Izvještaji

GHOST, All Them Witches, Tribulation - Budimpešta, Budapest Arena, 03.12.2019.

Kolikogod se Hrvatska i Zagreb posljednjih godina mogu pohvaliti jakim koncertima i gostovanjima svjetskih faca, daleko smo mi još od europskog standarda kakvi imaju naši susjedi. Svega četiri sata vožnje od Zagreba tu je Budimpešta i njezin uistinu širok spektar koncerata. Budimpeštu redovito posjećuju najveći rock i metal bendovi današnjice, a mi smo se zaputili na jedan takav spektakl.

Objavljeno: 09.12.2019. 13:25

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

GHOST, All Them Witches, Tribulation - Budimpešta, Budapest Arena, 03.12.2019.

Datum: 03.12.2019.

Mjesto: Budimpešta, Mađarska

Lokacija: Budapest Arena

Ghost je od svojih skromnih prvih koraka početkom desetljeća do danas prevalio veliki put te izrastao u senzaciju i temu oko kojih se lome koplja. Švedska grupa maskiranih članova i nepoznatih indetiteta svojim imidžom i pojavom izaziva pažnju gdjegod se pojave. Uniformirana crna odijela i opake maske na prvu ostavljaju dojam kako je riječ o black metal bendu, ali ta se iluzija vrlo brzo razbija čim čujemo prve note Ghostove glazbe. Upravo je to jedan od razloga velike podijeljenosti metal zajednice oko Ghosta. Dok ih jedni smatraju precijenjenom rock izmišljotinom pretjerane produkcije, drugi uživaju u apsurdnosti benda koji na vrhunski način spaja metal, horor rock i pop rock 70ih godina. Kao što sam više puta u svojim recenzijama i izvještajima pisao, glazba ne mora uvijek biti ozbiljna da bi bila dobra. Nekada se trebamo znati zajebavati na vlastiti račun i uživati u komediji i satiri, a nastup Ghosta upravo je jedna takva predstava uz dodatak zanimljive i kvalitetne glazbe.

 

Da sad ne ulazim u dublje rasprave rezervirane za kolumne ili prepirke uz pivu, bacam se na osvrt večeri dobrog zvuka i zanimljivih bendova. Prvi sastav koji je izašao na pozornicu Arene bio je švedski Tribulation. S njima sam se prvi puta susreo prije nešto više od godinu dana u Močvari gdje su svirali kao predgrupa Insomniumu. Tada su me oduševili svojom mračnom i mističnom glazbom te atmsferom kojom su začarali mali klupski prostor. Teški zadatak je bio prenijeti taj isti osjećaj iz kluba u veliku dvoranu pred dvije ili tri tisuće ljudi koliko se okupilo za vrijeme njihovog nastupa. Mračan black metal zvuk djelovao je rasipano i blago pogubljeno, ali kako je nastup tekao tako je sve počelo sjedati na svoje mjesto. Na kraju najbolje je zvučala i najjači dojam ostavila posljednja stvar „Strange Gateways Beckon“. Nastup je poslužio kao solidno buđenje i zagrijavanje za ono što nam slijedi pa makar je dobar dio ljudi njihov proveo u redu za pivu koja se mogla platiti samo karticom ili na merch štandovima raspoređenim po cijeloj areni.

 

Idući na redu su mlade američke stoner rock nade All Them Witches. Njihov zvuk je od prve sekunde djelovao jače, zrelije i čvršće nego što je to bio slučaj na Tribulationu iako i njihov zvuk traži manje, klupske prostore. Američki trojac je davao sve od sebe biti drugačiji i dinamičniji što je rezultiralo brojnim osvojenim pogledima. Prva polovica koncerta protekla je kao sramežljivo upoznavanje mladog para na prvom spoju, ali stvari su se s vremenom počele opuštati i teči prirodnije, a s njima i performans te opći dojam. Dečki su nas počeli častiti žešćim riffovima, energičnijim pjesmama što je publika prepoznala. Vrlo je dobro sjela „Blood and Sand / Milk and Endless Waters“, a mene se najviše dojmila energična izvedba pjesme „When God Comes Back“ za vrijeme koje nije nedostajalo trčanja i skakanja na pozornici. Na kraju bila je to čvrsta stoner rock svirka, ali sve mi se čini kako su bolji nastup imali dan kasnije u zagrebačkoj Močvari jer je to okruženje stvoreno za glazbu i stoner rock koji All Them Witches sviraju.

 

 

Zastor pada, a pozornica koje je do sada već bila dovoljno velika doživljava totalnu preobrazbu. Ispred nas odjednom se nalazi unutrašnjost luksuznog dvorca. Bijelo stubište, posebno ukrašena ograda za bubnjara i klavijaturistice, pozadina koja imitira obojano staklo i velike prozore s likom Pape Nihiila te brojni drugi motivi vezani uz bend davali su do znanja kako Ghost, za razliku od prethodne dvije grupe, zahtjeva velike dvorane i arene. Nastup efektno i bombastično započinju uz „Rats, najavni singl posljednjeg albnuima „Prequelle“ te se odmah vidjelo zbog koga je mađarska publika došla. Ekipa je s pojavom maskiranih Nameless Ghoula počela skakat, urlati i vaditi svoje mobitele kako bi uhvatili trenutak pojave cijenjenog Cardinala Copie. Scena slična onoj u Vatikanu gdje turisti i vjernici čekaju cijeli dan na izlazak pape na svoj balkon. Za razliku od pravog pape, naš Cardinal Copia iliti osoba pravog imena Tobias Forge, izlazi na pozornicu u uskom, crvenom odijelu te odmah ostvaruje jedinstven kontakt s publikom gdje glavnu riječ vodi neverbalna komunikacija i geste. Znate onu već tradicionalnu podjelu dvorane na lijevu i desnu pa nadmetanje tko je glasniji? E, naš dragi Cardinal to je ostvario bez progovorene riječi. Dovoljni su bili tek suptilni pokreti ruke i negodovanje kada nismo bili dovoljno glasni. Osim toga, cijeli lik Cardinala Copie je tu da svojim pokretima, načinom hoda, gestama, maskom i kostimima priča priču. Svaka kretnja je posebna, svaki korak uz i niz stepenice stiliziran i u ritmu pjesme, a komunikacija s publikom jedinstvena. U trenutcima sve to zajedno djeluje pretjerano, kao karikatura, što se neće svidjeti nekim ljudima, ali to je dio Ghosta. Njihov imidž izgrađen je na suptilnoj sprdnji mnogih stereotipa metal scene i rock kulture, a isrkeno ne vidim ništa loše u dobroj zajebanciji. Ghost nije bend koji se treba shvaćati preozbiljno. Potrebno je bilo samo nekoliko minuta pogledati nastup djetinjastog Cardinala Copie ili pak neprestano nadmetanje dvojice glavnih gitarista kako bi se shvatila komedija koju izvode. Mislim postoji li bend koji radi re izdanje nikad prije objavljene pjesme? „Marry On a Cross“ najavljena nje kao njihova najstarija stvar još tamo iz 60-ih makar se Tobias Forge nije bio ni rodio.

 

 

Prostor velike pozornice pored  Cardinala zauzimalo je još četvero nepoznatih članova, Nameless Ghoulova. Među njima našle su se dvije klavijaturistice (barem pretpostavljam po figurama tijela) i čak tri gitarista. Iako među svojim redovima imaju gitaru viška u odnosu na većinu drugih rock/metal bendova, zvuk i nije toliko bogatiji. Većinu vremena čujemo samo dvije melodije odnosno ritam i glavnu gitaru dok je treća gitara bila nezamijećena i neiskorištena. Prostora za napredak u tome smislu ima, ali da je dodatak još jednog člana (gitare) pridodao već ionako odličnoj dinamice grupe na pozornici, to svakako jest. Kako su lica članova benda skrivena, glavni instrument komunikacije s publikom (osim svirke naravno), bile su geste i pokreti koji su odavali koliko zapravo svi uživaju u tome što rade. Svatko je na svoj način pridodao vrhunskom scenskom nastupu i zanimljivo je koliko smo dobro mogli upoznati likove Nameless Ghoulova tj. njihove karaktere iako im nismo vidjeli lica. Sve je to dio slike, imidža i teatričnosti Ghosta. Cijeli nastup bio je jedna velika i pretjerana predstava čiju komičnost i humor treba razumijeti.Jednom kada uđete u ludi, blesavi i krajnje poseban mindset, vrlo brzo razumijete i uživate u cijelom kaosu koji se odvija pred vašim očima.

 

 

Jedan od jačih trenutaka bio je instrumental „Miasma s posljednjeg albuma na čijem se sax solu uz pomoć zaštitara i opće oduševljenje publike pojavljuje Papa Nihil. Saksofon je pušten na matricu i naravno da se bez te iskarikirane scene moglo, ali zašto ne ubaciti još i tu besmislicu u ionako over the top nastup. Zatim slijedi još jedan od neočekivanih vrhunaca. Manje poznata „Ghuleh/ZombieQueen“ pokazala je kako se na najbolji način može izvuči vrhunski zvuk iz tri gitare. Uz njih je stvar zvučala jače i čvršće od studijske verzije te je dobar pokazatelj kako u budućnosti Ghosta ima mjesta za „višak“ članova. Gitaristi su mijenjali pozicije, trčali po ogromnoj pozornici i dostavljai pravu rock svirku uz čvrste note, a svonje to vrijeme kao vrhovni poglavar scenom dominirao Cardinal. Iako do sada nismo bili zakinuti za teatričnost i efekte, sve je na novu razinu odvela zla i izopačena „Year Zero“. Uz brojne dimne zavjeze i bacače planema koji su cijelu pozornicu pretvorili u sotonistički oltar i središte đavoljih rituala, publika je postala opčinjena i začarana mističnim silama zla od kojih se budio pokvareni osmijeh na licu. Taj se osjećaj nastavljao dalje i kroz pjesme „He Is“ i „Kiss The Go-Goat“.  Prava ljubavna i plesna stvar „Dance Macabre“ pokazala je nježniju stranu Ghosta dok se cijela dvorana priključila Cardinalu i njegovom ljubavnom zovu. Nakon gotovo dva sata svirke odnosno rituala došloi je vrijeme za eksplozivnu, energičnu i ludu završnicu gdje se nisu štedili konfeti, šljokice pa čak ni Ghost novac (naravanmo da su to bile isprintane novčanice od 666 dolara s likom Pape Nihila na njima). Na red je stigao moj osobni favorit cijelog nastupa „Square Hammer“ na kojoj su posebno raspoloženi bili gitaristi, ali i cijela dvorana.Ghost su svoj nastup/koncert/predstavu završil kako su i počeli, dinamično, ludo, otkačeno, blesavo i zabavno.

 

Setlista:

1. Ashes
2. Rats
3. Absolution
4. Faith
5. Mary on a Cross
6. Devil Church
7. Cirice
8. Miasma (Papa Sax Solo)
9. Ghuleh/Zombie Queen
10. Helvetesfönster (abridged)
11. Spirit
12. From the Pinnacle to the Pit
13. Ritual
14. Satan Prayer
15. Year Zero 
16. He Is
17. Mummy Dust
18. Kiss the Go-Goat
19. Dance Macabre
20. Square Hammer

 

Ghost će uvijek biti tema oko koje će se lomiti koplja. Pitanja jesu li oni metal ili rock i tvrdnje kako maske koriste samo zato da bi dobili na popularnosti te brojna druga prepucavanja postaju nebitna jer na kraju krajeva vidjeti Ghost uživo znači vidjeti odličan koncert i over the top predstavu. Naravno da ima boljih bendova (Iron Maiden ih pojede što se nastupa, zvuka i svega ostaloga tiče), ali Ghost je satira koja je u rock/metal svijet donijela unikatan šou, predstavu, kvalitetnu glazbu i vrhunsku zabavu.

Pročitaj više o temama: ghost, all them witches, tribulation, the ultimate tour named death, budapest, arena, cardinal copia, prequelle, maroje cuk



Kalendar

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 08.12.2020.  - ODGOĐENO ZA 30. 5. 2021.

08.12.2020. - utorak

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 08.12.2020. - ODGOĐENO ZA 30. 5. 2021.

Zagreb, Lisinski
210, 280, 350, 420 i 490 kn

OPETH, 22.03.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

22.03.2021. - ponedjeljak

OPETH, 22.03.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

, Tvornica Kulture
180/200/230 kn

THE SLOW READERS CLUB - Zagreb, Tvornica Kulture, 23.04.2021.

23.04.2021. - petak

THE SLOW READERS CLUB - Zagreb, Tvornica Kulture, 23.04.2021.

Zagreb, Tvornica Kulture
75 kn /na dan koncerta 90 kn

STEEL PANTHER, 12.06.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

12.06.2021. - subota

STEEL PANTHER, 12.06.2021., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
160 kn/180kn/200 kn

PLACEBO, 26.06.2021., Zagreb, Šalata

26.06.2021. - subota

PLACEBO, 26.06.2021., Zagreb, Šalata

Zagreb, Šalata
220 kn/240 kn/260 kn

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 06.11.2021.

06.11.2021. - subota

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 06.11.2021.

Ljubljana, dvorana Stožice

Prosinac / 2020

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

Must Read

JIM JULY (Rust Red Romance):

Intervjui

JIM JULY (Rust Red Romance): "Ne uzimajte stvari zdravo za gotovo, počnite na vrijeme cijeniti ljude oko sebe, budite hrabri i ne bojte se krenuti iz početka. "
INQUISITION - Black Mass For A Mass Grave

Recenzije

INQUISITION - Black Mass For A Mass Grave
EN MINOR - When The Cold Truth Has Worn Its Miserable Welcome Out

Recenzije

EN MINOR - When The Cold Truth Has Worn Its Miserable Welcome Out
DEEP PURPLE - Whoosh!

Recenzije

DEEP PURPLE - Whoosh!
VLATKO STEFANOVSKI objavio novi studijski album

Vijesti

VLATKO STEFANOVSKI objavio novi studijski album
Preminuo Mustafa Nadarević

Vijesti

Preminuo Mustafa Nadarević
SCOUR i Phil Anselmo uz novi videspot najavljuju i treći EP

Vijesti

SCOUR i Phil Anselmo uz novi videspot najavljuju i treći EP
MOONSPELL – Polako se otkrivaju informacije vezane uz nadolazeće Moonspell izdanje!

Vijesti

MOONSPELL – Polako se otkrivaju informacije vezane uz nadolazeće Moonspell izdanje!
ČASNIK I ŠPIJUN (An Officer and a Spy / J'accuse)

Recenzije

ČASNIK I ŠPIJUN (An Officer and a Spy / J'accuse)
BORIS ŠTOK predstavlja drugi studijski album

Vijesti

BORIS ŠTOK predstavlja drugi studijski album
EKSKLUZIVNA PREMIJERA: Nova pjesma benda Crna Kronika

Vijesti

EKSKLUZIVNA PREMIJERA: Nova pjesma benda Crna Kronika
HARAKIRI FOR THE SKY i Neige (Alcest) zajedno u istoj pjesmi!

Vijesti

HARAKIRI FOR THE SKY i Neige (Alcest) zajedno u istoj pjesmi!
CARACH ANGREN – predstavljaju novi videospot

Vijesti

CARACH ANGREN – predstavljaju novi videospot
Prvi album 'Letu Štuke' slavi punih 15 godina

Vijesti

Prvi album 'Letu Štuke' slavi punih 15 godina
Virtualni spektakl klasične glazbe koji možete pratiti iz vlastitog doma

Vijesti

Virtualni spektakl klasične glazbe koji možete pratiti iz vlastitog doma
SÓLSTAFIR - Endless Twilight Of Codependent Love

Recenzije

SÓLSTAFIR - Endless Twilight Of Codependent Love
DAMIN GAMBIT (The Queen's Gambit)

Recenzije

DAMIN GAMBIT (The Queen's Gambit)
Najbolje pjesme za tmurno vrijeme

Kolumne

Najbolje pjesme za tmurno vrijeme

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK