Kolumne

Guns N' Roses: ''Appetite for Destruction'' - 30 godina kasnije

Prije punih trideset godina, ''Appetite for Destruction'' je lansirao Guns N' Roses sa glam scene Sunset Stripa direktno u stratosferu stadionskog hard rocka. Uvodna pjesma ''Welcome to the Jungle'' savršeno je opisala razuzdanost scene najvećeg kalifornijskog grada.

Objavljeno: 21.07.2017. 15:30

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

Guns N' Roses: ''Appetite for Destruction'' - 30 godina kasnije

Los Angeles, kreativna prijestolnica svijeta. Grad koji u bilo kojem trenutku ima najveću koncentraciju talenta na planetu. Grad za koji naporno radiš samo da bi došao do njega. Grad u kojemu linija između uspjeha i propasti, sna i stvarnosti, racionalnosti i ludosti praktički ne postoji. Pjesma ''Welcome to The Jungle'' je savršeno opisala razuzdanost LA scene. Prije punih trideset godina album ''Appetite for Destruction'' je lansirao Guns N' Roses sa glam scene Sunset Stripa direktno u stratosferu stadionskog hard rocka.

 

 

Glam scena u Los Angelesu je bila jedno od snažnijih glazbenih žarišta sredinom osamdesetih. Motley Crue, Poison, Dokken, pa čak i Bon Jovi su jahali na razuzdanom valu koji je proizveo Van Halen krajem sedamdesetih. Usred hiperprodukcije generičnih napirlitanih hard rock aktova, udružili su se članovi bendova LA Guns i Hollywood Rose. Axl Rose, Izzy Stradlin, Slash, Duff McKagan i Steven Adler su 1985. postali Guns N' Roses, bend koji je odbacio estetiku suvremenika i svirao žestoki rock. Bili su utjelovljenje svega što (ni)je valjalo s rock glazbom osamdesetih. Imali su pjevača koji vrišti poput mačke u proljeće, misterioznog gitarista i pomahnitalog bubnjara. Ali imali su i pjesme, te su itekako dobro znali svirati. Njihov zvuk je bio prljaviji i žešći, ukorijenjen u blues rock stilizacijama ljudi poput braće Young. Guns N' Roses su više nastavljali tradiciju Aerosmitha, nego Van Halena. Njihovi razuzdani koncerti sa zloglasnog Hell Toura su ubrzo privukli pažnju javnosti, ali i diskografskih kuća. U ožujku 1986. potpisuju sa Geffen Records i povijest „najopasnijeg benda na svijetu“ je mogla početi.

 

Paul Stanley je trebao biti producent, ali Gunsi su odustali nakon što je htio napraviti neke izmjene na pjesmama. Na kraju se bend odlučio za Mikea Clinka, koji nije samo uspio uhvatiti njihovu live energiju, već je i stvorio svojevrsni blueprint modernog rock zvuka. Bend je bio u odličnoj kreativnoj fazi, pisali su pjesme koje su bile pretplaćene na mjesto u svim hard rock kompilacijama koje su uslijedile. Kasniji hitovi, ''You Could Be Mine'' i ''Don't Cry'', su napisani u tom periodu, ali su izašli tek na dvostrukom izdanju ''Use Your Illusion'', objavljenom 1991. Pjesma ''November Rain'' je također mogla biti na albumu, ali je bend nije uvrstio jer su se već odlučili za ''Sweet Child O' Mine'' i nisu htjeli više balada. Broj hitova koje su napisali u tako kratkom roku je zbilja nevjerojatan. Te pjesme su činile okosnicu karijere benda kojem čak niti grunge ništa nije mogao. Bend je djelovao nezaustavljivo, ali dekadentni rock razbojnici su bili najopasniji sami za sebe.

 

Za vrijeme snimanja albuma, Axl je bio jedini trijezan, okružen ljudima na heroinu, pilulama i alkoholu, što je u kombinaciji sa egom često vodilo do problema. Premda su bili iznimno produktivni u studiju, bilo je dana kada se Axl uopće nije pojavljivao. Često su znali završiti u pritvoru zbog pijanstava i izazivanja nereda. Loša reputacija je predstavljala prijetnju komercijalnom uspjehu; MTV je odbijao prikazivati spot za ''Welcome to the Jungle' jer su se bojali da će im ukinuti koncesiju. Nakon što je album prodan u 200,000 komada, izdavačka kuća Geffen je razmatrala da ga prestane promovirati kako bi pokrila troškove. Tom Zutaut, voditelj A&R odjela Geffen Recordsa je srećom nagovorio vlasnika kuće Davida Geffena da zatraži uslugu od predsjednika MTV-a, a pričalo se i o plesu gole djevojke na njegovom stolu, samo kako bi pustili pjesmu Gunsa u udarnom terminu.

 

Nakon što je emitiran spot, MTV je primio oko 10,000 telefonskih poziva i ''Welcome to The Jungle'' je postao hit-singl. Zahvaljujući velikoj podršci MTV-a, ''Appetite'' je 1988. dosegao prvo mjesto na Billboard 200 ljestvici, prodan je u tridesetak milijuna primjeraka diljem svijeta, te i danas drži status najbolje prodavanog debitantskog albuma u SAD-u.

 

 

Danas, točno trideset godina kasnije, ''Appetite for Destruction'' i dalje zvuči prokleto dobro. Naravno, ''Sweet Child O' Mine'', ''Paradise City'' i ''Welcome to The Jungle'' smo već toliko puta čuli da su podosta izgubile na težini. Međutim, još nisam vidio rock party na kojem te pjesme nisu podigle atmosferu na višu razinu. Istina, nitko nije vječno tinejdžer, ali i publika navikla na ozbiljniju glazbu može cijeniti svježinu i energiju prezentiranu na ovom impresivnom debiju. Najveća vrijednost albuma se svakako krije u njegovoj koheziji. Appetite je kompaktna i konzistentna kolekcija pjesama koja uz mnogo žestine i dinamike doslovce proleti. Album je besprijekorno uhvatio atmosferu i mentalitet zloglasne LA scene osamdesetih te predstavlja bend gladan uspjeha. Pokazali su muda i izbjegli kompromise, dok je sintesajzer korišten isključivo na pjesmi ''Paradise City''. Za album koji nije donio ništa revolucionarno, ipak predstavlja znatnu prekretnicu u povijesti rock glazbe. ''Appetite'' je označio početak kraja za glam/hair metal bendove. Spajanje rock tradicije sa žestinom metala i organski zvuk lišen efekata karakterističnih za to razdoblje ocrtavaju status jednog od esencijalnih rock albuma svih vremena. ''Appetite for Destruction'' je oda dekadenciji bez premca i nedostižan predložak svakom modernom hard rock bendu.

Igor Pernar

Text by:

Igor Pernar

Prati autora

Dežurni glazbeni snob

Pročitaj više o temama: hard rock, axl rose, guns n' roses, slash, appetite for destruction, geffen, 1987, kolumne, igor pernar, 2017



Kalendar

RI ROCK, 07. - 16.12.2018., Pogon Kulture, Palach, Rijeka

07.12.2018. - petak

RI ROCK, 07. - 16.12.2018., Pogon Kulture, Palach, Rijeka

Rijeka, Pogon Kulture / Palach
35kn/45kn/70kn/90kn

JOSIPA LISAC, Koncert za Karla Metikoša, 10.12.2018., Lauba, Zagreb

10.12.2018. - ponedjeljak

JOSIPA LISAC, Koncert za Karla Metikoša, 10.12.2018., Lauba, Zagreb

Zagreb, Lauba
170 kn / 230 kn

THE DEAD DAISIES,11.12.2018., Boogaloo, Zagreb

11.12.2018. - utorak

THE DEAD DAISIES,11.12.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
130 kn / 150 kn / 170 kn

KREATOR, 12.12.2018., Gasometer, Beč

12.12.2018. - srijeda

KREATOR, 12.12.2018., Gasometer, Beč

Beč, Gasometer

JEREMIAH'S, 13.12.2018., Kset, Zagreb

13.12.2018. - četvrtak

JEREMIAH'S, 13.12.2018., Kset, Zagreb

Zagreb, KSET
30 kn / 40 kn

ABBAzia - Zagreb, Metropolis, 15.12.2018.

15.12.2018. - subota

ABBAzia - Zagreb, Metropolis, 15.12.2018.

Zagreb, Metropolis

PIAFF!  THE SHOW - Zagreb, Lisinski, 15.12.2018.

15.12.2018. - subota

PIAFF! THE SHOW - Zagreb, Lisinski, 15.12.2018.

Zagreb, KD Lisinski
200, 250, 300, 330 kn

VLATKO STEFANOVSKI TRIO, 21.12.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

21.12.2018. - petak

VLATKO STEFANOVSKI TRIO, 21.12.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
80 kn / 100 kn

FESTIVAL NAJBOLJIH BENDOVA, 22.12.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

22.12.2018. - subota

FESTIVAL NAJBOLJIH BENDOVA, 22.12.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture

DJ KRYDER, Winterstory of Forestland, 22.12.2018., Čakovec

22.12.2018. - subota

DJ KRYDER, Winterstory of Forestland, 22.12.2018., Čakovec

Čakovec, Sportska dvorana Čakovec
50 kn

Prosinac / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

Must Read

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK