6.0

Recenzije

MOTOVUN FILM FESTIVAL 2019: VOX LUX

Možda i najrazvikaniji film Motovuna jest Vox Lux, pomalo je čudan pokušaj da ozbiljnu temu uspjeha u glazbenoj industriji pomiješa s nekoliko još ozbiljnijih tema, poput terorizma.

Objavljeno: 29.07.2019. 11:33

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

MOTOVUN FILM FESTIVAL 2019: VOX LUX

Žanr: drama, glazbeni

Godina: 2018

Izdavač:

Web


Tracklist:
IZVORNO IME: VOX LUX
REDATELJ: Brady Corbet
SCENARIJ: Brady Corbet
ŽANR: drama, glazbeni
ULOGE: Natalie Portman, Jude Law, Stacy Martin
TRAJANJE FILMA: 114 min
GODINA: 2018
DRŽAVA: SAD

Naizgled još jedan od filmova glazbenog biografskog predznaka, sve je samo ne to. Film je priča o glazbenog zvijezdi, industriji i uspjehu, ali u filmu nema neke dojmljive glazbe (na stranu Sia i njenih par prosječnih pjesama koje još prosječnije izvodi Natalie Portman), čak štoviše da bi potcrtao tonalitet dramatike filma, redatelj Brady Corbet je "pustio" par glazbenih tema toliko iritantnih da mi kvare i taj taman, mračan feeling, i odvraća pažnju umjesto da ju poveća.

 

Dakle glazbeni baš i nije. A nije baš niti biografski, iako je navodno (nije spomenuto u filmu) priča inspirirano stvarnim događanjima, no koja nisu bila posljedična lančanim reakcijama, nego je film više skup različitih iskustava, istina i mašte. Što nije loše, zapravo je taj dio najbolji dio filma. 

 

Nepravedno bi bilo reći da je Vox Lux loš film iako mu nisam dala preveliku ocjenu, kada se osoba koja se bavi glazbom dočepa ovakve vrste filma, neminovno je da mu se glazba ne može podvaliti kao kukavičje jaje, pa ako to "jaje" nije bogzna što, to će se filmu vratiti u obliku šamarčine.  No film je zapravo ljudska drama, a glazba je tu samo (neuspješna) kulisa.

 

Vox Lux je inicijalno prikazan prošlog rujna na Venecijanskom festivalu i prilično je dobro primljen.  Možda najviše jer glavna glumica, Natalie Portman, koja je generalno popularna i ionako omiljena naročito među kritikom, dala sjajnu interpretaciju smušene, traumatizirane i izgubljene pop-zvijezde.  Svakako da ovaj njena izvedba pomalo liči na Oscarom joj nagrađenog "Crnog labuda" ali film nije na toj razini usprkos njoj i usprkos odličnom Jude Lawu koji glumi njenog managera. 

 

Film prati cijeli životni ciklus Celeste, pop-zvijezde. Isprvo kao mlade tinejdžerice koja se bavi glazbom zajedno s nerazdvojnom sestrom Eleonor (Stacy Martin), a obje su glazbeno talentirane, prva za pjevanje, a druga za skladanje.

2000.  13-godišnja Celeste  (odlična Raffey Cassidy u dvostrukoj ulozi, mlade Celeste i kasnije Celestine kćeri Albertine) biva teško ranjena u tragičnoj pucnjavi u školi kada klinac iz njenog razreda iz ne baš posvejasnih razloga pobije cijeli razred a poslije i sebe. Celeste preživi i polako se oporavlja, a na komemoraciji poginulim školskim kolegama, ona i Eleonor umjesto govora, otpjevaju vlastitu skladbu koja uskoro nakon bezbroj sheranja na društvenim mrežama i televizijskim prijenosom naglo postane veliki hit. 

U roku "keks" joj se nametne mladi manager (Law) koji sestre uzima pod svoje i vodi ih u Stockholm na snimanje demo albuma. Prije negoli trepneš već su pod ugovorom diskografa i agilne PR managerice (Jennifer Ehle). Celeste snima prvi album, ima i prvog dečka, pjevača darkerskog benda kojeg je slušao dječak-ubojica. Celeste odabire izvoditi pop-glazbu jer "ona zabavlja i opušta ljude da ne razmišljaju previše o pjevanom, ne angažira" (kao druge) refereirajući se na drugačiju "opasnu glazbu".

 

No ni njena sestra ne miruje, spetlja se s managerom, što se Celeste nikako ne sviđa. Nakon izlaska i uspjeha prvog albuma, do tada iznimno bliske sestre se donekle razilaze. U drugoj  fazi filma, kada Celeste već ima 31. - godinu, respektabilnu i trajajuću karijeru pop-zvijezde, kćer, nesređen i kaotičan život, u kojem je mnogo predbacivanja i među sestrama i samoj sebi, saznajemo da Eleonor idu zasluge za napisane pjesme što nitko osim njih dvije ne zna. Kao i to da joj sestra odgaja kćer. 

S druge strane Eleonor je ljubomorna na sestrin uspjeh iako ga je sama inicirala i poticala. No šteta je već načinjena.  Ovaj dio priče pomalo liči na osnovu "Bodyguarda" s Whitney Houston i Kevinom Costnerom, no samo taj dio. 

 

Pred sam veliki nastup pred 30.000 ljudi (pazite sad gluparije) srpski teroristi ubijaju ljude na plaži na Braču koristeći slične maske kakve je Celeste imala u vidu za svoj prvi veliki hit.  Poveznica je ostvarena i medijima malo treba da počnu žvakati bilo kakvu kost. Iako sa cijelom pričom Celeste nema ništa, nego naglo i naprasno nastupanje prema agresivnim i iritirajućim medijima je dovodi prvo, u ionako nestablinom psihičkom stanju, estra stres i rezultira ponašanje s posve krivim koracima i postupcima.

Ovaj dio je posebice loše smišljen. Srpski teroristi koji radi nečeg svog pobijaju ljude na plaži na Braču toliko su malo vjerojatni da je to apsurdno.  No apsurdnost postane glavna odlika ovog filma kako film više odmiče.  Ako je to bio cilj, uspjelo je, ako nije -  što je vjerojatnije - onda je film samo slabi pokušaj da prikaže kompromise u glazbenoj industriji i kakve sve odabire i kompromise čine pop ili rock zvijezde i zašto.

 

Terorizam je u Vox Luxu okidač za jednu takvu karijeru, no drugi (što je stvarno malo vjerojatno da bi se dvaput vezao za jednu osobu)  nema smisla osim da je redatelj trebao neku poveznicu za prvi čin, te da iznađe razlog da joj karijera ode nizbrdo. No Celeste je odlučna da zadrži i status, slavu i novac prije svega.

 

U grande finalu filma redatelj prikazuje kako jednu zvijezdu poput Celeste koja je u alkoholiziranom i izdrogiranom i psihički lošem stanju pred sam veliki nastup (a do ovisnosti ju je djelomično dovela ozljeda i bolovi s kojima je živjela od tada), uspijevaju "otrijezniti" i dovesti do stanja nabrijanosti za nastup. Taj dio je odličan. 

Pravi kraj je kolaž inserata s tog koncerta koji bi (konačno i po prvi puta u filmu!) trebao gledateljima prikazati Celestinu veličinu i profesionalnu uspješnost - potpuno podbacio, jer redatelj Colber, a ni Portman,  očito nemaju realnog dojma kako treba izgledati tako nešto da bi bilo kredibilno. 

Zapravo baš ta neuvjerljivost podiže apsurdnost svega, naročito kada narator (opet izvrstan Willem Defoe), koji povezuje sve detalje filma, to sve i potvrdi. Narator u filmu zapravo ne bi bio potreban jer se sve savršeno moglo napraviti i tekstualnim pojašnjenjem, ali je redatelj (prema Izjavama koje je Defore davao) želio dramatičnosšću Defoevog glasa pojačati tu tumornost i depresivnu notu filma. 

Dobro zamišljeno, ali ne tako dobro izvedeno. Meni je taj lightmotiv u filmu posve izbjegao.  Jer ako je zapravo glavni "glumac" filma apsurd, onda ni cijeli film nema baš previše smisla. Što bi u tom kontekstu bilo OK samo po sebi, da nije film dosadnjikav kada shvatite da nema smisla. A naročito jer je glazbeno neuvjerljiv. 

 

 


Anastazija Vržina

Text by:

Anastazija Vržina

Prati autora

Executive Editor
--------------------------
What Doesn't Kill You, Makes You Stronger

Pročitaj više o temama: filmska recenzija, film, vox lux, motovun film festival 2019, Natalie Portman, Jude Law, Stacy Martin, drama, glazbeni, recenzija, Anastazija Vrzina, Brady Corbet, 2018Brady



Kalendar

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 08.12.2020.  - ODGOĐENO ZA 30. 5. 2021.

08.12.2020. - utorak

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 08.12.2020. - ODGOĐENO ZA 30. 5. 2021.

Zagreb, Lisinski
210, 280, 350, 420 i 490 kn

OPETH, 22.03.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

22.03.2021. - ponedjeljak

OPETH, 22.03.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

, Tvornica Kulture
180/200/230 kn

THE SLOW READERS CLUB - Zagreb, Tvornica Kulture, 23.04.2021.

23.04.2021. - petak

THE SLOW READERS CLUB - Zagreb, Tvornica Kulture, 23.04.2021.

Zagreb, Tvornica Kulture
75 kn /na dan koncerta 90 kn

STEEL PANTHER, 12.06.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

12.06.2021. - subota

STEEL PANTHER, 12.06.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
160 kn/180kn/200 kn

PLACEBO, 26.06.2021., Zagreb, Šalata

26.06.2021. - subota

PLACEBO, 26.06.2021., Zagreb, Šalata

Zagreb, Šalata
220 kn/240 kn/260 kn

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 06.11.2021.

06.11.2021. - subota

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 06.11.2021.

Ljubljana, dvorana Stožice

Prosinac / 2020

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

Must Read

INQUISITION - Black Mass For A Mass Grave

Recenzije

INQUISITION - Black Mass For A Mass Grave
EN MINOR - When The Cold Truth Has Worn Its Miserable Welcome Out

Recenzije

EN MINOR - When The Cold Truth Has Worn Its Miserable Welcome Out
DEEP PURPLE - Whoosh!

Recenzije

DEEP PURPLE - Whoosh!
VLATKO STEFANOVSKI objavio novi studijski album

Vijesti

VLATKO STEFANOVSKI objavio novi studijski album
Preminuo Mustafa Nadarević

Vijesti

Preminuo Mustafa Nadarević
SCOUR i Phil Anselmo uz novi videspot najavljuju i treći EP

Vijesti

SCOUR i Phil Anselmo uz novi videspot najavljuju i treći EP
MOONSPELL – Polako se otkrivaju informacije vezane uz nadolazeće Moonspell izdanje!

Vijesti

MOONSPELL – Polako se otkrivaju informacije vezane uz nadolazeće Moonspell izdanje!
ČASNIK I ŠPIJUN (An Officer and a Spy / J'accuse)

Recenzije

ČASNIK I ŠPIJUN (An Officer and a Spy / J'accuse)
BORIS ŠTOK predstavlja drugi studijski album

Vijesti

BORIS ŠTOK predstavlja drugi studijski album
EKSKLUZIVNA PREMIJERA: Nova pjesma benda Crna Kronika

Vijesti

EKSKLUZIVNA PREMIJERA: Nova pjesma benda Crna Kronika
HARAKIRI FOR THE SKY i Neige (Alcest) zajedno u istoj pjesmi!

Vijesti

HARAKIRI FOR THE SKY i Neige (Alcest) zajedno u istoj pjesmi!
CARACH ANGREN – predstavljaju novi videospot

Vijesti

CARACH ANGREN – predstavljaju novi videospot
Prvi album 'Letu Štuke' slavi punih 15 godina

Vijesti

Prvi album 'Letu Štuke' slavi punih 15 godina
Virtualni spektakl klasične glazbe koji možete pratiti iz vlastitog doma

Vijesti

Virtualni spektakl klasične glazbe koji možete pratiti iz vlastitog doma
SÓLSTAFIR - Endless Twilight Of Codependent Love

Recenzije

SÓLSTAFIR - Endless Twilight Of Codependent Love
DAMIN GAMBIT (The Queen's Gambit)

Recenzije

DAMIN GAMBIT (The Queen's Gambit)
Najbolje pjesme za tmurno vrijeme

Kolumne

Najbolje pjesme za tmurno vrijeme
DAVE MUSTAINE - neshvaćeni junak ili egoistični manijak?

Kolumne

DAVE MUSTAINE - neshvaćeni junak ili egoistični manijak?

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK