7.0

Recenzije

LOUDNESS - Rise To Glory

Ovaj japanski heavy metal stroj nema umora u svojim tijelima, no to opet rezultira nekim zamorom materijala koji se osjeti na ponekim njihovim izdanjima. Nemojte me krivo shvatiti, to je i dalje čistokrvni heavy metal u kojemu nema izmišljanja i nema tu glumatanja kroz „izmišljanje tople vode“. Ne! Samo direktno i udarno.

Objavljeno: 25.04.2018. 10:00

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

LOUDNESS - Rise To Glory

Žanr: Heavy metal

Godina: 2018.

Izdavač: Ward Records

Web


Tracklist:
1. 8118 (Instrumental)
2. Soul On Fire
3. I'm Still Alive
4. Go For Broke
5. Until I See The Light
6. The Voice
7. Massive Tornado
8. Kama Sutra (Instrumental)
9. Rise To Glory
10. Why And For Whom
11. No Limits
12. Rain

No možda je to i dovelo do već spomenutog zamora pošto imaju toliko albuma u svojih trideset i sedam godina karijere. Ali da ne bi bilo da se „Rise To Glory“ meni ne sviđa, idemo kratko proći kroz povijest benda i vidjeti u konačnici što su predstavili s ovim albumom.

 

Za početak, onima koji ne znaju ili nisu čuli (?) za bend, Loudness je japanski heavy metal bend (po nekima i najveći njihov) nastao 1981. godine nakon raspada banda Lazy od strane gitarističkog virtuoza Akire Takasakia, bubnjara Munetake Higuchia i basiste Hiroyukia Tanake. Brzo dolazi do zamjene na mjestu basiste gdje dolazi Akirin kolega Masayoshi Yamashita i ubrzo nakon toga Minoru Niihara na mjesto pjevača. U samim počecima bend aktivno nastupa i objavljuje četiri studijska albuma, od čega jedan prilagođen i za englesko govorno područje radi boljeg plasiranja na zapadno tržište, no pravi preokret u karijeri kreće od petog, sada već legendarnog albuma „Thunder In The East“ koji im donosi puno veću pozornost i popraćenost, te sve češće i aktivnije nastupaju po Americi i Europi. Prva značajna promjena dolazi krajem osamdesetih nakon niza uspješnih albuma, kada na savjet i nagovor menadžmenta bend zamjenjuju Minora Niiharu Michael Vescera (poznat kasnije po suradnji s Yngwie Malmsteenom) radi boljeg osvajanja zapadnog tržišta i bolje prihvaćenosti. Koliko god se to činilo dobro, albumi su osrednje popraćeni i smatrani „slabima“ za razliku od prijašnjih koji su bili „čudo s Istoka“. Osobno mi ta promjena u bendu nikako nije legla i dijelim gore navedeno mišljenje. Taj period je odrađen s dva studijska albuma i jednim album uživo, te odlaskom Yamashita s mjesta basiste i Higuchia kao bubnjara 1991. godine zbog navodnih neslaganja sa Vascerom, koji također napušta bend kasnije iste godine. Nizom događaja Akira se vraća u Japan zbog pada popularnosti njegova benda, ostaje jedini originalni član i zvanični vođa. U potrazi za novim članovima kako-tako (iako dosta aktivno) prolazi kroz devedesete, bez pretjeranih uspješnica i medijske popraćenosti.

 

Na opće veselje obožavatelja skoro deset godina nakon razilaska s članovima početne (originalne) postave, Loudness se vraća na scenu u originalnoj postavi i 2001. izdaje album uživo pod nazivom „The Soldier's Just Came Back“ te u toj postavi djeluju sve do 2008. godine i albuma „Metal Mad“ kada nakon kratke borbe s rakom jetre umire jedan od osnivača i originalni bubnjar benda Munetaka Higuchi. Izuzev tog događaja koji je odjeknuo Japanom, Loudness objavljuje da nastavlja sa svojim radom i na mjesto preminulog bubnjara dolazi bubnjar Masayuki "Ampan" Suzuki. Ostalo je period od sada već deset godina koji je obilježen čestim turnejama, nizom albuma i čvrstom ustaljenom postavom koja čini bend zaista moćnom pojavom na pozornicama. Svakako bend vrijedan poštovanja jer je u svojoj karijeri opstao kroz niz promjena i turbulencije raznih vrsta. Za uvod bi to vjerujem bilo dovoljno, na vama je da dalje istražujete i nadam se da će vam se svidjeti ono što čujete. Meni je osobno bend osobno došao na preslušavanje slučajno, i drago mi je jer sam preko njih otkrio Japan u metalu i čuo odličnih bendova koji svakako zaslužuju našu pažnju i priliku. Koliko god bili fanatični kao publika koju bendovi obožavaju, s istom tom predanošću i strašću pristupaju glazbi i svojim instrumentima. Stvarno možete svašta dobroga čuti i iskreno uživati bez opterećenja. No to je, za sada, zadovoljavajuća količina podataka koja bi vas mogla potaknuti da poslušate Loudness, pa dok vi odvagujete tu misao idem ja dalje pisati o novom albumu.

 

„Rise To Glory“ nam tako donosi dvanaest novih pjesama, od kojih su dvije instrumentalne skladbe. Standardne teme o životu na svoj način i o prolasku kroz ovaj svijet tako da nikome ne budete sluge, već svoji ljudi. Dakle, sloboda i zazivanje iste. Još uz to dodajte neiscrpnu i konstantnu tematiku čistog Rock 'N' Roll života koja se utkala u njihov svaki album, i dobijete u jednu ruku malo naivnu viziju o čemu se tu govori. Jer to su sada već odrasli ljudi, no ne zamaraju vas oni (koliko god stariji i iskusniji bili) depresivnim temama toliko i ne ubijaju vas svojim nekim privatnim stavovima kako bi vam bilo što zamornije slušati njihove albume. Po meni je to jedan veliki plus koji me je i privukao da prvi put poslušam bend. Naravno, svi mi volimo razne podžanrove metala i katkada neka doza depresije, opterećivanja i sličnih nepoželjnih osjećaja biva zanimljivo ukomponirana u glazbu i jednostavno odgovara, paše u tom trenutku. Toga ovdje nema i to ovdje nije slučaj, kako sam već i gore spomenuo. No opet, sve to divno i krasno mora imati i neko „ali“ i neku negativu, jer nikada ne postoji nešto savršeno. Savršenstvo je nemoguće dostići i zbog toga svi ovi glazbenici sviraju i pokušavaju što upornije tragati „za onim nečim“. Sada dolazi ono „ali“... Ali recimo da je u toj cijeloj priči došlo do, na početku spomenutog, zamora materijala. Dvanaest pjesama, od kojih neke čak i malo neslušljive zbog repetitivnosti i nerazumljivog engleskog kakvog na trenutke  Minoru Niihara njeguje. Ne bude vam baš svejedno i izgubite užitak slušanja. Svom srećom u tih trideset i četiri albuma imate albuma koje si možete odmah nakon preslušavanja ovoga pustiti i uživati. Možda im je stvarno vrijeme da malo odmore i uživaju u turnejama i publici koja ih iščekuje diljem svijeta. Jer gledajući YouTube video isječke i snimke koncerata mogu potvrditi da se odlično snalaze u klupskom okruženju, isto tako i na nekim srednjim pozornicama pa sve do velikih pozornica svjetskih festivala i događanja. Snalažljivi su, moćno zvuče i vični su onome što vole raditi. Oni koji bi voljeli čuti taj bend uživo i koji favoriziraju taj izričaj i taj zvuk imaju ih prilike vidjeti vrlo brzo i nama vrlo blizu... Gdje? Pa ovogodišnje izdanje MetalDays festivala u Tolminu (Slovenija) nam donosi pregršt velikih i stvarno značajnih imena između kojih se nalazi i Loudness. Znam da svatko ima svoje favorite i ono što želi na tom festivalu čuti i vidjeti, pa je tako i meni ovaj bend na određenoj „obaveznoj“ listi onoga što moram čuti i vidjeti. Mogu reći da ću na tom festivalu stvarno vidjeti bendove za koje sam pred godinu ili dvije rekao da neću nikada vidjeti i da mi je baš žao što niti nisam imao nikakve prilike da ih vidim.

 

Što još? A da, još o bendu i albumu moram pričati! Što se njih kao glazbenika tiče, tu nema neke rasprave jesu li oni posustali i jeli se njihova tehnička moć smanjila s godinama. Nije, odmah da kažem ukratko. Svaki je instrument, kao i njegove mogućnosti, zastupljen u odgovarajućoj mjeri i pjesme su pune i ima se što za čuti. Vokalne mogućnosti koje je Minoru Niihara imao nisu na toj razini, no i od tada je prošlo skoro između dvadeset i trideset godina pa je nekako za razumjeti. Iako, ima trenutaka kada iznenadi i on, i ne može se reći da to nije tako loše opet i da je neslušljivo koliko ne valja. To bi se možda dalo zaključiti po onome što sam počeo pričati pa da to opovrgnem mogu reći da je to i dalje u redu kako zvuči (u većini slučajeva) i služi svrsi i onome što bend od njega očekuje. Uživo ne posustaje i nije mu problem snalaziti se na pozornici, pa se može i to postaviti pod one dobre karakteristike. Uglavnom, jedini stvarni problem nije niti njegova vokalna mogućnost niti instrumentalna tehnika i moć ostatka benda, već samo neprekidno štampanje albuma jednog za drugim. Iskreno, u mojoj slušaonici i glazbenoj kolekciji toliko studijskih albuma nisam vidio kod nikoga pa mi je začuđujuće i nejasno na trenutke. Kako, kada, otkud, zašto, kome, koliko i tome slična pitanja se katkada pojave u mojoj glavi dok čitam o bendu i otkrivam neke zanimljivosti koje možda nisam znao. No to će i dalje ostati samo njima znano pa se dalje s time ne treba zamarati i nema potrebe za daljnjim analiziranjem njihovih razloga.

 

Za kraj, nemam ništa više za reći osim da je pred vama jedan odličan bend koji zaslužuje vašu pažnju pogotovo ako ste ljubitelj takvog zvuka i takvog izričaja. Znam da kod nas ovaj bend nema neku popraćenost, ako je uopće i ima no svakako mu dajte priliku. Predlažem da počnete od 1985. godine i albuma „Thunder In The East“ pa do početka devedesetih, možete naravno poslušati i ono prije pa možda i japanski naučite, ne znam ja što vas točno zanima pa to ostavljam na vama. I naravno, period otkada se originalna postava okupila naovamo krije jako dobrih albuma i stvarno moćnih pjesama. Devedesete su definitivno ostavljene ponaosob svakome da vidi jer tu ima šaranja i nema neke konstante, nekog kontinuiteta koji bi vas mogao oduševiti. Ali opet gledano (i slušano), ako vam se ne svidi imate ove godine nekoliko stvarno jakih imena koja su najavila ili već izdala svoje nove uratke pa se veselite tome jer će se stvarno za svakoga pronaći još nešto. I sam uskoro pišem o nekima od njih pa vjerujem da nitko neće ostati zakinut. Do tada se uhvatite slušanja i uživanja u glazbi, jer to je zapravo jedino stvarno bitno.

Edi Grubor

Text by:

Edi Grubor

Prati autora

“Rock 'N' Roll is a nuclear blast of reality in a mundane world where no-one is allowed to be magnificent.”

Pročitaj više o temama: loudness, rise to glory, heavy metal, japan, edi grubor



Kalendar

Dark Circle Festival 24.-25.08.2018. u Rijeci

24.08.2018. - petak

Dark Circle Festival 24.-25.08.2018. u Rijeci

Rijeka, Hartera

RIVER JAZZ FESTIVAL - Županja, Vukovar,Osijek, Vučedol, 24.08.- 01.09.2018.

24.08.2018. - petak

RIVER JAZZ FESTIVAL - Županja, Vukovar,Osijek, Vučedol, 24.08.- 01.09.2018.

Županja, Vukovar, Osijek, Vučedol,

KRAFTWERK (DIMENSIONS FESTIVAL) - Pula, Arena, 29.08.2018.

29.08.2018. - srijeda

KRAFTWERK (DIMENSIONS FESTIVAL) - Pula, Arena, 29.08.2018.

Pula, Arena
early bird 240 kn

BeerYard festival 01.09.2018. u dvorištu Jedinstva

01.09.2018. - subota

BeerYard festival 01.09.2018. u dvorištu Jedinstva

Zagreb, veliko dvorište Jedinstva
40 / 50 kn

A Place To Bury Strangers 8.09.2018. u Močvari

08.09.2018. - subota

A Place To Bury Strangers 8.09.2018. u Močvari

Zagreb, Močvara
65 / 80 kn

LET 3, 22.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

22.09.2018. - subota

LET 3, 22.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
70 kn / 90 kn

Abyss: SPECTRAL VOICE & MORBID CREATION, 27.09.2018., AKC Medika, Zagreb

27.09.2018. - četvrtak

Abyss: SPECTRAL VOICE & MORBID CREATION, 27.09.2018., AKC Medika, Zagreb

Zagreb, AKc Medika
50 kn

EUROPE: Walk The Earth World Tour, Planet TT Bank Austria Halle im Gasometer, 29.09.2018., Wien

29.09.2018. - subota

EUROPE: Walk The Earth World Tour, Planet TT Bank Austria Halle im Gasometer, 29.09.2018., Wien

Wien, Planet TT Bank Austria Halle im Gasometer
49 €

DEAFHEAVEN 13.10.2018. u Močvari

13.10.2018. - subota

DEAFHEAVEN 13.10.2018. u Močvari

Zagreb, Močvara
100 / 120 / 150 kn

JETHRO TULL, Dom Sportova,13.10.2018., Zagreb

13.10.2018. - subota

JETHRO TULL, Dom Sportova,13.10.2018., Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
200 kn /230 kn / 260 kn/ 290 kn

Kolovoz / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 

Galerije

GOATWHORE 28.07.2018., Vintage Industrial Bar - galerija

28.07.2018. − Zagreb, Hrvatska, Vintage Industrial Bar

GOATWHORE 28.07.2018., Vintage Industrial Bar - galerija

Must Read

BRUCE DICKINSON - Čemu služi ovaj gumb? (Autobiografija)

Recenzije

BRUCE DICKINSON - Čemu služi ovaj gumb? (Autobiografija)
SLAYER. ANTHRAX. LAMB OF GOD. OBITUARY, 23.11.2018., Stadthalle, Wien

Kalendar

SLAYER. ANTHRAX. LAMB OF GOD. OBITUARY, 23.11.2018., Stadthalle, Wien
EUROPE: Walk The Earth World Tour, Planet TT Bank Austria Halle im Gasometer, 29.09.2018., Wien

Kalendar

EUROPE: Walk The Earth World Tour, Planet TT Bank Austria Halle im Gasometer, 29.09.2018., Wien
WOLFHEART – novim video spotom najavljuju novi album

Vijesti

WOLFHEART – novim video spotom najavljuju novi album
NEMOGUĆA MISIJA: RASPAD SISTEMA (Mission Impossible: Fallout)

Recenzije

NEMOGUĆA MISIJA: RASPAD SISTEMA (Mission Impossible: Fallout)
Preminula kraljica soula ARETHA FRANKLIN

Vijesti

Preminula kraljica soula ARETHA FRANKLIN
SICARIO 2: RAT BEZ PRAVILA (Sicario 2: Day of the Soldado)

Recenzije

SICARIO 2: RAT BEZ PRAVILA (Sicario 2: Day of the Soldado)
MAMMA MIA: HERE WE GO AGAIN!

Recenzije

MAMMA MIA: HERE WE GO AGAIN!
HOTEL ARTEMIS

Recenzije

HOTEL ARTEMIS
METALDAYS 2018.

Izvještaji

METALDAYS 2018.
BEHEMOTH – objavili novi video spot kojim najavljuju izlazak novog albuma

Vijesti

BEHEMOTH – objavili novi video spot kojim najavljuju izlazak novog albuma
GOATWHORE 28.07.2018., Vintage Industrial Bar - galerija

Galerije

GOATWHORE 28.07.2018., Vintage Industrial Bar - galerija
PODIVLJALO MORE (Adrift)

Recenzije

PODIVLJALO MORE (Adrift)
TARJA – objavila novi live album

Vijesti

TARJA – objavila novi live album
JUDAS PRIEST + Accept + Battle Beast, Beč, Wiener Stadthalle, 28.07.2018. - galerija

Galerije

JUDAS PRIEST + Accept + Battle Beast, Beč, Wiener Stadthalle, 28.07.2018. - galerija
LAST MINUTE OPEN JAZZ FESTIVAL 2018 - Bale, Trg Tomaso Bembo, 01.- 04.08.2018.

Kalendar

LAST MINUTE OPEN JAZZ FESTIVAL 2018 - Bale, Trg Tomaso Bembo, 01.- 04.08.2018.
JUDAS PRIEST + Accept + Battle Beast,Beč, Wiener Stadthalle,28.07.2018.

Izvještaji

JUDAS PRIEST + Accept + Battle Beast,Beč, Wiener Stadthalle,28.07.2018.
LET 3, 22.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Kalendar

LET 3, 22.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK