Intervjui

Fleshgod Apocalypse interview

Fleshgod Apocalypse je talijanski simfonijski death metal bend čija posebnost se sastoji u isprepletenom miksu brutalnog zvuka i klasične glazbe. Bend je osnovan 2007. godine, a svoj prvi album Oracles izdaju 2009. Slijede velike turneje sa bendovima kao što su Suffocation, Vader, The Black Dahlia Murder i Decapitated, a 2011. je prekretnica u njihovoj karijeri, budući da potpisuju za Nuclear Blast i izdaju album Agony na kojem su otišli korak naprijed u defniranju svog specifičnog zvuka. Za cmar-net smo razgovarali sa gitaristom/vokalom Tommasom Riccardijem.

Objavljeno: 01.01.1970. 00:00

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

Bili ste na dosta zanimljivih turneja u zadnje dvije godine, zajedno sa par velikih metal imena. Možeš li nam navesti neku od turneja koja vam je bila najznačajnija i bendove s kojima ste dijelili stage?

Zapravo nam je svaka od turneja na kojima smo bili u zadnje dvije-tri godina na mnogo načina ispala odlično i sigurno da neke od tih turneja nećemo nikada zaboraviti. Moram izdvojiti našu prvu veliku europsku turneju sa Vaderom, Mardukom i The Ordherom, pa zatim naša američka i europska turneja sa Suffocation i naravno američki Summer Slaughter Tour 2011. sa the Black Dahlia Murder kao headlinerima.

Svirali ste puno po SAD-u kroz zadnjih godinu dana. Kako vas je američka metal publika primila i što ti se čini koja je glavna razlika između svirki po Europi i SAD-u?

Američke turneje su ispale odlično i stekli smo jako veliku bazu fanova. Gdje god smo svirali prijem je bio odličan. Što se te razlike tiče, svako mjesto gdje smo svirali ima neki svoj specifični štih i teško je izdvojiti gdje nam je bilo bolje svirati, ima tu dosta aspekata koje treba uzeti u obzir. Sviranje u SAD-i je dosta teže što se tiče udaljenosti, ima ogromnih razdaljina koje treba pokriti između nastupa, budući da je zemlja golema.

Prošle godine ste potpisali za Nuclear Blast, pa me zanima kako su se stvari promjenile za vas otkada ste pod njihovim okriljem?

Kako ste došli na ideju kombiniranja orkestralnog zvuka i death metala, u čemu leži poticaj miješanja brutale i klasične glazbe? Zašto ne tradicionalni death metal pristup?

Puno toga se promjenilo otkako smo potpisali za Nuclear Blast. Naravno, imamo priliku biti puno eksponiraniji i više promovirani, isto kao što je i distribucija naših materijala bolja. Više smo ''na radaru'', pa tako imamo priliku bolje pokazati tko i što su zapravo Fleshgod Apocalypse. S druge strane, naši životi, kao životi glazbenika su postali stresniji jer imamo puno više obaveza i moramo više raditi. Ali to je upravo ono što smo htjeli i dobro se nosimo s tim! Super stvar u vezi svega toga je što smo na labelu s kojim imamo ogromnu razinu međusobnog povjerenja. Nuclear Blast zbilja vjeruje u nas i to je važno kada radiš s nekim.

Vaš zadnji album Agony je pomak prema više orkestralnijem zvuku. Budući da se radi o usko isprepletenoj mješavini dva različita glazbena stila, zanima me kako ste napisali i skladali čitav album?

Pa, to je dio naših osobnosti, u suprotnom to ne bi bio naš identitet. Ta kombinacija je jednostavno dio našeg ukusa u glazbi i pokušavamo to prenijeti kroz svaki aspekt našeg benda; počevši od muzike pa do koncepta sadržanog u tekstovima i općenito imidža kojeg predstavljamo kroz live svirku i naše spotove.

Jeste li u vašim počecima imali problema sa prezentiranjem tog glazbenog miksa u svirci u živo, u smislu da doživljaj simfonijskog death metala zvuči u klubovima i arenama jednako autentično kao i na albumu?

Uvođenje orkestra kroz cijelu strukturu svih pjesama na albumu je prilično promjenilo način na koji komponiramo muziku. Iako smo i prije imali klasične elemente i morali smo raditi glazbu malo drugačije od čistog skladanja riffova, sada su se kompozicije podigle za jedan nivo više. Ne dodajemo samo simfonične elemente našim pjesmama, već pišemo glazbu tako da se fokusiramo na svaki instrument kao zasebni dio orkestra. To znači da najčešće počnemo od neke melodije i teme, zajedno razrađujemo ritmičku ideju i gradimo strukturu, a harmonije i riffovi dolaze od toga. Neki drugi put gitarski riff može biti polazište od kojeg gradimo strukturu pjesme. U svakom slučaju, pisanje i sviranje naših pjesama je postalo kompleksnije, a time i zanimljivije za nas.

Što se tiče svirki u živo, jeste li razmatrali nastupanje sa pravim orkestrom u nekoj bližoj ili daljnjoj budućnosti?

Naravno. Da budem iskren, kad smo počinjali imali smo i većih problema nego da mislimo na krajnji rezultat našeg zvuka. Na primjer, uopće naučiti normalno svirati instrumente, hehe. Ozbiljno, 2009. godine kada smo konačno imali stabilnu postavu s kojom smo mogli nastupati u živo, Francesko Paoli je upravo naučio svirati bubnjeve, a ja sam se mučio sa sviranjem i pjevanjem u isto vrijeme. Paolo je isto tako učio svladavati visoke vokale, zapravo svatko od nas se suočavao s nečim novim i težim što je nadilazilo naš tadašnji nivo vještina. Ali to je bio važan element u našem napretku – uvijek smo bili fokusirani da radimo ono što volimo, bez da previše brinemo hoćemo li biti sposobni sve to izvesti. To nas je i poguralo da puno vježbamo i sviramo što više koncerata kako bi stekli iskustvo. Čak i loši koncerti koje smo imali u početku su nas naučili da se jače trudimo i više vježbamo. Zahvaljujući tom pristupu smo dostigli profesionalan nivo kao glazbenici i po mom mišljenju, naš performans se polako ali konstantno poboljšava. Nećemo se zadovoljiti samo dostizanjem određenog nivoa, nastupi su nam najvažnija stvar i odlučni smo u stalnom poboljšanju i učenju. S druge strane, teško je kvalitetno dostaviti tako kompleksne aranžmane na koncertnim nastupima, ali mislim da je dolazak Francesca Ferrinija u bend konačno dao element pravilnog reproduciranja naše mjuze.

Agony je konceptualan album, pa možeš li nam reći nešto o konceptu cijelog albuma, kako je nastao?

Mislim da je dosta očito kako nam je želja svirati sa pravim orkestrom. Ali treba nam još dosta vremena, iskustva i promoviranja da bi došli do te točke. Trebamo biti strpljivi i naporno raditi ako želimo tako nešto ostvariti. No ipak, to je nešto što konstantno imamo na umu. Možda jednog dana...

Napravili ste odlične obrade Carcassa i At The Gatesa. Jeste li veliki fanovi švedskog death metala i koje bi još bendove istaknuli kao glazbeni uzor?

A neki klasični skladatelji koji vas inspiriraju?

Agony je o stanju svakog ljudskog bića i toga što svaki čovjek prolazi. Cover albuma najjednostavnije objašnjava taj koncept: imamo figuru čovjeka koji se pokušava osloboditi lanaca i okova koji ga drže prikovanog za pod. Ti lanci predstavljaju ono što svatko od nas, bez iznimke, treba u jednom trenutku svog života razbiti i osloboditi se. Lanci koji nas tjeraju na patnju, napravljeni vlastitih osjećaja krivnje, niskog samopouzdanja, srama, straha, predrasuda... Samo ako se uspijemo suočiti sa samim sobom, gledajući duboko u vlastiti ponor, te ako nađemo vlastitu bit i nevinost, možemo se osloboditi patnje i naših mračnih strana. U suprotnom, osuđeni smo život pun patnje i mržnje, život prepun agonije. Ta agonija je stanje u koje mnogi ljudi upadaju, a da često ni ne vide što je potrebno kako bi se oslobodili. Jednostavno ne vide te lance i žive uhvaćeni u njih, kao živi mrtvaci.

Kakva je metal scena u Rimu i ostatku Italije, pogotovo što se tiče ekstremnijeg metala?

Da, apsolutno obožavamo švedsku školu death metala i bilo nam je zanimljivo reinterpretirati te pjesme. U svakom slučaju, rekao bih da, iako imamo jako izražene ''melodične'' elemente kroz taj klasični aspekt, elementi death metala u našoj glazbi su utjelovljeni i najbolje prikazani kroz old skul bendove kao što su Morbid Angel, Cannibal Corpse, Deicide, Vader, itd.

Budući da je ovih dana aktualno uvođenje zakona kao što su ACTA i SOPA, zanima me koje je tvoje mišljenje o tome?

Beethoven, Mozart, Paganini, Brahms, Mahler, Chopin, Bach...i neki od moderni skladatelja, posebno za soundtrackove, kao recimo John Williams ili Danny Elfman.

Jeste li blizu točke u svojoj karijeri gdje možete živjeti od sviranja glazbe i turneja ili radite i druge poslove?

Super je to kako se danas ekstremni metal u Italiji širi i bendovi postaju popularniji i po svijetu (Hour Of Penance na primjer), iako je situacija u našoj zemlji daleko od idealne što se tiče organiziranja koncerata i stvaranja dobre underground scene. Nije da nema fanova, više je stvar u tome da općenito nemamo mentalitet investiranja i vjerovanja u nove, mlade bendove. Kod tih stvari smo previše okrenuti prošlim vremenima. Možeš vidjeti hrpu ljudi na velikim koncertima i eventima, ali samo mali broj podržava lokalnu scenu, u usporedbi sa ostalim europskim zemljama. Mislim da je to nažalost često povezano sa pristupom koji većina promotera ima – zaraditi puno, a investirati malo u promociju i organiziranje koncerata. To definitivno ne pomaže kod privlačenja ljudi na koncerte.

Ovo ljeto svirate na Metalfestu, koji se između ostaloga održava u Zadru. Jeste li možda upoznati sa hrvatskom publikom?

Što budućnost donosi za Fleshgod Apocalypse, neke nove turneje ili planovi za novi album?

Mislim da čovječanstvo više nema nikakvu ravnotežu. Kada je ciklus nekog društva pri svom kraju, ono što se obično dešava je da se ljudi počnu ponašati kao djeca. Svi se počnu bojati nečega i žele mijenjati stvari, predlagati ili poništavati zakone i slično – i sve to na ekstremnoj razini što samo donosi više pomutnje. Ljudima je teško prihvatiti činjenicu da je krivo predlagati zakone koji će očito dovesti do neke vrste kontrole i neograničenih zabrana. I to je loše, ali s druge strane, mislim da smo se svi navikli da možemo imati bez plaćanja sve što želimo u našim džepovima, odnosno u ovom slučaju na našim hard diskovima. To je kao krađa nekog artikla iz trgovine, što bi naposlijetku dovelo do kraja proizvodnje tih artikala, pa do nezaposlenih ljudi. U ograničenim količinama, ''shareanje'' je ok i dobro je da imamo sisteme prenošenja znanja, ali ako želimo nastaviti slušati dobru muziku ili gledati serije i filmove koje volimo, moramo poduprijeti izvođače i ljude koji se time bave. No opet, s druge strane, puno izvođača postaje pohlepno i koriste takve slučajeve kao izliku da zarade još novaca, jer im nikad nije dosta. To je sve jedan loš začarani krug.

Hvala na razgovoru, vidimo se u Zadru!

Pa, rekao bih da smo negdje u sredini. Još uvijek je teško preživjeti, ali uspijeva nam. Nemamo vremena za druge poslove, ovo nam je ''full time'' posao, više zapravo životna preokupacija. To je ono što smo htjeli i polako se isplaćuje. Što više radimo, to uvjeti postaju bolji. Samo se trebamo fokusirati na glazbu i gledati naprijed!



Kalendar

OPĆA OPASNOST, 16.11.2019., Dom Sportova, Zagreb

16.11.2019. - subota

OPĆA OPASNOST, 16.11.2019., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova

PSIHOMODO POP - Zagreb, Tvornica Kulture, 16.11.2019.

16.11.2019. - subota

PSIHOMODO POP - Zagreb, Tvornica Kulture, 16.11.2019.

Zagreb, Tvornica Kulture
110 kn

NIRVANA TRIBUTE BAND, 16.11.2019, Boogaloo, Zagreb

16.11.2019. - subota

NIRVANA TRIBUTE BAND, 16.11.2019, Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
70 kn / 90 kn / 110 kn

80's Party, 16.11.2019., Boogaloo, Zagreb

16.11.2019. - subota

80's Party, 16.11.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
Besplatno

MOONSPELL, ROTTING CHRIST, SIVER DUST 18.11.2019., Močvara, Zagreb

18.11.2019. - ponedjeljak

MOONSPELL, ROTTING CHRIST, SIVER DUST 18.11.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
180 kn / 200 kn

MASSIMO (Vještina Boutique) - Zagreb, Kazalište Gavella, 21.- 22.11.2019.

21.11.2019. - četvrtak

MASSIMO (Vještina Boutique) - Zagreb, Kazalište Gavella, 21.- 22.11.2019.

Zagreb, Kazalište Gavella
270 kn parter / 330 kn balkon

GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR, 22.11.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

22.11.2019. - petak

GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR, 22.11.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture

GORAN BARE & MAJKE, 24.11.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

24.11.2019. - nedjelja

GORAN BARE & MAJKE, 24.11.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
100 kn/120 kn/130 kn/ 150 kn

GUITAR WOLF, 24.11.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

24.11.2019. - nedjelja

GUITAR WOLF, 24.11.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar
50 kn / 70 kn

MARK LANEGAN - Zagreb, Tvornica Kulture, 26.11.2019.

26.11.2019. - utorak

MARK LANEGAN - Zagreb, Tvornica Kulture, 26.11.2019.

Zagreb, Tvornica Kulture
120 kn / 150 kn na dan koncerta

Studeni / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Must Read

RAT STRUJA (The Current War)

Recenzije

RAT STRUJA (The Current War)
DUBROVNIK JAZZ OUTBREAK FESTIVAL - Dubrovnik, Lazareti, 5. lađa, 8.-10.11.2019 - galerija

Galerije

DUBROVNIK JAZZ OUTBREAK FESTIVAL - Dubrovnik, Lazareti, 5. lađa, 8.-10.11.2019 - galerija
ANNIHILATOR + ARCHER NATION, Zagreb, Boogaloo, 10.11.2019.

Izvještaji

ANNIHILATOR + ARCHER NATION, Zagreb, Boogaloo, 10.11.2019.
ANNIHILATOR, Archer Nation - Zagreb, Boogaloo, 10.11.2019. - galerija

Galerije

ANNIHILATOR, Archer Nation - Zagreb, Boogaloo, 10.11.2019. - galerija
JUDY

Recenzije

JUDY
SWALLOW THE SUN, October Tide, Oceanwake - Ljubljana, Orto Bar, 08.11.2019.

Izvještaji

SWALLOW THE SUN, October Tide, Oceanwake - Ljubljana, Orto Bar, 08.11.2019.
CONAN + SUPP. SIXES AND UN, Zagreb, Močvara, 05.11.2019.

Izvještaji

CONAN + SUPP. SIXES AND UN, Zagreb, Močvara, 05.11.2019.
DOPETHRONE, Negative Slug - Zagreb, Mochvara, 04.11.2019. - galerija

Galerije

DOPETHRONE, Negative Slug - Zagreb, Mochvara, 04.11.2019. - galerija
KONVENT:

Intervjui

KONVENT: "Prepare to get sucked into a whirlpool of slow, heavy riffs, menacing drums, monstrous growls and desperate screams!"
KONVENT:

Intervjui

KONVENT: "Pripremite se biti uvučeni u vrtlog sporih, heavy riffova, prijetećih bubnjeva, čudovišnih growlova i očajničkih vriskova!"
BIJELA VRANA (The White Crow)

Recenzije

BIJELA VRANA (The White Crow)
SHE LOVES PABLO:

Intervjui

SHE LOVES PABLO: "Brucošijada FERa je posebno poznata po tome da bude kaos, a u kaosu se jako dobro osjećamo."
DE STAAT - Zagreb, Tvornica Kulture, 29.10.2019.

Izvještaji

DE STAAT - Zagreb, Tvornica Kulture, 29.10.2019.
BE HA VE objavio novi singl i video spot 'My Baby Does It Well'

Vijesti

BE HA VE objavio novi singl i video spot 'My Baby Does It Well'
DNEVNIK DIANE BUDISAVLJEVIĆ

Recenzije

DNEVNIK DIANE BUDISAVLJEVIĆ
Sutra u Hard Placeu LIZA COLBY SOUND

Vijesti

Sutra u Hard Placeu LIZA COLBY SOUND
ELUVEITIE uskoro u Ljubljani

Vijesti

ELUVEITIE uskoro u Ljubljani
BORKNAGAR - True North

Recenzije

BORKNAGAR - True North

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK