Cold meat industry

Podforum za ambiental, darkwave, industrial, gothic, EBM, dark electro i sve što vole mladi gothičari...

Moderators: Sotonska Panda, Mile

Postby SpectralRipper » Sun Mar 12, 2006 17:22

primjenjeni ontološki parametri su ipak previše za mene .daleko smo odlutali i mislim da bi se uskoro mogli počieti vrtiti u krug.ideja , po meni, nije bit več je to neki osnovni stvaralački nagon.koji može ali isto tako ne mora biti u službi iste ili obrnuto.
User avatar
SpectralRipper
Forum member
 
Posts: 270
Joined: Sat Mar 12, 2005 10:16

Postby dealer » Sun Mar 12, 2006 21:27

SpectralRipper wrote:primjenjeni ontološki parametri su ipak previše za mene .daleko smo odlutali i mislim da bi se uskoro mogli počieti vrtiti u krug.ideja , po meni, nije bit več je to neki osnovni stvaralački nagon.koji može ali isto tako ne mora biti u službi iste ili obrnuto.


ne da smo odlutali, nego bas naprotiv - spustili smo se u bit stvari gdje se jedino i moze ozbiljno govoriti. a ukoliko ne argumentiras nesto suprotno onome sto sam rekao, onda cemo se svakako (dosljedno i zadovoljno) vrtiti u krug - sto je odlika svakog zatvorenog sistema misli.

a ovaj "stvaralacki nagon" o kojem govoris ne moze postojati bez ideje, cak ni onda kada on sam ne zna za nju, odnosno kada je nije svjestan. ne moze bez nje postojati jer ona je u njemu vec pretpostavljena. da nije, umjetnik bi bio priroda, a umjetnicko djelo ne bi se ni po cemu razlikovalo od djela prirode. ideja ideje (o fundamentalnosti ideje govori i ova formulacija - to da moram reci ideja ideje - ili samosvjesna ideja) i covjek kao bice ideje mnogo su fundamentalniji od stvaralackog nagona, tj on iz njih i zbog njih i nastaje. da covjek nije bice ideje, ne bi bilo ni historije ni umjetnosti, ni tehnike, tehnologije itd. niti ikakve moći, htijenja ili znanja (pa tako i stvaralackog nagona) da se one proizvedu.

takoder, kada kazes da stvaralacki nagon moze i ne mora biti u sluzbi ideje - tada zapravo ne mislis na ideju, vec ideologiju, sto je ogromna razlika. tu se takoder onda radi o ideologiziranoj umjetnosti, a ne o umjetnosti kao estetskom izrazu ideje. da pojasnim to - u cijeloj stvari ne radi se ni o kakvoj "sluzbi" ili ikakvom IZVANJSKOM povezivanju ideje i umjetnosti koje se moze ali i ne mora zbivati, vec su te stvari izvorno i NUZNO povezane u svojem bitku, htio to i znao netko ili ne.

i da jos jednom ponovim ono sto sam prvotno i rekao, a u zadnjih nekoliko postova argumentirao - ukoliko se radi o autenticnoj umjetnosti, ne moze biti razlike izmedu umjetnika i umjetnickog djela, "stvaralastvo/umjetnost" ne moze se razlikovati od tzv. "realnog zivota" - stovise, taj "realni zivot" je nesto najnerealnije cega se mogu sjetiti.
Je li istina nešto o čemu se demokratski odlučuje?

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom to think, which they seldom use.
User avatar
dealer
Forum member
 
Posts: 919
Joined: Mon Jul 05, 2004 22:28
Location: Zagreb

Postby SpectralRipper » Mon Mar 13, 2006 2:51

;"...uobicajene CMI teme, onda fino dodem doma i zivim najnormalniji zivot. dakle, potpuni nesklad onoga sto se jest i muzike koja se rad.."

iskreno za taj "nužni" sklad ne može više zabolit kita.a kamoli da smatram da sam dovoljno nadaren da prosudim nečiji "najnormalniji život" u odnosu na njegov kreativni rad.iz ove pozicije ja ionako nemam pojma šta uopće to znači nečiji "najnormalniji život"
User avatar
SpectralRipper
Forum member
 
Posts: 270
Joined: Sat Mar 12, 2005 10:16

Postby dealer » Mon Mar 13, 2006 7:58

SpectralRipper wrote:;"...uobicajene CMI teme, onda fino dodem doma i zivim najnormalniji zivot. dakle, potpuni nesklad onoga sto se jest i muzike koja se rad.."

iskreno za taj "nužni" sklad ne može više zabolit kita.a kamoli da smatram da sam dovoljno nadaren da prosudim nečiji "najnormalniji život" u odnosu na njegov kreativni rad.iz ove pozicije ja ionako nemam pojma šta uopće to znači nečiji "najnormalniji život"


nije li taj nesklad u situaciji kad na albumu pišam po truplima koja sam maloprije spalio, pa sodomizirao, pa povjesao na drvo kao bozicne ukrase i onda se otisao druziti sa pretpovijesnom zvijeri koja se hrani djevicama vise nego ocito? to se zapravo svodi na ono sto si ti rekao u jednom postu - da bi ih pola bilo u zatvoru da nisu pozeri. to je tocno i zato se pri ovakvim temama moze a priori znati da se radi o pozerima (ili mozda pravim neizivljenim manijacima, ali to je jako rijedak slucaj). ili jeftinim pokusajem "sokiranja" - ali zasto?

"najnormalniji zivot" odreden je primarno onim u sto se vjeruje (sustavom vrijednosti) koji najjace dolazi do izrazaja u umjetnickom stvaranju. nije tesko vidjeti kad je netko u svojoj umjetnosti iskren i konzistentan, a kada nije. za nadopunu ove prosudbe po mojem misljenju dobro dode i jedan minimum, kako ti kazes "extra-artnog" gledanja na umjetnika (sto, naravno, nema veze sa gloriom ili uskopljenim kriticarima bez smisla za samu umjetnost), ali pravo razumijevanje uvijek ide kroz umjetnost samu.
Je li istina nešto o čemu se demokratski odlučuje?

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom to think, which they seldom use.
User avatar
dealer
Forum member
 
Posts: 919
Joined: Mon Jul 05, 2004 22:28
Location: Zagreb

Postby SpectralRipper » Mon Mar 13, 2006 10:28

Šta ,recimo jest kada bi slikar uhvatio nekakvu scenu i stavio ju na platno?nije li to slično kao i muzičar koji pročita o nekakvom ubojstvu ,pa makar onom poluretardiranom kojeg si ti opisao, i stavi ga u pjesmu?Misliš stvarno da je ideja samo ono izvan bilo kojeg konteksta i tiče se samog stvaraoca?I na kraju krajeva ono zadnje pitanje , nije li sama ideja možda samo i isključivo u svojoj "biti" poznata samo svom autoru? drugima je zapravo samo njihova osobna verzija?Ne baca li to već u samom korijenu neku sumlju na tvoj manje više apsolutistički pristup ?Misliš li na kraju krajeva stvarno da se sve može svest na jednu jedinu teoriju?


Ako je muzika kao zvuk, sklad zvukova i eventualno ritmičkih sekvenci , uglavnom ulazi kroz uši, nije li onda već to po pozitivističkom pristupu već kompletirana autorska ideja?Šta u tome svemu znači nekakav omot koji tebe tako jako brine, šta znači nekakvi tekstovi i po čemu je to toliko neskladno od samog autora kad je tu ipak samo muzika ispred svega toga ?Nisu li i tekstovi i omoti nebitni za onaj pravi utisak o samog glazbi?
User avatar
SpectralRipper
Forum member
 
Posts: 270
Joined: Sat Mar 12, 2005 10:16

Postby Averoigne » Mon Mar 13, 2006 19:26

ali nije li i ta iskrivljena, dementna i manijakalna slika koju forsira CMI takodjer samo jedan facet cisto ljudske svijesti? i manijaci i umobolnici i okrutni tirani kao i masovni ubojice, svi su pripadnici ljudske - nase rase. posto to dakle nije jedinstven izoliran slucaj moze se zakljuciti da je doista nesto trulo i pokvareno u samoj osnovi ljudske psihe, jedan njen cesto zanemarivan aspekt. to je ona mracna atmosfera koje se dotakao i poe, i de sade i byron i da, svakako je zapazena u zivotu vlada tepesza, erzsebeth bathory, jeffa dahmera, petera suttcliffea i mnogih drugih. daleko od toga da ja branim takav umobolni dio ljudske prirode. a sumnjam i da ga sam Roger Karmanik kao obiteljski covjek podrzava. sto se tice pozerstva, mislim da je ocito da su svi koji se bave gore\horror biznisom onda pozeri. kao i svi fanovi goregrind muzike. to su sve slicni kruzoci ljudi. a mozda oni povezuju svoje umjetnicke aspiracije upravo sa tom mracnom sferom iskrivljene ljudske psihe, mozda im napaja fascinaciju ta neobicna ljudska potreba za ekstremnim nasiljem. mogu li se i sami psiholozi\psihijatri nakon odredjenog broja radnih godina pohvaliti savrsenim dusevnim zdravljem? poanta je u razumijevanju i empatiji. u odnosu kontrole i ljudskih\animalnih nagona. to je fascinantno - biti okruzen beskompromisnim i brutalnim svijetom ljudi i uprkos svega ne odstupati od vlastite vizije covjecnosti.
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM
Averoigne
Forum member
 
Posts: 121
Joined: Sat May 14, 2005 14:21
Location: last station : West

Postby dealer » Mon Mar 13, 2006 21:14

SpectralRipper wrote:Šta ,recimo jest kada bi slikar uhvatio nekakvu scenu i stavio ju na platno?nije li to slično kao i muzičar koji pročita o nekakvom ubojstvu ,pa makar onom poluretardiranom kojeg si ti opisao, i stavi ga u pjesmu?Misliš stvarno da je ideja samo ono izvan bilo kojeg konteksta i tiče se samog stvaraoca?I na kraju krajeva ono zadnje pitanje , nije li sama ideja možda samo i isključivo u svojoj "biti" poznata samo svom autoru? drugima je zapravo samo njihova osobna verzija?Ne baca li to već u samom korijenu neku sumlju na tvoj manje više apsolutistički pristup ?Misliš li na kraju krajeva stvarno da se sve može svest na jednu jedinu teoriju?


Ako je muzika kao zvuk, sklad zvukova i eventualno ritmičkih sekvenci , uglavnom ulazi kroz uši, nije li onda već to po pozitivističkom pristupu već kompletirana autorska ideja?Šta u tome svemu znači nekakav omot koji tebe tako jako brine, šta znači nekakvi tekstovi i po čemu je to toliko neskladno od samog autora kad je tu ipak samo muzika ispred svega toga ?Nisu li i tekstovi i omoti nebitni za onaj pravi utisak o samog glazbi?


da odgovorim na ono o slikaru i sceni koju stavlja na platno ili pjesmi o ubojstvu:

ukoliko umjetnik ne izlozi svoju REFLEKSIJU o tim dogadanjima, on nije umjetnik nego puki dokumentarist. umjetnost nije prikaz "fakata" tj "cinjenica". utoliko umjetnik NUZNO (ukoliko uopce jest umjetnik) mora izlagati svoju refleksiju. refleksija pak implicira da nema distance izmedu onoga koji vrsi refleksiju i refleksiranoga. utoliko umjetnik opet jest ono sto "prikazuje".

tu odmah slijedi odgovor na ovo drugo pitanje: refleksija implicira i to da se radi o "igri smisla" u kojoj se otvara prostor za interpretaciju. u toj igri sudjeluju i stvaraoc i primatelj djela. to da je smisao jedan i da je moj pristup apsolutisticki, ne znam otkuda si izvukao.

inace ideja KAO ONA SAMA nije poznata niti autoru niti onima koji ju primaju - svi tek nastoje oko nje, a to je u umjetnosti prostor IGRE (smisla). ali ovo opet niposto nije zeleno svjetlo subjektivizmu i apsolutni nijek objektivnoga - citav ovaj proces je u svojoj biti subjekt-objektan (o tome je u umjetnosti puno pisao ernst bloch, primarno u svojem djelu "princip nada". inace, to se sve naslanja na hegela isto)
Je li istina nešto o čemu se demokratski odlučuje?

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom to think, which they seldom use.
User avatar
dealer
Forum member
 
Posts: 919
Joined: Mon Jul 05, 2004 22:28
Location: Zagreb

Postby dealer » Mon Mar 13, 2006 21:34

Averoigne wrote:ali nije li i ta iskrivljena, dementna i manijakalna slika koju forsira CMI takodjer samo jedan facet cisto ljudske svijesti? i manijaci i umobolnici i okrutni tirani kao i masovni ubojice, svi su pripadnici ljudske - nase rase. posto to dakle nije jedinstven izoliran slucaj moze se zakljuciti da je doista nesto trulo i pokvareno u samoj osnovi ljudske psihe, jedan njen cesto zanemarivan aspekt. to je ona mracna atmosfera koje se dotakao i poe, i de sade i byron i da, svakako je zapazena u zivotu vlada tepesza, erzsebeth bathory, jeffa dahmera, petera suttcliffea i mnogih drugih. daleko od toga da ja branim takav umobolni dio ljudske prirode. a sumnjam i da ga sam Roger Karmanik kao obiteljski covjek podrzava. sto se tice pozerstva, mislim da je ocito da su svi koji se bave gore\horror biznisom onda pozeri. kao i svi fanovi goregrind muzike. to su sve slicni kruzoci ljudi. a mozda oni povezuju svoje umjetnicke aspiracije upravo sa tom mracnom sferom iskrivljene ljudske psihe, mozda im napaja fascinaciju ta neobicna ljudska potreba za ekstremnim nasiljem. mogu li se i sami psiholozi\psihijatri nakon odredjenog broja radnih godina pohvaliti savrsenim dusevnim zdravljem? poanta je u razumijevanju i empatiji. u odnosu kontrole i ljudskih\animalnih nagona. to je fascinantno - biti okruzen beskompromisnim i brutalnim svijetom ljudi i uprkos svega ne odstupati od vlastite vizije covjecnosti.



izvrsne primjedbe....

ovo mi zvuci vise kao neki socioloski pristup, jer govoris o ljudkoj rasi, odnosno o EGZISTENCIJI ljudske rase, a u malom dijelu i psiholoski pristup.

i onda umjetnik kao onaj koji je fasciniran tim mrakom. ako je fasciniran time, onda moze biti fasciniran ili mrakom drugih ili POTENCIJALNIM mrakom u sebi (jer ako je kod njega prisutan AKTUALAN mrak, onda je on onaj slucaj o kojem smo vec govorili). iako, ako je FASCINIRAN potencijalnim mrakom u sebi - nije li to vec neka forma AKTUALNOG mraka u njemu? hmm. ne znam.

umjetnost sam u svemu sto sam gore pisao promatrao ili kao estetski izraz vrijednosti ili kao prikaz onoga sto se vidi kao istinito ili pak lijepo. nikada nisam razmisljao o umjetnosti kao izrazu FASCINACIJE - koja nema bas previse veze ni sa cime od ovoga (vrijednost, vjerovanje, istina, lijepo), koliko mi se cini. a opet, ne moze ju se iskljuciti kao neiskrenu. koliko mi se cini, to bi moglo biti valjano opravdanje, odnosno izvor stvaranja...nemam drugo sto reci za sada...

ali inace pridavati pozornost losim pojavama u drustvu, samo zato sto one tek puko egzistencijalno postoje - to mislim da ne treba ciniti. ne mislim da je potreba za cinjenjem zla prirodna i iskonska ljudska potreba. to treba lijeciti, ali ne treba tome pridavati pozornost prema van (znam nekoliko ljudi koji su toliko optereceni losim stvarima koje se stalno desavaju oko nas, da su se doslovno doveli do ruba - to je strasno nezdravo. ne kazem da treba okretati glavu od toga, treba toga biti svjestan, ali ne se POSVETITI tome. mislim da treba biti svjestan toga, a posvetiti se i usmjeriti na dobre stvari). pitanje je je li fascinacija tako necime zdrava i opravdana, ali svakako opravdava onakvo umjetnicko stvaranje - iako govori da se radi o pojedincu koji je "u svojoj glavi jedno" a postoji kao nesto drugo, taj pojedinac nije neiskren.

ne znam...
Je li istina nešto o čemu se demokratski odlučuje?

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom to think, which they seldom use.
User avatar
dealer
Forum member
 
Posts: 919
Joined: Mon Jul 05, 2004 22:28
Location: Zagreb

Postby SpectralRipper » Tue Mar 14, 2006 0:42

Muči jedno glupo pitanje.I to ono vezano za CMI.Kopka me , reko bih, zapravo me očajnički interesira kome je to godinama poštar zvonio na vrata noseči mu pakete iz Švedske?
User avatar
SpectralRipper
Forum member
 
Posts: 270
Joined: Sat Mar 12, 2005 10:16

Postby Averoigne » Tue Mar 14, 2006 0:45

znaci tu lezi sva tvoja ogorcenost doticnim labelom, isprcali su te kod narudžbi. isss da si jedini
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM
Averoigne
Forum member
 
Posts: 121
Joined: Sat May 14, 2005 14:21
Location: last station : West

Previous

Return to Twilight Zone

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron