Vijesti

Odgovor ministra kulture na reakciju Udruge Promo

Udruga Promo poručuje: 'U svojoj reakciji na istup udruge Promo ministar Hasanbegović iznio je niz neistina.'

Objavljeno: 13.05.2016. 18:51

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

Udruga Promo koja okuplja preko 90% organizatora autorske rock glazbe u Republici Hrvatskoj ovim putem, odgovara ministru Hasenbegoviću na iznenađujuće velik broj neistinitih, neargumentiranih i kontradiktornih tvrdnji iznesenih u kratkoj izjavi ministra Hasanbegovića novinskoj agenciji Hina. Obzirom da se ministar Hasanbegović oglušio na poziv za sastankom s predstavnicima Udruge Promo, prisiljeni smo komunikaciju s ministrom na temu od vitalne važnosti za našu kulturnu djelatnost nastaviti putem medija. 
 
Za početak, ministar Hasanbegović ustvrdio je da je dezinformacija da su sredstva rock glazbu smanjena za gotovo 50% jer "Ne samo da Ministarstvo kulture nije smanjilo sredstva, već sam ja prvi ministar u Hrvatskoj koji je potpisao i dodijelio sredstva i za programe rock glazbe". Nažalost, moramo demantirati krivu informaciju da je dodjela sredstava rock glazbi izvršena prema inicijativi ministra Hasanbegovića, jer je ista  direktan rezultat javnog zagovaranja i mjeseci pregovora sa stručnjacima Ministarstva kulture koji datira u prošlu kalendarsku godinu kada su uvjeti, objektivni i mjerljivi kriteriji i plan proračuna za nadolazeću godinu za Ministarstvo kulture i usvojeni. Ministar Hasanbegović u tom pogledu je novitet uključivanja rock glazbe u javne potrebe u kulturi u naslijedio od svojih prethodnika, ali na žalost struke istovremeno smanjivanjem predviđenih sredstava za gotovo 50% i svojim uplitanjem u programske ocjene stručnog vijeća i zanemarivanjem usvojenih objektivnih i mjerljivih kriterija samo uzurpirao.
 
Nadalje, tvrdnja da „Ministarstvo kulture u raspodjeli sredstava neće biti vođeno nikakvim partikularnim i klijetelističkim interesima“ u poziciji kada upravo ministar kulture zanemaruje, obezvređuje i u pojedinim slučajevima ignorira programske ocjene nadležnog stručnog vijeća, je paradoksalna. Upravo zaobilaženjem objektivnih i mjerljivih kriterija propisanih od samog ministarstva, ministar svojom odlukom javni natječaj pretvara/otvara klijentelizmu i partikularnim interesima onih koju konačnu odluku donose. Poštivanjem objektivnih i mjerljivih kriterija i stručnog mišljenja uspostavlja se dvostruki sustav kontrole, koji je u slučaju sufinanciranja rock glazbe vidno narušen koliko god ministar Hasanbegović pokušavao javnost uvjeriti u suprotno. Bitno je reći da su prijavljeni programi rock glazbe u stvarnosti najvećim dijelom tržišni konkurenti koji po svojoj logici ne mogu biti navođeni klijentelističkim interesima obzirom da je upravo njihova konkurentna priroda posla i zahtijevala dugoročno definiranje objektivnih i realnih kriterija za sufinanciranje kako bi se održala ravnopravnost među svim uključenim interesnim stranama. Ukoliko je optužba klijentelizma bila usmjerena na stručno vijeće, što je zabrinjavajuće jer se može okarakterizirati i kao kleveta koja je zakonom kažnjiva, (a i ministar Hasanbegović je već javno upozorio da za javnu riječ treba snositi odgovornost), o stručnosti i objektivnosti vijeća najbolje svjedoči činjenica da niti jedan prijavljeni program, odbijeni ili odobreni, nije imao primjedbi na rad i odluke stručnog vijeća. Ali te odluke ionako nisu u cijelosti usvojene, za što se pobrinuo ministar Hasanbegović.
 
Ministar Hasanbegović svoju je kratku izjavu zaključio s tvrdnjom „ kako Ministarstvo kulture ne može i ne treba financirati komercijalne projekte koji ostvaruju zaradu“, a koja možda najbolje oslikava ministrovo nerazumijevanje, za početak, djelatnosti organizacije rock koncerata i samim time programa sufinanciranja rock glazbe, a i općenito smisla provedbe programa sufinanciranja javnih potreba u kulturi uopće. Naime, sve dok svaka kulturna djelatnosti i svi korisnici odobrenih sredstava Ministarstva kulture ne prestanu naplaćivati ulaznice za svoje programe i dok se taj preduvjet ne uvede kao kriterij za sufinanciranje od strane Ministarstva kulture, sva kultura je komercijalna jer djeluje na tržištu i prodaje ulaznice za svoj program. Najveći dio ključnih kulturnih manifestacija ili institucija izdašno su sponzorirane od strane komercijalnih sponzora za iste programe za koje uredno i s punim pravom naplaćuju ulaznice svojoj publici. Ukoliko je ministrov cilj osigurati stopostotno financiranje svih dionika u kulturi kako se isti ti dionici ne bi morali boriti za svoje mjesto na tržištu, rado ćemo se uključiti i u tu raspravu i pozdraviti inicijativu. Ipak, zdrav razum nas uči da je takav sustav financiranja kulture ne samo nerealan, pogotovo u situaciji kada cjelogodišnji budžet Ministarstva kulture iznosi 0,48% BDP-a i kada ne postoji znatno urgentnija inicijativa od strane ministra Hasanbegovića da se taj omjer barem pokuša približiti europskom prosjeku od 2% BDP-a, već i da je ideja o besplatnim kulturnim sadržajima i stopostotnom financiranju kulturnih institucija relikt nekih prošlih vremena i sistema. Ako je ministar Hasanbegović zaista pobornik isključivanja kulture sa tržišta, pozdravljamo neobičan politički zaokret i sigurni smo da će naići na mnogobrojnu podršku u javnosti, iako teško i financijsku podršku u državnom proračunu. S druge strane, ako to nije ministrov stav, optužbe usmjerene protiv “komercijalnih projekata“ su paušalne i licemjerne. Korisnici sredstava za sufinanciranje (ne financiranje kako kaže ministar Hasanbegović, jer za niti jedan projekt rock glazbe stručno vijeće nije preporučilo sufinanciranje većinskog dijela troškova) u najvećem broju djeluju na tržištu i prema tome su po ministrovom logičkom ključu „komercijalni“. Diskriminacijom pojedinih samo se dodatno utvrđuje netransparentnost i neobjektivnost ministrove intervencije u programske ocjene stručnog vijeća za rock glazbu.
 
I konačno, ministar spominje i zaradu kao novi nasumični kriteriji. Organizatori rock festivala i klupskih programa više puta se argumentirali da se zbog znatno nižih cijena ulaznica u odnosu na druge europske zemlje te zbog velikih javnih potpora klubovima i festivalima u Europi i regiji, u slučaju domaćih organizatora može govoriti samo o pokrivanju troškova i to samo uz puno sreće. Iako je u službenim kriterijima ministarstva kulture, financijska održivost nužni preduvjet za sufinanciranje programa rock glazbe, sada ministar tvrdi da baš programe koji su se održali neće sufinancirati, što je krajnje ciničan stav koji u stvari tvrdi da će sufinancirati one programe koji ne mogu pokriti troškove točnije sufinancirati će programe rock festivala i klubova kad oni propadnu.
 
Kriteriji propisani od strane Ministarstva kulture, koji i dalje stoje nepromijenjeni i dostupni javnosti na službenim stranicama Ministarstva kulture moraju biti poštivani i uvaženi jer njihovim proizvoljnim tumačenjem i naknadnim prekrajanjem Ministarstvo samo sebi potkopava svaki preostali integritet. Evidentno je da je ministar Hasanbegović pokušava obraniti neobranjivo i da je u kratkoj izjavi iznio niz kontradikcija i nelogičnosti. U slučaju pogreške kakvo je počinilo Ministarstvo kulture puno je jednostavnije i korektnije priznati pogrešku i ispraviti je radi daljnje vjerodostojnosti nego pokušavati braniti neobranjivo. 

Pročitaj više o temama: udruga promo, ministarstvo kulture, natječaji u kulturi 2016, rock glazba, reakcija, inmusic, žedno uho, tvornica kulture, Hasanbegović



Kalendar

Sviraj Stare - Električni Orgazam u zagrebačkom Vintageu, 26.01.2018.

26.01.2018. - petak

Sviraj Stare - Električni Orgazam u zagrebačkom Vintageu, 26.01.2018.

Zagreb, Vintage Industrial

A-HA, 02.02 MTV Unplugged u bečkoj Stadthalle

02.02.2018. - petak

A-HA, 02.02 MTV Unplugged u bečkoj Stadthalle

Beč, Stadthalle
€ 60,45 / € 72,45

ROD STEWART 02.02.2018. u Areni Zagreb

02.02.2018. - petak

ROD STEWART 02.02.2018. u Areni Zagreb

Zagreb, Arena Zagreb
240 kn - 1490kn

ARKONA i STRIBOG 02.02.2018., Boogaloo, Zagreb

02.02.2018. - petak

ARKONA i STRIBOG 02.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb , Boogaloo
110 kn/ 130 kn/ 150 kn

BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb

03.02.2018. - subota

BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb , Boogaloo
60 kn

UK SUBS, 04.02.2018., Boogaloo, Zagreb

04.02.2018. - nedjelja

UK SUBS, 04.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
70 kn / 90 kn

ANTIVALENTINOVO, Dom Sportova, 10.02.2018., Zagreb

10.02.2018. - subota

ANTIVALENTINOVO, Dom Sportova, 10.02.2018., Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
90 kn / 160 kn

Siječanj / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

Must Read

BRIJAČNICA 3 – Zagreb, Boćarski dom – 19-20.01.2018.

Izvještaji

BRIJAČNICA 3 – Zagreb, Boćarski dom – 19-20.01.2018.
VRÅNGBILD - A Psyche Engaged to the Vortex

Recenzije

VRÅNGBILD - A Psyche Engaged to the Vortex
Uzrok smrti DOLORES O'RIORDAN biti će otkriven najranije u travnju

Vijesti

Uzrok smrti DOLORES O'RIORDAN biti će otkriven najranije u travnju
KREATOR, Vader, Dagoba – Ljubljana, Kino Šiška – 18.01.2018.

Izvještaji

KREATOR, Vader, Dagoba – Ljubljana, Kino Šiška – 18.01.2018.
Suvremena hrvatska ženska kantautorska scena i njene reperkusije u hrvatskim medijima

Kolumne

Suvremena hrvatska ženska kantautorska scena i njene reperkusije u hrvatskim medijima
ENSLAVED - E

Recenzije

ENSLAVED - E
SARA RENAR: 'Novi album će vas zasigurno povesti na vožnju vlastitom psihom.'

Intervjui

SARA RENAR: 'Novi album će vas zasigurno povesti na vožnju vlastitom psihom.'
BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Kalendar

BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb
Pjevačica THE CRANBERRIESA DOLORES O'RIORDAN nas je napustila u 46. godini

Vijesti

Pjevačica THE CRANBERRIESA DOLORES O'RIORDAN nas je napustila u 46. godini
Za IRON MAIDEN-ov spektakl u Areni Zagreb publiku će zagrijati TREMONTI

Vijesti

Za IRON MAIDEN-ov spektakl u Areni Zagreb publiku će zagrijati TREMONTI
GODFLESH - Post Self

Recenzije

GODFLESH - Post Self
Promocija riječke grupe WHITEHEADS, 26. siječnja 2018., Muzej “Riječki torpedo – prvi na svijetu”

Kalendar

Promocija riječke grupe WHITEHEADS, 26. siječnja 2018., Muzej “Riječki torpedo – prvi na svijetu”
BABYMETAL gitarist Mikio 'Ko-Gami' Fujioka poginuo u 36. godini

Vijesti

BABYMETAL gitarist Mikio 'Ko-Gami' Fujioka poginuo u 36. godini
ANTIVALENTINOVO #3 u Domu Sportova - Osvoji upad

Nagradne igre

ANTIVALENTINOVO #3 u Domu Sportova - Osvoji upad
TETRAGRAMMACIDE - Primal Incinerators of Moral Matrix

Recenzije

TETRAGRAMMACIDE - Primal Incinerators of Moral Matrix
Preminuo i posljednji originalni član Motorheada EDDIE CLARKE

Vijesti

Preminuo i posljednji originalni član Motorheada EDDIE CLARKE
REX BROWN - Smoke On This...

Recenzije

REX BROWN - Smoke On This...
Osvoji upad na treći BRIJAČNICA festival

Nagradne igre

Osvoji upad na treći BRIJAČNICA festival

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK