bio je Donald Trump. Zapravo mislim da više ništa ne moram reći. Waters ga nije samo beskrajno i brutalno iskritizirao u cijeloj jednoj skladbi, on ga je zapravo izmasakrirao.
U jednom trenutku bilo mi je na pameti (ono kao pravoj naivčini) da je Waters pretjerao i da zapravo Trumpu daje previše prostora kojeg on nikako ne zaslužuje, no kad se sjetiš koliko moći ima tih nekolicina svjetskih "pajceka", zapravo nas oni mogu lako i uništiti, nas i svijet.

Kraj pjesme potvrdio da je Waters zapravo sasvim u pravu, na ekranima su se redale bezumne, bolesne i idiotske izjave koje je u ovom ili onom trenutku Trump davao. Pa ti jednostavno pozli od tolike količine bljuvotina.

Tijekom te "Pigs" trilogije opet smo imali leteću svinju koja je polako "obišla svijet" tj. Arenu s porukom "Piggy bag of wars" (slobodan prijevod: kasica ratnih zarada).


"Money" je nastavio tematiku, ali je uz to pjesma još i omiljena kod publike pa se pridružila u pjevanju. Sve do "Eclipse" je velika središnja konstrukcija bila u funkciji sa doista dojmljivim projekcijama i porukama.

Negdje u ovom dijelu Waters je predstavio glazbenike koji su toliko briljirali da je besmisleno ikoga izdvojiti, ali ipak mom srcu su najbolje sjeli glavna gitara i vokal koji je savršeno zamijenio Gilmoura ako je to uopće moguće, Jonathan Wilson i saksofonist, Ian Ritchie koji je svirao kao što dugo nisam nikog čula na saksofonu.


Na "Brain Damage" se konstrukcija povukla, a zamijenile su je laserske zrake koje su stvorile piramidu tako specifičnu za legendarni (omot) albuma "Dark side of the moon" i koje su tijekom pjesme mijenjale boju.
Da i nije bilo ničega -  "Eclipse" je bila izvedena maestralno, ali uz oakav vizualni doživljaj ostaneš otvorenih usta. 


Kraj je dočekan uz standing ovation - jako duge ovacije kakve već jako dugo, dugo nisam doživjela. Waters je bio vrlo dirnut - da si ne znam koji glumac takve ovacije te obuzmu bez iznimke. 


Nakon toga Waters se raspričao. Čuli smo anekdotu o jednom njegovom prijatelju koji je u nekoliko navrata davnih pedesetih i šezdesetih (i kasnije) putovao za Zagreb i ispitivao putem za tu cestu (koja dugo nije bila dovršena). Na kraju mu je jedan prolaznik rekao: "Samo je jedna cesta u (tadašnoj) Jugoslaviji" (ona do Zagreba). Što je naravno publika dočekala gromoglasnim odobravanjem.

No Waters je zapravo tom pričicom želio reći ovo - svi imamo samo jedan život i taj trebamo proživjeti na ispravan način.

Iako smo nakon toga čuli još "Mother" koja se briljantno nadovezala na ovo, te "Comfortably Numb" za finale, ovom Watersovom porukom treba završiti ovaj report, bez da na kraju uspoređujem ovaj i "The Wall" koncert.

Zaista ne bi imalo smisla.

 

Setlista:

Set 1:
1. Breathe
2. One of These Days
3. Time
4. The Great Gig in the Sky
5. Welcome to the Machine
6. Déjà Vu
7. The Last Refugee
8. Picture That
9. Wish You Were Here
10. The Happiest Days of Our Lives
11. Another Brick in the Wall Part 2
12. Another Brick in the Wall Part 3 

Set 2:
13. Dogs
14. Pigs (Three Different Ones)
15. Money
16. Us and Them
17. Smell the Roses
18. Brain Damage 
19. Eclipse

Bis:
20. Mother
21. Comfortably Numb

Anastazija Vržina

Text by:

Anastazija Vržina

Prati autora

Executive Editor
--------------------------
What Doesn't Kill You, Makes You Stronger

Marko Bishop Jadro

Photo by:

Marko Bishop Jadro

Prati autora

Founder, Editor-in-Chief, Photographer
Tempus Fugit - Carpe Diem

Anastazija Vržina

Photo by:

Anastazija Vržina

Prati autora

Executive Editor
--------------------------
What Doesn't Kill You, Makes You Stronger

Anastazija Vržina

Video by:

Anastazija Vržina

Prati autora

Executive Editor
--------------------------
What Doesn't Kill You, Makes You Stronger

Pročitaj više o temama: roger waters, pink floyd, us+them tour 2018, 06052018, live, concert, arena zagreb, izvještaj, galerija, video, marko bishop jadro, anastazija vrzina



Kalendar

HEADBANGER'S HOLIDAY - Pula, Vallelunga, 5. – 9. 08.2020.

05.08.2020. - srijeda

HEADBANGER'S HOLIDAY - Pula, Vallelunga, 5. – 9. 08.2020.

Pula, Vallelunga
210 / 430 / 580 kn

BAJAGA & INSTRUKTORI (Regius mini break) - Šibenik, ex-TEF, 21.08.2020.

21.08.2020. - petak

BAJAGA & INSTRUKTORI (Regius mini break) - Šibenik, ex-TEF, 21.08.2020.

Šibenik, ex-TEF
100 kn pretprodaja / 150 kn ulaz

LIBURNIA FILM FESTIVAL - Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio, 23.-28.08.2020.

23.08.2020. - nedjelja

LIBURNIA FILM FESTIVAL - Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio, 23.-28.08.2020.

Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio

PIPS; CHIPS & VIDEOCLIPS, 12.09.2020., Garaža MSU, Zagreb

12.09.2020. - subota

PIPS; CHIPS & VIDEOCLIPS, 12.09.2020., Garaža MSU, Zagreb

Zagreb, Garaža MSU
70kn/ 100 kn / 1200kn

STANLEY JORDAN - Zagreb, Tvornica kulture, 20.10.2020.

20.10.2020. - utorak

STANLEY JORDAN - Zagreb, Tvornica kulture, 20.10.2020.

Zagreb, Tvornica kulture
120 kn pretprodaja / 150 kn na dan koncerta

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 09.11.2020.

09.11.2020. - ponedjeljak

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 09.11.2020.

Ljubljana, dvorana Stožice

SKUNK ANANSIE, 19.11.2020., Dom Sportova, Zagreb

19.11.2020. - četvrtak

SKUNK ANANSIE, 19.11.2020., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
200 kn / 230 kn/ 260 kn

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 08.12.2020.

08.12.2020. - utorak

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 08.12.2020.

Zagreb, Lisinski
210, 280, 350, 420 i 490 kn

OPETH, 22.03.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

22.03.2021. - ponedjeljak

OPETH, 22.03.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

, Tvornica Kulture
180/200/230 kn

Kolovoz / 2020

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

Must Read

PER VALLA (VREDEHAMMER): '' Today, Vredehammer is just as much death metal as black metal with hints of progressive and thrash elements.''

Intervjui

PER VALLA (VREDEHAMMER): '' Today, Vredehammer is just as much death metal as black metal with hints of progressive and thrash elements.''
PER VALLA (VREDEHAMMER): ''Vredehammer je danas podjednako death metal kao i black metal, ali s nagovještajima progresivnih i thrash elemenata.''

Intervjui

PER VALLA (VREDEHAMMER): ''Vredehammer je danas podjednako death metal kao i black metal, ali s nagovještajima progresivnih i thrash elemenata.''
LIVE VREMEPLOV IZ 2012. Part #1 - galerija

Galerije

LIVE VREMEPLOV IZ 2012. Part #1 - galerija
GAEREA - Limbo

Recenzije

GAEREA - Limbo
Ritchie Blackmore – Čovjek izvan vremena

Kolumne

Ritchie Blackmore – Čovjek izvan vremena
ROTTING CHRIST - Zanimljiva suradnja

Vijesti

ROTTING CHRIST - Zanimljiva suradnja
METALLICA predstavila 'Moth Into Flame' live izvedbu

Vijesti

METALLICA predstavila 'Moth Into Flame' live izvedbu
EMMA

Recenzije

EMMA
MALADY LANE - Nothing Is Too Far Anymore

Recenzije

MALADY LANE - Nothing Is Too Far Anymore
Preminuo Rajko Dujmić

Vijesti

Preminuo Rajko Dujmić
JOSIPA LISAC na šibenskog Tvrđavi Sv. Mihovila, u petak!

Vijesti

JOSIPA LISAC na šibenskog Tvrđavi Sv. Mihovila, u petak!
JOSIPA LISAC - Šibenik, Tvrđava Sv. Mihovila, 07.08.2020.

Kalendar

JOSIPA LISAC - Šibenik, Tvrđava Sv. Mihovila, 07.08.2020.
EINAR SELVIK – objavljen lyric video spot s EP-ja ''Assassin’s Creed Valhalla – Out Of The North''

Vijesti

EINAR SELVIK – objavljen lyric video spot s EP-ja ''Assassin’s Creed Valhalla – Out Of The North''
SÓLSTAFIR – najavljuju novi album

Vijesti

SÓLSTAFIR – najavljuju novi album
PREMIJERA!  Novi video/singl BE SHARP BANDA

Vijesti

PREMIJERA! Novi video/singl BE SHARP BANDA
VLATKO STEFANOVSKI - Zagreb, plato ispred HNK, 29.07.2020. - galerija

Galerije

VLATKO STEFANOVSKI - Zagreb, plato ispred HNK, 29.07.2020. - galerija
2019. PRED OBJEKTIVOM SANJE MATIĆ - galerija

Galerije

2019. PRED OBJEKTIVOM SANJE MATIĆ - galerija
Tvrđava kulture Šibenik najavljuje projekciju čileanskog filma u srijedu

Vijesti

Tvrđava kulture Šibenik najavljuje projekciju čileanskog filma u srijedu

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK