Kolumne

Roger Waters - Is This the Album We Really Want?

Nakon 25-godišnje stanke, Roger Waters ima novi rock album. Njegovo aktualno izdanje samo podsjeća koliko su Pink Floyd bili odličan bend.

Objavljeno: 01.07.2017. 13:00

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

Roger Waters - Is This the Album We Really Want?

Iz glazbene perspektive, iza nas je tek prosječna polovica godine. Na popisu albuma koji su trebali izaći u lipnju, bez ikakve dvojbe je najviše iskakao „Is This the Life We Really Want?“ Rogera Watersa. Punih sedam godina u nastajanju, album je prvo Watersovo rock izdanje u posljednjih dvadeset i pet godina. Odjek je bio gotovo zanemariv, što je pomalo nevjerojatno, uzmemo li u obzir da se radi o aktualnom nastavku jedne od najimpresivnijih osobnih diskografija u suvremenoj glazbi. Štoviše, Watersova turneja The Wall Live je posljednjih godina postigla izniman uspjeh. Sagledamo li širu sliku, postaje očito da je još jedan genijalac ostao u sjeni matičnog benda.

 

U rijetkim trenutcima čovjek uspije suspregnuti svu svoju ciničnost i prizna da mu je nešto promijenilo život. Listajući raskupusanu kolekciju singlica koje sam naslijedio od majke i njene sestre, između disca, cajki i ex-yu rocka pažnju mi je privukao jedan pomalo razderan omot. Iz zvučnika starog Iskrinog gramofona začula se parola „We don't need no education!“. Iz tada nepoznatog razloga, ostao sam vječno hipnotiziran glazbom koja je imala stav kakav prije nikad nisam doživio. Imao sam možda sedam ili osam godina, i bio sam obožavatelj Pink Floyda. Točnije, bio sam obožavatelj pjesme „Another Brick in The Wall (Part II)“. B-stranu, na kojoj se nalazila pjesma „One of My Turns“, sam možda poslušao dva ili tri puta. Trebalo je čekati do srednje škole da nabavim album „The Wall“. Daljnjim istraživanjem, otkrivam da se radi o konceptualnom albumu što iz temelja mijenja moje poimanje glazbe. Također, u zabludi bunta adolescencije, parola „We don't need no education!“ je prestala biti samo dio neke pjesme iz djetinjstva. Riječi Rogera Watersa su napokon imale smisla, njihovo značenje i danas ima svoju težinu.

 

Roger Waters nikad nije bio jednostavna osoba, što je maestralno uspio preslikati na vlastite note. Kada je preuzeo kreativnu kontrolu po odlasku Syda Barretta, Pink Floyd su svijetu dali neke od najboljih albuma dvadesetog stoljeća. Međutim, s vremenom Waters se počeo izolirati i pokazivati sve više karakternih mana po kojima je danas poznat. Čitavog života, on je bio i suviše neprilagođen za sustav unutar kojega je morao egzistirati, previše pametan za vlastito dobro, ako je to uopće moguće. „Together we stand, divided we fall.“ – pjevao je u pjesmi „Hey You“, shvaćajući da izolacija u koju se stavio vodi u propast. Ali ista ta izolacija je generirala The Wall, odraz Watersove osobnosti, i posljednji album iz najbolje ere Pink Floyda. Nakon albuma „The Final Cut“, Roger Waters napušta Pink Floyd. Prema njegovim riječima, doslovce se morao distancirati od benda. Međuljudski odnosi su bili na niskoj razini, a Waters se osjećao da ga ostali članovi benda samo sputavaju. Uslijedili su solo albumi koji su bili solidni, ali teško usporedivi sa opusom iz sedamdesetih. Eventualno je „Amused to Death“ sa zvjezdanom postavom glazbenika podsjetio na stare dane, ali Waters nije našao partnera poput Gilmoura, premda je Jeff Beck sudjelovao sa nekim od najboljih dionica koje je ikad odsvirao, nedostajala je određena melodična komponenta koja je dizala Watersove stihove i ideje na intergalagtičku razinu.

 

„Is This the Life We Really Want?“ je, dakle, imao poprilično nezahvalan zadatak, jer njegova potencijalna publika je navikla na velike stvari. Što se dogodi kada čovjek koji uvijek ima nešto za reći izda rock album nakon punih dvadeset i pet godina? Negdje između naracije i pjevušenja, Waters isporučuje odlične, društveno angažirane tekstove. Kritičan na stanje svijeta današnjice, svojom gorčinom izražava nezadovoljstvo, ali budi nadu u ljudskost. Uz pokoji audio sample koji podsjeća na eksperimentalne aspekte njegovog glazbenog izričaja, album na glazbenoj razini ne donosi apsolutno ništa novo. Naravno, to ne mora nužno biti negativna stvar. Ali jedno od istaknutijih lica progresivne glazbe danas ne djeluje posebno inventivno.

 

S druge strane, prije dvije godine David Gilmour je nakon posljednjeg albuma Pink Floyda izdao solo uradak „Rattle that Lock“ na kojem smo mogli svjedočiti pokojoj intrigantnoj ideji, ali pamtljiv lirički sadržaj je uglavnom izostao. Watersov perfekcionistički pristup glazbi je često zvučao distancirano, dok je s druge strane stajao stari bluzer Dave Gilmour, Watersova karakterna antiteza i svojevrsni yin njegovom glazbenom yangu. U odličnom dokumentarcu "Wider Horizons", Gilmour priznaje kako nikada nije bio talentiran tekstopisac, što potvrđuje i činjenica da je većinu pjesama sa Rattle that Lock potpisala njegova supruga Polly Samson. Kao dvije strane istog novčića, logika vodi do zaključka da trebaju jedan drugoga. Istina, svijet treba Pink Floyd, ali u ovom slučaju ćemo teško dobiti ono što želimo.

 

 

Gilmour i Waters su potpisali neke od najboljih pjesama koje sam čuo u životu, upravo zato mi je bilo još teže razumjeti zašto su izdavali tek prosječne solo albume. Vjerojatno sam u manjini jer volim posljednja tri albuma Pink Floyda, mislim da su i bez Watersa uspjeli zadržati specifičnost koja je Pink Floyd činila unikatnom pojavom u moru istih. Pink Floyd se, kao i svi veliki bendovi, pokazao kao kolektiv koji je veći od samog zbroja vlastitih članova. Posljednji put su u punoj postavi nastupili 2005. na Live 8 koncertu, i unatoč glasinama, vjerojatno nikada nećemo vidjeti njihov reunion. Prema posljednjim intervjuima Rogera Watersa, on uopće nije zainteresiran za suradnju sa Gilmourom i bubnjarom Nickom Masonom. Nakon smrti Syda Barretta i klavijaturista Richarda Wrighta, većina publike se pomirila da više neće vidjeti omiljeni bend uživo, što je možda i najbolje. Veliki faktor je i svakako i veteranska dob preživjelih članova. Doduše, usprkos tome, Waters i danas nepogrešivo osjeti puls društva, šteta što nije voljan kolaborirati sa ljudima koji su u stanju napraviti razliku. Zato imamo Is This the Life We Really Want? i to je sve što ćemo od Watersa dobiti. Ako danas želite iskusiti nadahnutu i cerebralnu glazbu kakva je nekoć bila ona Pink Floyda, onda valja obratiti pozornost na novi album Stevena Wilsona koji nam stiže sredinom kolovoza. U međuvremenu, otvorite si pivo (ili nešto jače) i uživajte uz film "The Wall" iz 1982. s Bobom Geldofom u glavnoj ulozi. Film predstavlja vrhunac konceptualne glazbe i podsjeća koliko genijalan Roger Waters zaista jest.

Igor Pernar

Text by:

Igor Pernar

Prati autora

Dežurni glazbeni snob

Pročitaj više o temama: rock, pink floyd, roger waters, is this the life we really want, the wall, kolumne, igor pernar, 2017



Kalendar

A-HA, 02.02 MTV Unplugged u bečkoj Stadthalle

02.02.2018. - petak

A-HA, 02.02 MTV Unplugged u bečkoj Stadthalle

Beč, Stadthalle
€ 60,45 / € 72,45

ROD STEWART 02.02.2018. u Areni Zagreb

02.02.2018. - petak

ROD STEWART 02.02.2018. u Areni Zagreb

Zagreb, Arena Zagreb
240 kn - 1490kn

ARKONA i STRIBOG 02.02.2018., Boogaloo, Zagreb

02.02.2018. - petak

ARKONA i STRIBOG 02.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb , Boogaloo
110 kn/ 130 kn/ 150 kn

BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb

03.02.2018. - subota

BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb , Boogaloo
60 kn

UK SUBS, 04.02.2018., Boogaloo, Zagreb

04.02.2018. - nedjelja

UK SUBS, 04.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
70 kn / 90 kn

ANTIVALENTINOVO, Dom Sportova, 10.02.2018., Zagreb

10.02.2018. - subota

ANTIVALENTINOVO, Dom Sportova, 10.02.2018., Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
90 kn / 160 kn

CARO EMERALD - Zagreb, KC D. Petrović, 24.10.2017.

24.02.2018. - subota

CARO EMERALD - Zagreb, KC D. Petrović, 24.10.2017.

Zagreb, KC D. Petrovića
200 kn

Siječanj / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

Must Read

KREATOR, Vader, Dagoba – Ljubljana, Kino Šiška – 18.01.2018.

Izvještaji

KREATOR, Vader, Dagoba – Ljubljana, Kino Šiška – 18.01.2018.
Suvremena hrvatska ženska kantautorska scena i njene reperkusije u hrvatskim medijima

Kolumne

Suvremena hrvatska ženska kantautorska scena i njene reperkusije u hrvatskim medijima
ENSLAVED - E

Recenzije

ENSLAVED - E
SARA RENAR: 'Novi album će vas zasigurno povesti na vožnju vlastitom psihom.'

Intervjui

SARA RENAR: 'Novi album će vas zasigurno povesti na vožnju vlastitom psihom.'
BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Kalendar

BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb
Pjevačica THE CRANBERRIESA DOLORES O'RIORDAN nas je napustila u 46. godini

Vijesti

Pjevačica THE CRANBERRIESA DOLORES O'RIORDAN nas je napustila u 46. godini
Za IRON MAIDEN-ov spektakl u Areni Zagreb publiku će zagrijati TREMONTI

Vijesti

Za IRON MAIDEN-ov spektakl u Areni Zagreb publiku će zagrijati TREMONTI
GODFLESH - Post Self

Recenzije

GODFLESH - Post Self
Promocija riječke grupe WHITEHEADS, 26. siječnja 2018., Muzej “Riječki torpedo – prvi na svijetu”

Kalendar

Promocija riječke grupe WHITEHEADS, 26. siječnja 2018., Muzej “Riječki torpedo – prvi na svijetu”
BABYMETAL gitarist Mikio 'Ko-Gami' Fujioka poginuo u 36. godini

Vijesti

BABYMETAL gitarist Mikio 'Ko-Gami' Fujioka poginuo u 36. godini
ANTIVALENTINOVO #3 u Domu Sportova - Osvoji upad

Nagradne igre

ANTIVALENTINOVO #3 u Domu Sportova - Osvoji upad
TETRAGRAMMACIDE - Primal Incinerators of Moral Matrix

Recenzije

TETRAGRAMMACIDE - Primal Incinerators of Moral Matrix
Preminuo i posljednji originalni član Motorheada EDDIE CLARKE

Vijesti

Preminuo i posljednji originalni član Motorheada EDDIE CLARKE
REX BROWN - Smoke On This...

Recenzije

REX BROWN - Smoke On This...
Osvoji upad na treći BRIJAČNICA festival

Nagradne igre

Osvoji upad na treći BRIJAČNICA festival
OBSKURITATEM - U Kraljevstvu Mrtvih...

Recenzije

OBSKURITATEM - U Kraljevstvu Mrtvih...
ERIC CLAPTON u borbi s teškom bolešću oštećenja živaca

Vijesti

ERIC CLAPTON u borbi s teškom bolešću oštećenja živaca
WATAIN – švedski blekeri vraćaju se na scenu svojim šestim studijskim albumom „Trident Wolf Eclipse“

Vijesti

WATAIN – švedski blekeri vraćaju se na scenu svojim šestim studijskim albumom „Trident Wolf Eclipse“

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK