Izvještaji

ELEKTRIČNI ORGAZAM, Rizol - Tvornica kulture, Zagreb, 27.03. 2015.

Proslavljeni beogradski sastav Električni orgazam oduševio je publiku u zagrebačkoj Tvornici kulture na prvom od dva koncerta u Hrvatskoj u sklopu proslave svojega 35. rođendana.

Objavljeno: 28.03.2015. 12:31

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

ELEKTRIČNI ORGAZAM, Rizol - Tvornica kulture, Zagreb, 27.03. 2015.

Datum: 27.03.2015.

Mjesto: Zagreb, Hrvatska

Lokacija: Tvornica kulture

Zagrebački garage punk/rock sastav Rizol, osnovan 1987., bio je najaktivniji u pretprošlom desetljeću, kada je i objavio studijski album „Jaki i glupi“. Ponovno se okupio u izmijenjenom sastavu i održao snažan, uvjerljiv i više nego korektan nastup u funkciji predgrupe Električnog orgazma.

Njihova je svirka pred (pre)malim brojem ljudi potrajala oko pola sata, a otpočela je žestokim i jednostavnim instrumentalom. Vrhunci svirke bili su „Istina“, „Osjećam“ s upečatljivim, gotovo himničnim refrenom, brza i frenetična „Dolazi noć“ s vrlo dobrom solo dionicom i korištenjem wah-waha od strane gitarista Kreše i završna „Ona je nova“, također prožeta nekim efektnim potezima na gitari. Pjevač Čana posjeduje određenu karizmu, a bend kao cjelina je, kao što sam zapravo već napomenuo, odradio više nego solidnu svirku. Kombinacija punk sentimenata s (povremeno i brzim i blistavim) solo dionicama na gitari i riffovima koji katkad zvuče kao da dolaze iz hard rock/metal univerzuma, a ne, primjerice, iz svijeta street punka, nadopunjena s nepogrešivo zagrebačkim urbanim feelingom, dobro je poslužila kao uvertira u nastup glavne atrakcije večeri.


Električni orgazam otpočeo je prvi od svoja nastupa u Hrvatskoj ovoga vikenda (drugi je zakazan za 28.03. 2015. u riječkom Palachu) nešto poslije 22 sata. Grupa koja je 1983. izvela prilično odvažan pothvat za tadašnje jugoslavenske prilike i snimila album obrada stranih rock standarda (koje nije prepjevala na srpski, što bi se možda očekivalo, već je hrabro i uspješno pokušala otpjevati sve snimljene skladbe na engleskom jeziku) „Les Chansones Populaires“, i ovaj je put odsvirala numeru s dotične ploče: „Locomotion“ Carole King i Gerryja Goffina, pop hit kojega su proslavili izvođači u rasponu od Little Eve do Grand Funk Railroada, čiju su rock verziju članovi Orgazma, naravno, imali na umu. Gitarist Branislav Petrović – Banana odsvirao je prvu od mnogih solo dionica koje su uspješno garnirale većinu pjesama na ovom nastupu, a dužnost glavnog vokala preuzeo je klavijaturist Ljubomir Đukić – Ljuba. Srđan Gojković – Gile otpjevao je „Pođimo“ koja balansira na granici (post)punk energičnosti i rock'n'roll forme, a „Mentalno“ je odsvirana baš kako treba – kao dinamična i samosvojna skladba Orgazma koja utjelovljuje pravi duh rock'n'rolla uz izvrstan Bananin solo na gitari. Pjesmu „Seks, droga, nasilje i strah“ izrazito je obilježila gotovo razorno sumorna atmosfera, što je i bila njezina originalna intencija. Giletov vokal tu je bio nešto slabiji, ali zato se Ljuba iskazao za tipkama. Nakon energičnog „Vudu bluza“ uslijedio je blok pjesama u kojemu su se istaknule „Dokolica“ s kvalitetnim gitarskim dionicama, odličnim i nešto naglašenijim basom te efektnim refrenom, na kojoj je publika već bila znatno animiranija nego tijekom većine prethodno odsviranih brojeva, te „Ne postojim“, gotovo genijalna u svojoj konvencionalno-komercijalnoj „vibri“, na kojoj je reakcija auditorija također bila entuzijastična.


Mini blok kompozicija s još uvijek najnovijeg studijskog albuma beogradskog kvinteta, nazvanog „To što vidiš to i jeste“ (2010), otvorila je izvrsna „Ti to možeš“. Riječ je o savršenom balansiranju na granici pomaknutog i konvencionalnog rock'n'roll štiha, uz veliku dozu pop senzibiliteta, dopadljiv Giletov pripjev (Ljuba je bio glavni vokal), relativno vedru atmosferu koja je čak pomalo podsjetila na Rolling Stonese te iznimno prijemčivu Petrovićevu solo dionicu na gitari. Ruke znatnog dijela prisutnih bile su u zraku – bilo je jasno da je riječ o pjesmi s velikim komercijalnim nabojem. „Pokaži mi (Kakav je tvoj grad)“ komad je prvoklasnog funky groovea koji jednostavno obara s nogu. Jak i moćan bas Zorana Radomirovića – Švabe, izvrstan funk/soul ritam, ubačen hard rock riff, odlična solo gitara, nabrijano otpjevan refren od strane Gileta i, zapravo, sjajna međuigra svih instrumenata, elementi su koji su trebali izazvati jaču reakciju okupljenih. Dirljiv i (polu)baladičan „Kapetan Esid“ zasigurno je dotaknuo srca barem dijela nazočne publike, a „Da si tako jaka“ pružila nam je strast, energiju i žestinu koje su bivale sve jačima što smo se više približavali refrenu. Banana je opet prvoklasno solirao na gitari. „Bejbe, ti nisi tu“ (tj. ''Out of Time'') počinje lagano, kao što znamo, da bi se ubrzo pretvorila u pravi poligon za testiranje reakcije publike, čiji je određeni dio pjevao zajedno s Giletom i ekipom. „Igra rok'en'rol cela Jugoslavija“ također je jedan od favorita publike. Stoga su se pjevanje, pljeskanje, čaga i sl. mogli i očekivati. Imao sam blag dojam da Giletov vokal na njoj (kao i na „Bejbe, ti nisi tu“) nije dovoljno entuzijastičan. Tipičan (hard) rock ritam i bazičan riff obilježili su izravnu „(Hajde bejbe) Daj da vidim sad“ koja se, kao i prethodno odsvirani hit, nalazi na albumu „Letim, sanjam, dišem“ (1988).

 
Koloplet Ljubinih klavijatura i (ipak naglašenije) Bananine gitare obilježio je nešto sporiju vrsnu blues rock skladbu „Nemaš nikom ništa da daš“. Ljuba je na dotičnoj stvari isporučio svoje karakteristično opore lead vokalne dionice. „Ja sam težak kao konj“ inkorporira možebitnu (eto, šteta što zaboravih postaviti Giletu pitanje o toj pjesmi) posvetu Dragi Mlinarcu, to jest domaćem rock klasiku „Osmijeh“ Grupe 220. Naravno, radi se o gitarskom uvodu u ovu jednostavnu trominutnu skladbu koja nije bila zanemarena ni ove zagrebačke večeri. Ovdje je izvedena žešće i distorziranije nego u studijskoj varijanti, pa je taj segment koji podsjeća na „Osmijeh“ bio nešto teže prepoznatljiv. Uslijedilo je još nekoliko vrlo zanimljivih brojeva, od kojih bih izdvojio produljenu verziju „Leptira“ s naglašenijim bubnjevima (evo izvedbe koja je najviše podsjetila na Gang of Four), zatim smjesu new wave i funk ugođaja u ritmičnoj „Spojimo se sad“ koja je sadržavala i vrsnu solo dionicu na gitari, te „Gde god odem“ s „To što vidiš to i jeste“, još jedan egzemplar pametnog i učinkovitog poigravanja s funk elementima. Odličan i naglašen Švabin bas, nešto više prostora za Ljubine klavijature i opori lead vokal, efektan plesni groove i maštoviti gitaristički pasaži… Odličnu i duhovitu „Debelu devojku“ slijedio je neskriveni entuzijazam kojim je auditorij dočekao dugo željenu (barem od strane nekih) „Kako bubanj kaže“ s istoimenog albuma iz '84. Gile je tada najavio „Konobara“, prvi singl Električnog orgazma, odsviranoga punkerski žestoko i energično, uz Ljubu kao glavnog vokala. Gile je posvetio kompoziciju „Krokodili dolaze“ nedavno preminulom Vladi Divljanu. Izuzetno uživljena i produljena izvedba jedne od prvih objavljenih pjesama Orgazma savršeno je zaključila „regularni“ dio koncerta. Bis se sastojao od iznimno nabrijano i naelektrizirano izvedenog „Zlatnog papagaja“, klasika jugoslavenskog novog vala, te od finalne, maltene ekstatične epizode ove tvorničke večeri – fantastične ekstenzivne interpretacije „Neba“. Ljubo bi na dotičnoj numeri naizmjence pjevao i svirao klavijature.


Gile i ekipa u Tvornici su i više nego uspješno demonstrirali mnoga lica svoje dugotrajne i plodne karijere. Od dana kada je Električni orgazam predstavljao istinsku avangardu unutar jugoslavenskog rock pokreta, pravu perjanicu novog vala (pa je, primjerice, sudjelovao i na Muzičkom biennalu u Zagrebu 1981. godine, na kojemu su se pojavili i Gang of Four, Haustor, Šarlo akrobata i drugi), preko više straightforward rock albuma poput „Distorzije“ (1986), sve do turbulentnih devedesetih godina i stabilizacije grupe u novom stoljeću, uključujući Ljubin povratak. Od meditativnih momenata do (mnogo češćih) pulsirajućih, brzih, ritmičnih i žestokih etapa – u Tvornici smo čuli praktički sve. Psihodeliju, punk, post-punk, dobri stari rock'n'roll, funk, hard rock, primjese modernijih strujanja... A imali smo osjećaj da su se i sami članovi grupe dobro zabavili svirajući na pozornici više od dva sata i ostvarujući dobru komunikaciju s publikom. Istina, Tvornica nije bila potpuno popunjena, a s vremena na vrijeme potkrao bi se i pokoji manji problem s ozvučenjem, ali to je zapravo zanemarivo u usporedbi s izrazito pozitivnim konačnim dojmom o cjelokupnoj večeri.

Pročitaj više o temama: elektricni orgazam, rizol, srdjan gojkovic gile, rock, psychedelic, hard rock, punk, post punk, koncert, zagreb, tvornica kulture, izvjestaj, 2015, zvonimir lucic, sanja matic



Kalendar

80's Party, 30.05.2020., Boogaloo, Zagreb

30.05.2020. - subota

80's Party, 30.05.2020., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
Besplatno

FUL KUL BUVLJAK, 06.06.2020., Boogaloo, Zagreb

06.06.2020. - subota

FUL KUL BUVLJAK, 06.06.2020., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
Besplatno

MYSTIC FESTIVAL - Poljska, Krakow, Aviation Museum, 10. – 11.06.2020.

10.06.2020. - srijeda

MYSTIC FESTIVAL - Poljska, Krakow, Aviation Museum, 10. – 11.06.2020.

Krakov, Krakow Aviation Museum
279 / 479 / 799 PLN

SYSTEM OF A DOWN - 17.06.2020., Papp László Sportaréna, Budimpešta

17.06.2020. - srijeda

SYSTEM OF A DOWN - 17.06.2020., Papp László Sportaréna, Budimpešta

Budimpešta, Papp László Sportaréna
15 900,00 Ft - 33 900,00

OH SEES, 08.07.2020., Vintage Industrial Bar, Zagreb

08.07.2020. - srijeda

OH SEES, 08.07.2020., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar
100 kn/120 kn

HEADBANGER'S HOLIDAY - Pula, Vallelunga, 5. – 9. 08.2020.

05.08.2020. - srijeda

HEADBANGER'S HOLIDAY - Pula, Vallelunga, 5. – 9. 08.2020.

Pula, Vallelunga
210 / 430 / 580 kn

PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, 12.09.2020., ŠRC Šalata, Zagreb

12.09.2020. - subota

PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, 12.09.2020., ŠRC Šalata, Zagreb

Zagreb, ŠRC Šalata
85kn/100kn7120kn

STANLEY JORDAN - Zagreb, Tvornica kulture, 20.10.2020.

20.10.2020. - utorak

STANLEY JORDAN - Zagreb, Tvornica kulture, 20.10.2020.

Zagreb, Tvornica kulture
120 kn pretprodaja / 150 kn na dan koncerta

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 29.10.2020.

29.10.2020. - četvrtak

ZUCCHERO - Zagreb, Lisinski, 29.10.2020.

Zagreb, Lisinski
210, 280, 350, 420 i 490 kn

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 09.11.2020.

09.11.2020. - ponedjeljak

ONE REPUBLIC - Slovenija, Ljubljana, dvorana Stožice, 09.11.2020.

Ljubljana, dvorana Stožice

Svibanj / 2020

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Must Read

TESTAMENT - Titans Of Creation

Recenzije

TESTAMENT - Titans Of Creation
LIVE VREMEPLOV IZ 2007. - galerija

Galerije

LIVE VREMEPLOV IZ 2007. - galerija
Koncert William DuValla zakazan za Tvornici kulture 20. ožujka 2021.

Vijesti

Koncert William DuValla zakazan za Tvornici kulture 20. ožujka 2021.
Chris Eckman večeras na terasi Začarane Močvare

Vijesti

Chris Eckman večeras na terasi Začarane Močvare
PARADISE LOST - Obsidian

Recenzije

PARADISE LOST - Obsidian
...And Oceans - Cosmic World Mother

Recenzije

...And Oceans - Cosmic World Mother
AMAZING STORIES

Recenzije

AMAZING STORIES
THE KILLERS potvrđeni za odgođeno izdanje INmusic festivala #15!

Vijesti

THE KILLERS potvrđeni za odgođeno izdanje INmusic festivala #15!
TOMISLAV GOLUBAN - Memphis Light

Recenzije

TOMISLAV GOLUBAN - Memphis Light
Krenula DRIVE IN kina!

Vijesti

Krenula DRIVE IN kina!
Live memorabilia - FOTO uspomene - galerija

Galerije

Live memorabilia - FOTO uspomene - galerija
TOGO

Recenzije

TOGO
JOE SATRIANI - Shapeshifting

Recenzije

JOE SATRIANI - Shapeshifting
LIVE VREMEPLOV IZ 2006. -  galerija

Galerije

LIVE VREMEPLOV IZ 2006. - galerija
PARADISE LOST - objavili novi album i video spot

Vijesti

PARADISE LOST - objavili novi album i video spot
BEHEMOTH – novim video spotom najavljuju novi EP

Vijesti

BEHEMOTH – novim video spotom najavljuju novi EP
1000MODS - Youth Of Dissent

Recenzije

1000MODS - Youth Of Dissent
WOLFHEART - Wolves Of Karelia

Recenzije

WOLFHEART - Wolves Of Karelia

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK