Festivali

Priča o ZAGREBDOX-u 2022 - 1.dio

Nakon dvije godine gerilskog održavanja, ZAGREBDOX se vratio na svoju staru lokaciju u Kaptol Boutique Cinema, a posjetitelja je bilo na većini projekcija krcato. Čak ako i nije skroz bilo 'staro normalno', kako su posjetitelji nosili maske, to nije umanjilo interes publike, baš naprotiv.

Objavljeno: 12.04.2022. 14:22

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

Priča o ZAGREBDOX-u 2022 - 1.dio

Tko je sve dobio Veliki, Mali pečat i ostale nagrade to smo već objavili, i možete detaljnije pročitati OVDJE, no u dva teksta ćemo se više pozabaviti nekim od filmova koji smo pogledali.

 

 

U osvit ukidanju epidemioloških mjera, boravak na festivalu u petak je bio obilježen s nekoliko dobrih filmova. 

Moj odabir je bio jedan vrlo aktualni film gledano na rat u Ukrajini, a to je filmsko djelo „Rovovi“ francuskog režisera Loup Bureaua, drugi film bio je talijanskog režisera Marca Bellocchija „Marx može čekati“ i treći, u bloku, poljski „Koncert s balkona“ Diane Kadłubowske i Krzysztof Kadłubowskog, te australski „Rijeke“ Jennifer Peedom.


Prvi film, „Rovovi“ francuskog režisera Loup Bureaua je aktualac iz međunarodnog programa ZagrebDox-a koji lijepo bilježi stanje u Donbasu, jednoj od istočnih regija Ukrajine. Režiser se jako lijepo poigrava s kadrovima koju su većinu filma u crno-bijeloj tehnici do onog momenta kada dobiju boju. Na jedan neposredan način Bureau nam ocrtava stanje stvari. Crno-bijeli kadrovi su isključivo rezervirani za razdoblje boravka u rovovima na liniji fronte, za razliku od onih u boji koji govore o povratku vojnika njihovim domovima. Na filmu vidimo muškarce pa čak i pokoju ženu različitih životnih doba koji su u suživotu konstantne pogibelji na prvoj liniji fronte. Sažetak filma mogli bismo svesti na dokumentiranje rovova i kopanje novih i novih rovova i popravljanje starih pozicija u rovovima.

 

 


Drugi film nije bio relaksirajući koliko je bio opće oslobađajući, pogotovo na nivou emocija. Riječ je o filmu „Marx može čekati“ u režiji renomiranog talijanskog režisera Marca Bellocchija. Priča jednu priču s kojom, ako se već ne možete poistovjetiti, onda se možete s njom saživjeti. 
Traume su na žalost sastavni dio života, ne samo pojedinaca već manjih i većih zajednica. Marco kako nam priznaje kreće u snimanje filma bez nekog velikog plana i pušta da se tema „dogodi“. Naime, prvotna želja je bila da snimi sve svoje još živuće rođake, nekog njemu bližeg kruga obitelji. I kako to obično biva, tada je isplivala jedna tema koja je uvijek poput ulja na površini svih pripadnika Marcove obitelji. Riječ je o smrti njegova brata blizanca Camilla koji umire 1968. godine. Kad pročitate naziv filma pomislite da je riječ o jednom revolucionarnom ljevičarskom filmu, no zapravo je posrijedi jedna topla i na kraju tužna obiteljska ispovijest ili čak ispovijed gotovo svih članova obitelji i prijatelja.  Zanimljivo u tom formatu intervjua kojem se napravio sam film, na momente pomislite da osim što naliči na ispovijed ujedno i neka kvazi- istraga, jer Marco snimajući film pušta poluistine ili izblijedjelu istinu da ispliva na površinu. No onda poput neoborivog dokaza iznosi svjedočanstvo neposrednih svjedoka iz Camillovog života. Osobno, bilo je zanimljivo bilo čuti publiku kako se smije na humorističke momente filma, do izuzetno emotivnih dijelova svjedočanstava obitelji koje zaista tjeraju suzu na oko. Definitivno najbolji film petka. Najkompletniji i najzadovoljavajući.

 

 


Treći je filmski blok  - kombinacija jednog poljskog kratkiša „Koncert s balkona“ Diane Kadłubowske i Krzysztof Kadłubowskog, te australskog dugometražnog „Rijeka“ režiserke Jennifer Peedom. 

Kratki film „Koncert s balkona“ nam dokumentira razdoblje lockdowna slijedom COVIDa-19 u Poljskoj kada kao i diljem svijeta glazbeni umjetnici izlaze na svoje balkone svirajući svojim susjedima i time im olakšavaju tu neprirodnu situaciju u kojoj smo se svi našli. Filmu je to „pozadinsko osvjetljenje“ odnosno backstory, dok se režiseri zapravo bave susjedima i njihovim snalaženjima u doba lockdowna. „Pozornica“ je zapravo atrij u kojem režiseri dokumentiranju snalaženje stanara tog bloka u novonastaloj situaciji. Iako naslov filma upućuje da je riječ o fenomenu koji se pojavio u doba korone, naglasak je ipak na nekim drugim životnim situacijama.


Drugi dio ovog filmskog bloka je zauzeo možda najskuplje produciran i time najraskošniji film petka. Riječ je o dokumentarcu „Rijeka“ kojim dominiraju eksterijeri s vatrometom boja poput neke reklame za Benetton.  Zaposliti Williem Dafoea za naratora je samo jedan najmanje vizualni dokaz o tome koliko se pazilo na detalje prilikom izrade ovog dokumentarca i koliko se opet nije vodilo računa o potrošnji sredstava. Svakako je Dafoe svojom bojom glasa zapravo dodatno osnažio filmske sličice koje tumači. (Dafoe je očito popularan narator u dokumentarističkim vodama, 2018. je snmio i film "Mountain" kojeg smo također gledali na Zagrebdoxu, a koji je prethodnik "Rijeke", kojeg je također snimila Jennifer Peedom - Peedom je inače autorica nagrađivanog i vrlo gledanog filma "Sherpa" iz 2016.).

Peedom ne propušta utkati i edukativni dio u ovaj dokumentarac i podučiti nas o raznim agregatnim stanjima u kojima se vode nalaze, te nam dati vizualne dokaze o rijekama leda na ledenjacima, o rijekama koje nastaju iz tih ledenjaka, „klasičnim“ rijekama i rijekama pare na našem nebu. No, ono što je po meni propušteno u filmu jest priča o „rijekama“ koje teku našim oceanima i morima – o strujama, koje također čine naš svijet. Režiserka putem naratora iznosi i jednu zanimljivu činjenicu glede zaustavljanja naših ovozemaljskih vodotokova, a to je da zbog količine ustava i brana kojima reguliramo podosta naših svjetskih rijeka je usporena rotacija majčice Zemlje. 
Osim što film lijepo i živim bojama prikazuje značaj rijeka za naš život, Jennifer Peedom nam daje i poduku (istinabog u jednoj trećini filma) o ljudskom učinku na život pa i smrt rijeka, ali da ne bude pesimistična, Peedom završava svoj film osnažen porukama nade u ljudsku savjest. Taj dio je ubačen da se izbjegne negativizam, a u biti je zapravo utopija. 
Vrijedno je zaključiti kako je film iskonska rapsodija boja i kadrova koja ponajviše odgovara onom formatu prikazivanja u kinima, drugim riječima, ovaj dokumentarac ima izuzetno komercijalan potencijal.

 

 

 

 

Pročitaj više o temama: zagrebdox, zgdox, 2022, zagrebdox2022, filmski festival, festival, dokumentarni film, zagreb, kaptol boutique cinema,



Kalendar

SHARON KOVACS - MUSICOLOGY SESSIONS - Zagreb, Tvornica Kuture, 25.09.2022.

25.09.2022. - nedjelja

SHARON KOVACS - MUSICOLOGY SESSIONS - Zagreb, Tvornica Kuture, 25.09.2022.

Zagreb, Tvornica kulture
180 kn

THE OCEAN, 30.09.2022., Močvara, Zagreb

30.09.2022. - petak

THE OCEAN, 30.09.2022., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
100 kn/120 kn/140 kn

CARMINHO - Zagreb, KD Lisinski, 02.10.2022.

02.10.2022. - nedjelja

CARMINHO - Zagreb, KD Lisinski, 02.10.2022.

Zagreb, KD Lisinski
od 150, 200 i 250 kn (19,91, 26,54 i 33,18 €)

HLADNO PIVO, 14.10.2022., Dom Sportova, Zagreb

14.10.2022. - petak

HLADNO PIVO, 14.10.2022., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
90kn/100kn/120kn

GBH, Boogaloo, Zagreb, 20.10.2022.

20.10.2022. - četvrtak

GBH, Boogaloo, Zagreb, 20.10.2022.

Zagreb, Boogaloo
100 kn/ 120 kn/ 140 kn

URIAH HEEP, 25.10.2022., Mala dvorana Doma sportova, Zagreb

25.10.2022. - utorak

URIAH HEEP, 25.10.2022., Mala dvorana Doma sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova (mala dvorana)

MACY GRAY & THE CALIFORNIA JET CLUB - Zagreb, Tvornica Kulture, 29.10.2022.

29.10.2022. - subota

MACY GRAY & THE CALIFORNIA JET CLUB - Zagreb, Tvornica Kulture, 29.10.2022.

Zagreb, Tvornica kulture
od 180 kn doi 31. srpnja/ dan nakon penje se na 200 kn / na dan koncerta cijena će biti 230 kn. 

STING - Zagreb, Arena, 31.10.2022.

31.10.2022. - ponedjeljak

STING - Zagreb, Arena, 31.10.2022.

Zagreb, Arena
stajanje I 550 kn, stajanje II 360 kn, tribina dolje I 560 kn, tribina dolje II 390 kn, tribina dolj

ANTHRAX, 01.11.2022., Tvornica kulture, Zagreb

01.11.2022. - utorak

ANTHRAX, 01.11.2022., Tvornica kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
190kn/220kn/240kn

MASSIMO - Zagreb, Arena, 05.11.2022.

05.11.2022. - subota

MASSIMO - Zagreb, Arena, 05.11.2022.

Zagreb, Arena
od 130 kn - 190 kn

Rujan / 2022

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 

Must Read

2CELLOS - Zagreb, Arena, 19.09.2022.

Izvještaji

2CELLOS - Zagreb, Arena, 19.09.2022.
PARKWAY DRIVE, While She Sleeps, Lorna Shore - Austrija, Beč, Wiener Stadthalle, 18.09.2022.

Izvještaji

PARKWAY DRIVE, While She Sleeps, Lorna Shore - Austrija, Beč, Wiener Stadthalle, 18.09.2022.
2CELLOS - Zagreb, Arena, 19.09.2022. - galerija

Galerije

2CELLOS - Zagreb, Arena, 19.09.2022. - galerija
BRZINA METKA

Recenzije - Film

BRZINA METKA
MGLA, Odium Humani Generis, In Twilight's Embrace - Zagreb, Boogaloo, 04.09.2022. - galerija

Galerije

MGLA, Odium Humani Generis, In Twilight's Embrace - Zagreb, Boogaloo, 04.09.2022. - galerija
 Otkazana europska turneja i zagrebački koncert grupe ANTHRAX

Vijesti

Otkazana europska turneja i zagrebački koncert grupe ANTHRAX
SHARON KOVACS ponovo u Hrvatskoj

Vijesti

SHARON KOVACS ponovo u Hrvatskoj
Metalcore senzacija Parkway Drive dolaze u Beč

Vijesti

Metalcore senzacija Parkway Drive dolaze u Beč
PIXIES - Zagreb, Velesajam, 27.08.2022.

Izvještaji

PIXIES - Zagreb, Velesajam, 27.08.2022.
PIXIES - Zagreb, Velesajam, 27.08.2022. - galerija

Galerije

PIXIES - Zagreb, Velesajam, 27.08.2022. - galerija
Legendarni Pixies u subotu na zagrebačkom Velesajmu

Vijesti

Legendarni Pixies u subotu na zagrebačkom Velesajmu
SABATON - Opatija, Ljetna pozornica, 19.08.2022. - galerija

Galerije

SABATON - Opatija, Ljetna pozornica, 19.08.2022. - galerija
SABATON, 19.08.2022., Opatija, Ljetna pozornica

Izvještaji

SABATON, 19.08.2022., Opatija, Ljetna pozornica
SIKASA - Matter Earth

Recenzije

SIKASA - Matter Earth
Preminuo Wolfgang Petersen, redatelj 'Air Force One', 'Das Boot’' i 'Perfect Storm'

Vijesti

Preminuo Wolfgang Petersen, redatelj 'Air Force One', 'Das Boot’' i 'Perfect Storm'
Otkazana nadolazeća europska i britanska turneja RAGE AGAINST THE MACHINE

Vijesti

Otkazana nadolazeća europska i britanska turneja RAGE AGAINST THE MACHINE
NEPODNOŠLJIVA TEŽINA GOLEMOG TALENTA (The Unbearable Weight of Massive Talent)

Recenzije - Film

NEPODNOŠLJIVA TEŽINA GOLEMOG TALENTA (The Unbearable Weight of Massive Talent)
Preminula OLIVIA NEWTON-JOHN, zvijezda 'Briljantina'

Vijesti

Preminula OLIVIA NEWTON-JOHN, zvijezda 'Briljantina'

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK