Izvještaji

ELEKTRIČNI ORGAZAM, Rizol - Tvornica kulture, Zagreb, 27.03. 2015.

Proslavljeni beogradski sastav Električni orgazam oduševio je publiku u zagrebačkoj Tvornici kulture na prvom od dva koncerta u Hrvatskoj u sklopu proslave svojega 35. rođendana.

Objavljeno: 28.03.2015. 12:31

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

ELEKTRIČNI ORGAZAM, Rizol - Tvornica kulture, Zagreb, 27.03. 2015.

Datum: 27.03.2015.

Mjesto: Zagreb, Hrvatska

Lokacija: Tvornica kulture


Zagrebački garage punk/rock sastav Rizol, osnovan 1987., bio je najaktivniji u pretprošlom desetljeću, kada je i objavio studijski album „Jaki i glupi“. Ponovno se okupio u izmijenjenom sastavu i održao snažan, uvjerljiv i više nego korektan nastup u funkciji predgrupe Električnog orgazma.

Njihova je svirka pred (pre)malim brojem ljudi potrajala oko pola sata, a otpočela je žestokim i jednostavnim instrumentalom. Vrhunci svirke bili su „Istina“, „Osjećam“ s upečatljivim, gotovo himničnim refrenom, brza i frenetična „Dolazi noć“ s vrlo dobrom solo dionicom i korištenjem wah-waha od strane gitarista Kreše i završna „Ona je nova“, također prožeta nekim efektnim potezima na gitari. Pjevač Čana posjeduje određenu karizmu, a bend kao cjelina je, kao što sam zapravo već napomenuo, odradio više nego solidnu svirku. Kombinacija punk sentimenata s (povremeno i brzim i blistavim) solo dionicama na gitari i riffovima koji katkad zvuče kao da dolaze iz hard rock/metal univerzuma, a ne, primjerice, iz svijeta street punka, nadopunjena s nepogrešivo zagrebačkim urbanim feelingom, dobro je poslužila kao uvertira u nastup glavne atrakcije večeri.


Električni orgazam otpočeo je prvi od svoja nastupa u Hrvatskoj ovoga vikenda (drugi je zakazan za 28.03. 2015. u riječkom Palachu) nešto poslije 22 sata. Grupa koja je 1983. izvela prilično odvažan pothvat za tadašnje jugoslavenske prilike i snimila album obrada stranih rock standarda (koje nije prepjevala na srpski, što bi se možda očekivalo, već je hrabro i uspješno pokušala otpjevati sve snimljene skladbe na engleskom jeziku) „Les Chansones Populaires“, i ovaj je put odsvirala numeru s dotične ploče: „Locomotion“ Carole King i Gerryja Goffina, pop hit kojega su proslavili izvođači u rasponu od Little Eve do Grand Funk Railroada, čiju su rock verziju članovi Orgazma, naravno, imali na umu. Gitarist Branislav Petrović – Banana odsvirao je prvu od mnogih solo dionica koje su uspješno garnirale većinu pjesama na ovom nastupu, a dužnost glavnog vokala preuzeo je klavijaturist Ljubomir Đukić – Ljuba. Srđan Gojković – Gile otpjevao je „Pođimo“ koja balansira na granici (post)punk energičnosti i rock'n'roll forme, a „Mentalno“ je odsvirana baš kako treba – kao dinamična i samosvojna skladba Orgazma koja utjelovljuje pravi duh rock'n'rolla uz izvrstan Bananin solo na gitari. Pjesmu „Seks, droga, nasilje i strah“ izrazito je obilježila gotovo razorno sumorna atmosfera, što je i bila njezina originalna intencija. Giletov vokal tu je bio nešto slabiji, ali zato se Ljuba iskazao za tipkama. Nakon energičnog „Vudu bluza“ uslijedio je blok pjesama u kojemu su se istaknule „Dokolica“ s kvalitetnim gitarskim dionicama, odličnim i nešto naglašenijim basom te efektnim refrenom, na kojoj je publika već bila znatno animiranija nego tijekom većine prethodno odsviranih brojeva, te „Ne postojim“, gotovo genijalna u svojoj konvencionalno-komercijalnoj „vibri“, na kojoj je reakcija auditorija također bila entuzijastična.


Mini blok kompozicija s još uvijek najnovijeg studijskog albuma beogradskog kvinteta, nazvanog „To što vidiš to i jeste“ (2010), otvorila je izvrsna „Ti to možeš“. Riječ je o savršenom balansiranju na granici pomaknutog i konvencionalnog rock'n'roll štiha, uz veliku dozu pop senzibiliteta, dopadljiv Giletov pripjev (Ljuba je bio glavni vokal), relativno vedru atmosferu koja je čak pomalo podsjetila na Rolling Stonese te iznimno prijemčivu Petrovićevu solo dionicu na gitari. Ruke znatnog dijela prisutnih bile su u zraku – bilo je jasno da je riječ o pjesmi s velikim komercijalnim nabojem. „Pokaži mi (Kakav je tvoj grad)“ komad je prvoklasnog funky groovea koji jednostavno obara s nogu. Jak i moćan bas Zorana Radomirovića – Švabe, izvrstan funk/soul ritam, ubačen hard rock riff, odlična solo gitara, nabrijano otpjevan refren od strane Gileta i, zapravo, sjajna međuigra svih instrumenata, elementi su koji su trebali izazvati jaču reakciju okupljenih. Dirljiv i (polu)baladičan „Kapetan Esid“ zasigurno je dotaknuo srca barem dijela nazočne publike, a „Da si tako jaka“ pružila nam je strast, energiju i žestinu koje su bivale sve jačima što smo se više približavali refrenu. Banana je opet prvoklasno solirao na gitari. „Bejbe, ti nisi tu“ počinje lagano, kao što znamo, da bi se ubrzo pretvorila u pravi poligon za testiranje reakcije publike, čiji je određeni dio pjevao zajedno s Giletom i ekipom. „Igra rok'en'rol cela Jugoslavija“ također je jedan od favorita publike. Stoga su se pjevanje, pljeskanje, čaga i sl. mogli i očekivati. Imao sam blag dojam da Giletov vokal na njoj (kao i na „Bejbe, ti nisi tu“) nije dovoljno entuzijastičan. Tipičan (hard) rock ritam i bazičan riff obilježili su izravnu „(Hajde bejbe) Daj da vidim sad“ koja se, kao i prethodno odsvirani hit, nalazi na albumu „Letim, sanjam, dišem“ (1988).

 
Koloplet Ljubinih klavijatura i (ipak naglašenije) Bananine gitare obilježio je nešto sporiju vrsnu blues rock skladbu „Nemaš nikom ništa da daš“. Ljuba je na dotičnoj stvari isporučio svoje karakteristično opore lead vokalne dionice. „Ja sam težak kao konj“ inkorporira možebitnu (eto, šteta što zaboravih postaviti Giletu pitanje o toj pjesmi) posvetu Dragi Mlinarcu, to jest domaćem rock klasiku „Osmijeh“ Grupe 220. Naravno, radi se o gitarskom uvodu u ovu jednostavnu trominutnu skladbu koja nije bila zanemarena ni ove zagrebačke večeri. Ovdje je izvedena žešće i distorziranije nego u studijskoj varijanti, pa je taj segment koji podsjeća na „Osmijeh“ bio nešto teže prepoznatljiv. Uslijedilo je još nekoliko vrlo zanimljivih brojeva, od kojih bih izdvojio produljenu verziju „Leptira“ s naglašenijim bubnjevima (evo izvedbe koja je najviše podsjetila na Gang of Four), zatim smjesu new wave i funk ugođaja u ritmičnoj „Spojimo se sad“ koja je sadržavala i vrsnu solo dionicu na gitari, te „Gde god odem“ s „To što vidiš to i jeste“, još jedan egzemplar pametnog i učinkovitog poigravanja s funk elementima. Odličan i naglašen Švabin bas, nešto više prostora za Ljubine klavijature i opori lead vokal, efektan plesni groove i maštoviti gitaristički pasaži… Odličnu i duhovitu „Debelu devojku“ slijedio je neskriveni entuzijazam kojim je auditorij dočekao dugo željenu (barem od strane nekih) „Kako bubanj kaže“ s istoimenog albuma iz '84. Gile je tada najavio „Konobara“, prvi singl Električnog orgazma, odsviranoga punkerski žestoko i energično, uz Ljubu kao glavnog vokala. Gile je posvetio kompoziciju „Krokodili dolaze“ nedavno preminulom Vladi Divljanu. Izuzetno uživljena i produljena izvedba jedne od prvih objavljenih pjesama Orgazma savršeno je zaključila „regularni“ dio koncerta. Bis se sastojao od iznimno nabrijano i naelektrizirano izvedenog „Zlatnog papagaja“, klasika jugoslavenskog novog vala, te od finalne, maltene ekstatične epizode ove tvorničke večeri – fantastične ekstenzivne interpretacije „Neba“. Ljubo bi na dotičnoj numeri naizmjence pjevao i svirao klavijature.


Gile i ekipa u Tvornici su i više nego uspješno demonstrirali mnoga lica svoje dugotrajne i plodne karijere. Od dana kada je Električni orgazam predstavljao istinsku avangardu unutar jugoslavenskog rock pokreta, pravu perjanicu novog vala (pa je, primjerice, sudjelovao i na Muzičkom biennalu u Zagrebu 1981. godine, na kojemu su se pojavili i Gang of Four, Haustor, Šarlo akrobata i drugi), preko više straightforward rock albuma poput „Distorzije“ (1986), sve do turbulentnih devedesetih godina i stabilizacije grupe u novom stoljeću, uključujući Ljubin povratak. Od meditativnih momenata do (mnogo češćih) pulsirajućih, brzih, ritmičnih i žestokih etapa – u Tvornici smo čuli praktički sve. Psihodeliju, punk, post-punk, dobri stari rock'n'roll, funk, hard rock, primjese modernijih strujanja... A imali smo osjećaj da su se i sami članovi grupe dobro zabavili svirajući na pozornici više od dva sata i ostvarujući dobru komunikaciju s publikom. Istina, Tvornica nije bila potpuno popunjena, a s vremena na vrijeme potkrao bi se i pokoji manji problem s ozvučenjem, ali to je zapravo zanemarivo u usporedbi s izrazito pozitivnim konačnim dojmom o cjelokupnoj večeri.

Pročitaj više o temama: elektricni orgazam, rizol, srdjan gojkovic gile, rock, psychedelic, hard rock, punk, post punk, koncert, zagreb, tvornica kulture, izvjestaj, 2015, zvonimir lucic, sanja matic



Kalendar

LUCKY CHOPS, 24.10.2019., Boogaloo, Zagreb

24.10.2019. - četvrtak

LUCKY CHOPS, 24.10.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo

CROATIAN BLUES CHALLENGE - Zagreb, Hard Place, 24.-26.10.2019.

24.10.2019. - četvrtak

CROATIAN BLUES CHALLENGE - Zagreb, Hard Place, 24.-26.10.2019.

Zagreb, Hard Place
slobodan ulaz

KOJOTI, 25.10.2019, Tvornica Kulture, Zagreb

25.10.2019. - petak

KOJOTI, 25.10.2019, Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture

BRUCE DICKINSON Interaktivni show - Zagreb, KD Lisinski, 26.10.2019.

26.10.2019. - subota

BRUCE DICKINSON Interaktivni show - Zagreb, KD Lisinski, 26.10.2019.

Zagreb, Lisinski
190, 230, 290, 330 i 390 kn

THE GIFT, 26.10.2019., GK Jabuka, Zagreb

26.10.2019. - subota

THE GIFT, 26.10.2019., GK Jabuka, Zagreb

Zagreb, GK Jabuka
40 kn

ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO, 30.10.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

30.10.2019. - srijeda

ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO, 30.10.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
65 kn / 90 kn

CRYPTIC BROOD & HAEMOPHAGUS, 02.11.2019., Močvara, Zagreb

02.11.2019. - subota

CRYPTIC BROOD & HAEMOPHAGUS, 02.11.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
50 kn

SWALLOW THE SUN - 08.11.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

08.11.2019. - petak

SWALLOW THE SUN - 08.11.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

Ljubljana, Orto Bar
22€ pretprodaja / 25 € na dan koncerta

ANNIHILATOR, 11.11.2019., Boogaloo, Zagreb

11.11.2019. - ponedjeljak

ANNIHILATOR, 11.11.2019., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
150 kn

OPĆA OPASNOST, 16.11.2019., Dom Sportova, Zagreb

16.11.2019. - subota

OPĆA OPASNOST, 16.11.2019., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova

Listopad / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

Must Read

KORN - The Nothing

Recenzije

KORN - The Nothing
PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 18.10.2019. - galerija

Galerije

PRLJAVO KAZALIŠTE - Zagreb, Arena, 18.10.2019. - galerija
ARISES - System

Recenzije

ARISES - System
J.R. AUGUST - Dangerous Waters

Recenzije

J.R. AUGUST - Dangerous Waters
UFOMAMMUT, Lord Drunkalot - Zagreb, Mochvara, 16.10.2019. - galerija

Galerije

UFOMAMMUT, Lord Drunkalot - Zagreb, Mochvara, 16.10.2019. - galerija
OMNIUM GATHERUM + In Mourning + Heidra - Ljubljana, Orto Bar, 13.10.2019.

Izvještaji

OMNIUM GATHERUM + In Mourning + Heidra - Ljubljana, Orto Bar, 13.10.2019.
ANDY COLQUHOUN - Unknown Hero Of Amazing Sound

Intervjui

ANDY COLQUHOUN - Unknown Hero Of Amazing Sound
ECTRATIS – predstavlja debitantski studio album „The Artificial Spirit“

Vijesti

ECTRATIS – predstavlja debitantski studio album „The Artificial Spirit“
Gitara koja je ubila folk

Kolumne

Gitara koja je ubila folk
NEBULA - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.10.2019. - galerija

Galerije

NEBULA - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 08.10.2019. - galerija
OPĆA OPASNOST:

Intervjui

OPĆA OPASNOST: "Najveći uspjeh u ovom poslu je prilagoditi se vremenu u kojem živiš, a ostati svoj"
NICK CAVE AND THE BAD SEEDS - Ghosteen

Recenzije

NICK CAVE AND THE BAD SEEDS - Ghosteen
OMNIUM GATHERUM - 13.10.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar

Kalendar

OMNIUM GATHERUM - 13.10.2019. - Ljubljana (SLO) - Orto Bar
THE AGONIST - Orphans

Recenzije

THE AGONIST - Orphans
SHE PAST AWAY, Phantasmagoria - Zagreb, Boogaloo, 5.10.2019.

Izvještaji

SHE PAST AWAY, Phantasmagoria - Zagreb, Boogaloo, 5.10.2019.
NIGHTSTALKER - Zagreb, Močvara, 03.10.2019.

Izvještaji

NIGHTSTALKER - Zagreb, Močvara, 03.10.2019.
PREVARANTICE S WALL STREETA (Hustlers)

Recenzije

PREVARANTICE S WALL STREETA (Hustlers)
ARISES:

Intervjui

ARISES: "Inspiracija za album ''System'' dolazi iz vlastitih svakodnevnih situacija, ali i iz hrpe jezivih informacija kojima smo redovno izbombardirani htjeli mi to ili ne."

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK