3.5

Recenzije

MINISTRY - AmeriKKKant

Kako je Ministry bio konstantni, glasni i nesmiljeni kritičar Georgea W. Busha, povratak na scenu s namjerom kritike aktualnog američkog predsjednika Trumpa je djelovao kao logičan korak. Nažalost, izvedba te ideje je loša, usiljena i zamorna.

Objavljeno: 18.04.2018. 10:00

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

MINISTRY - AmeriKKKant

Žanr: Industrial metal

Godina: 2018.

Izdavač: Nuclear Blast

Web


Tracklist:
1. I Know Words
2. Twilight Zone
3. Victims of a Clown
4. TV5/4Chan
5. We’re Tired of It
6. Wargasm
7. Antifa
8. Game Over
9. AmeriKKKa

Pisati o industrial metalu bez spomena Ministryja je nemoguće. Osnovan davne 1981. i inicijalno syth pop band s jednim hitom (koji im je onomad čak priskrbio turneju s Policeom), Ministry s krajem osamdesetih prerasta u pionira industrial metala. Ludi genije iza Ministryja, Al Jourgensen, s albumima "The Land of Rape and Honey", a posebice s "The Mind Is A Terrible Thing To Taste" transformira uhu ugodni synth zvuk u bizaran bastard škripe, zveketa, sampleova, sumanutih ritmova, pre- i post- procesiranih gitara i vokala stvarajući time Ministry kakav i danas poznajemo.

 

Al Jourgensen, čovjek s mnogo imena (predstavljajući se Uncle Al, Buck Satan, Hypo Luxa ili, ako ćemo spomenuti i ono ime dobiveno rođenjem na Kubi, Alejandro Ramírez Casas) je u karijeri sustavno kombirnirao drogu, punkersku energiju, ljubav prema thrashu te urođenu otkačenost u konačni proizvod - nabrijane, otkačene, bučne industrial albume (ogledni primjerci su svakako već spomenuti "A Mind..." ili evergreen "Psalm 69"). No, sredinom 2000.-ih Jourgensen mijenja smjer svog stvaralaštva i pronalazi novu muzu u vidu Georgea Walkera Busha, tadašnjeg predsjednika Sjedinjenih Američkih Država. Inspiriran (ili, bolje rečeno revoltiran) Bushovom administracijom, snima takozvanu anti-Bush trilogiju (albumi "Houses of the Molé", "Rio Grande Blood" i "The Last Sucker") gdje se kroz političke tekstove koncentrira na kritiku Busheve administracije, zaljevskog rata, američke imigracijske politike i sl. Nažalost, Kako je Alov "arch enemy" odradio svoja dva predsjednička mandata, tako je i Alu nestalo inspiracije što rezultira dva poprilično dosadna i zamorna albuma (i solidna dva albuma obrada skupljenih kroz godine i razne suradnje).

 

Godina je 2018., aktualni američki predsjednik je Donald Trump, njegova administracija je u pogonu više od godine dana, a Ministry se budi iz mirovanja te izdaje novi album, "AmeriKKKant". Jourgensenov neskriveni politički antagonizam prema republikancima je, kako razlog postojanja, tako i tematska okosnica ovog albuma. Nažalost, unatoč zahvalnoj meti i prilici za kvalitetnu kritiku, "AmeriKKKant" se ne može mjeriti s anti-Bush trilogijom; niti glazbeno niti tekstovima.

 

"I Know Words" je intro stvar i sastoji se, u pravilu, od sampleova Trumpovih govora uz stidljivu glazbenu pratnju bliskoistočnog prizvuka i scratching novopridošlog DJ Swampa. Spomenuti uvod nakon nešto više od tri minute prelazi u prvu "pravu" stvar, "Twilight Zone" koja, kroz spori tempo, cikličke rifove i hrpu samplovea govora poručuje da Amerika, počevši s datumom Trupove izborne pobjede, juri u zonu sumraka. Iako politički aktivizam tipa "Fuck you I won't do what your're tellin' me" ne predstavlja vrhunac rječitosti, Ministry svoju političku kritiku ovdje izvodi još prizemnije, u posprdnom tonu nižući modulirane buzzwordove poput "war" ili "stupid", ponavljajući ulomke iz govora poput famoznog "we will make America great again" i općenito (pre)zasićujući zvuk. I tako osam minuta. Zanimljiva tema na usnoj harmonici ili soldna atmosfera ove stvari ipak ne mogu popraviti dojam pretrpanosti sampleovima i jednolične rifove. Za razliku od sličnih struktura pjesama u prošlosti ("N.W.O." mi prva pada na pamet), gdje su sampleovi upotrijebljeni kao instrumenti, gdje je stvar kompaktna i gdje joj se može uhvatiti i glava i rep, ovdje se teško oteti dojmu nabacanosti i nasumičnosti.

 

"Victims of a Clown", ne donosi ništa novo u usporedbi s prethodnom stvari. Ponovno je tu ponavljanje, sampleovi (ovaj put iz Chaplinovog "Velikog Diktatora") i dojam da već šesnaestu minutu svira ista stvar. Inicijalno interesantna bas linija nestane iz pažnje nakon par minuta. Samog teksta je malo ili se svede na infantilno "Angry man / Septic tank / Orange". "TV 5/4 Chan" je prijelazna stvar koja prelazi u prvu iole interesantnu stvar, "We're Tired of It". Ovdje je riječ o žestokoj, speed stvari s Burtonom C. Bellom na vokalu (Fear Factoryjev Burton je i dio live postave). Iako riječ o dobrodošloj promjeni nakon dotadašnje monotonije, "We're Tired of It" ne ostaje dugo u sjećanju. "Wargasm" i "Game Over" opet zasipaju slušatelja s ulomcima govora, generičkim rifovima i monotonijom. "Antifa" donekle popravlja loš dojam albuma pošto (nakon nezaobilaznog ulomka govora) donosi solidni ritam i (napokon!) nešto konkretne svirke na gitari. Ako zanemarimo tekstove poput "Antifa's the shit!" ili "We're not snowflakes / We are the Antifa") koji od wannabe protestne, nabrijane stvari nenamjerno čine neuvjerljivu karikaturu (kao onomad Josip Katalenić i Mišo Kovač koji pokušaše napraviti navijačku pjesmu), "Antifa" je solidna. "AmeriKKKa" ima nešto živosti, solidne gitarističke solaže, zanimljive "big band" puhače, ali osmominutno trajanje ponovno postaje izazov za slušatelja.

 

Kao fan (starog) Ministryja, namučio sam se preslušavajući "AmeriKKKant". Unatoč (neuspješnim) pokušajima eksperimentiranja, pravih ideja je malo, kreativnost Uncle Ala je na niskim granama, a sam zvuk je zagušen inzistiranjem na kolažu sampleova govora i polunamještenih TV/radio postaja. Jednostavno, album je odrađen na autopilotu. Gledajući kroz prizmu (političkog) aktivizma, "AmeriKKKant" i tu podbacuje; u usporedbi s Dead Kennedys, Napalm Deathom, pa čak i Sepulturom, Mininistry kroz "AmeriKKKant" djeluje kao da nema što za reći. Kritika i poruke ispadaju banalne, tekstovi praktički nepostojeći. Čini se da je vrijeme, kako je to već više puta najavljivano, da Ministry ode u zasluženu penziju. Uncle Al je preživio otkazivanja bubrega, predoziranja, cijelu abecedu hepatitisa; izgubio je nožni prst te skoro i ruku, no čini se da bi ga ovaj gubitak kreativnosti zaista trebao zabrinuti.

Ninoslav Vitorac

Text by:

Ninoslav Vitorac

Prati autora

“A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.” - Frank Zappa

Pročitaj više o temama: ministry, amerikkkant, industrial, al jourgensen, industrial rock, ninoslav vitorac



Kalendar

EROTIC BILJAN & HIS HERETICS, 24.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

24.01.2019. - četvrtak

EROTIC BILJAN & HIS HERETICS, 24.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar
35kn/45kn

DRITO IZ TVORNICE, 25-27.01.2019., Tvornica, Zagreb

25.01.2019. - petak

DRITO IZ TVORNICE, 25-27.01.2019., Tvornica, Zagreb

Zagreb, Tvornica

POZDRAV NOVOM VALU, 25.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

25.01.2019. - petak

POZDRAV NOVOM VALU, 25.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar
10 kn / 20 kn

NORMAN BEAKER TRIO, 06.02.2019., Kset, Zagreb

06.02.2019. - srijeda

NORMAN BEAKER TRIO, 06.02.2019., Kset, Zagreb

Zagreb, KSET
45 kn/ 60 kn

SNOW PATROL - Beč, Gasometer, 09.02.2018.

09.02.2019. - subota

SNOW PATROL - Beč, Gasometer, 09.02.2018.

Beč, Planet - Gasometer
61,99 €

CLOUD NOTHINGS, 13.02.2018., Tvornica kulture, Zagreb

13.02.2019. - srijeda

CLOUD NOTHINGS, 13.02.2018., Tvornica kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
90 kn / 110 kn

PRLJAVO KAZALIŠTE, 14.02.2019., Dvorana Mladosti, Rijeka

14.02.2019. - četvrtak

PRLJAVO KAZALIŠTE, 14.02.2019., Dvorana Mladosti, Rijeka

Rijeka, Dvorana Mladosti
80/100 Kn

ŽIVA VODA FESTIVAL, 21.02.2019., Vintage Industrial Bar,

21.02.2019. - četvrtak

ŽIVA VODA FESTIVAL, 21.02.2019., Vintage Industrial Bar,

Zagreb, Vintage Industrial Bar
60 kn / 80 kn

ISCHARIOTZCKY, 23.02.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

23.02.2019. - subota

ISCHARIOTZCKY, 23.02.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
30 kn - 50 kn

THE LEMONHEADS, 27.02.2019., Tvornica kulture, Zagreb

27.02.2019. - srijeda

THE LEMONHEADS, 27.02.2019., Tvornica kulture, Zagreb

,
90 kn / 100 kn / 120 kn

Siječanj / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

Must Read

LEPTIR (Papillon)

Recenzije

LEPTIR (Papillon)
SOILWORK - Verkligheten

Recenzije

SOILWORK - Verkligheten
Pomozimo pronaći dom njemačkoj ovčarki Sally koja je nekome dosadila

Vijesti

Pomozimo pronaći dom njemačkoj ovčarki Sally koja je nekome dosadila
MOJ OSOBNI RAT (My private war)

Recenzije

MOJ OSOBNI RAT (My private war)
Debitantski albumi pet značajnih zagrebačkih novovalnih grupa

Kolumne

Debitantski albumi pet značajnih zagrebačkih novovalnih grupa
COJONES - 17.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Izvještaji

COJONES - 17.01.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb
THE SHOW MUST GO ON u Zagrebu mijenja datum na 06.04.2019.

Vijesti

THE SHOW MUST GO ON u Zagrebu mijenja datum na 06.04.2019.
COJONES, 17.01.2019., Vintage Industrial Bar - galerija

Galerije

COJONES, 17.01.2019., Vintage Industrial Bar - galerija
THERAPY? - Cleave

Recenzije

THERAPY? - Cleave
PUNČKE na nizozemskoj turneji

Vijesti

PUNČKE na nizozemskoj turneji
Poseban dan za divnog psa spašenog iz romskog naselja

Vijesti

Poseban dan za divnog psa spašenog iz romskog naselja
Postani dio Perun.hr teama!

Vijesti

Postani dio Perun.hr teama!
Kultni švedski black metal bend MARDUK stižu u Zagreb

Vijesti

Kultni švedski black metal bend MARDUK stižu u Zagreb
PERUN.HR Urednički TOP 20 albuma 2018. godine

Kolumne

PERUN.HR Urednički TOP 20 albuma 2018. godine
AQUAMAN

Recenzije

AQUAMAN
URBI ET ORBI 2018. - Urednička riječ

Kolumne

URBI ET ORBI 2018. - Urednička riječ
CRNA UDOVICA - 28.12.2018., Dubrovnik, Du Shatoor - galerija

Galerije

CRNA UDOVICA - 28.12.2018., Dubrovnik, Du Shatoor - galerija
ISKUPLJENJE U NEW YORKU (You Were Never Really Here)

Recenzije

ISKUPLJENJE U NEW YORKU (You Were Never Really Here)

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK