Izvještaji

PARNI VALJAK: (Akustični koncert) - Zagreb, MD Dom sportova - 18.12.2015.

Parni valjak je odsvirao veoma kvalitetan, inspiriran i emocionalno nabijen nastup. Istina, od iskusnih profesionalaca nije se ni očekivalo ništa manje, ali ostaje fascinantna količina uložene energije, blistava svirka gotovo bez pogreške i Akijeva vokalna vitalnost, ali i energičan i samouvjeren nastup na pozornici. Dva i pol sata ''unplugged'' svirke prominentne institucije hrvatskog rocka za zadovoljstvo prisutnih.

Objavljeno: 19.12.2015. 17:15

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

PARNI VALJAK: (Akustični koncert) - Zagreb, MD Dom sportova - 18.12.2015.

Datum: 18.12.2015.

Mjesto: Zagreb, Hrvatska

Lokacija: MD Dom sportova

Kada se spominju izvođači na hrvatskoj (i ex-Yu) rock sceni koji su simboli za konzistentnost, nipošto se ne smije zaobići Parni valjak. Može ih se proglasiti populističkim pop-rock sastavom, a Huseina Hasanefendića - Husa plesačem na rubu plagijatorstva, ali riječ je o sastavu koji je svirački izrazito kompetentan i uigran, koji uživo praktički ne može razočarati i iznevjeriti očekivanja, te o ekipi koja (uz brojne izmjene u postavi) s kapetanom Husom i kormilarom Akijem Rahimovskim već desetljećima suvereno brodi koncertnim pozornicama u Hrvatskoj i tzv. regiji, evocira istinske i duboke emocije kod dijela auditorija, a opet, može pošteno rasplesati i animirati dobar dio publike. Bolje kvalitetna komercijala nego loši „art“ eksperimenti. Mišljenja sam da je činjenica da publika uglavnom zna tekstove njihovih popularnih uspješnica i zdušno ih pjeva (viđeno nebrojeno puta na ovom koncertu) zapravo svojevrsna kompenzacija i zadovoljština grupi koja je, ponovimo to, ipak prije svega skupina kvalitetnih i iskusnih muzičara. Na nastupima kojeg drugog domaćeg mainstream rock sastava možemo svjedočiti solo dionici na bubnjevima, kakvu je u Maloj dvorani Doma sportova ponudio Dalibor Marinković tijekom "Uhvati ritam"? Koji nije Peart, Dunbar ili Palmer, ali zna svoj posao. Mala muzička poslastica bila je i „Jesen u meni“, ovdje izvedena u interesantnom aranžmanu koji je djelovao kao kombinacija obrazaca bossa nove i (polu)plagijata Santane iz kasnije faze. Parni valjak je, naravno, stekao status domaće legende i zbog svojih uvjerljivih, iskrenim emocijama nabijenih i pametno sročenih tekstova koji uglavnom tematiziraju jedinu stvar koja pokreće svijet. Ne moram valjda napisati koju. A ova akustična večer koja je trebala obilježiti dvadesetu obljetnicu legendarnog koncerta i live albuma „Bez struje: Live in ZeKaeM“, kao i četrdeset godina od osnutka grupe, bila je izvanredna prilika za doticanje publike takvim uspješnicama koje samo iznimno zalaze u patetične sfere. Ovaj put se to može nazvati "Bez struje: Live in Dom sportova 20 godina kasnije". Naredne večeri slijedi „električna“ svirka u Velikoj dvorani.

Počelo je tridesetak minuta nakon 20 sati kratkom izvedbom pjesme „Večeras trebam društvo“, a od trenutka u kojemu je Aki ustao s klupe - treba napomenuti da je cijela bina bila uređena kao simpatični park iz perioda prije …i kusur godina, s klupama, plinskim svjetiljkama i starom (plavom) telefonskom govornicom, a svaki je muzičar imao svoju klupu (dobro, prateće vokalistice Tina Rupčić, dugogodišnja suradnica skupine, i Ana Kabalin su dijelile zajedničku, kao i gudači koji su svirali na nekim skladbama) – tijekom izvedbe „Sjaja u očima“ više nije bilo smirivanja i „praznih hodova“. Još više oduševljenja, pjevanja i pljeskanja izazvala je „Moja je pjesma lagana“, a „Neda“ se pojavila u zanimljivom instrumentalnom aranžmanu s malo drugačije posloženim i naglašenijim funky okusima nego u originalnoj studijskoj verziji, dok je vokalni aranžman ostao više-manje isti, kao i u slučaju već spomenute „Jeseni u meni“. „700 milja (od kuće)“ preporođena je u odnosu na poprilično sirovu izvornu varijantu iz 1979. (nije ni čudo), a Aki se na njoj vokalno razmahao i dokazao, kao i još dosta puta tijekom ovog nastupa, da u 61. godini njegov vokal nije znatno oslabio i da stari majstor još uvijek može isporučivati Husove poruke nade (ali i sjete) s potrebnom snagom, rasponom i emocionalnom uvjerljivošću. Dio publike je gotovo pomahnitao (u pozitivnom kontekstu) na „Zastave“, a poprilično plesna i dinamična „Prokleta nedjelja“ s vrlo dobrog albuma „Sjaj u očima“ (1988) posebno je oduševila okupljeni auditorij koji je – poslovično – reagirao entuzijastičnim pjevanjem i pljeskanjem u ritmu.

Tada je Hus najavio lakši i emotivniji diptih sastavljen od lijepih i decentno melankoličnih skladbi „Povratak ratnika“ i „Prazno tijelo“, a nešto življi, iako ne mnogo više optimistični (barem iz određene perspektive) pjevni hit „Nakon svih godina“ s albuma „Stvarno nestvarno“ (2011) sadržavao je nadahnutu solo dionicu Marijana Brkića, relativno naglašene violine i Akijevu šetnju pozornicom. Nakon naslovne kompozicije s netom spomenutog izdanja i prilično živahnog singla „Jesen preskačem“ s „Pretežno sunčano?“ (2004), decentna interpretacija domicilnog klasika „Kao ti“, prožeta finom svirkom Berislava Blaževića na klavijaturama i zadasima doo-wopa, pripremila je teren za istinsku euforiju među nazočnima. Naime, uslijedila je „Ivana“, veliki koncertni favorit Valjka. Praktički su sve ruke bile u zraku. Aki je potom izveo duhovit štos s fingiranim razgovorom u telefonskoj govornici u parku/stageu tijekom pjesme „Javi se“, razigrane kao i u originalnoj varijanti s početka osamdesetih, iako se pomalo izgubio ondašnji jamajčanski štih. Unatoč „elektriziranom“ Brkiću. Hus je zasigurno bio u pravu kada je konstatirao da je dobar dio publike premlad da bi se mogao sjetiti takvih starih plavih telefonskih govornica. Cijela dvorana znala je tekst standarda „Uhvati ritam“, obilježenog spomenutim efektnim soliranjem bubnjara Marinkovića, a „Ljubavna“ ne gubi mnogo od svog naboja ni u ''unplugged'' verziji – odsvirana je odlično (iako, budimo realni, ne zahtijeva neke naročite instrumentalne ekshibicije), jednako je tako i primljena, a violine su upotpunile pozitivan dojam. Nakon instrumentalne minijature koju je najavio Hus - tijekom koje se Aki odmorio da bi imao snage za posjet dijelu tribina, odakle se vokalno priključio Tini Rupčić u duetu „Dok je tebe“ -  i spomenutog dopadljivog broja u kojemu je Tina demonstrirala svoje izvanredne glasovne mogućnosti, uslijedilo je gorko otriježnjenje u liku „Vremena ljubavi“. Ne u smislu muzičke kvalitete, naravno. Biblijska metaforika u tekstu, tugaljive violine koje prikladno dočaravaju konkretne emocije i publika koja pjeva… Što više tražiti od Valjkove balade? U sličnom tonu, ali još upečatljivije, nastavljeno je s „Kada me dotakne“, još jednom klasičnom baladom Akijevog i Husovog sastava, kao stvorenom za ovakvu (samo djelomično) „bezstrujnu“ izvedbu. U publici su se, očekivano, ukazali i upaljači.

Izvrsna „Dođi“ s „Buđenja“ (1995) također je obogaćena violinama, a tada je posebno predstavljen i vrsni gitarist Brkić. Nova skladba „Za malo nježnosti“ na početku je pomalo asocirala na muzički senzibilitet Gorana Bregovića (hommage u određenim stihovima?), ali početno razočaranje ubrzo je ustupilo mjesto parcijalnoj satisfakciji. Ipak je riječ o tipičnoj Valjkovoj stvari (ukoliko postoji takvo nešto) koju dodatno koloriraju zanimljivo i izrazito sinkopirane dionice na violinama, barem u ovakvoj live verziji. Tada je uslijedio već navedeni vedriji aranžman legendarne numere „Jesen u meni“ kao kontrapunkt njezinim prilično čemernim stihovima. Brkić je unio u igru i očekivano odličnu gitarsku dionicu. Ekipu se teško može bolje rasplesati i raspjevati nego s provjerenim adutima „Ja u ljubav vjerujem“ i prastarom, ali uvijek svježom „Lutkom za bal“,  a sve zajedno dovedeno je gotovo do esktaze pjesmom „Ugasi me“. Pjesmom za koju sam uvijek gajio izvjesne sumnje glede izvedbe u ''unplugged'' ruhu; sumnje koje su se, usprkos raspamećenom auditoriju, ipak donekle potvrdile. Ali samo donekle. Ipak, nije riječ o dinamici i tempu koji se mogu lako i bezbolno transferirati u akustično izdanje. A treba imati na umu i teški distorzirani riff i specifičan zvuk klavijatura u izvorniku. Prvi bis započeo je Husovom zahvalom glavnom toncu grupe, Nenadu Zubaku, mnogima poznatijem u ulozi jednoga od važnijih zagrebačkih rock muzičara sedamdesetih godina i Husovog kolege u kratkovječnoj postavi Grupe 220 iz koje se Valjak i razvio. Nakon „Zapjevaj“ uslijedila je brža i življa „U prolazu“, ponovni povod za ples garniran izvrsnim Blaževićevim klavijaturama i Brkićevom gitarom. Na početku drugog bisa predstavljeni su svi članovi i neki pridruženi suradnici grupe, a vedra, veselija i optimistična „Dok si pored mene“, primjer prave ljubavne pjesme s integritetom, prethodila je, što bi rekao Aki, „vašoj i našoj himni“, klasičnom hitu „Sve još miriše na nju“. Emocije su se ponovno uzburkale, mnoštvo je vokalno nadopunjavalo Akija, kao i mnogo puta do sada, a svirka je – nakon respektabilnih 150 minuta – konačno bila privedena završetku.

Da sumiram, Valjak je na impozantan način predstavio reprezentativni presjek svoje karijere koja, uz jednu kratku pauzu, traje od 1975. godine. Naravno, fokus je bio na komercijalno uspješnim pjesmama i nije se svaka sastojala od kompleksnih i kompliciranih instrumentalnih pasaža, ali bilo je sasvim dovoljno momenata koji su odisali i takvim senzibilitetom. Da, najjače oružje Valjka (i Husa kao glavnog stihotvorca) su emocije, ali razliku čini samopouzdan, kompetentan i gotovo virtuozan nastup uživo. Taj nastup odrađuju muzičari kojima se naprosto vrlo rijetko događa iskakanje iz ritma ili kakva druga pogreška. Kada imaš grupu koja može odsvirati praktički sve što hoće, nema straha. Aki je s pravom simpatično komentirao da se tek s tribina (nakratko si je, kao što sam  prethodno napomenuo, priuštio tu perspektivu) vidi kako je sjajan taj njegov bend. Bend čijega uspjeha, ponavljali su vitalni Aki i Hus, ne bi bilo bez tako divne publike. Ali ne bi se ni ta publika sjatila u tolikom broju, tj. Mala dvorana ne bi bila rasprodana, da ne postoji opravdana fama o visokoj kvaliteti Valjkovih nastupa uživo i da grupa u svom katalogu nema toliko prijemčivih, a opet muzički intrigantnih, čak impresivnih i emocijama nabijenih brojeva. Aki jednostavno posjeduje karizmu, tu se nema što dodati, a npr. Blažević, Brkić i Marinković naprosto su majstori svojih instrumenata. Ovdje se dogodila čarolija, kao i mnogo puta prije toga, a to ne može ostvariti svatko. Nadajmo se daljnjem razvojnom tijeku dosad poprilično ujednačene karijere ovih giganata rocka na južnoslavenskim prostorima. Bili su suvremenici mnogih novovalnih sastava, ali rijetko i dionici njihovog muzičkog usmjerenja. Gotovo su ih sve nadživjeli. Godine su još pred njima, a one koje su iza njih bitno su ih obogatile. Evo, auditorij je dao svoje dopuštenje za objavu nove „Za malo  nježnosti.“ A na plagijate i povremenu neoriginalnost aranžmana nisu imuni ni drugi; Hus je na tom polju amater naspram nekih naših još razvikanijih imena. 

Pročitaj više o temama: parni valjak, zagreb, dom sportova, rock, koncert, bez struje, husein hasanefendic, aki rahimovski, izvjestaj, zvonimir lucic, 2015



Kalendar

HEADBANGER'S HOLIDAY - Pula, Vallelunga, 5. – 9. 08.2020.

05.08.2020. - srijeda

HEADBANGER'S HOLIDAY - Pula, Vallelunga, 5. – 9. 08.2020.

Pula, Vallelunga
210 / 430 / 580 kn

JOSIPA LISAC - Šibenik, Tvrđava Sv. Mihovila, 07.08.2020.

07.08.2020. - petak

JOSIPA LISAC - Šibenik, Tvrđava Sv. Mihovila, 07.08.2020.

Šibenik, Tvrđava Sv. Mihovila

BAJAGA & INSTRUKTORI (Regius mini break) - Šibenik, ex-TEF, 21.08.2020.

21.08.2020. - petak

BAJAGA & INSTRUKTORI (Regius mini break) - Šibenik, ex-TEF, 21.08.2020.

Šibenik, ex-TEF
100 kn pretprodaja / 150 kn ulaz

LIBURNIA FILM FESTIVAL - Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio, 23.-28.08.2020.

23.08.2020. - nedjelja

LIBURNIA FILM FESTIVAL - Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio, 23.-28.08.2020.

Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio

PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, 12.09.2020., ŠRC Šalata, Zagreb

12.09.2020. - subota

PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, 12.09.2020., ŠRC Šalata, Zagreb

Zagreb, ŠRC Šalata
85kn/100kn7120kn

PIPS; CHIPS & VIDEOCLIPS, 12.09.2020., Garaža MSU, Zagreb

12.09.2020. - subota

PIPS; CHIPS & VIDEOCLIPS, 12.09.2020., Garaža MSU, Zagreb

Zagreb, Garaža MSU
70kn/ 100 kn / 1200kn

STANLEY JORDAN - Zagreb, Tvornica kulture, 20.10.2020.

20.10.2020. - utorak

STANLEY JORDAN - Zagreb, Tvornica kulture, 20.10.2020.

Zagreb, Tvornica kulture
120 kn pretprodaja / 150 kn na dan koncerta

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 09.11.2020.

09.11.2020. - ponedjeljak

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 09.11.2020.

Ljubljana, dvorana Stožice

SKUNK ANANSIE, 19.11.2020., Dom Sportova, Zagreb

19.11.2020. - četvrtak

SKUNK ANANSIE, 19.11.2020., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
200 kn / 230 kn/ 260 kn

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 08.12.2020.

08.12.2020. - utorak

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 08.12.2020.

Zagreb, Lisinski
210, 280, 350, 420 i 490 kn

Kolovoz / 2020

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

Must Read

Preminuo Rajko Dujmić

Vijesti

Preminuo Rajko Dujmić
JOSIPA LISAC na šibenskog Tvrđavi Sv. Mihovila, u petak!

Vijesti

JOSIPA LISAC na šibenskog Tvrđavi Sv. Mihovila, u petak!
JOSIPA LISAC - Šibenik, Tvrđava Sv. Mihovila, 07.08.2020.

Kalendar

JOSIPA LISAC - Šibenik, Tvrđava Sv. Mihovila, 07.08.2020.
EINAR SELVIK – objavljen lyric video spot s EP-ja ''Assassin’s Creed Valhalla – Out Of The North''

Vijesti

EINAR SELVIK – objavljen lyric video spot s EP-ja ''Assassin’s Creed Valhalla – Out Of The North''
SÓLSTAFIR – najavljuju novi album

Vijesti

SÓLSTAFIR – najavljuju novi album
PREMIJERA!  Novi video/singl BE SHARP BANDA

Vijesti

PREMIJERA! Novi video/singl BE SHARP BANDA
VLATKO STEFANOVSKI - Zagreb, plato ispred HNK, 29.07.2020. - galerija

Galerije

VLATKO STEFANOVSKI - Zagreb, plato ispred HNK, 29.07.2020. - galerija
2019. PRED OBJEKTIVOM SANJE MATIĆ - galerija

Galerije

2019. PRED OBJEKTIVOM SANJE MATIĆ - galerija
Tvrđava kulture Šibenik najavljuje projekciju čileanskog filma u srijedu

Vijesti

Tvrđava kulture Šibenik najavljuje projekciju čileanskog filma u srijedu
LIBURNIA FILM FESTIVAL - Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio, 23.-28.08.2020.

Kalendar

LIBURNIA FILM FESTIVAL - Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio, 23.-28.08.2020.
LIBURNIA FILM FESTIVAL održat će se u kolovozu u Opatiji

Vijesti

LIBURNIA FILM FESTIVAL održat će se u kolovozu u Opatiji
Obljetnica rođendana Arsena Dedića na Tvrđavi Barone u Šibeniku

Vijesti

Obljetnica rođendana Arsena Dedića na Tvrđavi Barone u Šibeniku
I druga večer Jerry Ricks Blues Festivala oduševila publiku

Vijesti

I druga večer Jerry Ricks Blues Festivala oduševila publiku
SNOWPIERCER

Recenzije

SNOWPIERCER
Preminuo suosnivač Fleetwood Maca, Peter Green

Vijesti

Preminuo suosnivač Fleetwood Maca, Peter Green
Nove mjere za održavanje kulturnih događanja

Vijesti

Nove mjere za održavanje kulturnih događanja
BAJAGA & INSTRUKTORI (Regius mini break) - Šibenik, ex-TEF, 21.08.2020.

Kalendar

BAJAGA & INSTRUKTORI (Regius mini break) - Šibenik, ex-TEF, 21.08.2020.
BE SHARP BAND - Ashes

Recenzije

BE SHARP BAND - Ashes

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK