6.0

Recenzije

MOTOVUN FILM FESTIVAL 2019: VOX LUX

Možda i najrazvikaniji film Motovuna jest Vox Lux, pomalo je čudan pokušaj da ozbiljnu temu uspjeha u glazbenoj industriji pomiješa s nekoliko još ozbiljnijih tema, poput terorizma.

Objavljeno: 29.07.2019. 11:33

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

MOTOVUN FILM FESTIVAL 2019: VOX LUX

Žanr: drama, glazbeni

Godina: 2018

Izdavač:

Web


Tracklist:
IZVORNO IME: VOX LUX
REDATELJ: Brady Corbet
SCENARIJ: Brady Corbet
ŽANR: drama, glazbeni
ULOGE: Natalie Portman, Jude Law, Stacy Martin
TRAJANJE FILMA: 114 min
GODINA: 2018
DRŽAVA: SAD

Naizgled još jedan od filmova glazbenog biografskog predznaka, sve je samo ne to. Film je priča o glazbenog zvijezdi, industriji i uspjehu, ali u filmu nema neke dojmljive glazbe (na stranu Sia i njenih par prosječnih pjesama koje još prosječnije izvodi Natalie Portman), čak štoviše da bi potcrtao tonalitet dramatike filma, redatelj Brady Corbet je "pustio" par glazbenih tema toliko iritantnih da mi kvare i taj taman, mračan feeling, i odvraća pažnju umjesto da ju poveća.

 

Dakle glazbeni baš i nije. A nije baš niti biografski, iako je navodno (nije spomenuto u filmu) priča inspirirano stvarnim događanjima, no koja nisu bila posljedična lančanim reakcijama, nego je film više skup različitih iskustava, istina i mašte. Što nije loše, zapravo je taj dio najbolji dio filma. 

 

Nepravedno bi bilo reći da je Vox Lux loš film iako mu nisam dala preveliku ocjenu, kada se osoba koja se bavi glazbom dočepa ovakve vrste filma, neminovno je da mu se glazba ne može podvaliti kao kukavičje jaje, pa ako to "jaje" nije bogzna što, to će se filmu vratiti u obliku šamarčine.  No film je zapravo ljudska drama, a glazba je tu samo (neuspješna) kulisa.

 

Vox Lux je inicijalno prikazan prošlog rujna na Venecijanskom festivalu i prilično je dobro primljen.  Možda najviše jer glavna glumica, Natalie Portman, koja je generalno popularna i ionako omiljena naročito među kritikom, dala sjajnu interpretaciju smušene, traumatizirane i izgubljene pop-zvijezde.  Svakako da ovaj njena izvedba pomalo liči na Oscarom joj nagrađenog "Crnog labuda" ali film nije na toj razini usprkos njoj i usprkos odličnom Jude Lawu koji glumi njenog managera. 

 

Film prati cijeli životni ciklus Celeste, pop-zvijezde. Isprvo kao mlade tinejdžerice koja se bavi glazbom zajedno s nerazdvojnom sestrom Eleonor (Stacy Martin), a obje su glazbeno talentirane, prva za pjevanje, a druga za skladanje.

2000.  13-godišnja Celeste  (odlična Raffey Cassidy u dvostrukoj ulozi, mlade Celeste i kasnije Celestine kćeri Albertine) biva teško ranjena u tragičnoj pucnjavi u školi kada klinac iz njenog razreda iz ne baš posvejasnih razloga pobije cijeli razred a poslije i sebe. Celeste preživi i polako se oporavlja, a na komemoraciji poginulim školskim kolegama, ona i Eleonor umjesto govora, otpjevaju vlastitu skladbu koja uskoro nakon bezbroj sheranja na društvenim mrežama i televizijskim prijenosom naglo postane veliki hit. 

U roku "keks" joj se nametne mladi manager (Law) koji sestre uzima pod svoje i vodi ih u Stockholm na snimanje demo albuma. Prije negoli trepneš već su pod ugovorom diskografa i agilne PR managerice (Jennifer Ehle). Celeste snima prvi album, ima i prvog dečka, pjevača darkerskog benda kojeg je slušao dječak-ubojica. Celeste odabire izvoditi pop-glazbu jer "ona zabavlja i opušta ljude da ne razmišljaju previše o pjevanom, ne angažira" (kao druge) refereirajući se na drugačiju "opasnu glazbu".

 

No ni njena sestra ne miruje, spetlja se s managerom, što se Celeste nikako ne sviđa. Nakon izlaska i uspjeha prvog albuma, do tada iznimno bliske sestre se donekle razilaze. U drugoj  fazi filma, kada Celeste već ima 31. - godinu, respektabilnu i trajajuću karijeru pop-zvijezde, kćer, nesređen i kaotičan život, u kojem je mnogo predbacivanja i među sestrama i samoj sebi, saznajemo da Eleonor idu zasluge za napisane pjesme što nitko osim njih dvije ne zna. Kao i to da joj sestra odgaja kćer. 

S druge strane Eleonor je ljubomorna na sestrin uspjeh iako ga je sama inicirala i poticala. No šteta je već načinjena.  Ovaj dio priče pomalo liči na osnovu "Bodyguarda" s Whitney Houston i Kevinom Costnerom, no samo taj dio. 

 

Pred sam veliki nastup pred 30.000 ljudi (pazite sad gluparije) srpski teroristi ubijaju ljude na plaži na Braču koristeći slične maske kakve je Celeste imala u vidu za svoj prvi veliki hit.  Poveznica je ostvarena i medijima malo treba da počnu žvakati bilo kakvu kost. Iako sa cijelom pričom Celeste nema ništa, nego naglo i naprasno nastupanje prema agresivnim i iritirajućim medijima je dovodi prvo, u ionako nestablinom psihičkom stanju, estra stres i rezultira ponašanje s posve krivim koracima i postupcima.

Ovaj dio je posebice loše smišljen. Srpski teroristi koji radi nečeg svog pobijaju ljude na plaži na Braču toliko su malo vjerojatni da je to apsurdno.  No apsurdnost postane glavna odlika ovog filma kako film više odmiče.  Ako je to bio cilj, uspjelo je, ako nije -  što je vjerojatnije - onda je film samo slabi pokušaj da prikaže kompromise u glazbenoj industriji i kakve sve odabire i kompromise čine pop ili rock zvijezde i zašto.

 

Terorizam je u Vox Luxu okidač za jednu takvu karijeru, no drugi (što je stvarno malo vjerojatno da bi se dvaput vezao za jednu osobu)  nema smisla osim da je redatelj trebao neku poveznicu za prvi čin, te da iznađe razlog da joj karijera ode nizbrdo. No Celeste je odlučna da zadrži i status, slavu i novac prije svega.

 

U grande finalu filma redatelj prikazuje kako jednu zvijezdu poput Celeste koja je u alkoholiziranom i izdrogiranom i psihički lošem stanju pred sam veliki nastup (a do ovisnosti ju je djelomično dovela ozljeda i bolovi s kojima je živjela od tada), uspijevaju "otrijezniti" i dovesti do stanja nabrijanosti za nastup. Taj dio je odličan. 

Pravi kraj je kolaž inserata s tog koncerta koji bi (konačno i po prvi puta u filmu!) trebao gledateljima prikazati Celestinu veličinu i profesionalnu uspješnost - potpuno podbacio, jer redatelj Colber, a ni Portman,  očito nemaju realnog dojma kako treba izgledati tako nešto da bi bilo kredibilno. 

Zapravo baš ta neuvjerljivost podiže apsurdnost svega, naročito kada narator (opet izvrstan Willem Defoe), koji povezuje sve detalje filma, to sve i potvrdi. Narator u filmu zapravo ne bi bio potreban jer se sve savršeno moglo napraviti i tekstualnim pojašnjenjem, ali je redatelj (prema Izjavama koje je Defore davao) želio dramatičnosšću Defoevog glasa pojačati tu tumornost i depresivnu notu filma. 

Dobro zamišljeno, ali ne tako dobro izvedeno. Meni je taj lightmotiv u filmu posve izbjegao.  Jer ako je zapravo glavni "glumac" filma apsurd, onda ni cijeli film nema baš previše smisla. Što bi u tom kontekstu bilo OK samo po sebi, da nije film dosadnjikav kada shvatite da nema smisla. A naročito jer je glazbeno neuvjerljiv. 

 

 


Anastazija Vržina

Text by:

Anastazija Vržina

Prati autora

Executive Editor
--------------------------
What Doesn't Kill You, Makes You Stronger

Pročitaj više o temama: filmska recenzija, film, vox lux, motovun film festival 2019, Natalie Portman, Jude Law, Stacy Martin, drama, glazbeni, recenzija, Anastazija Vrzina, Brady Corbet, 2018Brady



Kalendar

BAJAGA & INSTRUKTORI (Regius mini break) - Šibenik, ex-TEF, 21.08.2020.

21.08.2020. - petak

BAJAGA & INSTRUKTORI (Regius mini break) - Šibenik, ex-TEF, 21.08.2020.

Šibenik, ex-TEF
100 kn pretprodaja / 150 kn ulaz

LIBURNIA FILM FESTIVAL - Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio, 23.-28.08.2020.

23.08.2020. - nedjelja

LIBURNIA FILM FESTIVAL - Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio, 23.-28.08.2020.

Opatija, Ljetna pozornica i Vila Antonio

ZAGORJE BLUES ETNO FESTIVAL - Zagorje, 25.-27.08.2020.

25.08.2020. - utorak

ZAGORJE BLUES ETNO FESTIVAL - Zagorje, 25.-27.08.2020.

Zabok, Klanjec, Sv. Križ Začretje, razno
besplatan ulaz

PIPS; CHIPS & VIDEOCLIPS, 12.09.2020., Garaža MSU, Zagreb

12.09.2020. - subota

PIPS; CHIPS & VIDEOCLIPS, 12.09.2020., Garaža MSU, Zagreb

Zagreb, Garaža MSU
70kn/ 100 kn / 1200kn

STANLEY JORDAN - Zagreb, Tvornica kulture, 20.10.2020.

20.10.2020. - utorak

STANLEY JORDAN - Zagreb, Tvornica kulture, 20.10.2020.

Zagreb, Tvornica kulture
120 kn pretprodaja / 150 kn na dan koncerta

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 09.11.2020.

09.11.2020. - ponedjeljak

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 09.11.2020.

Ljubljana, dvorana Stožice

SKUNK ANANSIE, 19.11.2020., Dom Sportova, Zagreb

19.11.2020. - četvrtak

SKUNK ANANSIE, 19.11.2020., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
200 kn / 230 kn/ 260 kn

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 08.12.2020.

08.12.2020. - utorak

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 08.12.2020.

Zagreb, Lisinski
210, 280, 350, 420 i 490 kn

OPETH, 22.03.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

22.03.2021. - ponedjeljak

OPETH, 22.03.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

, Tvornica Kulture
180/200/230 kn

Kolovoz / 2020

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

Must Read

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK