Izvještaji

JOSIPA LISAC - Zagreb, Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog - 14.12.2017.

Nakon nekog vremena provedenog u iščekivanju sama je pojava Josipe Lisac izmamila spontani aplauz publike u Velikoj dvorani Lisinskog. Suvišno je reći – istinska diva se odmah prepoznaje, a na ovim prostorima ih, iskreno, baš i nema previše.

Objavljeno: 15.12.2017. 13:30

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

JOSIPA LISAC - Zagreb, Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog - 14.12.2017.

Datum: 14.12.2017.

Mjesto: Zagreb, Hrvatska

Lokacija: Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog

Fenomenalne klavirske dionice Željka Vlahovića, u kojima su se izmjenjivale blagost i nježnost, divlji valovi i osjećaj smiraja dana, nadopunjavale su se s uistinu nadahnutom vokalnom izvedbom Josipe Lisac u izvrsnoj i dirljivoj izvedbi ''Janinog ludila'' iz naše legendarne rock-opere ''Gubec-beg''. Ovakva, možemo reći ogoljena verzija, baš je udarila u 'pravu notu'. Nakon toga je uslijedilo prisjećanje na sredinu sedamdesetih godina, period stvaranja najveće slave dotičnog djela, čeda Karla Metikoša, Ivice Krajača i Miljenka Prohaske. U pravoj umjetnosti, kao i u životu, izmjenjuju se suze i smijeh. Već od prvog opširnijeg kontakta s auditorijem Josipa je postavila svojevrstan standard u kojemu njezine spontane, idiosinkratične, duhovite, tipično ekscentrične opaske i storije idu ruku pod ruku s impozantnim, izvanredno odsviranim i često potresnim skladbama. I to je jedan od faktora koji je učinio ovaj koncert nevjerojatno kvalitetnim, gotovo zapanjujućim iskustvom. Međutim, krenimo redom.


 ''Vjerujem ti sve'' doimala se poput nadrealnog i melankoličnog lebdenja nad nedovoljno intrigantnom svakodnevnom stvarnošću, a ni tu cijeli genijalni sastav majstora-muzičara još nije bio na okupu. Uz klavijature Gojka Tomljanovića, posebno je božanstven ambijent stvarao Davor Doležal na gitari. Uvećana energičnost uvedena je u igru izvedbom ''Boginje'', na kojoj se posebno istaknuo sjajni basist Davor Črnigoj sa svojim istaknutim dionicama. Izvedba prekrasnog klasika iz '73. ''O jednoj mladosti'' umnogome nije nadmašila originalnu studijsku verziju, ali ovaj, nekako ipak manje dramatičan i pompozan aranžman također je unio atmosferičnost i zanimljivost u priču. Kako god bilo, riječ je o skladbi 'većoj od života', u kojoj (i kao reakcija na koju) emocije samo naviru. Tome je barem donekle pridonijela i solo dionica na trubi Josipa Graha.

 

Puhači kao plemstvo među muzičarima? Uglavnom, riječ je o 'running joke' koju je naša najveća pjevačica od tog momenta još nekoliko puta ponovila tijekom dvosatnog koncerta, a tu se aludiralo i na briljantnog saksofonista Vojkana Jocića, prisutnog na većini izvedbi večeri. Do sada je već jasno koliko se Josipa oslanja na bogat, višeslojan zvuk svojih pratećih glazbenika, koji su zapravo creme de la creme hrvatskog jazza. Kad još spomenem da su tu i meštar Borna Šercar na bubnjevima i Toni Starešinić, spiritus movens hiperproduktivnog i izvrsnog electro-jazz avangardnog sastava Chui (o još nekim biserima kasnije), valjda sve postaje bistro i onome tko možda inače nije fan Josipe Lisac.


No, prisustvovati ovakvoj koncertnoj večeri i ne postati barem malo jedan od takvih znači biti pomalo i emocionalno obogaljen te slijep (bolje reći gluh) za umjetnost. U svakom slučaju, još jedna vrlo lijepa i ugođajna Črnigojeva solo dionica na basu obilježila je interpretaciju ''Dok razmišljam o nama'' koju je još toplijom učinila inspirirana Jocićeva saksofonska solaža. ''1000 razloga'' i ''Živim po svome'' na neki su način samo pripremile teren za još jedan u nizu dokaza da smo se u Lisinskom u četvrtak navečer zapravo nalazili ako ne u predvorju, onda barem pred ulazom jazz(y) raja. Gotovo 'mind-blowing' solo dionica na bubnjevima Borne Šercara (prerano ometena aplauzom, barem po mojem skromnom mišljenju) poslužila je kao spektakularan uvod u ''Ja bolujem'', otpjevanu strastveno kao što samo – još uvijek očaravajuća i energična – Josipa može. Dramatičnost, teatralnost, impresivna atmosfera… Sve je bilo tu. Čemu trošiti riječi o specifičnom vokalnom izričaju naše jedine prave pop/rock dive? Ionako nam je svima poznat. Važno je samo istaknuti da su ga godine vrlo malo načele… Uostalom, kakve godine? Mnoge mlađe izvođačice mogle bi pozavidjeti jedinstvenoj karizmi i dinamičnosti Josipe Lisac.


Šercar ipak nije otkrio auditoriju svoje pjesničko umijeće kojega je šaljivo spomenula glavna zvijezda večeri, a nakon još jednog u nizu (jako lijepih i više nego kolegijalnih) posebnih isticanja i predstavljanja svojih majstorskih muzičara uslijedila je ''Gdje Dunav ljubi nebo'', na kojoj je multi-instrumentalist Grah svirao harmoniku. Nakon toga se Starešiniću pridružio ostatak grupe Chui – relativno novopečeni član Jocić, koji je ionako uglavnom bio prisutan na pozornici, te ritam-sekcija sastavljena od basista Konrada Lovrenčića i bubnjara Ivana Levačića. Preostala Josipina instrumentalistička ekipa je napustila binu.

 

 

Naravno, Chui i Josipa izveli su recentno popularnu, muzički veoma zanimljivu ''Tebi putujem''. Nije ni čudo da su se Josipa Lisac i Chui međusobno umjetnički privukli. I sama je natuknula nešto na tragu priče o međusobnom uvažavanju, prepoznavanju i pronalaženju onih koji stvaraju; uistinu stvaraju nešto novo, čarobno i interesantno. A te karakteristike, svatko bi se trebao složiti, definitivno povezuju živu legendu s impresivnim te inovativnim kvartetom. ''Tebi putujem'' je gotovo hipnotička stvar na kojoj elektronički elementi, koji su, naravno, Starešinićev doprinos, donose dodatne zvukovne boje, kao što je istaknula i sama Josipa, iskreno oduševljena svojim suradnicima i njihovim umijećem.


Uz njezinu priču o svestranom Ivici Krajaču kao jednom od ključnih suradnika i pojedinaca koji su praktički bili tvorci njezine uspješne karijere, normalno je da sam odmah pomislio da je ovaj spektakularan koncert (naravno, kao i mnogi drugi prije njega na kojima nisam bio nazočan) zapravo i sjajan i reprezentativan hommage velikom Karlu Metikošu, nezaobilaznom imenu jugoslavenske i hrvatske popularne glazbe, čovjeku koji je na neki način žrtvovao svoju samostalnu karijeru (šezdesetih godina bio je poznatiji kao Matt Collins) za osobu koju je istinski i bezrezervno volio te bio njezin životni suputnik sve do svoje prerane smrti 1991. Bio je to zaista velik, sjajan rock skladatelj u našim okvirima.

 

''Hir, hir, hir'' s istoimenog albuma iz 1980. započela je introm na klavijaturama,  a odsvirana je energično, snažno i čvrsto, u naglašenom funky aranžmanu, kako joj i priliči. ''Danas sam luda'' odsvirana je u aranžmanu poprilično udaljenom od studijske verzije s ''Boginje'' (1987.), što je meni osobno, kao umjerenom obožavatelju Springsteena, predstavljalo svojevrsno olakšanje. Da se razumijemo, ne želim biti nimalo zloban; u bivšoj Jugoslaviji si je, uz toliko kradljivaca i plagijatora, i Josipin tim mogao dopustiti jedan mali izlet u (ne toliko) 'zabranjenu zonu'. U svakom slučaju, evo još jednog dokaza da kvalitetni muzičari s dobrim idejama svakoj pjesmi mogu udahnuti novi život. Kad god postoji potencijal za to.


''Magla'' je izvedena sjajno. Suptilnost i nešto agresivnija ekspresivnost po potrebi su se savršeno izmjenjivale i  nadopunjavale u vokalnoj interpretaciji velike pjevačice. Uostalom, kao uvijek. Doležal je odsvirao blještavu solo dionicu na gitari u etapi koja je privodila kompoziciju završetku. Uslijedio je gromoglasan pljesak; 'standing ovations', ništa manje. Josipa Lisac je, iskreno dirnuta, zahvalila prisutnima; poručila je da bez publike ne bi bilo ni njene prave afirmacije. Na koncu su uslijedile još ''Ležaj od suza'' i ''Ispočetka''. Naklon i još jedan pljesak za kraj.


Neponovljiva Josipa Lisac i nakon pedeset godina očarava vokalom, karizmom, energijom, originalnošću, duhom, šarmom… Ne trebaju joj suvišne ekstravagancije koje ionako navode neupućene i površne na potpuno pogrešan trag u potrazi za ključem njezinog značaja. Premda je i imidž, t.j. status modne ikone, odigrao svoju ulogu kroz godine, naravno. Međutim, njega treba doživljavati više kao jednu od usputnih izvanjskih ekspresija jedne velike umjetničke izvornosti. Nadalje, uz pratnju i podršku ovakvih muzičara od formata, kako bi uopće sve i moglo poći po zlu? Metikoševe skladbe i dalje sjaje na našem glazbenom nebu i taj sjaj nikada neće izblijedjeti. Po potrebi - ritmično, dinamično, snažno. Ponekad ranjivo, blago, suptilno, decentno. Katkad hrabro modificirani aranžmani. Zdrava samouvjerenost, autorefleksivnost i samosvijest o svojem značaju velike umjetnice. Uz veliku dozu iskrene, lepršave i samosvojne duhovitosti. To je Josipa Lisac. I to je prezentirala po tko zna koji put. Reakcije publike, uostalom, sve govore.

 

Iva Grošić

Proofread by:

Iva Grošić

Prati autora

Dum spiro, spero

Pročitaj više o temama: josipa lisac, kd vatroslav lisinski, live, chui, izvjestaj, 2017, zvonimir lucic



Kalendar

Sviraj Stare - Električni Orgazam u zagrebačkom Vintageu, 26.01.2018.

26.01.2018. - petak

Sviraj Stare - Električni Orgazam u zagrebačkom Vintageu, 26.01.2018.

Zagreb, Vintage Industrial

ALGIERS u Močvari 26.01.2018.

26.01.2018. - petak

ALGIERS u Močvari 26.01.2018.

Zagreb, Močvara
80 / 100kn

A-HA, 02.02 MTV Unplugged u bečkoj Stadthalle

02.02.2018. - petak

A-HA, 02.02 MTV Unplugged u bečkoj Stadthalle

Beč, Stadthalle
€ 60,45 / € 72,45

ROD STEWART 02.02.2018. u Areni Zagreb

02.02.2018. - petak

ROD STEWART 02.02.2018. u Areni Zagreb

Zagreb, Arena Zagreb
240 kn - 1490kn

ARKONA i STRIBOG 02.02.2018., Boogaloo, Zagreb

02.02.2018. - petak

ARKONA i STRIBOG 02.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb , Boogaloo
110 kn/ 130 kn/ 150 kn

BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb

03.02.2018. - subota

BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb , Boogaloo
60 kn

UK SUBS, 04.02.2018., Boogaloo, Zagreb

04.02.2018. - nedjelja

UK SUBS, 04.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
70 kn / 90 kn

Promocija albuma

07.02.2018. - srijeda

Promocija albuma "Gdje povlačiš crtu?" SARE RENAR, 7.02.2018., Tvornica Kulture

Zagreb , Tvornica Kulture
50 kn

Siječanj / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

Must Read

Promocija albuma

Kalendar

Promocija albuma "Gdje povlačiš crtu?" SARE RENAR, 7.02.2018., Tvornica Kulture
SLAYER najavio kraj sa zadnjom svjetskom turnejom

Vijesti

SLAYER najavio kraj sa zadnjom svjetskom turnejom
BRIJAČNICA 3 – Zagreb, Boćarski dom – 19-20.01.2018.

Izvještaji

BRIJAČNICA 3 – Zagreb, Boćarski dom – 19-20.01.2018.
VRÅNGBILD - A Psyche Engaged to the Vortex

Recenzije

VRÅNGBILD - A Psyche Engaged to the Vortex
Uzrok smrti DOLORES O'RIORDAN biti će otkriven najranije u travnju

Vijesti

Uzrok smrti DOLORES O'RIORDAN biti će otkriven najranije u travnju
KREATOR, Vader, Dagoba – Ljubljana, Kino Šiška – 18.01.2018.

Izvještaji

KREATOR, Vader, Dagoba – Ljubljana, Kino Šiška – 18.01.2018.
Suvremena hrvatska ženska kantautorska scena i njene reperkusije u hrvatskim medijima

Kolumne

Suvremena hrvatska ženska kantautorska scena i njene reperkusije u hrvatskim medijima
Predstavljen trailer dokumentarca o Branimiru Vugdeliji, pokojnom frontmanu benda EMBRIO

Vijesti

Predstavljen trailer dokumentarca o Branimiru Vugdeliji, pokojnom frontmanu benda EMBRIO
ENSLAVED - E

Recenzije

ENSLAVED - E
SARA RENAR: 'Novi album će vas zasigurno povesti na vožnju vlastitom psihom.'

Intervjui

SARA RENAR: 'Novi album će vas zasigurno povesti na vožnju vlastitom psihom.'
ZeGe bend Tús Nua se čuje do SAD-a!

Vijesti

ZeGe bend Tús Nua se čuje do SAD-a!
BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb

Kalendar

BUĐENJE, 03.02.2018., Boogaloo, Zagreb
Pjevačica THE CRANBERRIESA DOLORES O'RIORDAN nas je napustila u 46. godini

Vijesti

Pjevačica THE CRANBERRIESA DOLORES O'RIORDAN nas je napustila u 46. godini
Za IRON MAIDEN-ov spektakl u Areni Zagreb publiku će zagrijati TREMONTI

Vijesti

Za IRON MAIDEN-ov spektakl u Areni Zagreb publiku će zagrijati TREMONTI
GODFLESH - Post Self

Recenzije

GODFLESH - Post Self
Promocija riječke grupe WHITEHEADS, 26. siječnja 2018., Muzej “Riječki torpedo – prvi na svijetu”

Kalendar

Promocija riječke grupe WHITEHEADS, 26. siječnja 2018., Muzej “Riječki torpedo – prvi na svijetu”
BABYMETAL gitarist Mikio 'Ko-Gami' Fujioka poginuo u 36. godini

Vijesti

BABYMETAL gitarist Mikio 'Ko-Gami' Fujioka poginuo u 36. godini
ANTIVALENTINOVO #3 u Domu Sportova - Osvoji upad

Nagradne igre

ANTIVALENTINOVO #3 u Domu Sportova - Osvoji upad

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK