9.0

Recenzije

KING DIAMOND - Songs For The Dead Live

Koliko god široj publici to bilo teško „prožvakati“, King Diamond je institucija. Kako bend, tako i osoba koja se nalazi iza tog imena. Te prepoznatljive maske i tog doista jedinstvenog glasa, ili ako baš želite, toj jedinstvenoj primjeni istog.

Objavljeno: 28.01.2019. 18:03

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

KING DIAMOND - Songs For The Dead Live

Žanr: Heavy metal

Godina: 2019.

Izdavač: Metal Blade Records

Web


Tracklist:
Disc I (Live At The Fillmore In Philadelphia):
01. Out From The Asylum
02. Welcome Home
03. Sleepless Nights
04. Eye Of The Witch
05. Halloween
06. Melissa (Mercyful Fate Cover)
07. Come To The Sabbath (Mercyful Fate Cover)
08. ''Them''
09. Funeral
10. Arrival
11. A Mansion In Darkness
12. The Family Ghost
13. The 7th Day Of July 1777
14. Omens
15. The Possession
16. Abigail
17. Black Horsemen
18. Insanity

Disc II (Live At Graspop Metal Meeting):
01. Out From The Asylum
02. Welcome Home
03. Sleepless Nights
04. Halloween
05. Eye Of The Witch
06. Melissa (Mercyful Fate Cover)
07. Come To The Sabbath (Mercyful Fate Cover)
08. ''Them''
09. Funeral
10. Arrival
11. A Mansion In Darkness
12. The Family Ghost
13. The 7th Day Of July 1777
14. Omens
15. The Possession
16. Abigail
17. Black Horsemen
18. Insanity

Mnogima čak i neslušljivo, nejasno i jednostavno čudno za njihov ukus, zadnjih trideset (i nešto sitno) godina svoje karijere ovaj je čovjek s glazbenom pratnjom iza sebe objavio niz albuma koji su morali biti samo manje i/ili više odlični, ali nikada loši i/ili nezamijećeni. To nikako! I sada, nakon dvanaest godina diskografske tišine, bend je odlučio prekinuti šutnju i kroz niz aktivnosti ponovno „na velika vrata“ izići na pozornice diljem svijeta. Album snimljen uživo, s potpuno istim popisom pjesama u dva posve različita ambijenta... prekrasno. Ukratko, i jednom riječju dovoljno. Još ako se ove godine ( i godinama koje dolaze) obistini njihov naum za povećanje koncertnih aktivnosti i konačno objavljivanje dugoočekivanog studijskog albuma, vjerujem kako bi napokon dobio priliku da vidim taj bend uživo. Ali do tada treba ostati pri sebi i zadržati strpljenje, pa ću se za sada posvetiti ovom novom, dvostrukom albumu snimljenom uživo i otkriti vama koji možda nabasate na ovu recenziju što se i o čemu se ovdje radi.

 

No da ne srljam previše i ne uletim previše u nepopravljivu situaciju, idemo polako. Za početak, tko je King Diamond? Osoba, bend? Ili još možda bolje pitanje, koje seže malo više u prošlost... Znamo li za Mercyful Fate? E pa, Mercyful Fate vam je bend koji je u Danskoj nastao davne 1981. godine od strane samog King Diamonda (pravog imena Kim Bendix Petersen) i gitariste Hanka Shermanna. Uz neke sitne promjene u počecima, došlo je do formiranja originalne, „kultne“ postave uz dodatak Timija Hansena, Michaela Dennera i Kimija Ruzza. Tada bend objavljuje istoimeni EP (među fanovima prozvan „Nuns Have No Fun“ ili „A Corpse Without Soul“), te albume „Melissa“ i „Don't Break the Oath“. Time su „zacementirali“ svoj status unutar underground scene, te postali nezaobilazno ime opravdano kvalitetnom (ali i specifičnom) vokalnom i instrumentalnom izvedbom. Naravno, nezaobilazna je i sama tematika njihovih pjesama koja se bavila sotonizmom i okultizmom što je dodatno privlačilo pažnju na bend i ljude koji se nalaze iza tog imena. No tome je uskoro došao kraj (izuzev tematike), pošto su se 1985. godine razišli kao bend zbog neslaganja oko glazbenog izričaja.

 

Nakon toga su neki članovi otišli i stvorili svoje bendove i projekte, dok je King Diamond već iste godine, uz pratnju Timija Hansena i Michaela Dennera stvorio... pa jednostavno i lako pamtljivo, King Diamond! Tu su im se još pridružili Andy LaRocque i Mikkey Dee te je pokrenuto novo poglavlje u stvaralaštvu koje će u narednih nekoliko godina iznjedriti jedne od najboljih albuma njihove karijere, ali i svijeta metala općenito. King Diamond je tako kao bend iza sebe, za sada, ostavio dvanaest studijskih albuma i tri (uključujući ovaj) albuma snimljena uživo. Iako se postava benda kroz godine dosta mijenjala zbog vjerojatnih neslaganja u kreaciji novih studijskih albuma i samog izričaja, samo središte benda su ostali King Diamond i Andy LaRocque. Uz njih, sadašnju postavu još čine Mike Wead, Matt Thompson, Pontus Egberg i Kingova žena Livia Zita-Bendix, kao prateći vokal u studiju i za vrijeme koncertnih aktivnosti. Za sami kraj ovog malog uvoda volio bih spomenuti kako su većinom svi albumi koje je King Diamond ikada objavio konceptualne prirode, dakle krije se neka priča u njima. Neki čak dolaze i u nastavcima, što svakako morate uzeti u obzir ako se želite upustiti u istraživanje i preslušavanje, ako to već odavno niste. Izuzeci su albumi „Fatal Portrait“ i „The Spider's Lullabye“, tijekom čijeg trajanja samo neke od pjesama pričaju svojevrsnu priču, dok ostatak pjesama stoji zasebno. Svakako preporučujem sve čega se dohvatite, bio to King Diamond ili Mercyful Fate. E da! Skoro sam zaboravio, Mercyful Fate vam je kasnije, tijekom devedesetih godina prošlog stoljeća nastavio svirati i u tom su periodu objavili još pet studijskih albuma i dva EP izdanja dok nisu otišli „na mirovanje“ 1999. godine. Svakako vrijedi i na to „baciti uho“ i posvetiti svoje vrijeme preslušavanju istoga. Vjerujte mi, nećete požaliti. Ako vam se svidi, otvoren sam za diskusiju i raspravu. A možda posvetim nešto više vremena tim bendovima i jednom napišem neku kolumnu ili poveći tekst koji bi ušao dublje u postojanje tih ljudi, tih bendova i onoga što oni jesu, i što predstavljaju. No to je tema za neka druga vremena, jer sada se idem posvetiti albumu koji je za mene odlično otvorio ovu godinu, te se nadam da će se u tom duhu tako i nastaviti tijekom cijelog njezinog trajanja. Krenimo!

 

„Songs For The Dead (Live)“ je jedan od onih albuma koji dokazuju besprijekornost i kvalitetu benda izvan udobnosti njihovog studija. Tu se oni nalaze pred vama, na pozornici i gdje za vas izvode listu pjesama koja se kreće od zahtjevnih prema još zahtjevnijim. Vjerujte mi na riječi, govorim o instrumentalnom dijelu prvo. Svaka dionica je kvalitetna i svaka dionica je odlično prenesena, što govori da su se držali forme davno zabilježene u studijskim snimkama. Uvježbano, te preneseno gledateljima i slušateljima u svoj punoći energije i kvalitete. Mišljenja sam kako je Andy LaRocque jedan od najboljih gitarista koji postoje u cjelokupnom svijetu metala, jer njegov pristup tom instrumentu ima taj ton, tu tehniku i taj zvuk koji vaši receptori prepoznaju kao „njegov“. Pustite tog gitaristu bilo gdje u mojoj blizini i vjerujte mi da ću pogoditi da to baš on svira. Vrlo interesantan glazbenik i vrlo zanimljiv pristup kojim se služi i kroz čiji je ton gitare svaka pjesma, pa i album u cijelosti postao zapamćen i jedinstven. Svakako preporuka za proučavanje za sve vas koji tragate bespućima Interneta u potrazi za dobrim gitaristom koji bi vas mogao naučiti „sitnicu ili dvije“. Uz njega, za istim instrumentom stoji Mike Wead, gitarist koji je s bendom od 1990. godine (uz malu pauzu između 1995. i 2000. godine), te koji je prigrlio njihov jedinstven izričaj u kojem se odlično snalazi.

 

Možda će vam najviše biti poznat po tome što je prije dolaska u King Diamond bio član Candlemassa, iako na kratko vrijeme. Odličan gitarista koji je ostavio svoj trag u bendu i koji se odlično uklopio svojom tehnikom uz Andyja. Iza njih stoji ritam sekcija koju čine Matt Thompson na bubnjevima i Pontus Egberg na bass gitari. Članovi benda od 2000. i 2014. godine izgleda odlično odgovaraju vizijama Kinga i Andyja jer niti u jednom pogledu nisu zanemareni i zaboravljeni, te se njihovi instrumenti jasno i glasno čuju tijekom svake pjesme. Moram priznati kako niti jedan nemaju lak zadatak, jer je doista svaki instrument u ovom bendu doveden do zavidne razine tehničke, ali i uhu prihvatljive razine kvalitete i kreativnosti kojoj morate priznati da je stvarno za svaku pohvalu. Iako su bass u bendu svirali ljudi dosta nepoznati široj javnosti, iza bubnjeva je prvih skoro pet godina ipak bio Mikkey Dee (čovjek koji je svirao s Don Dokkenom, Thin Lizzyjem, sada sa Scorpionsima i naravno, s Motörheadom čiji je član bio više od dvadeset godina) tako da je Matt Thompson doista imao poziciju koju je morao popuniti svim svojim bićem pogotovo zbog činjenice kako se repertoar bazira na prvih pet studijskih albuma. I to je stvarno uspio, unio je svu svoju energiju, znanje i moć u pjesme i kroz izvedbu uživo za mene opravdao svoj zanat i svoj položaj u bendu. Odličan bubnjar, popraćen isto tako dobrim čovjekom iza bass gitare koji čine kralježnicu ovog benda.

 

Za sami kraj ostaje nam on, čovjek koji je to sve pokrenuo i po kome ovaj bend čak i nosi ime... King Diamond! Kao sama pojava on je jedinstven u svijetu metala, uz to dodajte i raspon glasa koji ga služi čak i nakon svih ovih godina karijere, te nezaobilazan teatralan pristup svakom koncertu stavlja ga u sami vrh izvođača i osoba u cjelokupnoj supkulturi. Uzmite u obzir da je bio na vrlo zahtjevnoj operaciji, negdje tijekom 2010. godine (ili 2011. godine?) i da se nakon oporavka ponovno vratio na pozornice diljem svijeta i održao nezaboravne koncerte za sve svoje obožavatelje bez trunke umora i manjkavosti u njegovoj izvedbi. Znam da će se „lomiti koplja“ oko njegovog glasa i mogućnosti istog, ali uzmite u obzir da on to radi skoro četiri stoljeća i izgleda da mu dobro ide i da ljudi u tome uživaju. Priznati se mora, voljeti i ne toliko što priznajem, ali čovjek ima široki spektar vokalnih mogućnosti s istaknutim naglaskom na falsettu. To je stvar ukusa i stvar rasprave već dugi niz godina, pa i desetljeća pa smatram kako je nepotrebno dalje i dublje ulaziti u to. Osim ako ste baš spremni na višesatnu raspravu sa mnom, onda može. Koliko samo pratim ovaj bend, kao i Mercyful Fate, mogu reći da nema niti jedne zamjerke koju mogu navesti za članove istih i činjenicu da već skoro četiri desetljeća objavljuju odlične albume i svojoj publici, svojim obožavateljima nude samo najbolje bez ikakvog kompromisa! Takvi bendovi i ljudi koji stoje iza nekog imena su doista rijetkost, te ih je s godinama koje dolaze sve manje i manje. No sam bend, kao i King Diamond osobno izgleda uspijevaju. Ovaj album vam je čisti primjer toga. Iako sniman na dva različita mjesta, na dva različita koncerta i u dvije različite godine, on vam pokazuje u konačnici koliko ovi ljudi kao glazbenici vrijede! Imate prvi disk, onaj koji vas vodi u Ameriku, točnije u Philadelphiju i njezin Fillmore, klub koji u svojoj punoći kapaciteta možda može primiti do tri tisuće ljudi, dok vas drugi disk vodi u Europu na Graspop Metal Meeting u Belgiji, festival velikog značaja i snažnog imena koji raste sa svakom godinom svog postojanja i ugošćava do nekoliko desetaka tisuća ljudi. I u oba ambijenta, u obje situacije i pred obje količine ljudi ispred sebe bend zvuči identično... a pod identično mislim odlično! Neću reći „savršeno“ i neću reći da je ovo „najbolji album snimljen uživo ikada“ jer takve stvari zapravo i ne postoje, budimo realni.

 

Vjerujem da ćete se složiti sa mnom i uskladiti svoje mišljenje s mojim. Ali da stoji kao dokaz kvalitete ovog benda i kao dokaz da ovaj bend zaslužuje malo veću pažnju i priznanje, da! Ali, za mene osobno stoji kao jedan od najboljih albuma snimljenih uživo. To je istina, ali je to isto tako i moje mišljenje. Jer imate svojevrsni kratki presjek nekih pjesama uz dva izleta u stvaralaštvo Mercyful Fatea, sami središnji dio oba snimljena koncerta je izvedba albuma „Abigail“ u cijelosti što vam dodatno povećava draž samog izdanja. I još k tome, sama pomisao da ću doći u kontakt i vidjeti tu izvedbu kroz neki DVD, video prikaz istoga me isto tako veseli pošto se ove moje riječi baziraju samo na audio prikazu koncerata, izuzev nekih video isječaka koje možete vidjeti na YouTubeu. Ista razina zadovoljstva s onime što sam čuo kao i pred svije godine kada je Rammstein objavio „Rammstein: Paris“. Odličan album, koji na svojoj kvaliteti dobije još kada to vidite kroz video uradak koji pratio ono što ste prije čuli. Vjerujte mi, vrijedi vašeg vremena i pažnje. Znam da su oba koncerta snimljena prije, 2015. i 2016. godine, ali to ne umanjuje njihovu kvalitetu. Tu ću se morati razići s nekima u mišljenju, ali o tome isto neki drugi put. Poanta i približavanje kraju ove recenzije daje na zaključak sljedeće: ovo je album snimljen uživo. Snimljen je od strane stvarno odličnog benda iza čijeg se imena kriju odlični glazbenici koji opravdavaju svoj instrument kojim se koriste i koji čvrsto stoje iza svojih vokalnih mogućnosti. Vjerujte mi, ako volite to sigurno nećete požaliti dok budete preslušavali ono što se krije pred vama. Ako nemate toliko vremena, svakako možete svaki disk, odnosno svaki koncert preslušati zasebno i uvjeriti se sami u moje riječi. A oni koji „nisu za to“ ili niti ne žele čuti za to jer im je čudno, ili ne znam kako već kićeno riječima kojima se brane od pokušaja slušanja predlažem da razmisle ponovno i probaju. A one koji kažu kako im je to „glupo“ i „grozno“ bez dodatnog razmišljanja i druge šanse, mogu samo zamoliti da oni svima nama pokažu kako to, baš oni, mogu bolje izvesti i predstaviti ljudima diljem svijeta.

 

Za sami kraj vam mogu reći kako sam osobno uživao u slušanju i preslušavanju ovog albuma, te vam isti preporučujem u audio, video, audio i video formatu, kako god već nabasate na njega. Nećete požaliti, a možda se pojave neki kojima se ovaj bend napokon svidi. Bend je točan i energičan, uvježban i do skorog savršenstva doveden kroz duge seanse proba i uvježbavanja nadolazećih turneja i koncerata. Nema manjkavosti, šlampavosti i krivog tona kojeg ćete pronaći na ovom izdanju, vjerujte mi. Kao tema za sebe, vokalno postojan i bez imalo sumnje u izvedbu koja mora biti na zavidnoj razini, King Diamond i dalje stoji pred publikama diljem svijeta te bez ikakvog problema uživajući odrađuje koncerte koji su, vjerujem, jedni od onih za koje možemo reći da spadaju pod kategoriju „nezaboravnih iskustava“. Ako ikada budem imao prilike ću pitati dotičnog odakle mu kosti koje mu služe kao stalak mikrofona (zanimljiva činjenica) i gdje je zapravo nestala Melissa, odnosno njena lubanja kojoj se gubi trag još za vrijeme klupskih nastupa tijekom osamdesetih. Ali i ono najnezgodnije možda: kako je reagirao Gene Simmons (Kiss) kada mu je sud pred kraj devedesetih odbio zahtjev i tužbu u kojoj je tvrdio da je King Diamond pokrao/prekopirao njegovu šminku, koju je (kao i sve ostalo što postoji na ovom svijetu) označio i zaštitio kao svoj „trademark“? Bio bi to dosta zanimljiv razgovor, vjerujem... A vi svakako nemojte zaboraviti i na Mercyful Fate, te se nadam da ćete uživati u oba benda ako to već ne radite.

 

Proširite malo vidike, ne pretjerujte u kritiziranju i uvažite mišljenje. Nisam dugo pisao recenzije i mislim da bi ove godine moglo biti dosta materijala koji ću „pokriti“ i kroz koji ću vas provesti te se nadam kako neće biti razočaranih u ono što će im predstaviti vaš, naš, njihov, najdraži bend. Idući mjesec već od samog početka krije svakakve zgodne albume i izdanja od manje i više poznatih bendova stoga pratite službene stranice bendova i njihova glasila, a bacite i oko na Perun.hr jer nikada ne znate što bi se moglo naći između naših objava. Uživajte u glazbi, te novu otkrivajte i dijelite s drugima. Ma i posvađajte se s nekime, ali u dobrom duhu, oko toga koji je najbolji bend na svijetu, te zašto baš on uz niz suludih argumenata i samo vama bitnih činjenica i objašnjena kojima uvjeravate ljude oko sebe u najboljinu (da li je to uopće riječ?) nekog benda. To i je čar svega ovoga, ove glazbe koju toliko volimo i cijenimo... nije li?

Edi Grubor

Text by:

Edi Grubor

Prati autora

“Rock 'N' Roll is a nuclear blast of reality in a mundane world where no-one is allowed to be magnificent.” - Kim Fowley

Pročitaj više o temama: king diamond, songs for the dead live, abigail, heavy metal, edi grubor



Kalendar

LUCKY CHOPS, 24.10.2019., Boogaloo, Zagreb

24.10.2019. - četvrtak

LUCKY CHOPS, 24.10.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo

CROATIAN BLUES CHALLENGE - Zagreb, Hard Place, 24.-26.10.2019.

24.10.2019. - četvrtak

CROATIAN BLUES CHALLENGE - Zagreb, Hard Place, 24.-26.10.2019.

Zagreb, Hard Place
slobodan ulaz

KOJOTI, 25.10.2019, Tvornica Kulture, Zagreb

25.10.2019. - petak

KOJOTI, 25.10.2019, Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture

BRUCE DICKINSON Interaktivni show - Zagreb, KD Lisinski, 26.10.2019.

26.10.2019. - subota

BRUCE DICKINSON Interaktivni show - Zagreb, KD Lisinski, 26.10.2019.

Zagreb, Lisinski
190, 230, 290, 330 i 390 kn

THE GIFT, 26.10.2019., GK Jabuka, Zagreb

26.10.2019. - subota

THE GIFT, 26.10.2019., GK Jabuka, Zagreb

Zagreb, GK Jabuka
40 kn

ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO, 30.10.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

30.10.2019. - srijeda

ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO, 30.10.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
65 kn / 90 kn

CRYPTIC BROOD & HAEMOPHAGUS, 02.11.2019., Močvara, Zagreb

02.11.2019. - subota

CRYPTIC BROOD & HAEMOPHAGUS, 02.11.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
50 kn

SWALLOW THE SUN - 08.11.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

08.11.2019. - petak

SWALLOW THE SUN - 08.11.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

Ljubljana, Orto Bar
22€ pretprodaja / 25 € na dan koncerta

ANNIHILATOR, 11.11.2019., Boogaloo, Zagreb

11.11.2019. - ponedjeljak

ANNIHILATOR, 11.11.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
150 kn

OPĆA OPASNOST, 16.11.2019., Dom Sportova, Zagreb

16.11.2019. - subota

OPĆA OPASNOST, 16.11.2019., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova

Listopad / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

Must Read

KORN - The Nothing

Recenzije

KORN - The Nothing
PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 18.10.2019. - galerija

Galerije

PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 18.10.2019. - galerija
ARISES - System

Recenzije

ARISES - System
J.R. AUGUST - Dangerous Waters

Recenzije

J.R. AUGUST - Dangerous Waters
UFOMAMMUT, Lord Drunkalot - Zagreb, Mochvara, 16.10.2019. - galerija

Galerije

UFOMAMMUT, Lord Drunkalot - Zagreb, Mochvara, 16.10.2019. - galerija
OMNIUM GATHERUM + In Mourning + Heidra - Ljubljana, Orto Bar, 13.10.2019.

Izvještaji

OMNIUM GATHERUM + In Mourning + Heidra - Ljubljana, Orto Bar, 13.10.2019.
ANDY COLQUHOUN - Unknown Hero Of Amazing Sound

Intervjui

ANDY COLQUHOUN - Unknown Hero Of Amazing Sound
ECTRATIS – predstavlja debitantski studio album „The Artificial Spirit“

Vijesti

ECTRATIS – predstavlja debitantski studio album „The Artificial Spirit“
Gitara koja je ubila folk

Kolumne

Gitara koja je ubila folk
NEBULA - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.10.2019. - galerija

Galerije

NEBULA - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.10.2019. - galerija
OPĆA OPASNOST:

Intervjui

OPĆA OPASNOST: "Najveći uspjeh u ovom poslu je prilagoditi se vremenu u kojem živiš, a ostati svoj"
NICK CAVE AND THE BAD SEEDS - Ghosteen

Recenzije

NICK CAVE AND THE BAD SEEDS - Ghosteen
OMNIUM GATHERUM - 13.10.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

Kalendar

OMNIUM GATHERUM - 13.10.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar
THE AGONIST - Orphans

Recenzije

THE AGONIST - Orphans
SHE PAST AWAY, Phantasmagoria - Zagreb, Boogaloo, 5.10.2019.

Izvještaji

SHE PAST AWAY, Phantasmagoria - Zagreb, Boogaloo, 5.10.2019.
NIGHTSTALKER - Zagreb, Močvara, 03.10.2019.

Izvještaji

NIGHTSTALKER - Zagreb, Močvara, 03.10.2019.
PREVARANTICE S WALL STREETA (Hustlers)

Recenzije

PREVARANTICE S WALL STREETA (Hustlers)
ARISES:

Intervjui

ARISES: "Inspiracija za album ''System'' dolazi iz vlastitih svakodnevnih situacija, ali i iz hrpe jezivih informacija kojima smo redovno izbombardirani htjeli mi to ili ne."

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK