Kolumne

Guns N' Roses: ''Appetite for Destruction'' - 30 godina kasnije

Prije punih trideset godina, ''Appetite for Destruction'' je lansirao Guns N' Roses sa glam scene Sunset Stripa direktno u stratosferu stadionskog hard rocka. Uvodna pjesma ''Welcome to the Jungle'' savršeno je opisala razuzdanost scene najvećeg kalifornijskog grada.

Objavljeno: 21.07.2017. 15:30

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

Guns N' Roses: ''Appetite for Destruction'' - 30 godina kasnije

Los Angeles, kreativna prijestolnica svijeta. Grad koji u bilo kojem trenutku ima najveću koncentraciju talenta na planetu. Grad za koji naporno radiš samo da bi došao do njega. Grad u kojemu linija između uspjeha i propasti, sna i stvarnosti, racionalnosti i ludosti praktički ne postoji. Pjesma ''Welcome to The Jungle'' je savršeno opisala razuzdanost LA scene. Prije punih trideset godina album ''Appetite for Destruction'' je lansirao Guns N' Roses sa glam scene Sunset Stripa direktno u stratosferu stadionskog hard rocka.

 

 

Glam scena u Los Angelesu je bila jedno od snažnijih glazbenih žarišta sredinom osamdesetih. Motley Crue, Poison, Dokken, pa čak i Bon Jovi su jahali na razuzdanom valu koji je proizveo Van Halen krajem sedamdesetih. Usred hiperprodukcije generičnih napirlitanih hard rock aktova, udružili su se članovi bendova LA Guns i Hollywood Rose. Axl Rose, Izzy Stradlin, Slash, Duff McKagan i Steven Adler su 1985. postali Guns N' Roses, bend koji je odbacio estetiku suvremenika i svirao žestoki rock. Bili su utjelovljenje svega što (ni)je valjalo s rock glazbom osamdesetih. Imali su pjevača koji vrišti poput mačke u proljeće, misterioznog gitarista i pomahnitalog bubnjara. Ali imali su i pjesme, te su itekako dobro znali svirati. Njihov zvuk je bio prljaviji i žešći, ukorijenjen u blues rock stilizacijama ljudi poput braće Young. Guns N' Roses su više nastavljali tradiciju Aerosmitha, nego Van Halena. Njihovi razuzdani koncerti sa zloglasnog Hell Toura su ubrzo privukli pažnju javnosti, ali i diskografskih kuća. U ožujku 1986. potpisuju sa Geffen Records i povijest „najopasnijeg benda na svijetu“ je mogla početi.

 

Paul Stanley je trebao biti producent, ali Gunsi su odustali nakon što je htio napraviti neke izmjene na pjesmama. Na kraju se bend odlučio za Mikea Clinka, koji nije samo uspio uhvatiti njihovu live energiju, već je i stvorio svojevrsni blueprint modernog rock zvuka. Bend je bio u odličnoj kreativnoj fazi, pisali su pjesme koje su bile pretplaćene na mjesto u svim hard rock kompilacijama koje su uslijedile. Kasniji hitovi, ''You Could Be Mine'' i ''Don't Cry'', su napisani u tom periodu, ali su izašli tek na dvostrukom izdanju ''Use Your Illusion'', objavljenom 1991. Pjesma ''November Rain'' je također mogla biti na albumu, ali je bend nije uvrstio jer su se već odlučili za ''Sweet Child O' Mine'' i nisu htjeli više balada. Broj hitova koje su napisali u tako kratkom roku je zbilja nevjerojatan. Te pjesme su činile okosnicu karijere benda kojem čak niti grunge ništa nije mogao. Bend je djelovao nezaustavljivo, ali dekadentni rock razbojnici su bili najopasniji sami za sebe.

 

Za vrijeme snimanja albuma, Axl je bio jedini trijezan, okružen ljudima na heroinu, pilulama i alkoholu, što je u kombinaciji sa egom često vodilo do problema. Premda su bili iznimno produktivni u studiju, bilo je dana kada se Axl uopće nije pojavljivao. Često su znali završiti u pritvoru zbog pijanstava i izazivanja nereda. Loša reputacija je predstavljala prijetnju komercijalnom uspjehu; MTV je odbijao prikazivati spot za ''Welcome to the Jungle' jer su se bojali da će im ukinuti koncesiju. Nakon što je album prodan u 200,000 komada, izdavačka kuća Geffen je razmatrala da ga prestane promovirati kako bi pokrila troškove. Tom Zutaut, voditelj A&R odjela Geffen Recordsa je srećom nagovorio vlasnika kuće Davida Geffena da zatraži uslugu od predsjednika MTV-a, a pričalo se i o plesu gole djevojke na njegovom stolu, samo kako bi pustili pjesmu Gunsa u udarnom terminu.

 

Nakon što je emitiran spot, MTV je primio oko 10,000 telefonskih poziva i ''Welcome to The Jungle'' je postao hit-singl. Zahvaljujući velikoj podršci MTV-a, ''Appetite'' je 1988. dosegao prvo mjesto na Billboard 200 ljestvici, prodan je u tridesetak milijuna primjeraka diljem svijeta, te i danas drži status najbolje prodavanog debitantskog albuma u SAD-u.

 

 

Danas, točno trideset godina kasnije, ''Appetite for Destruction'' i dalje zvuči prokleto dobro. Naravno, ''Sweet Child O' Mine'', ''Paradise City'' i ''Welcome to The Jungle'' smo već toliko puta čuli da su podosta izgubile na težini. Međutim, još nisam vidio rock party na kojem te pjesme nisu podigle atmosferu na višu razinu. Istina, nitko nije vječno tinejdžer, ali i publika navikla na ozbiljniju glazbu može cijeniti svježinu i energiju prezentiranu na ovom impresivnom debiju. Najveća vrijednost albuma se svakako krije u njegovoj koheziji. Appetite je kompaktna i konzistentna kolekcija pjesama koja uz mnogo žestine i dinamike doslovce proleti. Album je besprijekorno uhvatio atmosferu i mentalitet zloglasne LA scene osamdesetih te predstavlja bend gladan uspjeha. Pokazali su muda i izbjegli kompromise, dok je sintesajzer korišten isključivo na pjesmi ''Paradise City''. Za album koji nije donio ništa revolucionarno, ipak predstavlja znatnu prekretnicu u povijesti rock glazbe. ''Appetite'' je označio početak kraja za glam/hair metal bendove. Spajanje rock tradicije sa žestinom metala i organski zvuk lišen efekata karakterističnih za to razdoblje ocrtavaju status jednog od esencijalnih rock albuma svih vremena. ''Appetite for Destruction'' je oda dekadenciji bez premca i nedostižan predložak svakom modernom hard rock bendu.

Igor Pernar

Text by:

Igor Pernar

Prati autora

Dežurni glazbeni snob

Pročitaj više o temama: hard rock, axl rose, guns n' roses, slash, appetite for destruction, geffen, 1987, kolumne, igor pernar, 2017



Kalendar

Elephant Stalker + Emphasis, 22. veljače 2018., KSET

22.02.2018. - četvrtak

Elephant Stalker + Emphasis, 22. veljače 2018., KSET

Zagreb, KSET
20 kn / 30 kn

THE DWARVES, NICK OLIVERI DEATH ELECTRIC i SVETLANAS, Vintage Industrial Bar, 22.02.2018., Zagreb

22.02.2018. - četvrtak

THE DWARVES, NICK OLIVERI DEATH ELECTRIC i SVETLANAS, Vintage Industrial Bar, 22.02.2018., Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar
65 kn / 80 kn

CARO EMERALD - Zagreb, KC D. Petrović, 24.10.2017.

24.02.2018. - subota

CARO EMERALD - Zagreb, KC D. Petrović, 24.10.2017.

Zagreb, KC D. Petrovića
200 kn

'Metal Night' Therion warm up i alter buvljak 24.02.2018., Route 66, Zagreb

24.02.2018. - subota

'Metal Night' Therion warm up i alter buvljak 24.02.2018., Route 66, Zagreb

Zagreb, Route 66
Besplatno

ZAGREBDOX - Zagreb, Kaptol Boutique Cinema, 25.02. - 04.03.2018.

25.02.2018. - nedjelja

ZAGREBDOX - Zagreb, Kaptol Boutique Cinema, 25.02. - 04.03.2018.

Zagreb, Kaptol Boutique Cinema
25 kn dnevne projekcije, 28 kn večernje

MJUZIKL EVITA - Zagreb, Arena, 28.2.2018.

28.02.2018. - srijeda

MJUZIKL EVITA - Zagreb, Arena, 28.2.2018.

Zagreb, Arena
189 - 499 kn

ORPHANED LAND in Bratislava 08.03.2018.

08.03.2018. - četvrtak

ORPHANED LAND in Bratislava 08.03.2018.

Bratislava, Randal club

ANDREA BOCELLI - Zagreb, Arena, 10.03.2018.

10.03.2018. - subota

ANDREA BOCELLI - Zagreb, Arena, 10.03.2018.

Zagreb, Arena
299 kn - 1550 kn

HARD 'N' HEAVY NIGHT vol. 3.,10.03.2018., Hard Place, Zagreb

10.03.2018. - subota

HARD 'N' HEAVY NIGHT vol. 3.,10.03.2018., Hard Place, Zagreb

Zagreb , Hard Place
25 kn

IAMX (UK)

16.03.2018. - petak

IAMX (UK)"Alive In New Light - Tour 2018", 16.03.2018, WUK Vienna

Vienna, WUK
33,90 €

Veljača / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 

Must Read

Vodimo Vas u kino! Osvojite ulaznicu za film o Ericu Claptonu

Nagradne igre

Vodimo Vas u kino! Osvojite ulaznicu za film o Ericu Claptonu
Najpoznatiji proizvođač instrumenata GIBSON navodno pred stečajem

Vijesti

Najpoznatiji proizvođač instrumenata GIBSON navodno pred stečajem
CHUI + JAZZ ORKESTAR HRT - Zagreb, Tvornica Kulture, 17.02.2018. - galerija

Galerije

CHUI + JAZZ ORKESTAR HRT - Zagreb, Tvornica Kulture, 17.02.2018. - galerija
CHUI - Zagreb, Tvornica, 17.02.2018.

Izvještaji

CHUI - Zagreb, Tvornica, 17.02.2018.
CHRISTOFER (THERION): 'It is difficult to write an extensive piece like 'Our Beloved Antichrist'.'

Intervjui

CHRISTOFER (THERION): 'It is difficult to write an extensive piece like 'Our Beloved Antichrist'.'
NIRVANA TRIBUTE - Zagreb, Boogaloo, 16,02.2018 - galerija

Galerije

NIRVANA TRIBUTE - Zagreb, Boogaloo, 16,02.2018 - galerija
'Metal Night' Therion warm up i alter buvljak 24.02.2018., Route 66, Zagreb

Kalendar

'Metal Night' Therion warm up i alter buvljak 24.02.2018., Route 66, Zagreb
Novi album  BRAIN PRODUCTIONA -

Vijesti

Novi album BRAIN PRODUCTIONA - "Valovi o stijenu"
Don't get mad, get even - kako je hip hop vratio AEROSMITH iz mrtvih

Kolumne

Don't get mad, get even - kako je hip hop vratio AEROSMITH iz mrtvih
Dokumentarac o Ericu Claptonu u zagrebačkim kinima

Vijesti

Dokumentarac o Ericu Claptonu u zagrebačkim kinima
ANNIHILATOR - For The Demented

Recenzije

ANNIHILATOR - For The Demented
BLACK LABEL SOCIETY - Grimmest Hits

Recenzije

BLACK LABEL SOCIETY - Grimmest Hits
SAVANT:

Intervjui

SAVANT: "Pjesme su nam na hrvatskom jeziku jer se želimo profilirati najprije na domaćoj sceni"
NENAD PUHOVSKI predstavio program ZAGREBDOXa

Vijesti

NENAD PUHOVSKI predstavio program ZAGREBDOXa
Antivalentinovo 3 - Let3, TBF, Edo Maajka, Demolition Group - Zagreb, Dom Sportova - 10.2.2018.

Izvještaji

Antivalentinovo 3 - Let3, TBF, Edo Maajka, Demolition Group - Zagreb, Dom Sportova - 10.2.2018.
KRAFTWERK (DIMENSIONS FESTIVAL) - Pula, Arena, 29.08.2018.

Kalendar

KRAFTWERK (DIMENSIONS FESTIVAL) - Pula, Arena, 29.08.2018.
MANDO DIAO - Vintage Industrial bar, Zagreb, 07.02.2018.

Izvještaji

MANDO DIAO - Vintage Industrial bar, Zagreb, 07.02.2018.
Originalni bubnjar AC/DC-a PHIL RUDD u Zagrebu

Vijesti

Originalni bubnjar AC/DC-a PHIL RUDD u Zagrebu

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK