8.5

Recenzije

NE OBLIVISCARIS - Urn

Kada se prije pet godina na tržištu pojavio „Portal Of I“, svijet progresivnog metala dobio je prijeko potreban val svježine. Za to je zaslužan australski sastav Ne Obliviscaris koji je od toga dana postao prepoznatljivo ime na čije se albume, zbog svojih inovacija, nestrpljivo čeka.

Objavljeno: 07.12.2017. 10:00

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

NE OBLIVISCARIS - Urn

Žanr: Extreme progressive metal

Godina: 2017.

Izdavač: Season Of Mist

Web


Tracklist:
1. Libera (Part I) – Saturnine Spheres
2. Libera (Part II) – Ascent of Burning Moths
3. Intra Venus
4. Eyrie
5. Urn (Part I) – And Within The Void We Are Breathless
6. Urn (Part II) – As Embers Dance In Our Eyes

Svojim unikatnim stilom, u kojemu dominiraju melodije praćene violinom te izmjene dubokih, growl i mekih, clean dionica,  značajno odskaču od ostatka progresivnh bendova, a možda je tome pridonjela i geografska izoliranostl. Gotovo svaki NEO album može i treba se promatrati kao cjelina, a ne pojedinačno po pjesmama te se to gledište nastavlja i na novo izdanje. „Urn“ karakterizira osjećaj tečnosti i prirodnog kretanja. Pjesme se gotovo neprimjetno i postepeno pretaču jedna u drugu, nadovezuju se, mijenja se atmosfera i ugođaj, a sve to bez uhu primjetne pauze ili dužeg prekida. Moglo bi se reći kako je taj koncept u zadnje vrijeme aktualan uzevši u obzir nove albume Insomniuma i Wintersuna, međutim „Urn“ se u ovom slučaju bitno razlikuje od spomenutih albuma jer nije konceptualan pa se i sama povezanost ostvaruje na drugačiji način. Cijelo izdanje može se shvatiti kao kompleksna kompozicija u kojoj se neprekidno izmjenjuju glazbeni elementi, tempo, ugođaj i tema. Ni u jednom trenutku nema stagniranja već se uvijek nešto odvija i razvija, pjesma se dižu, soživljavaju vrhunac samo da bi se opet stišale i započele novi ciklus s novim ugođajem i temom. Karakteristično za NEO, na albumu se nalaze kolosalne pjesme od koji najduža ima skoro 12 minuta i često se dogodi da jedna pjesma ima nekoliko vrhunaca i drugačijih tonova izraza.


Od instrumenata vrlo su izraženi bubnjevi koji igraju ključnu ulogu. Svojim ritmom zadaju dinamiku i raspoloženje gotovo više nego same gitare, nagovještavaju promjene i općenito se guraju u prvi plan. To, naravno, ne znači da su preglasni ili da smetaju ostale instrumente, već da imaju jaču ulogu od pukog zadavanja ritma. Odličan posao obavlja i Benjamin Baret na glavnoj gitari koji zajedno s Matt Klavinsom, svojim instrumentom po potrebi ostvaruje psihodeličnu, žestoku, agresivnu, nježnu ili melankoličnu atmosferu. Ne bi to bio NEO bez uglađene violine koja samo pospješuje i pojačava sve šta spomenuti dvojac radi na gitari. Gledajući samo instrumentalno, NEO je bend koji se može slušati i analizirati satima, a takav je i slučaj i na novom albumu. Kako se nebi pogubili u moru elemenata, prijelaza i različitih elemenata valja spomenuti glavne karakteristike koje izdvajaju „Urn“ od ostalih albuma benda. U pjesme je ubačeno pregršt elemenata, ali i brutalna jednostavnost koja se u ključnim trenutcima javlja i drži slušaoca zainteresiranim za daljnji glazbeni razvoj skladbe. Odlične izmjene vrše i vokalisti. Xenoyr se još jednom ističe svojim dubokim i agresivnim vokalom, ali glavnu riječ preuzima Tim Charles koji predstavlja suprotnost i polarni kontrast u pjesmama svojim smirenim i uglađenim clean dionicama. Toj smirenosti pridodaje i njegova violina koja je postala prepoznatljivi zaštitni znak ovih australaca.


Album otvara „Libera“ koja je podijeljena u dva dijela od kojih je prvi dio „prava“ pjesma, a drugi tek kratki instrumentalni prijelaz. Uz lagane gitare kojima se brzo priključuje energičan blast beat bubnjeva, gurnuti smo u očaravajuću atmosferu albuma. Već od samog početka, produkcijski i zvučno, „Urn“ djeluje za stepenicu iznad svojeg prethodnika. Pjesmu krase brojni prijelazi i predive melodije odsvirane na violini koja vodi dinamične izmjene s gitarama uz sveprisutni galop bubnjeva. Zbog samog načina slaganja albuma i skladbe koje su međusobno povezanem, teško je zasebno izdvojiti pojedinačne pjesme, ali svojom dinamikom i odličnim instrumentalnim dijelovima ističe se „Intra Venus“. Dupla bas pedala i melodične gitare na koje se nadovezuje lagani clean vokal na papiru zvuči i čini se kao nešto već viđeno i isfurano, ali na albumu ta kombinacija funkcionira savršeno i svježe, a da ne spomenem solažu u kojoj se predivno izmijenjuju violina i gitara. U svojih sedam minuta, „Intra Venus“ ukratko je predstavila ono najbolje što Ne Obliviscaris nudi i premda se njihovi albumi međusobno poprilično razlikuju, mogla bi se nazvati njihovom najreprezantivnijom pjesmom. Nakon nje dolazi epska „Eyrie“ koja skriva brojna, na prvu neprimjetna iznenađenja. Započinje lagano uz bubnjeve i smirujuću violinu te prerasta u grandioznu skladbu koja mijenja karakter, doživljava nekoliko vrhunaca između kojih su mirniji, melodični, instrumentalni dijelovi, a završava gotovo u istom tonu kao i početak. Album blista što se tiče instrumentalnog karaktera. Svaki instrument zaslužan je za svoj dio priče, a kada se dodaju i vokali, dobivamo vjerojatno najkvalitetnije NEO izdanje. Međutim, album nije člsto savršenstvo te ako se treba izdvojiti glavna mana, to bi bila veći broj ponavljajućih elemenata i u trenutke zamoran ritam. Bubnjevi znaju na kratko postati naporni i predvidljivi, ali na sreću, u tome trenutko dolazi vrijeme za promjenu tempa i karaktera pjesme tako da se taj problem brzo uklanja.


Ne Obliviscaris su s razlogom postali cijenjeno ime progresivnog metala. Svakim albumom donose novi zvuk, glazbeno evoluiraju te preispituju granice, a u tome se zasad odlično snalaze. „Urn“ pruža 45 minuta epskih i grandiozne skladbi koje se baziraju na promjeni dinamike i mnogobrojnim kontrastima. Album je to kojega se s lakoćom može vrtjeti danima i jednostavno uživati u skladbama. Da, skladbama, jer riječ pjesma jednostavno ne čini dobro kvalitetnim kompozicijama koje čine treći NEO album.

Maroje Ćuk

Text by:

Maroje Ćuk

Prati autora

The question isn't "why?", It's "why not?"

Pročitaj više o temama: ne obliviscaris, urn, progressive metal, extreme, australia, season of mist, maroje cuk



Kalendar

EROTIC BILJAN & HIS HERETICS, 24.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

24.01.2019. - četvrtak

EROTIC BILJAN & HIS HERETICS, 24.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar
35kn/45kn

DRITO IZ TVORNICE, 25-27.01.2019., Tvornica, Zagreb

25.01.2019. - petak

DRITO IZ TVORNICE, 25-27.01.2019., Tvornica, Zagreb

Zagreb, Tvornica

POZDRAV NOVOM VALU, 25.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

25.01.2019. - petak

POZDRAV NOVOM VALU, 25.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar
10 kn / 20 kn

NORMAN BEAKER TRIO, 06.02.2019., Kset, Zagreb

06.02.2019. - srijeda

NORMAN BEAKER TRIO, 06.02.2019., Kset, Zagreb

Zagreb, KSET
45 kn/ 60 kn

SNOW PATROL - Beč, Gasometer, 09.02.2018.

09.02.2019. - subota

SNOW PATROL - Beč, Gasometer, 09.02.2018.

Beč, Planet - Gasometer
61,99 €

CLOUD NOTHINGS, 13.02.2018., Tvornica kulture, Zagreb

13.02.2019. - srijeda

CLOUD NOTHINGS, 13.02.2018., Tvornica kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
90 kn / 110 kn

PRLJAVO KAZALIŠTE, 14.02.2019., Dvorana Mladosti, Rijeka

14.02.2019. - četvrtak

PRLJAVO KAZALIŠTE, 14.02.2019., Dvorana Mladosti, Rijeka

Rijeka, Dvorana Mladosti
80/100 Kn

ŽIVA VODA FESTIVAL, 21.02.2019., Vintage Industrial Bar,

21.02.2019. - četvrtak

ŽIVA VODA FESTIVAL, 21.02.2019., Vintage Industrial Bar,

Zagreb, Vintage Industrial Bar
60 kn / 80 kn

ISCHARIOTZCKY, 23.02.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

23.02.2019. - subota

ISCHARIOTZCKY, 23.02.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
30 kn - 50 kn

THE LEMONHEADS, 27.02.2019., Tvornica kulture, Zagreb

27.02.2019. - srijeda

THE LEMONHEADS, 27.02.2019., Tvornica kulture, Zagreb

,
90 kn / 100 kn / 120 kn

Siječanj / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

Must Read

'Veliko Trojstvo' koje je promijenilo glazbu

Kolumne

'Veliko Trojstvo' koje je promijenilo glazbu
LEPTIR (Papillon)

Recenzije

LEPTIR (Papillon)
SOILWORK - Verkligheten

Recenzije

SOILWORK - Verkligheten
Pomozimo pronaći dom njemačkoj ovčarki Sally koja je nekome dosadila

Vijesti

Pomozimo pronaći dom njemačkoj ovčarki Sally koja je nekome dosadila
MOJ OSOBNI RAT (My private war)

Recenzije

MOJ OSOBNI RAT (My private war)
Debitantski albumi pet značajnih zagrebačkih novovalnih grupa

Kolumne

Debitantski albumi pet značajnih zagrebačkih novovalnih grupa
COJONES - 17.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Izvještaji

COJONES - 17.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb
THE SHOW MUST GO ON u Zagrebu mijenja datum na 06.04.2019.

Vijesti

THE SHOW MUST GO ON u Zagrebu mijenja datum na 06.04.2019.
COJONES, 17.01.2019., Vintage Industrial Bar - galerija

Galerije

COJONES, 17.01.2019., Vintage Industrial Bar - galerija
THERAPY? - Cleave

Recenzije

THERAPY? - Cleave
PUNČKE na nizozemskoj turneji

Vijesti

PUNČKE na nizozemskoj turneji
Poseban dan za divnog psa spašenog iz romskog naselja

Vijesti

Poseban dan za divnog psa spašenog iz romskog naselja
Postani dio Perun.hr teama!

Vijesti

Postani dio Perun.hr teama!
Kultni švedski black metal bend MARDUK stižu u Zagreb

Vijesti

Kultni švedski black metal bend MARDUK stižu u Zagreb
PERUN.HR Urednički TOP 20 albuma 2018. godine

Kolumne

PERUN.HR Urednički TOP 20 albuma 2018. godine
AQUAMAN

Recenzije

AQUAMAN
URBI ET ORBI 2018. - Urednička riječ

Kolumne

URBI ET ORBI 2018. - Urednička riječ
CRNA UDOVICA - 28.12.2018., Dubrovnik, Du Shatoor - galerija

Galerije

CRNA UDOVICA - 28.12.2018., Dubrovnik, Du Shatoor - galerija

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK