Izvještaji

JUDAS PRIEST, Five Finger Death Punch - Łódź, Atlas Arena, 27.06. 2015.

U nekoć moćnom industrijskom centru i rodnom gradu Arthura Rubinsteina, jednog od najvećih klasičnih pijanista svih vremena, održao se koncert nešto drugačije muzike. Atlas Arena bila je poprište ukazanja ikona žestoke glazbe, jednog od rijetkih sastava prema kojima mi je izrazito teško biti potpuno objektivan. Naravno, riječ je o Judas Priestu, predvođenom Robom Halfordom, istinskim bogom metala.

Objavljeno: 30.06.2015. 15:24

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

JUDAS PRIEST, Five Finger Death Punch - Łódź, Atlas Arena, 27.06. 2015.

Datum: 27.06.2015.

Mjesto: Łódź, Poljska

Lokacija: Atlas Arena

U grupi već četiri godine više nema K.K. Downinga. Naravno da je to bio veliki gubitak za sastav i kraj priče o legendarnom „dvojnom napadu“ kojega je K.K. činio s kolegom Glennom Tiptonom, u 68. godini života još uvijek neumornom i uglavnom pouzdanom (o njegovim rijetkim pogreškama i iskakanjima iz tempa teška ću srca napisati još nekoliko riječi nešto kasnije) gitaristu Judasa, ali Richie Faulkner dokazao je da može biti sasvim dostojna zamjena, kako uživo tako i na studijskim snimkama s aktualnog albuma skupine, nazvanog „Redeemer of Souls“. Štoviše, njegova spektakularna solo dionica tijekom izvanredne ekstenzivne verzije skladbe „You've Got Another Thing Comin'“ nesumnjivo je bila jedan od kvalitativnih vrhunaca nastupa. Međutim, krenimo redom.


Tijekom cijele europske turneje koja se održava povodom izdanja „Redeemer of Souls“ ulogu predgrupe Judasa igraju momci iz američke heavy/groove grupe Five Finger Death Punch. Iskreno, nikad nisam bio osobit obožavatelj modernog zvuka i suspektnog ideološkog sustava kojega prezentira i promovira kolektiv iz Nevade, ali moram priznati da se, „čisto“ muzički, ipak radi o jednom od kompetentnijih i strastvenijih fenomena u sve bezdušnijoj konkurenciji suvremenih metal grupa raznih podžanrovskih usmjerenja. To su umnogome demonstrirali i u velikoj Atlas Areni, pripremivši još uvijek relativno malobrojnu publiku za svirku legendarne ekipe iz Birminghama. Posebno su se istaknule izvanredna solo dionica na gitari, melodičan i pamtljiv refren i izvrsna završnica energične skladbe „Lift Me Up“, ovaj put, dakako, otpjevane bez Halforda, te decentna obrada hard rock klasika „Bad Company“ istoimenog sastava.


Tijekom izvedbe potonje kompozicije povremeno su me prolazili žmarci; podsjetio sam se kolika je uistinu snaga samog originalnog predloška, ali morao sam i odati počast Five Finger Death Punchu na žestokom i inteligentnom coveru koji je daleko od iznevjerivanja ili, bože sačuvaj, masakriranja izvornika. Što bi neki zlobnici možda očekivali. Izravna i vulgarna „Burn MF“ izvedena je (u skladu s očekivanjima) iznimno energično i dinamično, uz naboj dostojan ranih HC punk i thrash metal izvođača, uz ubrzanje pri kraju koje je donijelo finalnu ekstazu. Nakon pitanja upućenog publici glede njezine spremnosti za headlinere, uslijedio je kontrast u vidu emotivne akustične interpretacije „Remember Everything“. Završna „The Bleeding“ ponovno je dokazala da je FFDP – nažalost – jedan od rijetkih komercijalno uspješnih američkih „žestokih“ bendova današnjice koji je sposoban za lucidno kombiniranje istinske emocije s pravom metal žestinom. Još jedna fenomenalna gitarska solaža i demonstracija karizme frontmana Ivana Moodyja. Nakon puštanja njihove zanimljive obrade standarda „The House of the Rising Sun“ uslijedila je stanka u trajanju od oko pola sata, tijekom koje se uglavnom puštao AC/DC.


A tada… Tada su se upalila svjetla, a početni taktovi pjesme koju bih olako mogao proglasiti samom esencijom zore metala, hard rocka, čega god, zabrujali su nešto popunjenijom (ali ne dupkom punom, naravno) ogromnom arenom u Łódźu. Dakako, bila je to legendarna „War Pigs“ Black Sabbatha. A to je bio znak da bogovi uskoro izlaze na scenu. „Dragonaut“ je jedna od najkvalitetnijih skladbi s albuma „Redeemer of Souls“; s pravom je izabrana za uvodnu stvar na praktički svim nastupima Judasa tijekom europske turneje. Upečatljiv i efektan refren te izvrsna solo dionica na gitari zahuktali su atmosferu u srcu Poljske, a Halford se, uz burno oduševljenje nazočnih, pojavio na pozornici u svojem uobičajenom stilu. Suvereno, kao pomalo mistična i autoritativna pojava sa štapom u ruci. Naravno, usprkos već odavno proklamiranom zdravijem životnom stilu, čovjek u 64. godini obilato koristi efekte poput delaya sa svrhom postizanja što boljeg vokalnog učinka. I zbog toga ga se ne može kriviti. Takvi su postupci sasvim legitimni. Još uvijek umije fascinirati visokim tonovima i impozantnim rasponom glasa.


Ponešto izmijenjeni vokalni aranžmani na „Metal Gods“ postigli su svrhu – pjesma je zvučala svježe, monolitno i nabijeno komercijalnim potencijalom kao i prije 35 godina. Suvišno je pisati o odličnim gitarističkim solo dionicama kada se radi o Judas Priestu. Iako je najnovija akvizicija grupe, Faulkneru se u tom kontekstu mora odati veće priznanje nego ipak vidno ostarjelom Tiptonu. Koji, da se razumijemo, osim nekoliko evidentnih slučajeva neuigranosti i iskakanja iz tempa, zapravo nije razočarao u bitnome. Posao odrađen na veličanstvenom, emotivnom i strastvenom iskustvu zvanom „Beyond the Realms of Death“ (potpisao bih Halfordovu izjavu o dotičnoj numeri) i na „Painkilleru“, jednome od vrhunaca žestine, brzine, agresivnosti i intenziteta u cjelokupnoj karijeri Judasa, govorio je sam za sebe.


No vratimo se kronologiji zbivanja. Izuzetno dobro promišljen i dopadljiv light show bio je nadopunjen raznim animiranim i igranim sekvencama koje su na velikom video-zidu dopunjavale i kolorirale ugođaj. Imao sam dojam da je „Devil's Child“ prožetija nego inače sinkopiranim ritmovima i donekle čudnim bubnjarskim fillovima Scotta Travisa. Općenito, ostala je impresija da je dugogodišnji bubnjar grupe tijekom cijelog koncerta lutao od anemičnog odrađivanja zadataka do zbiljske predanosti i uživljenosti. Međutim, ponavljam, glede Judasa nikada ne mogu biti apsolutno objektivan. A kada je započela maestralna „Victim of Changes“ javila se opasnost od toga da me objektivnost potpuno napusti. Izmjene tempa, muzička snaga i kompleksnost samih muzičkih ideja od kojih je sazdana dotična skladba, jedan od mojih personalnih favorita cjelokupnih sedamdesetih godina (što dovoljno govori), te legendarni Halfordov vrisak u završnoj etapi pjesme, jednostavno su zasjenili bolno prisutne činjenice: Robovu povremeno mediokritetsku vokalnu interpretaciju i proplamsaje Scottove bezvoljnosti. Moram primijetiti da je izbor pjesama s ostvarenja „Redeemer of Souls“ koje se redovito izvode na ovoj turneji veoma pametno načinjen. Sve najkvalitetnije stvari su dio set liste (u Łódźu nije bila odsvirana „March of the Damned“), a „Beginning of the End“ pušta se nakon svirke. „Halls of Valhalla“ jedna je od tih vrlo solidnih kompozicija sa sedamnaestog studijskog albuma Judasa. Dobro se uklopila u set listu krcatu starim adutima, a također su je pratile animirane sekvence.


„Turbo Lover“ je primjer zalaženja Halforda i društva dublje u vode tipične komercijalne metal ljigavosti osamdesetih, ali toj se pjesmi mora priznati određena kvaliteta i solidno rekreiranje atmosfere muzički diskutabilne dekade. Uz (pre)velik entuzijazam poljske publike, po mojim kriterijima uglavnom ipak suviše mirne i statične. Ne mogu si pomoći; i dalje smatram „Turbo“ (1986) i „Ram it Down“ (1988) najgorim albumima britanske glazbene institucije. Muzička simplifikacija tijekom osamdesetih bila je legitimna, ali zadržavam pravo na divljenje raznovrsnim, uzbudljivim i izuzetno kvalitetnim LP-ima koje je Priest snimio sedamdesetih godina s raznim bubnjarima, redom kvalitetnijima od Davea Hollanda: Johnom Hinchem („Rocka Rolla“), Alanom Mooreom („Sad Wings of Destiny“), Simonom Phillipsom („Sin After Sin“) i mojim osobnim favoritom Lesom Binksom („Stained Class“, „Killing Machine“). Naslovna pjesma aktualnog albuma možda je i ponajbolja na njemu, a ovdje je odrađena nabrijano s posebno istaknutom solažom na gitari. Richie se iskazao i kao sasvim prihvatljiv (ko)autor.


Halfordova komunikacija s okupljenima i dalje je bila primjerena; ne suviše škrta i sažeta, ali, naravno, ujedno lišena dosadnih, banalnih, jeftinih i otrcanih ego trip manira. Ian Hill i dalje je bio stamena i postojana kulisa, ali njegov je bas grmio i uglavnom držao uobičajeno jednostavan ritam. Već spomenuta „Beyond the Realms of Death“ odsvirana je majstorski; potresna, praktički apokaliptična animacija postigla je željeni učinak, ponovno su se pojavili trnci, a Halfordu su efekti pomogli da vokalno ne potone. Impresivan je i kad nije savršen, a to je odlika koju posjeduju samo veliki. Ispravak, najveći. Izvrsna izvedba „Jawbreakera“ prethodila je fenomenalnom završetku „osnovnog“ dijela koncerta s klasicima – toplo primljenim „Breaking the Law“ s „British Steela“ i kratkim, oštrim i odrješitim „Hell Bent for Leather“. Sitne sam greške ponovno zanemario, a video-zid je nudio praznik za oči – prizore mafijaških potjera, policijskih sirena i moćnih motora. Na početku „Hell Bent for Leather“ Halford se dovezao motociklom na binu.


Iznenađujuće mlako zahtijevanje bisa od strane (uglavnom) poljskog auditorija nije zbunilo članove Judas Priesta. „Electric Eye“ (kojoj tradicionalno prethodi kratak intro „Hellion“) dočekana je s izuzetnim oduševljenjem fanova koji su vjerojatno konačno shvatili da im je ovo jedna od posljednjih šansi da vide Halforda i društvo uživo. Već spomenuta „You've Got Another Thing Comin'“ maksimalno je produžena, a Faulkner je optimalno iskoristio maksimalan prostor koji mu je ostavljen. Njegove zapanjujuće solaže i Halfordove vokalne igre s pozivima i odzivima publike morale su očarati svakoga tko zna cijeniti iskonsku atmosferu rock ili metal koncerta. Travis je tada shvatio da se ne isplati napraviti formalnu pauzu prije početka drugog bisa, pa je ostao na svojem mjestu i upitao prisutne što žele čuti za kraj. Predvidljivo, masovno su mu odgovorili: „Painkiller!“. A ja sam, naravno, bio svjestan da su moji napori da što glasnije viknem naziv stvari „Run of the Mill“ osuđeni na neuspjeh.


Nakon eksplozije agresivnosti i furioznog krešenda iz 1990. večer je privedena kraju nenadmašnom himnom za tulume. Halford je suvereno vladao stageom, publika je točno znala što mora otpjevati, a minimalistički ritam na bubnjevima i sjajni riff na gitari nezaboravne „Living After Midnight“ zaključili su prekrasnu večer u zemlji koja je glazbi dala svašta – od Chopina, preko Niemena, do Behemotha. Ali ovo je bila noć Judasa, majstora čvrstog zvuka poteklih iz engleskog Midlandsa, sivog poput fascinantno začudnog Łódźa. Noć u kojoj se upaljači i mobiteli nisu palili rijetko. Piotrkowska je do ranih jutarnjih sati bila preplavljena posjetiteljima koncerta u Atlas Areni koji su krenuli dalje istraživati što nudi treći grad po broju stanovnika u Poljskoj. A ja sam mogao opušteno zaključiti – ovo zasigurno nije bio muzički najkvalitetniji i najkompleksniji koncert kojemu sam prisustvovao u životu. Ali u tih (oko) sat i pol stalo je moje najdraže koncertno iskustvo do sada. Subjektivno, naravno, ali tako mora biti. Naprosto se radi o Judas Priestu.

Pročitaj više o temama: judas priest, rob halford, redeemer of souls, glenn tipton, richie faulkner, ian hill, scott travis, turneja, metal, heavy, five finger death punch, ivan moody, poljska, lodz, atlas arena, izvjestaj, 2015, zvonimir lucic



Kalendar

BARONESS, 16.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

16.10.2019. - srijeda

BARONESS, 16.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar
130 kn / 160 kn

NEMANJA, 17.10.2019, KSET, Zagreb

17.10.2019. - četvrtak

NEMANJA, 17.10.2019, KSET, Zagreb

Zagreb, KSET
30 kn - 40 kn

CLOCKWORK, 17.10.2019., Randevu/DANĐN Bar, Osijek

17.10.2019. - četvrtak

CLOCKWORK, 17.10.2019., Randevu/DANĐN Bar, Osijek

Osijek, Randevu/DANĐN Bar
10 kn

PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 18.10.2019.

18.10.2019. - petak

PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 18.10.2019.

Zagreb, Arena Zagreb

KOJOTI, 19.10.2019., O'rock Fest, Zabok

19.10.2019. - subota

KOJOTI, 19.10.2019., O'rock Fest, Zabok

Zabok, O'Rock Fest
Besplatno

FUL KUL BUVLJAK,19.10.2019., Boogaloo, Zagreb

19.10.2019. - subota

FUL KUL BUVLJAK,19.10.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
Besplatno

PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 19.10.2019.

19.10.2019. - subota

PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 19.10.2019.

Zagreb, Arena Zagreb
99 kn/119 kn/ 139 kn/750 kn

COLDSNAP, 19.10.2019., Kset, Zagreb

19.10.2019. - subota

COLDSNAP, 19.10.2019., Kset, Zagreb

Zagreb, KSET
65 kn / 80 kn

CROATIAN BLUES CHALLENGE - Zagreb, Hard Place, 24.-26.10.2019.

24.10.2019. - četvrtak

CROATIAN BLUES CHALLENGE - Zagreb, Hard Place, 24.-26.10.2019.

Zagreb, Hard Place
slobodan ulaz

KOJOTI, 25.10.2019, Tvornica Kulture, Zagreb

25.10.2019. - petak

KOJOTI, 25.10.2019, Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture

Listopad / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

Galerije

THE CHEMICAL BROTHERS - Zagreb, Dom sportova, 12.10.2019. - galerija

12.10.2019. − Zagreb, Hrvatska, Dom sportova

THE CHEMICAL BROTHERS - Zagreb, Dom sportova, 12.10.2019. - galerija
NEBULA - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.10.2019. - galerija

08.10.2019. − Zagreb, Vintage Industrial Bar

NEBULA - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.10.2019. - galerija
HINDI ZAHRA - Zagreb, Tvornica Kulture, 27.09.2019. - galerija

27.09.2019. − Zagreb, Hrvatska, Tvornica kulture

HINDI ZAHRA - Zagreb, Tvornica Kulture, 27.09.2019. - galerija

Must Read

OMNIUM GATHERUM + In Mourning + Heidra - Ljubljana, Orto Bar, 13.10.2019.

Izvještaji

OMNIUM GATHERUM + In Mourning + Heidra - Ljubljana, Orto Bar, 13.10.2019.
ANDY COLQUHOUN - Unknown Hero Of Amazing Sound

Intervjui

ANDY COLQUHOUN - Unknown Hero Of Amazing Sound
ECTRATIS – predstavlja debitantski studio album „The Artificial Spirit“

Vijesti

ECTRATIS – predstavlja debitantski studio album „The Artificial Spirit“
Gitara koja je ubila folk

Kolumne

Gitara koja je ubila folk
NEBULA - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.10.2019. - galerija

Galerije

NEBULA - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.10.2019. - galerija
OPĆA OPASNOST:

Intervjui

OPĆA OPASNOST: "Najveći uspjeh u ovom poslu je prilagoditi se vremenu u kojem živiš, a ostati svoj"
NICK CAVE AND THE BAD SEEDS - Ghosteen

Recenzije

NICK CAVE AND THE BAD SEEDS - Ghosteen
OMNIUM GATHERUM - 13.10.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

Kalendar

OMNIUM GATHERUM - 13.10.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar
THE AGONIST - Orphans

Recenzije

THE AGONIST - Orphans
SHE PAST AWAY, Phantasmagoria - Zagreb, Boogaloo, 5.10.2019.

Izvještaji

SHE PAST AWAY, Phantasmagoria - Zagreb, Boogaloo, 5.10.2019.
NIGHTSTALKER - Zagreb, Močvara, 03.10.2019.

Izvještaji

NIGHTSTALKER - Zagreb, Močvara, 03.10.2019.
PREVARANTICE S WALL STREETA (Hustlers)

Recenzije

PREVARANTICE S WALL STREETA (Hustlers)
ARISES:

Intervjui

ARISES: "Inspiracija za album ''System'' dolazi iz vlastitih svakodnevnih situacija, ali i iz hrpe jezivih informacija kojima smo redovno izbombardirani htjeli mi to ili ne."
Svjetska glazbena zvijezda prvi put u Hrvatskoj

Vijesti

Svjetska glazbena zvijezda prvi put u Hrvatskoj
THE CHEMICAL BROTHERS 12. listopada u Domu Sportova

Vijesti

THE CHEMICAL BROTHERS 12. listopada u Domu Sportova
APOCALYPTICA se vraća u Hrvatsku

Vijesti

APOCALYPTICA se vraća u Hrvatsku
THE RUMJACKS - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 26.09.2019.

Izvještaji

THE RUMJACKS - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 26.09.2019.
HINDI ZAHIRA večeras u Tvornici kulture

Vijesti

HINDI ZAHIRA večeras u Tvornici kulture

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK