Kolumne

Roger Waters - Is This the Album We Really Want?

Nakon 25-godišnje stanke, Roger Waters ima novi rock album. Njegovo aktualno izdanje samo podsjeća koliko su Pink Floyd bili odličan bend.

Objavljeno: 01.07.2017. 13:00

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

Roger Waters - Is This the Album We Really Want?

Iz glazbene perspektive, iza nas je tek prosječna polovica godine. Na popisu albuma koji su trebali izaći u lipnju, bez ikakve dvojbe je najviše iskakao „Is This the Life We Really Want?“ Rogera Watersa. Punih sedam godina u nastajanju, album je prvo Watersovo rock izdanje u posljednjih dvadeset i pet godina. Odjek je bio gotovo zanemariv, što je pomalo nevjerojatno, uzmemo li u obzir da se radi o aktualnom nastavku jedne od najimpresivnijih osobnih diskografija u suvremenoj glazbi. Štoviše, Watersova turneja The Wall Live je posljednjih godina postigla izniman uspjeh. Sagledamo li širu sliku, postaje očito da je još jedan genijalac ostao u sjeni matičnog benda.

 

U rijetkim trenutcima čovjek uspije suspregnuti svu svoju ciničnost i prizna da mu je nešto promijenilo život. Listajući raskupusanu kolekciju singlica koje sam naslijedio od majke i njene sestre, između disca, cajki i ex-yu rocka pažnju mi je privukao jedan pomalo razderan omot. Iz zvučnika starog Iskrinog gramofona začula se parola „We don't need no education!“. Iz tada nepoznatog razloga, ostao sam vječno hipnotiziran glazbom koja je imala stav kakav prije nikad nisam doživio. Imao sam možda sedam ili osam godina, i bio sam obožavatelj Pink Floyda. Točnije, bio sam obožavatelj pjesme „Another Brick in The Wall (Part II)“. B-stranu, na kojoj se nalazila pjesma „One of My Turns“, sam možda poslušao dva ili tri puta. Trebalo je čekati do srednje škole da nabavim album „The Wall“. Daljnjim istraživanjem, otkrivam da se radi o konceptualnom albumu što iz temelja mijenja moje poimanje glazbe. Također, u zabludi bunta adolescencije, parola „We don't need no education!“ je prestala biti samo dio neke pjesme iz djetinjstva. Riječi Rogera Watersa su napokon imale smisla, njihovo značenje i danas ima svoju težinu.

 

Roger Waters nikad nije bio jednostavna osoba, što je maestralno uspio preslikati na vlastite note. Kada je preuzeo kreativnu kontrolu po odlasku Syda Barretta, Pink Floyd su svijetu dali neke od najboljih albuma dvadesetog stoljeća. Međutim, s vremenom Waters se počeo izolirati i pokazivati sve više karakternih mana po kojima je danas poznat. Čitavog života, on je bio i suviše neprilagođen za sustav unutar kojega je morao egzistirati, previše pametan za vlastito dobro, ako je to uopće moguće. „Together we stand, divided we fall.“ – pjevao je u pjesmi „Hey You“, shvaćajući da izolacija u koju se stavio vodi u propast. Ali ista ta izolacija je generirala The Wall, odraz Watersove osobnosti, i posljednji album iz najbolje ere Pink Floyda. Nakon albuma „The Final Cut“, Roger Waters napušta Pink Floyd. Prema njegovim riječima, doslovce se morao distancirati od benda. Međuljudski odnosi su bili na niskoj razini, a Waters se osjećao da ga ostali članovi benda samo sputavaju. Uslijedili su solo albumi koji su bili solidni, ali teško usporedivi sa opusom iz sedamdesetih. Eventualno je „Amused to Death“ sa zvjezdanom postavom glazbenika podsjetio na stare dane, ali Waters nije našao partnera poput Gilmoura, premda je Jeff Beck sudjelovao sa nekim od najboljih dionica koje je ikad odsvirao, nedostajala je određena melodična komponenta koja je dizala Watersove stihove i ideje na intergalagtičku razinu.

 

„Is This the Life We Really Want?“ je, dakle, imao poprilično nezahvalan zadatak, jer njegova potencijalna publika je navikla na velike stvari. Što se dogodi kada čovjek koji uvijek ima nešto za reći izda rock album nakon punih dvadeset i pet godina? Negdje između naracije i pjevušenja, Waters isporučuje odlične, društveno angažirane tekstove. Kritičan na stanje svijeta današnjice, svojom gorčinom izražava nezadovoljstvo, ali budi nadu u ljudskost. Uz pokoji audio sample koji podsjeća na eksperimentalne aspekte njegovog glazbenog izričaja, album na glazbenoj razini ne donosi apsolutno ništa novo. Naravno, to ne mora nužno biti negativna stvar. Ali jedno od istaknutijih lica progresivne glazbe danas ne djeluje posebno inventivno.

 

S druge strane, prije dvije godine David Gilmour je nakon posljednjeg albuma Pink Floyda izdao solo uradak „Rattle that Lock“ na kojem smo mogli svjedočiti pokojoj intrigantnoj ideji, ali pamtljiv lirički sadržaj je uglavnom izostao. Watersov perfekcionistički pristup glazbi je često zvučao distancirano, dok je s druge strane stajao stari bluzer Dave Gilmour, Watersova karakterna antiteza i svojevrsni yin njegovom glazbenom yangu. U odličnom dokumentarcu "Wider Horizons", Gilmour priznaje kako nikada nije bio talentiran tekstopisac, što potvrđuje i činjenica da je većinu pjesama sa Rattle that Lock potpisala njegova supruga Polly Samson. Kao dvije strane istog novčića, logika vodi do zaključka da trebaju jedan drugoga. Istina, svijet treba Pink Floyd, ali u ovom slučaju ćemo teško dobiti ono što želimo.

 

 

Gilmour i Waters su potpisali neke od najboljih pjesama koje sam čuo u životu, upravo zato mi je bilo još teže razumjeti zašto su izdavali tek prosječne solo albume. Vjerojatno sam u manjini jer volim posljednja tri albuma Pink Floyda, mislim da su i bez Watersa uspjeli zadržati specifičnost koja je Pink Floyd činila unikatnom pojavom u moru istih. Pink Floyd se, kao i svi veliki bendovi, pokazao kao kolektiv koji je veći od samog zbroja vlastitih članova. Posljednji put su u punoj postavi nastupili 2005. na Live 8 koncertu, i unatoč glasinama, vjerojatno nikada nećemo vidjeti njihov reunion. Prema posljednjim intervjuima Rogera Watersa, on uopće nije zainteresiran za suradnju sa Gilmourom i bubnjarom Nickom Masonom. Nakon smrti Syda Barretta i klavijaturista Richarda Wrighta, većina publike se pomirila da više neće vidjeti omiljeni bend uživo, što je možda i najbolje. Veliki faktor je i svakako i veteranska dob preživjelih članova. Doduše, usprkos tome, Waters i danas nepogrešivo osjeti puls društva, šteta što nije voljan kolaborirati sa ljudima koji su u stanju napraviti razliku. Zato imamo Is This the Life We Really Want? i to je sve što ćemo od Watersa dobiti. Ako danas želite iskusiti nadahnutu i cerebralnu glazbu kakva je nekoć bila ona Pink Floyda, onda valja obratiti pozornost na novi album Stevena Wilsona koji nam stiže sredinom kolovoza. U međuvremenu, otvorite si pivo (ili nešto jače) i uživajte uz film "The Wall" iz 1982. s Bobom Geldofom u glavnoj ulozi. Film predstavlja vrhunac konceptualne glazbe i podsjeća koliko genijalan Roger Waters zaista jest.

Igor Pernar

Text by:

Igor Pernar

Prati autora

Dežurni glazbeni snob

Pročitaj više o temama: rock, pink floyd, roger waters, is this the life we really want, the wall, kolumne, igor pernar, 2017



Kalendar

CROATIAN BLUES CHALLENGE - Zagreb, Hard Place, 24.-26.10.2019.

24.10.2019. - četvrtak

CROATIAN BLUES CHALLENGE - Zagreb, Hard Place, 24.-26.10.2019.

Zagreb, Hard Place
slobodan ulaz

KOJOTI, 25.10.2019, Tvornica Kulture, Zagreb

25.10.2019. - petak

KOJOTI, 25.10.2019, Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture

BRUCE DICKINSON Interaktivni show - Zagreb, KD Lisinski, 26.10.2019.

26.10.2019. - subota

BRUCE DICKINSON Interaktivni show - Zagreb, KD Lisinski, 26.10.2019.

Zagreb, Lisinski
190, 230, 290, 330 i 390 kn

THE GIFT, 26.10.2019., GK Jabuka, Zagreb

26.10.2019. - subota

THE GIFT, 26.10.2019., GK Jabuka, Zagreb

Zagreb, GK Jabuka
40 kn

ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO, 30.10.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

30.10.2019. - srijeda

ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO, 30.10.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
65 kn / 90 kn

CRYPTIC BROOD & HAEMOPHAGUS, 02.11.2019., Močvara, Zagreb

02.11.2019. - subota

CRYPTIC BROOD & HAEMOPHAGUS, 02.11.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
50 kn

SWALLOW THE SUN - 08.11.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

08.11.2019. - petak

SWALLOW THE SUN - 08.11.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

Ljubljana, Orto Bar
22€ pretprodaja / 25 € na dan koncerta

ANNIHILATOR, 11.11.2019., Boogaloo, Zagreb

11.11.2019. - ponedjeljak

ANNIHILATOR, 11.11.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
150 kn

OPĆA OPASNOST, 16.11.2019., Dom Sportova, Zagreb

16.11.2019. - subota

OPĆA OPASNOST, 16.11.2019., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova

NIRVANA TRIBUTE BAND, 16.11.2019, Boogaloo, Zagreb

16.11.2019. - subota

NIRVANA TRIBUTE BAND, 16.11.2019, Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
70 kn / 90 kn / 110 kn

Listopad / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

Must Read

KOJOTI uoči koncerta u petak predstavljaju novu pjesmu

Vijesti

KOJOTI uoči koncerta u petak predstavljaju novu pjesmu
Tajanstveni Bunin berek

Vijesti

Tajanstveni Bunin berek
Počinje 11th Croatian Blues Challenge

Vijesti

Počinje 11th Croatian Blues Challenge
PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 18.10.2019.

Kolumne

PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 18.10.2019.
KORN - The Nothing

Recenzije

KORN - The Nothing
PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 18.10.2019. - galerija

Galerije

PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 18.10.2019. - galerija
ARISES - System

Recenzije

ARISES - System
J.R. AUGUST - Dangerous Waters

Recenzije

J.R. AUGUST - Dangerous Waters
UFOMAMMUT, Lord Drunkalot - Zagreb, Mochvara, 16.10.2019. - galerija

Galerije

UFOMAMMUT, Lord Drunkalot - Zagreb, Mochvara, 16.10.2019. - galerija
OMNIUM GATHERUM + In Mourning + Heidra - Ljubljana, Orto Bar, 13.10.2019.

Izvještaji

OMNIUM GATHERUM + In Mourning + Heidra - Ljubljana, Orto Bar, 13.10.2019.
ANDY COLQUHOUN - Unknown Hero Of Amazing Sound

Intervjui

ANDY COLQUHOUN - Unknown Hero Of Amazing Sound
ECTRATIS – predstavlja debitantski studio album „The Artificial Spirit“

Vijesti

ECTRATIS – predstavlja debitantski studio album „The Artificial Spirit“
Gitara koja je ubila folk

Kolumne

Gitara koja je ubila folk
NEBULA - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.10.2019. - galerija

Galerije

NEBULA - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.10.2019. - galerija
OPĆA OPASNOST:

Intervjui

OPĆA OPASNOST: "Najveći uspjeh u ovom poslu je prilagoditi se vremenu u kojem živiš, a ostati svoj"
NICK CAVE AND THE BAD SEEDS - Ghosteen

Recenzije

NICK CAVE AND THE BAD SEEDS - Ghosteen
OMNIUM GATHERUM - 13.10.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

Kalendar

OMNIUM GATHERUM - 13.10.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar
THE AGONIST - Orphans

Recenzije

THE AGONIST - Orphans

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK