Kolumne

Guns N' Roses: ''Appetite for Destruction'' - 30 godina kasnije

Prije punih trideset godina, ''Appetite for Destruction'' je lansirao Guns N' Roses sa glam scene Sunset Stripa direktno u stratosferu stadionskog hard rocka. Uvodna pjesma ''Welcome to the Jungle'' savršeno je opisala razuzdanost scene najvećeg kalifornijskog grada.

Objavljeno: 21.07.2017. 15:30

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

Guns N' Roses: ''Appetite for Destruction'' - 30 godina kasnije

Los Angeles, kreativna prijestolnica svijeta. Grad koji u bilo kojem trenutku ima najveću koncentraciju talenta na planetu. Grad za koji naporno radiš samo da bi došao do njega. Grad u kojemu linija između uspjeha i propasti, sna i stvarnosti, racionalnosti i ludosti praktički ne postoji. Pjesma ''Welcome to The Jungle'' je savršeno opisala razuzdanost LA scene. Prije punih trideset godina album ''Appetite for Destruction'' je lansirao Guns N' Roses sa glam scene Sunset Stripa direktno u stratosferu stadionskog hard rocka.

 

 

Glam scena u Los Angelesu je bila jedno od snažnijih glazbenih žarišta sredinom osamdesetih. Motley Crue, Poison, Dokken, pa čak i Bon Jovi su jahali na razuzdanom valu koji je proizveo Van Halen krajem sedamdesetih. Usred hiperprodukcije generičnih napirlitanih hard rock aktova, udružili su se članovi bendova LA Guns i Hollywood Rose. Axl Rose, Izzy Stradlin, Slash, Duff McKagan i Steven Adler su 1985. postali Guns N' Roses, bend koji je odbacio estetiku suvremenika i svirao žestoki rock. Bili su utjelovljenje svega što (ni)je valjalo s rock glazbom osamdesetih. Imali su pjevača koji vrišti poput mačke u proljeće, misterioznog gitarista i pomahnitalog bubnjara. Ali imali su i pjesme, te su itekako dobro znali svirati. Njihov zvuk je bio prljaviji i žešći, ukorijenjen u blues rock stilizacijama ljudi poput braće Young. Guns N' Roses su više nastavljali tradiciju Aerosmitha, nego Van Halena. Njihovi razuzdani koncerti sa zloglasnog Hell Toura su ubrzo privukli pažnju javnosti, ali i diskografskih kuća. U ožujku 1986. potpisuju sa Geffen Records i povijest „najopasnijeg benda na svijetu“ je mogla početi.

 

Paul Stanley je trebao biti producent, ali Gunsi su odustali nakon što je htio napraviti neke izmjene na pjesmama. Na kraju se bend odlučio za Mikea Clinka, koji nije samo uspio uhvatiti njihovu live energiju, već je i stvorio svojevrsni blueprint modernog rock zvuka. Bend je bio u odličnoj kreativnoj fazi, pisali su pjesme koje su bile pretplaćene na mjesto u svim hard rock kompilacijama koje su uslijedile. Kasniji hitovi, ''You Could Be Mine'' i ''Don't Cry'', su napisani u tom periodu, ali su izašli tek na dvostrukom izdanju ''Use Your Illusion'', objavljenom 1991. Pjesma ''November Rain'' je također mogla biti na albumu, ali je bend nije uvrstio jer su se već odlučili za ''Sweet Child O' Mine'' i nisu htjeli više balada. Broj hitova koje su napisali u tako kratkom roku je zbilja nevjerojatan. Te pjesme su činile okosnicu karijere benda kojem čak niti grunge ništa nije mogao. Bend je djelovao nezaustavljivo, ali dekadentni rock razbojnici su bili najopasniji sami za sebe.

 

Za vrijeme snimanja albuma, Axl je bio jedini trijezan, okružen ljudima na heroinu, pilulama i alkoholu, što je u kombinaciji sa egom često vodilo do problema. Premda su bili iznimno produktivni u studiju, bilo je dana kada se Axl uopće nije pojavljivao. Često su znali završiti u pritvoru zbog pijanstava i izazivanja nereda. Loša reputacija je predstavljala prijetnju komercijalnom uspjehu; MTV je odbijao prikazivati spot za ''Welcome to the Jungle' jer su se bojali da će im ukinuti koncesiju. Nakon što je album prodan u 200,000 komada, izdavačka kuća Geffen je razmatrala da ga prestane promovirati kako bi pokrila troškove. Tom Zutaut, voditelj A&R odjela Geffen Recordsa je srećom nagovorio vlasnika kuće Davida Geffena da zatraži uslugu od predsjednika MTV-a, a pričalo se i o plesu gole djevojke na njegovom stolu, samo kako bi pustili pjesmu Gunsa u udarnom terminu.

 

Nakon što je emitiran spot, MTV je primio oko 10,000 telefonskih poziva i ''Welcome to The Jungle'' je postao hit-singl. Zahvaljujući velikoj podršci MTV-a, ''Appetite'' je 1988. dosegao prvo mjesto na Billboard 200 ljestvici, prodan je u tridesetak milijuna primjeraka diljem svijeta, te i danas drži status najbolje prodavanog debitantskog albuma u SAD-u.

 

 

Danas, točno trideset godina kasnije, ''Appetite for Destruction'' i dalje zvuči prokleto dobro. Naravno, ''Sweet Child O' Mine'', ''Paradise City'' i ''Welcome to The Jungle'' smo već toliko puta čuli da su podosta izgubile na težini. Međutim, još nisam vidio rock party na kojem te pjesme nisu podigle atmosferu na višu razinu. Istina, nitko nije vječno tinejdžer, ali i publika navikla na ozbiljniju glazbu može cijeniti svježinu i energiju prezentiranu na ovom impresivnom debiju. Najveća vrijednost albuma se svakako krije u njegovoj koheziji. Appetite je kompaktna i konzistentna kolekcija pjesama koja uz mnogo žestine i dinamike doslovce proleti. Album je besprijekorno uhvatio atmosferu i mentalitet zloglasne LA scene osamdesetih te predstavlja bend gladan uspjeha. Pokazali su muda i izbjegli kompromise, dok je sintesajzer korišten isključivo na pjesmi ''Paradise City''. Za album koji nije donio ništa revolucionarno, ipak predstavlja znatnu prekretnicu u povijesti rock glazbe. ''Appetite'' je označio početak kraja za glam/hair metal bendove. Spajanje rock tradicije sa žestinom metala i organski zvuk lišen efekata karakterističnih za to razdoblje ocrtavaju status jednog od esencijalnih rock albuma svih vremena. ''Appetite for Destruction'' je oda dekadenciji bez premca i nedostižan predložak svakom modernom hard rock bendu.

Igor Pernar

Text by:

Igor Pernar

Prati autora

Dežurni glazbeni snob

Pročitaj više o temama: hard rock, axl rose, guns n' roses, slash, appetite for destruction, geffen, 1987, kolumne, igor pernar, 2017



Kalendar

ZEZ Festival 16.-22.4., KSET, Zagreb

16.04.2018. - ponedjeljak

ZEZ Festival 16.-22.4., KSET, Zagreb

Zagreb, KSET

MAYALES - Zagreb, Tvornica kulture, 20.04.2018.

20.04.2018. - petak

MAYALES - Zagreb, Tvornica kulture, 20.04.2018.

Zagreb, Tvornica kulture
70 kn / 90 kn na dan koncerta

THE FRAJLE - Zagreb, KD Lisinski, 24.04.2018.

21.04.2018. - subota

THE FRAJLE - Zagreb, KD Lisinski, 24.04.2018.

Zagreb, KD Vatroslav Lisinski

Miami Vice tulum u Spunku 21.04.2018.

21.04.2018. - subota

Miami Vice tulum u Spunku 21.04.2018.

Zagreb, Spunk
0 kn

Michale Graves ex Misfits, 26. 04. 2018., Boogaloo, Zagreb

26.04.2018. - četvrtak

Michale Graves ex Misfits, 26. 04. 2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Močvara
90 kn / 110 kn / 130 kn

SONIC JESUS u KSET-u, Zagreb, 26.04.2018.

26.04.2018. - četvrtak

SONIC JESUS u KSET-u, Zagreb, 26.04.2018.

Zagreb , KSET
40 kn / 50 kn

CHUI & JOSIPA LISAC - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 26.04.2018

26.04.2018. - četvrtak

CHUI & JOSIPA LISAC - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 26.04.2018

Zagreb, Vintage Industrial Bar
50 kn / 65 kn

MORTAL KOMBAT, 27.04.2018., KSET, Zagreb

27.04.2018. - petak

MORTAL KOMBAT, 27.04.2018., KSET, Zagreb

Zagreb , KSET
30 kn / 40 kn

3. prvi maj geri

28.04.2018. - subota

3. prvi maj geri

Pula, Kaštel

Proljetna rock n´ roll rapsodija THE DEAD DAISIES, 29.04.2018., SIMM City, Beč

29.04.2018. - nedjelja

Proljetna rock n´ roll rapsodija THE DEAD DAISIES, 29.04.2018., SIMM City, Beč

Beč, Wien, SIMM City
33,99 €

Travanj / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 

Must Read

BEHEMOTH – predstavljaju novi live album i video spot

Vijesti

BEHEMOTH – predstavljaju novi live album i video spot
INMUSIC BREAKTHROUGH 2018 - odabrani finalisti za svirku na glavnoj pozornici

Vijesti

INMUSIC BREAKTHROUGH 2018 - odabrani finalisti za svirku na glavnoj pozornici
CHUI I JOSIPA LISAC idući tjedan u Vintage Industrial Baru

Vijesti

CHUI I JOSIPA LISAC idući tjedan u Vintage Industrial Baru
MAYALESI sutra nastupaju u Tvornici kulture

Vijesti

MAYALESI sutra nastupaju u Tvornici kulture
VLATKO STEFANOVSKI - Zagreb, Lisinski, 17.04.2018.

Izvještaji

VLATKO STEFANOVSKI - Zagreb, Lisinski, 17.04.2018.
EDITORS, October Drift - Zagreb, Tvornica Kulture, 17.04.2018.

Izvještaji

EDITORS, October Drift - Zagreb, Tvornica Kulture, 17.04.2018.
MINISTRY - AmeriKKKant

Recenzije

MINISTRY - AmeriKKKant
METALDAYS 2018. Osvoji ulaznice!

Nagradne igre

METALDAYS 2018. Osvoji ulaznice!
THE FRAJLE će dva puta zasvirati u zagrebačkom Lisinskom

Kalendar

THE FRAJLE će dva puta zasvirati u zagrebačkom Lisinskom
KRANKŠVESTER - Rijeka, Pogon kulture, 14.04.2018.

Izvještaji

KRANKŠVESTER - Rijeka, Pogon kulture, 14.04.2018.
AYREON - Ayreon Universe - Best of Ayreon Live

Recenzije

AYREON - Ayreon Universe - Best of Ayreon Live
WILLE & THE BANDITS, 18.04.2018., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Kalendar

WILLE & THE BANDITS, 18.04.2018., Vintage Industrial Bar, Zagreb
SUPERSUCKERS, Erotic Biljan & His Heretics - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 11.04.2018.

Izvještaji

SUPERSUCKERS, Erotic Biljan & His Heretics - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 11.04.2018.
SUPERSUCKERS, Erotic Biljan & His Heretics - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 11.04.2018. - galerija

Galerije

SUPERSUCKERS, Erotic Biljan & His Heretics - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 11.04.2018. - galerija
Sea Star objavio raspored po danima

Vijesti

Sea Star objavio raspored po danima
IRON MAIDEN „Seventh Son Of A Seventh Son“ i njegovih „prvih“ trideset godina

Kolumne

IRON MAIDEN „Seventh Son Of A Seventh Son“ i njegovih „prvih“ trideset godina
TROBECOVE KRUŠNE PEĆI:

Intervjui

TROBECOVE KRUŠNE PEĆI: "Na našim koncertima publika u zoni proširene svijesti postaje rasplesana rezonantna kutija "
Osvoji upad na otvaranje ZEZ festivala i koncert EX EYE u KSET-u, 16.04.2018., Zagreb

Nagradne igre

Osvoji upad na otvaranje ZEZ festivala i koncert EX EYE u KSET-u, 16.04.2018., Zagreb

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK