Izvještaji

ROGER WATERS - Zagreb, Arena, 06.05.2018.

Stari je majstor ponovo priredio nastup za dugo, dugo pamćenje - u kojem smo dobili sve: sjajnu glazbu, perfektan zvuk, vizualno spektakularan show, gomilu političko-društveno ispravnih poruka, iskonsku interakciju izvođač-publika i ljubav s obje strane.

Objavljeno: 07.05.2018. 00:20

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

ROGER WATERS - Zagreb, Arena, 06.05.2018.

Datum: 06.05.2018.

Mjesto: Zagreb

Lokacija: Arena

Galerija

Jedna četvrtina originalne postave kultnog benda Pink Floyd, zaisgurno jednog od najznačajniji i najboljih bendova u povijesti moderne glazbe, suosnivač i autor, Roger Waters, ponovo je posjetio Zagreb točno sedam godina nakon onog prvog, rekla bih povijesnog solo nastupa "The Wall". Meni se to činilo malo i predugo razdoblje, ali kako je u međuvremenu bio i u Zadru, nećemo sada cjepidlačiti.
Isto mjesto, Arena Zagreb, skoro jednako rasprodana, publika jednako nabrijana.

Nastup se računa u skopu turneje "Us+Them" koji zapravo promovira posljednji, prošlogodišnji, vrlo angažiran Watersov album "Is This the Life We Really Want?". Turneja je doslovno samo nastavak te političko-društvene angažiranosti po kojoj je Waters uvijek bio čuven, iako je set lista uključivala samo četiri pjesme s tog albuma, plus nova pjesma "Us+Them".

 


Zapravo hrvatski fanovi Pink Floyda imaju mnogo razloga biti zadovoljni posljednjih 10-tak godina: osim što nas frekventno posjećuje apsolutni vrh PF tribute bandova Brit Floyd (spojen s ex-Australian Floyd), Waters se posve udomaćio na hrvatskom terenu (što i ne bi kad ima gomilu publike na svakom koncertu?), ali ne zaboravimo i poslasticu iz Pule, nastup Davida Gilmoura 2015. jednako posjećen (da je pulska Arena tri puta veća i to bi bilo rasprodano).

Iako i dalje mnogi rade razliku "volim Gilmoura, ne volim Rogersa" i obratno, zapravo je to čista gluparija. Iako obojica imaju ponešto vrijednih solo albuma iza sebe, neminovno im barem pola setliste (ili barem gledano "dužinski") zauzima PF materijal. Na radost i sreću publike.

 


Dolazivši na koncert mogli ste ugledati brdo kamiona od produkcije i moram priznati da iako sam znala da je to standard i kod Watersa, ipak sam se malo iznenadila jer ovo nije "The Wall" turneja pa nisam očekivala takvo mnoštvo opreme. Nisam prethodno proučavala snimke s turneje i nisam ni približno znala kakav će nastup u Zagrebu biti. Utoliko većeg iznenađenja.
I really should know better -  kad je Waters u pitanju nikad ne očekuj malo. Ni u kom pogledu.


Mada, prvi dio koncerta je isprva djelovao straightforward - jednostavnost na pozornici, da veliki ekran/platno ali tko to danas više nema, relativno beznačajni light show i jedino što je bilo maksimalno na vrhuncu je bio sound. Arena je poznata po "šupljem" zvuku i ne može ne imati "rupa" kako se krećeš po dvorani ali ako je na (uvijek) najkritičnijim točkama zvuk bio odličan (gornje tribine ptičja perspektiva, kut uz razglas) onda je to samo potvrda onoga što vrlo često tupim u izvještajima:  pravi majstori zvuka znaju ga naštimati i u lošoj dvorani. Naravno ne u praznoj jer onda ti ni Bog ne pomaže.

 

 

Sve je počelo s "Breathe". Već na trećoj smo čuli "Time" uz gromoglasno odobravanje publike i naročito na narednoj "The Great Gig in the Sky". E sad, ovaj komad je prilično kompliciran i škakljiv za izvođenje. Vokali Clare Torry u ovoj skladbi su vjerojatno najspecifičniji i najupečatljiviji od svih vokala koje sam ikad čula u nekoj rock pjesmi, a naročito onima bez zapravo ikakvog teksta. Kad ti netko snimi pjesmu u samo dva snimanja, onda znaš da je u pitanju vrhunska kreacija a to je onda prekopirati doista teško bez obzira koji vokalni kalibar to pokušava izvesti.


Osim originalne Clare Torry, jedina koja ima ono nešto u izvođenju "The Great Gig in the Sky" da se naježiš od glave pa do "repa" je Brit Floydova pjevačica Ola Bienkowska. Problem je kad jednom čujete original i Olu, sve druge izvedbe su ti nezanimljive i nedovoljno dobre.

Waters je sinoć imao dvije prateće pjevačice atraktivne, izvrsnih glasovnih mogućnosti i publika ih je na kraju koncerta nagradila dugim pljeskom, ali to nije bilo to ni bizu iako su zanimljivo složili aranžman dvoglasja pa je to odvuklo pažnju od toga da nijedna ne može izvući original a i vokalni dio je bio znatno skraćen.

 


Usprkos svemu prvi dio je odlično prolazio, iako se ništa spektakularno nije događalo. Emotivno je sjajno bila popraćena "Wish You Were Here". I Wastersove solo pjesme je publika znala, radi čega je on osobito bio sretan (što je i spomenuo i zahvalio se pri kraju koncerta). Već viđena standardna izvedba "Another brick in the wall" (bez walla ovaj put) s cca 20tak hrvatskih školaraca opet je izvrsno sjela a publika uživala, no ne samo ona.
Djeca su bila evidentno presretna što su dijelila pozornicu s Watersom (e sad da li radi  njega ili jednostavno što su imali prilike biti u punoj Areni na pozornici), vjerojatno još više njihovi roditelji, ali sam Waters, onako jednostavan uvijek u crnim hlačama i crnoj majici s kratkim rukavima, visok i vitalan u 74.-oj godini, sa sijedom poludugom "čupom" - ni najmanje ne glumi neku veličinu iako ima sve razloge za to.

 


Nakon "Walla" otišli smo na 20-min pauzu koja mi se u tom trenutku činila pomalo besmislenom. Pa nije baš da "smo svirali" više od nekih 45 min. Znam da je Waters u godinama, ali ipak... Osim toga nije mi bilo jasno u što se pakiralo u onu gomilu kamiona na parkiralištu.
Eh, zaista sram me bilo. Mogla sam misliti da nas najbolje tek čeka.


Čim je Waters izašao na pozornicu i čim su započeli taktovi "Dogsa" krenuo je onaj spektakularni ali i političko-socijalno angažirani dio.  Po sredini i dužini dvorane spuštena su ogromna platna, 8 na svakoj strani koja su služila ili za prikazivanje sadržaja ili su bila složena kao projekcija nečega, inicijalno nekog tvorničkog pročelja čini mi se.


Već sljedeća skladba (u tri dijela) "Pigs" razotkrila je sve o čemu je turneja "Us+Them" all about - o čemu je riječ i poruka ove turneje. Svjetski čelnici bili su te "svinje", no ipak neprikosnoveni glavni mega-pajcek ove priče bio je Donald Trump. Zapravo mislim da više ništa ne moram reći. Waters ga nije samo beskrajno i brutalno iskritizirao u cijeloj jednoj skladbi, on ga je zapravo izmasakrirao.
U jednom trenutku bilo mi je na pameti (ono kao pravoj naivčini) da je Waters pretjerao i da zapravo Trumpu daje previše prostora kojeg on nikako ne zaslužuje, no kad se sjetiš koliko moći ima tih nekolicina svjetskih "pajceka", zapravo nas oni mogu lako i uništiti, nas i svijet.

Kraj pjesme potvrdio da je Waters zapravo sasvim u pravu, na ekranima su se redale bezumne, bolesne i idiotske izjave koje je u ovom ili onom trenutku Trump davao. Pa ti jednostavno pozli od tolike količine bljuvotina.

Tijekom te "Pigs" trilogije opet smo imali leteću svinju koja je polako "obišla svijet" tj. Arenu s porukom "Piggy bag of wars" (slobodan prijevod: kasica ratnih zarada).


"Money" je nastavio tematiku, ali je uz to pjesma još i omiljena kod publike pa se pridružila u pjevanju. Sve do "Eclipse" je velika središnja konstrukcija bila u funkciji sa doista dojmljivim projekcijama i porukama.

Negdje u ovom dijelu Waters je predstavio glazbenike koji su toliko briljirali da je besmisleno ikoga izdvojiti, ali ipak mom srcu su najbolje sjeli glavna gitara i vokal koji je savršeno zamijenio Gilmoura ako je to uopće moguće, Jonathan Wilson i saksofonist, Ian Ritchie koji je svirao kao što dugo nisam nikog čula na saksofonu.


Na "Brain Damage" se konstrukcija povukla, a zamijenile su je laserske zrake koje su stvorile piramidu tako specifičnu za legendarni (omot) albuma "Dark side of the moon" i koje su tijekom pjesme mijenjale boju.
Da i nije bilo ničega -  "Eclipse" je bila izvedena maestralno, ali uz oakav vizualni doživljaj ostaneš otvorenih usta. 


Kraj je dočekan uz standing ovation - jako duge ovacije kakve već jako dugo, dugo nisam doživjela. Waters je bio vrlo dirnut - da si ne znam koji glumac takve ovacije te obuzmu bez iznimke. 


Nakon toga Waters se raspričao. Čuli smo anekdotu o jednom njegovom prijatelju koji je u nekoliko navrata davnih pedesetih i šezdesetih (i kasnije) putovao za Zagreb i ispitivao putem za tu cestu (koja dugo nije bila dovršena). Na kraju mu je jedan prolaznik rekao: "Samo je jedna cesta u (tadašnoj) Jugoslaviji" (ona do Zagreba). Što je naravno publika dočekala gromoglasnim odobravanjem.

No Waters je zapravo tom pričicom želio reći ovo - svi imamo samo jedan život i taj trebamo proživjeti na ispravan način.

Iako smo nakon toga čuli još "Mother" koja se briljantno nadovezala na ovo, te "Comfortably Numb" za finale, ovom Watersovom porukom treba završiti ovaj report, bez da na kraju uspoređujem ovaj i "The Wall" koncert.

Zaista ne bi imalo smisla.

 

Setlista:

Set 1:
1. Breathe
2. One of These Days
3. Time
4. The Great Gig in the Sky
5. Welcome to the Machine
6. Déjà Vu
7. The Last Refugee
8. Picture That
9. Wish You Were Here
10. The Happiest Days of Our Lives
11. Another Brick in the Wall Part 2
12. Another Brick in the Wall Part 3 

Set 2:
13. Dogs
14. Pigs (Three Different Ones)
15. Money
16. Us and Them
17. Smell the Roses
18. Brain Damage 
19. Eclipse

Bis:
20. Mother
21. Comfortably Numb

Anastazija Vržina

Text by:

Anastazija Vržina

Prati autora

Executive Editor
--------------------------
What Doesn't Kill You, Makes You Stronger

Marko Bishop Jadro

Photo by:

Marko Bishop Jadro

Prati autora

Founder, Editor-in-Chief, Photographer
"If you find what you love do it till you die......" - Nikki Sixx

Anastazija Vržina

Photo by:

Anastazija Vržina

Prati autora

Executive Editor
--------------------------
What Doesn't Kill You, Makes You Stronger

Anastazija Vržina

Video by:

Anastazija Vržina

Prati autora

Executive Editor
--------------------------
What Doesn't Kill You, Makes You Stronger

Pročitaj više o temama: roger waters, pink floyd, us+them tour 2018, 06052018, live, concert, arena zagreb, izvještaj, galerija, video, marko bishop jadro, anastazija vrzina



Kalendar

PUBLIC SERVICE BROADCASTING, 19.11.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

19.11.2018. - ponedjeljak

PUBLIC SERVICE BROADCASTING, 19.11.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
60 kn / 80 kn

PUBLIC SERVICE BROADCASTING - Zagreb, Tvornica kulture, 19.11.2018.

19.11.2018. - ponedjeljak

PUBLIC SERVICE BROADCASTING - Zagreb, Tvornica kulture, 19.11.2018.

Zagreb, Tvornica Kulture
60 kn /80 kn na dan koncerta

NOTHING, 21.11.2018., Močvara, Zagreb

21.11.2018. - srijeda

NOTHING, 21.11.2018., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara

PUNKREAS, Tvornica Kulture, 22.11.2018., Zagreb

22.11.2018. - četvrtak

PUNKREAS, Tvornica Kulture, 22.11.2018., Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
30 kn / 40 kn

BRYAN ADAMS - Ljubljana, Dvorana Stožice, 22.11.2018.

22.11.2018. - četvrtak

BRYAN ADAMS - Ljubljana, Dvorana Stožice, 22.11.2018.

Ljubljana, Dvorana Stožice
49 EUR (parter) - 89 EUR (lože)

RED HOT CHILI PEPPERS by ORGANI'C, 22.11.2018., Boogaloo, Zagreb

22.11.2018. - četvrtak

RED HOT CHILI PEPPERS by ORGANI'C, 22.11.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
40 kn / 50 kn

DARKO RUNDEK & EKIPA, Tvornica Kulture, 23.11.2018., Zagreb

23.11.2018. - petak

DARKO RUNDEK & EKIPA, Tvornica Kulture, 23.11.2018., Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
80 kn/ 90 kn/ 110 kn

EKV tribute projekt DECA IZ VODE, 23. 11. 2018. Boogaloo, Zagreb

23.11.2018. - petak

EKV tribute projekt DECA IZ VODE, 23. 11. 2018. Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
50 kn / 70 kn / 80 kn

BAD MUSHROOMS 23.11.2018., BarBar, Zagreb

23.11.2018. - petak

BAD MUSHROOMS 23.11.2018., BarBar, Zagreb

Zagreb, BarBar
Besplatno

Studeni / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 

Must Read

SILENTE - Zagreb, Dom Sportova, 17.11.2018. - galerija

Galerije

SILENTE - Zagreb, Dom Sportova, 17.11.2018. - galerija
MY BABY, The Miceks - Zagreb, Tvornica Kultura, 16.10.2018. - galerija

Galerije

MY BABY, The Miceks - Zagreb, Tvornica Kultura, 16.10.2018. - galerija
SWALLOW THE SUN najavio novi album

Vijesti

SWALLOW THE SUN najavio novi album
ALESTORM, 04.12.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Kalendar

ALESTORM, 04.12.2018., Tvornica Kulture, Zagreb
BELZEBONG, The Necromancers - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 13.11.2018. - galerija

Galerije

BELZEBONG, The Necromancers - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 13.11.2018. - galerija
OWL - Nights In Distortion

Recenzije

OWL - Nights In Distortion
BOHEMIAN RHAPSODY FILM -  IMAMO DOBITNIKE!

Nagradne igre

BOHEMIAN RHAPSODY FILM - IMAMO DOBITNIKE!
FOTO NJUŠKE, 10.11.2018., Dog&Style Pet Shop, Zagreb

Izvještaji

FOTO NJUŠKE, 10.11.2018., Dog&Style Pet Shop, Zagreb
STRATOVARIUS - Enigma: Intermission II

Recenzije

STRATOVARIUS - Enigma: Intermission II
DECAPITATED - Rijeka, Palach , 10.11.2018.

Izvještaji

DECAPITATED - Rijeka, Palach , 10.11.2018.
ARMORED SAINT + FLESH, Zagreb, Močvara, 11.11.2018.

Izvještaji

ARMORED SAINT + FLESH, Zagreb, Močvara, 11.11.2018.
ARMORED SAINT, Flesh - Zagreb, Močvara, 10.11.2018. - galerija

Galerije

ARMORED SAINT, Flesh - Zagreb, Močvara, 10.11.2018. - galerija
FILOZOFIJA UBOJSTVA (Spinning Man)

Recenzije

FILOZOFIJA UBOJSTVA (Spinning Man)
FREAK KITCHEN - Confusion To The Enemy

Recenzije

FREAK KITCHEN - Confusion To The Enemy
BOHEMIAN RHAPSODY

Recenzije

BOHEMIAN RHAPSODY
Najbolje pjesme za tmurno vrijeme

Kolumne

Najbolje pjesme za tmurno vrijeme
SOULFLY - Ritual

Recenzije

SOULFLY - Ritual
PRVI ČOVJEK (First Man)

Recenzije

PRVI ČOVJEK (First Man)

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK