Izvještaji

PARNI VALJAK: (Akustični koncert) - Zagreb, MD Dom sportova - 18.12.2015.

Parni valjak je odsvirao veoma kvalitetan, inspiriran i emocionalno nabijen nastup. Istina, od iskusnih profesionalaca nije se ni očekivalo ništa manje, ali ostaje fascinantna količina uložene energije, blistava svirka gotovo bez pogreške i Akijeva vokalna vitalnost, ali i energičan i samouvjeren nastup na pozornici. Dva i pol sata ''unplugged'' svirke prominentne institucije hrvatskog rocka za zadovoljstvo prisutnih.

Objavljeno: 19.12.2015. 17:15

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

PARNI VALJAK: (Akustični koncert) - Zagreb, MD Dom sportova - 18.12.2015.

Datum: 18.12.2015.

Mjesto: Zagreb, Hrvatska

Lokacija: MD Dom sportova

Kada se spominju izvođači na hrvatskoj (i ex-Yu) rock sceni koji su simboli za konzistentnost, nipošto se ne smije zaobići Parni valjak. Može ih se proglasiti populističkim pop-rock sastavom, a Huseina Hasanefendića - Husa plesačem na rubu plagijatorstva, ali riječ je o sastavu koji je svirački izrazito kompetentan i uigran, koji uživo praktički ne može razočarati i iznevjeriti očekivanja, te o ekipi koja (uz brojne izmjene u postavi) s kapetanom Husom i kormilarom Akijem Rahimovskim već desetljećima suvereno brodi koncertnim pozornicama u Hrvatskoj i tzv. regiji, evocira istinske i duboke emocije kod dijela auditorija, a opet, može pošteno rasplesati i animirati dobar dio publike. Bolje kvalitetna komercijala nego loši „art“ eksperimenti. Mišljenja sam da je činjenica da publika uglavnom zna tekstove njihovih popularnih uspješnica i zdušno ih pjeva (viđeno nebrojeno puta na ovom koncertu) zapravo svojevrsna kompenzacija i zadovoljština grupi koja je, ponovimo to, ipak prije svega skupina kvalitetnih i iskusnih muzičara. Na nastupima kojeg drugog domaćeg mainstream rock sastava možemo svjedočiti solo dionici na bubnjevima, kakvu je u Maloj dvorani Doma sportova ponudio Dalibor Marinković tijekom "Uhvati ritam"? Koji nije Peart, Dunbar ili Palmer, ali zna svoj posao. Mala muzička poslastica bila je i „Jesen u meni“, ovdje izvedena u interesantnom aranžmanu koji je djelovao kao kombinacija obrazaca bossa nove i (polu)plagijata Santane iz kasnije faze. Parni valjak je, naravno, stekao status domaće legende i zbog svojih uvjerljivih, iskrenim emocijama nabijenih i pametno sročenih tekstova koji uglavnom tematiziraju jedinu stvar koja pokreće svijet. Ne moram valjda napisati koju. A ova akustična večer koja je trebala obilježiti dvadesetu obljetnicu legendarnog koncerta i live albuma „Bez struje: Live in ZeKaeM“, kao i četrdeset godina od osnutka grupe, bila je izvanredna prilika za doticanje publike takvim uspješnicama koje samo iznimno zalaze u patetične sfere. Ovaj put se to može nazvati "Bez struje: Live in Dom sportova 20 godina kasnije". Naredne večeri slijedi „električna“ svirka u Velikoj dvorani.

Počelo je tridesetak minuta nakon 20 sati kratkom izvedbom pjesme „Večeras trebam društvo“, a od trenutka u kojemu je Aki ustao s klupe - treba napomenuti da je cijela bina bila uređena kao simpatični park iz perioda prije …i kusur godina, s klupama, plinskim svjetiljkama i starom (plavom) telefonskom govornicom, a svaki je muzičar imao svoju klupu (dobro, prateće vokalistice Tina Rupčić, dugogodišnja suradnica skupine, i Ana Kabalin su dijelile zajedničku, kao i gudači koji su svirali na nekim skladbama) – tijekom izvedbe „Sjaja u očima“ više nije bilo smirivanja i „praznih hodova“. Još više oduševljenja, pjevanja i pljeskanja izazvala je „Moja je pjesma lagana“, a „Neda“ se pojavila u zanimljivom instrumentalnom aranžmanu s malo drugačije posloženim i naglašenijim funky okusima nego u originalnoj studijskoj verziji, dok je vokalni aranžman ostao više-manje isti, kao i u slučaju već spomenute „Jeseni u meni“. „700 milja (od kuće)“ preporođena je u odnosu na poprilično sirovu izvornu varijantu iz 1979. (nije ni čudo), a Aki se na njoj vokalno razmahao i dokazao, kao i još dosta puta tijekom ovog nastupa, da u 61. godini njegov vokal nije znatno oslabio i da stari majstor još uvijek može isporučivati Husove poruke nade (ali i sjete) s potrebnom snagom, rasponom i emocionalnom uvjerljivošću. Dio publike je gotovo pomahnitao (u pozitivnom kontekstu) na „Zastave“, a poprilično plesna i dinamična „Prokleta nedjelja“ s vrlo dobrog albuma „Sjaj u očima“ (1988) posebno je oduševila okupljeni auditorij koji je – poslovično – reagirao entuzijastičnim pjevanjem i pljeskanjem u ritmu.

Tada je Hus najavio lakši i emotivniji diptih sastavljen od lijepih i decentno melankoličnih skladbi „Povratak ratnika“ i „Prazno tijelo“, a nešto življi, iako ne mnogo više optimistični (barem iz određene perspektive) pjevni hit „Nakon svih godina“ s albuma „Stvarno nestvarno“ (2011) sadržavao je nadahnutu solo dionicu Marijana Brkića, relativno naglašene violine i Akijevu šetnju pozornicom. Nakon naslovne kompozicije s netom spomenutog izdanja i prilično živahnog singla „Jesen preskačem“ s „Pretežno sunčano?“ (2004), decentna interpretacija domicilnog klasika „Kao ti“, prožeta finom svirkom Berislava Blaževića na klavijaturama i zadasima doo-wopa, pripremila je teren za istinsku euforiju među nazočnima. Naime, uslijedila je „Ivana“, veliki koncertni favorit Valjka. Praktički su sve ruke bile u zraku. Aki je potom izveo duhovit štos s fingiranim razgovorom u telefonskoj govornici u parku/stageu tijekom pjesme „Javi se“, razigrane kao i u originalnoj varijanti s početka osamdesetih, iako se pomalo izgubio ondašnji jamajčanski štih. Unatoč „elektriziranom“ Brkiću. Hus je zasigurno bio u pravu kada je konstatirao da je dobar dio publike premlad da bi se mogao sjetiti takvih starih plavih telefonskih govornica. Cijela dvorana znala je tekst standarda „Uhvati ritam“, obilježenog spomenutim efektnim soliranjem bubnjara Marinkovića, a „Ljubavna“ ne gubi mnogo od svog naboja ni u ''unplugged'' verziji – odsvirana je odlično (iako, budimo realni, ne zahtijeva neke naročite instrumentalne ekshibicije), jednako je tako i primljena, a violine su upotpunile pozitivan dojam. Nakon instrumentalne minijature koju je najavio Hus - tijekom koje se Aki odmorio da bi imao snage za posjet dijelu tribina, odakle se vokalno priključio Tini Rupčić u duetu „Dok je tebe“ -  i spomenutog dopadljivog broja u kojemu je Tina demonstrirala svoje izvanredne glasovne mogućnosti, uslijedilo je gorko otriježnjenje u liku „Vremena ljubavi“. Ne u smislu muzičke kvalitete, naravno. Biblijska metaforika u tekstu, tugaljive violine koje prikladno dočaravaju konkretne emocije i publika koja pjeva… Što više tražiti od Valjkove balade? U sličnom tonu, ali još upečatljivije, nastavljeno je s „Kada me dotakne“, još jednom klasičnom baladom Akijevog i Husovog sastava, kao stvorenom za ovakvu (samo djelomično) „bezstrujnu“ izvedbu. U publici su se, očekivano, ukazali i upaljači.

Izvrsna „Dođi“ s „Buđenja“ (1995) također je obogaćena violinama, a tada je posebno predstavljen i vrsni gitarist Brkić. Nova skladba „Za malo nježnosti“ na početku je pomalo asocirala na muzički senzibilitet Gorana Bregovića (hommage u određenim stihovima?), ali početno razočaranje ubrzo je ustupilo mjesto parcijalnoj satisfakciji. Ipak je riječ o tipičnoj Valjkovoj stvari (ukoliko postoji takvo nešto) koju dodatno koloriraju zanimljivo i izrazito sinkopirane dionice na violinama, barem u ovakvoj live verziji. Tada je uslijedio već navedeni vedriji aranžman legendarne numere „Jesen u meni“ kao kontrapunkt njezinim prilično čemernim stihovima. Brkić je unio u igru i očekivano odličnu gitarsku dionicu. Ekipu se teško može bolje rasplesati i raspjevati nego s provjerenim adutima „Ja u ljubav vjerujem“ i prastarom, ali uvijek svježom „Lutkom za bal“,  a sve zajedno dovedeno je gotovo do esktaze pjesmom „Ugasi me“. Pjesmom za koju sam uvijek gajio izvjesne sumnje glede izvedbe u ''unplugged'' ruhu; sumnje koje su se, usprkos raspamećenom auditoriju, ipak donekle potvrdile. Ali samo donekle. Ipak, nije riječ o dinamici i tempu koji se mogu lako i bezbolno transferirati u akustično izdanje. A treba imati na umu i teški distorzirani riff i specifičan zvuk klavijatura u izvorniku. Prvi bis započeo je Husovom zahvalom glavnom toncu grupe, Nenadu Zubaku, mnogima poznatijem u ulozi jednoga od važnijih zagrebačkih rock muzičara sedamdesetih godina i Husovog kolege u kratkovječnoj postavi Grupe 220 iz koje se Valjak i razvio. Nakon „Zapjevaj“ uslijedila je brža i življa „U prolazu“, ponovni povod za ples garniran izvrsnim Blaževićevim klavijaturama i Brkićevom gitarom. Na početku drugog bisa predstavljeni su svi članovi i neki pridruženi suradnici grupe, a vedra, veselija i optimistična „Dok si pored mene“, primjer prave ljubavne pjesme s integritetom, prethodila je, što bi rekao Aki, „vašoj i našoj himni“, klasičnom hitu „Sve još miriše na nju“. Emocije su se ponovno uzburkale, mnoštvo je vokalno nadopunjavalo Akija, kao i mnogo puta do sada, a svirka je – nakon respektabilnih 150 minuta – konačno bila privedena završetku.

Da sumiram, Valjak je na impozantan način predstavio reprezentativni presjek svoje karijere koja, uz jednu kratku pauzu, traje od 1975. godine. Naravno, fokus je bio na komercijalno uspješnim pjesmama i nije se svaka sastojala od kompleksnih i kompliciranih instrumentalnih pasaža, ali bilo je sasvim dovoljno momenata koji su odisali i takvim senzibilitetom. Da, najjače oružje Valjka (i Husa kao glavnog stihotvorca) su emocije, ali razliku čini samopouzdan, kompetentan i gotovo virtuozan nastup uživo. Taj nastup odrađuju muzičari kojima se naprosto vrlo rijetko događa iskakanje iz ritma ili kakva druga pogreška. Kada imaš grupu koja može odsvirati praktički sve što hoće, nema straha. Aki je s pravom simpatično komentirao da se tek s tribina (nakratko si je, kao što sam  prethodno napomenuo, priuštio tu perspektivu) vidi kako je sjajan taj njegov bend. Bend čijega uspjeha, ponavljali su vitalni Aki i Hus, ne bi bilo bez tako divne publike. Ali ne bi se ni ta publika sjatila u tolikom broju, tj. Mala dvorana ne bi bila rasprodana, da ne postoji opravdana fama o visokoj kvaliteti Valjkovih nastupa uživo i da grupa u svom katalogu nema toliko prijemčivih, a opet muzički intrigantnih, čak impresivnih i emocijama nabijenih brojeva. Aki jednostavno posjeduje karizmu, tu se nema što dodati, a npr. Blažević, Brkić i Marinković naprosto su majstori svojih instrumenata. Ovdje se dogodila čarolija, kao i mnogo puta prije toga, a to ne može ostvariti svatko. Nadajmo se daljnjem razvojnom tijeku dosad poprilično ujednačene karijere ovih giganata rocka na južnoslavenskim prostorima. Bili su suvremenici mnogih novovalnih sastava, ali rijetko i dionici njihovog muzičkog usmjerenja. Gotovo su ih sve nadživjeli. Godine su još pred njima, a one koje su iza njih bitno su ih obogatile. Evo, auditorij je dao svoje dopuštenje za objavu nove „Za malo  nježnosti.“ A na plagijate i povremenu neoriginalnost aranžmana nisu imuni ni drugi; Hus je na tom polju amater naspram nekih naših još razvikanijih imena. 

Pročitaj više o temama: parni valjak, zagreb, dom sportova, rock, koncert, bez struje, husein hasanefendic, aki rahimovski, izvjestaj, zvonimir lucic, 2015



Kalendar

APOCALYPTICA, 20.01.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

20.01.2020. - ponedjeljak

APOCALYPTICA, 20.01.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
150 kn / 170 kn / 200 kn

DANSE MACABRE, 25.01.2020., MC Pekarna, Maribor, Slovenija

25.01.2020. - subota

DANSE MACABRE, 25.01.2020., MC Pekarna, Maribor, Slovenija

Maribor, MC Pekarna
5 € / 7€

SLIPKNOT, BEHEMOTH  -  Mađarska, Budimpešta, 04.2.2020.

04.02.2020. - utorak

SLIPKNOT, BEHEMOTH - Mađarska, Budimpešta, 04.2.2020.

, Papp László Sportaréna
17900HUF-27900HUF

UK SUBS, 04.02.2020., Boogaloo, Zagreb

04.02.2020. - utorak

UK SUBS, 04.02.2020., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
90 kn/ 110 kn

INCITE, 06.02.2020., Vintage Industrial Bar, Zagreb

06.02.2020. - četvrtak

INCITE, 06.02.2020., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar
40 kn / 55 kn

THE DOORS ALIVE, 07.02.2020., Boogaloo, Zagreb

07.02.2020. - petak

THE DOORS ALIVE, 07.02.2020., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
100 kn /130 kn/ 150 kn

EDITORS - Zagreb, MD Doma Sportova, 08.02.2020.

08.02.2020. - subota

EDITORS - Zagreb, MD Doma Sportova, 08.02.2020.

Zagreb, Dom Sportova
170 kn / 190 Kn / 220 kn

BAJAGA I INSTRUKTORI, 14.02.2020., Hala, Zagreb

14.02.2020. - petak

BAJAGA I INSTRUKTORI, 14.02.2020., Hala, Zagreb

Zagreb, Hala
110 kn/130 kn/150kn

MONSTER MAGNET, 15.02.2020., Močvara, Zagreb

15.02.2020. - subota

MONSTER MAGNET, 15.02.2020., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
140 kn/170 kn

FIVE FINGER DEATH PUNCH, MEGADETH & BAD WOLVES, 19.2.2010., Stadthalle, Wien

19.02.2020. - srijeda

FIVE FINGER DEATH PUNCH, MEGADETH & BAD WOLVES, 19.2.2010., Stadthalle, Wien

Wien, Stadthalle
€ 59,99 / € 223,00 (Gold Merchandise Package)

Siječanj / 2020

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 

Must Read

PERO DEFFORMERO (Friš):

Intervjui

PERO DEFFORMERO (Friš): "I mi metalci dušu imamo... "
APOCALYPTICA objavila studijski album Cell-0

Vijesti

APOCALYPTICA objavila studijski album Cell-0
ONE SU BOMBE (Bombshell)

Recenzije

ONE SU BOMBE (Bombshell)
BAD MUSHROOMS - Krik

Recenzije

BAD MUSHROOMS - Krik
MY DYING BRIDE – predstavljaju prvi singl s dugoiščekivanog novog albuma ''The Ghost Of Orion''

Vijesti

MY DYING BRIDE – predstavljaju prvi singl s dugoiščekivanog novog albuma ''The Ghost Of Orion''
URBI ET ORBI 2019. - Urednička riječ

Kolumne

URBI ET ORBI 2019. - Urednička riječ
THE KILLERS dolaze na INmusic festival #15

Vijesti

THE KILLERS dolaze na INmusic festival #15
PIXIES se vraćaju u Zagreb!

Vijesti

PIXIES se vraćaju u Zagreb!
RATOVI ZVIJEZDA: USPON SKYWALKERA (Star Wars: The Rise of Skywalker)

Recenzije

RATOVI ZVIJEZDA: USPON SKYWALKERA (Star Wars: The Rise of Skywalker)
STRIBOG - hrvatski folk metal bend vraća se na scenu novim albumom ''Tvoje kraljevstvo zeleno''

Vijesti

STRIBOG - hrvatski folk metal bend vraća se na scenu novim albumom ''Tvoje kraljevstvo zeleno''
JINJER, The Agonist, Khroma, Space of Variations - Zagreb, Tvornica Kulture, 20.12.2019.

Izvještaji

JINJER, The Agonist, Khroma, Space of Variations - Zagreb, Tvornica Kulture, 20.12.2019.
TUGA I SLAVA (Pain & Glory/ Dolor y gloria)

Recenzije

TUGA I SLAVA (Pain & Glory/ Dolor y gloria)
BECK novi headliner INmusic festivala #15

Vijesti

BECK novi headliner INmusic festivala #15
STRANGER - spot za 'Nothing Inside'

Vijesti

STRANGER - spot za 'Nothing Inside'
MAYHEM - Daemon

Recenzije

MAYHEM - Daemon
NOVA ROCK 2020 dopunjava odličan line-up

Vijesti

NOVA ROCK 2020 dopunjava odličan line-up
MY BABY -  Zagreb, Tvornica kulture, 14.12.2019.

Izvještaji

MY BABY - Zagreb, Tvornica kulture, 14.12.2019.
MY BABY - Zagreb, Tvornica Kulture, 14.12.2019. - galerija

Galerije

MY BABY - Zagreb, Tvornica Kulture, 14.12.2019. - galerija

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK