8.5

Recenzije

MULA (The Mule)

Ovo je možda i labuđi pjev, posljednji Clintov film kojeg režira i u kojem igra glavnu ulogu, pa se tako od nas možda, nadamo se da ne, oprašta.

Objavljeno: 20.02.2019. 11:00

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

MULA (The Mule)

Žanr: kriminalistički, drama

Godina: 2019

Izdavač: Blitz CInestar

Web


Tracklist:
IZVORNO IME: The Mule
REDATELJ: Clint Eastwood
ŽANR: kriminalistički, drama
ULOGE: Clint Eastwood, Bradley Cooper, Michael Pena
TRAJANJE FILMA: 116 minuta
GODINA: 2019
DRŽAVA: SAD
POČETAK PRIKAZIVANJA: 07.02.2019

"Mula" je film baziran na istinitom događaju, a potpisuje ga legendarni majstor filma, Clint Eastwood. To su one stvari koje su meni munjevito proletile kroz glavu, a vjerujem i većini gledatelja koja je došla pogledati njegov novi filmski uradak.
Ono što će prilikom projekcija biti sasvim razvidno je dosta muških posjetitelja. Ono čemu će se čuditi muški svijet koji doslovno hodočasničkom manirom dolaze gledati njegove filmske uratke, pa tako i ovaj … jest sam koncept filma. 

 

Nameće se i pitanje da li je moguće  jednog takvog filmskog stvaratelja kao što je Clint Eastwood, doživotno stigmatizirati kroz ulogu inspektora Callahana kad se on zapravo dokazao kroz razne žanrove kao glumac i kao režiser? 
Da li je moguće da čovjeka koji iza sebe ima "Million dollar baby", "Nepomirljivi (Unforgiven)", "Zastave naših očeva (Flags of our fathers)", "Pisma s Iwo Jime (Letters from Iwo Jima)", "Gran Torino", "Americain sniper" tjeramo mi kao promatrači, gledatelji u ladicu samo jednog jedinog filma, jednog žanra?
Dokumentarac koji bi njega objašnjavao onda bi iz te perspektive glasio … Obilježen nasiljem. 

 

Upravo prisluškujući glasne razgovore nekoliko tipično muških društava u kinu mogu pogoditi zašto su došli. To je nedvosmisleno akcija i samo akcija i žestoki, britki i nekorektni humor. No ono što je zadnjih godina ne toliko redovito radio Clint jest sasvim nešto drugo. Tu pomalo treba i razlikovati njegov redateljski uradak od onog glumačkog. Namjerno nisam u ovom uvodu naveo njegove “nježne filmove” kao “Gus”, “J.Edgar”, “Čudo s Hudsona”, “Mostovi okruga Madison”, “Honkytonk man” no i tu spada i fenomenalan “Million dollar baby”. Dakle da razjasnimo Clint Eastwood niti je jednoobrazan kako što bi neki htjeli a isto tako niti jednostavan čovjek. Uostalom da li uopće možemo očekivati da će kroz život, genijalac kao on snimati i glumiti uvijek istu ulogu i snimati navlas iste filmove. 
Jednoznačan odgovor na to pitanje jest Ne. Eto tu upravo se uklapa i "Mula". 

 

Pred nama je jedan odličan film koji jako dobro portretira, brzinski kao što to jedino film može, raspad jedne građanske obitelji. To je jedna razina filma. Druga je raspadanje američkog srednjeg sloja. I treća je “solomonsko rješenje” za sve probleme a to je odlazak u kriminalni svijet i pronalaženje brzog i učinkovitog rješenja za sve probleme.

Tako sumirajući,  dobili smo rješenje problema i kratak siže filma. Film nije prozaičan, slojevit  je te je to još jedan razlog zašto su ga ljudi poistovjetili s nečim “nježnim”. No da li je film “nježan”? 
Kako iz koje perspektive gledamo, i kako koji od tih layera koje nam je podastro Clint akceptiramo, promatramo. 


Ako gledamo obiteljsku razinu onda je opor na momente, no tu je i starost koja donosi mudrost pa u kombinaciji s ogromnom lovom koju “novi posao” donosi našem glavnom junaku … donosi i rješenje nekih obiteljskih problema. Clint se zafrkantski poigrao sa poimanjem svijeta kakvog više nema ili ne bi trebalo biti. Naime njemu, Earlu Stoneu našem glavnom antiunaku se nameće jedna uloga iz patrijahalnog svijeta. On mora donjenti novac na stol njegove obitelji i tek kada ga donese bivša žena ga prihvaća s onom tipičnom materijalističkom nježnošću. Odjednom skoro kao “čarobnim štapićem” biva prihvaćen pa tako i od svoje kćeri koja s njim do tada ne želi niti razgovarati. 

Ovdje je zapravo jako dobro i inteligentno zakamufliran sarkazam spram ženskog arhetipskog materijalizma i nametnutih patrijahalnih uloga u životu. Mali odmak od toga ili ublažavanje ovog sarkazma je učinio kroz dolazak samog Earl Stonea na samrtnu postelju svoje bivše žene Mary. Tu je materijalističke likove poput bivše supruge Mary, koju odlično portretira Dianne Wiest, donekle ublažio jer ipak prije smrti se valja “ispovijediti” i sprati svoje grijehe. 
Ublažio je ne samo oporost i materijalističnost supruge već i kćeri koja ipak shvaća da joj otac ima ljudsku, humanu crtu. Naime Earl Stone čini taj čin povratka obitelji prilikom njegovog najvećeg poduhvata za kartel prijevoza ogromne količine droge. 
Alison Eastwood, njegova stvarna kćerka glumi Iris, kćer koja je zamrzila oca jer joj se nije pojavio na njenom vjenčanju i u ključnim dijelovima života. Govori li nam to nešto autobiografski sam Clint ili je to samo memento svim očevima svijeta da malo pripaze na odnos sa svojim potomstvom?

Vraćajući se unazad, vjerodostojnosti samog Clinta Eastwooda kao izvrsnog režisera bitno je spomenuti inspiraciju za njegov film. To je istinita priča o Leu Sharpu, vremešnom američkom državljaninu koji obožava svoje cvijeće, irise. Leo uzgaja neobične vrste ljiljana od kojih je jedna nazvana i po njemu. On je izuzetno uspješan u tome, no kao i svakoj lijepoj priči kad tad dođe kraj tako i njegov bussines propada. U tom momentu raspada Leo biva vrbovan od svojih radnika za posao mule za Sinaloa kartel.
Priča tu sa stvarnim stanjem staje.  Do tog momenta dvije stvarnosti, ona iz života Lea Sharpa i Earla Stonea su jedna te ista linija, s iznimkom momenta vrbovanja jednog i drugog (naime Earla Stonea vrbuje Meksikanac na partiju njegove unuke). Leo u stvarnosti 11 godina služi Sinaloa kartel i jedan je od najuspješnijih mula o kojem se spredaju legende u Detroitu.  Earl Stone je to postigao u ciglih 11 mjeseci.

 

Gledajući "Mulu" dobro ćete se zabaviti i nasmijati jer filmu ne manjka humora i forama na “Clintovski način”. Posebno za istaći su scene koje su obilježile film : Earlov susret s lezbijkama na motorima na jednoj stajanci na autoputu i crnačkog para usred pustinje. Te scene britkog, bez dlake na jeziku, Eastwoodovog humora cijelim filmom ćete zasigurno zapamtiti. 
Nadalje zanimljivi su i ti dijalozi koje ima Earl sa svojim hendlerima iz mafije s kojima razvija jedan poseban jezik. Tu se na filmu pojavljuje i Andy Garcia koji je pošto poto htio glumiti na ovom Clintovom filmu i nije birao uloge već je samo htio biti bok uz bok s tom živućom legendom. Nadaleko poznatog Clintovog crnog humora, ironije sprdnje ne manjka … humor je tu.

Osim humora i praktički pseudo dokumentarističkog pripovjedanja priče o najuspješnijoj muli u povijesti krijumčarenja droge u Sjedinjenim američkim državama ovdje se Clint drznuo prikazati tog starčića Earla Stonea/Lea Sharpa kao tamo sasvim slučajnog antijunaka ovog filma. Naime Earl svojim novcem čini dobra dijela. Plaća dugove jednoj udruzi veterana II sv.rata jer ne želi prestati dolaziti na polku. Istovremeno plaća školovanje i vjenčanje svojoj unuci. Dakle on je neodlučni ili bolje slučajni antijunak koji na kraju čini i dobra dijela novcem zarađenim švercom droge. Ovako posložena priča podsjeća podosta na priču o Robinu Hoodu.
 
Osim ove posebnosti filma vrijedno je istaknuti nešto što će vjerojatno promaknuti uobičajenom gledatelju filma koji je skoncentriran na siže filma i političku nekorektnost uformljenu u humor, a to je žanrovska određenost ovog filma. Naime Mula je zapravo humoristička krimi drama filma ceste, jer film možemo lako odrediti kao film ceste koji je rijetko zastupljen na platnima kinematografa.  Glavnina radnje filma odvija se na cesti. Svojevrstan je to Clintov hommage i tom žanru podmetnut u sve što se na filmu događa na jednoj ili drugoj razini gledanja.

Ovo je možda i labuđi pjev tj. posljednji Clintov film koji i režira i na kojem igra glavnu ulogu pa se tako on od nas možda, ali samo se nadam možda, oprašta opet kroz usta svoje kćeri koja na zafrkantski način na kraju filma kaže:  “Ako ništa barem znam gdje ću te pronaći!”


Clinta Eastwooda ćemo uvijek pronaći u njegovoj izvrsnoj filmografiji kojoj će se sasvim sigurno priključiti i ovaj film. 
 

 

Anastazija Vržina

Proofread by:

Anastazija Vržina

Prati autora

Executive Editor
--------------------------
What Doesn't Kill You, Makes You Stronger

Pročitaj više o temama: kriminalistički, drama, film, filmska recenzija, The Mule, Mula, Clint Eastwood, Bradley Cooper, Michael Pena, 2019, Andy Garcia



Kalendar

JOE SPENCER & HITMAKERS, 22.03.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

21.03.2019. - četvrtak

JOE SPENCER & HITMAKERS, 22.03.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar

MORTAL KOMBAT, 22.03.2019., Močvara, Zagreb

22.03.2019. - petak

MORTAL KOMBAT, 22.03.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara

OGENJ, 22.03.2019., KSET, Zagreb

22.03.2019. - petak

OGENJ, 22.03.2019., KSET, Zagreb

Zagreb, KSET
30 kn - 40 kn

Pure Electro Party, GK Jabuka, 22.03.2019., Zagreb

22.03.2019. - petak

Pure Electro Party, GK Jabuka, 22.03.2019., Zagreb

Zagreb, GK Jabuka
Besplatno

FUL KUL BUVLJAK, 23.03.2019., Boogaloo, Zagreb

23.03.2019. - subota

FUL KUL BUVLJAK, 23.03.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
Besplatno

RUNDEK & EKIPA 'FTIČEKI' - Zagreb, kino Knoteka, 23.03.2019.

23.03.2019. - subota

RUNDEK & EKIPA 'FTIČEKI' - Zagreb, kino Knoteka, 23.03.2019.

Zagreb, kino Kinoteka
55 kn

AVANTASIA, 28.3.2019., Hant Arena, Bratislava

28.03.2019. - četvrtak

AVANTASIA, 28.3.2019., Hant Arena, Bratislava

Bratislava, Hant Arena
33 / 45 €

26. PORIN - 29.03.2019. - Centar Zamet, Rijeka

29.03.2019. - petak

26. PORIN - 29.03.2019. - Centar Zamet, Rijeka

Rijeka, Centar Zamet

DENIS&DENIS, 29.03.2019., Boogaloo, Zagreb

29.03.2019. - petak

DENIS&DENIS, 29.03.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
50 kn / 60 kn

BULLET FOR MY VALENTINE, 02.04.2019., Boogaloo, Zagreb

02.04.2019. - utorak

BULLET FOR MY VALENTINE, 02.04.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
170 kn / 210 kn / 240 kn

Ožujak / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Must Read

HECATE ENTHRONED - Embrace Of The Godless Aeon

Recenzije

HECATE ENTHRONED - Embrace Of The Godless Aeon
CHRIS FEHN napustio SLIPKNOT

Vijesti

CHRIS FEHN napustio SLIPKNOT
PESTILENCE, BLEEDING GODS, GRIMAZE - 18.3.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Izvještaji

PESTILENCE, BLEEDING GODS, GRIMAZE - 18.3.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb
KAPETANICA MARVEL (Captain Marvel)

Recenzije

KAPETANICA MARVEL (Captain Marvel)
IN FLAMES - I, The Mask

Recenzije

IN FLAMES - I, The Mask
Nick Cave - As I Sat Sadly By Her Side

Kolumne

Nick Cave - As I Sat Sadly By Her Side
KAVALIR S PIŠTOLJEM (The Old Man & the Gun)

Recenzije

KAVALIR S PIŠTOLJEM (The Old Man & the Gun)
KORPIKLAANI, TURISAS, TROLLFEST - 12.3.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Izvještaji

KORPIKLAANI, TURISAS, TROLLFEST - 12.3.2019., Tvornica Kulture, Zagreb
KORPIKLAANI, TURISAS i TROLLFEST 12.03.2019., Tvornica Kulture - galerija

Galerije

KORPIKLAANI, TURISAS i TROLLFEST 12.03.2019., Tvornica Kulture - galerija
Steve Harris: alfa i omega Željezne djevice

Kolumne

Steve Harris: alfa i omega Željezne djevice
WITHIN TEMPTATION - Resist

Recenzije

WITHIN TEMPTATION - Resist
WHITE LIES, Boniface - Zagreb, Tvornica Kulture, 10.03.2019.

Izvještaji

WHITE LIES, Boniface - Zagreb, Tvornica Kulture, 10.03.2019.
Licem ka vjetru, s vjetrom uz lice: Tragedija neiskvarene ljubavi u suton jednog svijeta

Kolumne

Licem ka vjetru, s vjetrom uz lice: Tragedija neiskvarene ljubavi u suton jednog svijeta
DAVID UNSAVED (ENNUI):

Intervjui

DAVID UNSAVED (ENNUI): "New album "End Of The Circle" is about an endless whirl of life and death which has no end."
DAVID UNSAVED (ENNUI):

Intervjui

DAVID UNSAVED (ENNUI): "Novi album "End Of The Circle" govori o beskrajnom vrtlogu života i smrti."
POSLJEDNJI SRBIN U HRVATSKOJ

Recenzije

POSLJEDNJI SRBIN U HRVATSKOJ
ZAGREBDOX 2019: ZAKLJUČNO

Izvještaji

ZAGREBDOX 2019: ZAKLJUČNO
Death metal prvaci CANNIBAL CORPSE ponovo u Zagrebu

Vijesti

Death metal prvaci CANNIBAL CORPSE ponovo u Zagrebu

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK