8.0

Recenzije

BYZANTINE - The Cicada Tree

Iako hrvatskoj publici možda apsolutno nepoznat bend ovo je svakako bio meni jedan od dražih pronalazaka ove godine. I to samo dva ili tri mjeseca prije izlaska ovog albuma što me još više zainteresiralo da počnem pratiti što Byzantine nudi. I vjerujte mi, stvarno me je iznenadilo kako je ovakav bend prošao tako „ispod radara“ da su se i neki vrsniji poznavaoci malo začudili kako im je ovo promaklo.

Objavljeno: 19.11.2017. 10:47

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

BYZANTINE - The Cicada Tree

Žanr: Groove metal

Godina: 2017.

Izdavač: Metal Blade Records

Web


Tracklist:
1. New Ways To Bear Witness
2. Vile Maxim
3. Map Of The Creator
4. Dead As Autumn Leaves
5. Trapjaw
6. The Subjugated
7. Incremental
8. The Cicada Tree
9. Verses Of Violence
10. Moving In Stereo (The Cars Cover)
11. Servitude (Fishbone Cover)

No recimo da sada već malo i brzam stoga bi valjalo da usporim tempo svojih riječi i malo raširim sve ovo pa vjerujem da bi vam se bend mogao svidjeti ako ste u potrazi za nekim osvježenjem vaše glazbene riznice.

 

Byzantine iza sebe ima karijeru koja je dosta turbulentna, popraćena stalnim odlaskom članova i naravno financijama koje su dovele do toga da su se razišli čak tri puta od svog osnutka 2000. godine. No sve se to nekako poboljšalo i krenulo „na bolje“ zadnje dvije ili tri godine kada ih je prepoznao Metal Blade Records, izdavačka kuća pod kojom su do sada izdali dva odlična albuma. No svemu tome zapravo najviše doprinosi predanost i volja Chrisa "OJ" Ojede, gitariste i frontmena te jedinog stalnog člana benda koji se izgleda nije htio predati i zapustiti svoj trud i ono što je Byzantine imao iza sebe. Pravi dokaz već spomenute predanosti i volje. Jer zamislite da vam se već 2008. godine po izlasku trećeg albuma bend raziđe, prestane vam ugovor s izdavačem i vi ste zapravo nigdje. Pa se onda godinu dana kasnije ponovno okupite na kratko i odradite tri potpuno rasprodana koncerta i opet ništa. I onda ponovno 2010. godine krenete, ponovno odradite tri koncerta i dogodi se sada vama već poznat scenarij. I tada se sve umrtvi na dvije godine kada „OJ“ ponovno kreće „nešto probati“.

 

I tako dobijete njihov četvrti istoimeni album koji im 2013. godine pruži veću prepoznatljivost i naklonost publike, a i tada dolazi vrijeme kada ih primijeti Metal Blade Records. Naravno, niti to vam ne može opet sve sjajno proći i tijekom nekoliko nadolazećih mjeseci ponovno polovica benda odustane i krene „svojim putem“. No to ih ovaj put nije zaustavilo te s novim članovima dvije godine nakon istoimenog albuma objavljuju odličan album pod imenom „To Release Is To Resolve“. Tu su stvorili toliko čvrst temelj da se nadam da ovaj bend još dugo opstane i traje i stvara odlične albume jer doista to osjetite svakim novim ostvarenjem. Osobno bi stvarno volio vidjeti ovu četvorku kako nastupa uživo jer vjerujem da ne bi razočarali i rasplinuli moje iluzije o njihovoj kvaliteti. I to bi vam ukratko bilo to, kratko upoznavanja s dobrim primjerom truda, upornosti, rada i neprekidne volje za neodustajanjem. A takve stvari treba cijeniti i svakako poslušati bend, dati mu šansu ako takvu priču ima. Moglo bi se to nazvati i iskrenošću koja doista privlači da vidite što se to tu može kriti. Cijela ova priča nas dovodi do „The Cicada Tree“, albuma koji nam Byzantine predstavlja ove godine i koji svojom produkcijom, pristupu istoj te načinu kako je sve posloženo i odrađeno pokazuje kako se može pronaći ta neka „žica“ koja će okarakterizirati bend kao kvalitetan i stvaralački moćan. Stoga, nadalje bez duljenja. Idemo vidjeti što nam to krije ovaj album.

 

„The Cicada Tree“ nam donosi jedanaest pjesama nabijenih pravo i moćnom energijom koja je prožeta zaraznim i razornim bubnjevima, tehnički jakim gitarama i zanimljivim vokalima. Jer iako je „OJ“ frontmen katkada mu se na mikrofonu pridruži Brian "Hendo" Henderson, čovjek koji se krije iza druge gitare ovog benda. I kako dijele solo dionice koje upotpunjavaju pjesme i daju im neki završni dodir, tako se snalaze i s vokalima gdje uspiju lijepo ukomponirati blaži ton i čistoću Hendersonovog glasa s onom grubljom i silovitom težinom koju ima Ojeda. Lijepo „upakirano“ i sa skladom te kvalitetom prezentirano. Naravno, nikako nezaobilazna ritam sekcija koju tvore Matt Bowles sa svojim razornim bubnjevima i bass koji Sean Sydnor tako tehnički i kreativno koristi da bi upotpunio svaku pjesmu i njezin tijek učinio bogatijim nikako ne smije biti zaboravljen i ne spomenut. Iako su to sve ljudi koji su došli nakon njihovog istoimenog i povratničkog albuma iz 2013. godine izgleda da je „OJ“ s njima našao ono nešto što je tražio i s čime upotpunjuje sliku svog benda kako ju je on oduvijek gledao i za čime je tragao, a da to (nadajmo se) ne rezultira raspadom. Stažom u bendu je zapravo Matt Bowles najmlađi pošto je s njima od prošle godine.

 

No sve ste sada to dobili i to bi bio onaj dosadni dio o članovima, a dalje što vas zanima (ako vas bude zanimalo) možete nekako i sami otkriti. No izgleda da oni funkcioniraju kao takav kolektiv i zadnja dva zadnja albuma koja sam prva i čuo doista odišu svježinom i zanimljivošću. Istina, moglo bi se reći da vam ovi čisti vokali i mirniji dijelovi koji se pojave kada Henderson preuzme vokal neće sjesti i biti po volji, no to je razumljivo pa se strpite malo i vjerujte mi da će vas „OJ“ sigurno razuvjeriti u pomisli da prestanete s preslušavanjem i da krenete dalje u istraživanje. To bi vam doista bila greška, vjerujte mi. No sjetimo se isto tako da su se mnogi „kritičari“ zgražali, a neki znalci čak prestajali slušati Lamb Of God kada je izašao „VII: Sturm Und Drang“, album sada već dvije godine iza nas koji se na kraju pokazao kao njihovo najodraslije, najmoćnije i najbolje ostvarenje u karijeri (do sada). Stoga vjerujem da se takva stvar i mjere predostrožnosti moraju poduzeti i ovdje, vezano na temu ovog albuma i pristupa kojega Byzantine ima svojoj glazbi. I tako vam se redaju pjesme i njihova se kreacija ispred vas predstavlja sve bolje i bolje svakom pjesmom koju čujete, te to traje devet pjesama...

Tada dolazimo do zadnje dvije pjesme na albumu koje su obrade i koje su doista bile nepotrebne. Zapravo stvaraju jedinu negativnu stvar vezanu za ovaj album. Jer obrade se nikako ne uklapaju u koncept ovog albuma i njegov dosadašnji tijek. Ali nikako. Stvarno bi više odobrio da su, ako su baš morali, te obrade uvrstili samo na neko posebno izdanje albuma koje se također moglo pojaviti kasnije jer bi onda album bio doista besprijekoran. Ali opet, možete vi slušati album i zanemariti te dvije pjesme, jer na samo su kraju pa on... Zanemarite ih. Ili kako želite. Prvo vi otkrijte bend (za početak) i preslušajte njihova prijašnja ostvarenja pa onda vidite hoćete li zanemarivati tu pjesmu ili dvije. Ali izuzev toga, obavezno još jednom naglašavam, to je jedina stvar koja se može pripisati albumu kao negativna i kao mana nekom još kvalitetnijem i bolje općem dojmu koji ostavlja ovaj album. Jer energija i moć, silovitost i tehnika koja se isprepliće s vokalima i da vam sliku prožetu temama (ant-)religije, politike, te filozofskih razmišljanja koja spajaju beskonačnost i prolaznost. Slušateljice i slušatelji će definitivno imati što slušati, ali i ponešto o čemu će trebati razmisliti i dublje pristupiti.

 

No ovo bi sada već išlo previše u analizu svega i ostavilo bi vam nikakav interes za otkrivanje i pronalaskom nečega „na svoju ruku“ stoga tu stajem i poručujem da date priliku bendu i pokrenete malo svoju glazbenu arhivu iz hibernacije jer ovo bi doista moglo biti osvježenje koje ste tražili. Iako nije za svakoga, vjerujem da Byzantine može pronaći primjetna količina ljudi koji će doista uživati što bi možda moglo kreirati mogućnosti da bend vidimo uživo kod nas ili u našoj neposrednoj blizini. Volio bih to, moram priznati, ali do tada ću se vjerojatno načekati pa vam do idućeg puta i neke druge recenzije samo poručujem da uživate u glazbi i otkrivate što više  možete. Ima i zanimljivih koncerata kod nas, ali i u susjedstvu pa bi se valjalo čak i na takve pothvate odvažiti no to ostavljam za neko drugo vrijeme, temu i/ili razgovor.

Edi Grubor

Text by:

Edi Grubor

Prati autora

“Rock 'N' Roll is a nuclear blast of reality in a mundane world where no-one is allowed to be magnificent.”

Pročitaj više o temama: byzantine, the cicada tree, groove metal, edi grubor



Kalendar

Dark Circle Festival 24.-25.08.2018. u Rijeci

24.08.2018. - petak

Dark Circle Festival 24.-25.08.2018. u Rijeci

Rijeka, Hartera

RIVER JAZZ FESTIVAL - Županja, Vukovar,Osijek, Vučedol, 24.08.- 01.09.2018.

24.08.2018. - petak

RIVER JAZZ FESTIVAL - Županja, Vukovar,Osijek, Vučedol, 24.08.- 01.09.2018.

Županja, Vukovar, Osijek, Vučedol,

KRAFTWERK (DIMENSIONS FESTIVAL) - Pula, Arena, 29.08.2018.

29.08.2018. - srijeda

KRAFTWERK (DIMENSIONS FESTIVAL) - Pula, Arena, 29.08.2018.

Pula, Arena
early bird 240 kn

BeerYard festival 01.09.2018. u dvorištu Jedinstva

01.09.2018. - subota

BeerYard festival 01.09.2018. u dvorištu Jedinstva

Zagreb, veliko dvorište Jedinstva
40 / 50 kn

A Place To Bury Strangers 8.09.2018. u Močvari

08.09.2018. - subota

A Place To Bury Strangers 8.09.2018. u Močvari

Zagreb, Močvara
65 / 80 kn

LET 3, 22.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

22.09.2018. - subota

LET 3, 22.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
70 kn / 90 kn

Abyss: SPECTRAL VOICE & MORBID CREATION, 27.09.2018., AKC Medika, Zagreb

27.09.2018. - četvrtak

Abyss: SPECTRAL VOICE & MORBID CREATION, 27.09.2018., AKC Medika, Zagreb

Zagreb, AKc Medika
50 kn

DEAFHEAVEN 13.10.2018. u Močvari

13.10.2018. - subota

DEAFHEAVEN 13.10.2018. u Močvari

Zagreb, Močvara
100 / 120 / 150 kn

JETHRO TULL, Dom Sportova,13.10.2018., Zagreb

13.10.2018. - subota

JETHRO TULL, Dom Sportova,13.10.2018., Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
200 kn /230 kn / 260 kn/ 290 kn

X-ICA FEST, 13.10.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

13.10.2018. - subota

X-ICA FEST, 13.10.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
55 kn

Kolovoz / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 

Galerije

GOATWHORE 28.07.2018., Vintage Industrial Bar - galerija

28.07.2018. − Zagreb, Hrvatska, Vintage Industrial Bar

GOATWHORE 28.07.2018., Vintage Industrial Bar - galerija

Must Read

WOLFHEART – novim video spotom najavljuju novi album

Vijesti

WOLFHEART – novim video spotom najavljuju novi album
NEMOGUĆA MISIJA: RASPAD SISTEMA (Mission Impossible: Fallout)

Recenzije

NEMOGUĆA MISIJA: RASPAD SISTEMA (Mission Impossible: Fallout)
Preminula kraljica soula ARETHA FRANKLIN

Vijesti

Preminula kraljica soula ARETHA FRANKLIN
SICARIO 2: RAT BEZ PRAVILA (Sicario 2: Day of the Soldado)

Recenzije

SICARIO 2: RAT BEZ PRAVILA (Sicario 2: Day of the Soldado)
MAMMA MIA: HERE WE GO AGAIN!

Recenzije

MAMMA MIA: HERE WE GO AGAIN!
HOTEL ARTEMIS

Recenzije

HOTEL ARTEMIS
METALDAYS 2018.

Izvještaji

METALDAYS 2018.
BEHEMOTH – objavili novi video spot kojim najavljuju izlazak novog albuma

Vijesti

BEHEMOTH – objavili novi video spot kojim najavljuju izlazak novog albuma
GOATWHORE 28.07.2018., Vintage Industrial Bar - galerija

Galerije

GOATWHORE 28.07.2018., Vintage Industrial Bar - galerija
PODIVLJALO MORE (Adrift)

Recenzije

PODIVLJALO MORE (Adrift)
TARJA – objavila novi live album

Vijesti

TARJA – objavila novi live album
JUDAS PRIEST + Accept + Battle Beast, Beč, Wiener Stadthalle, 28.07.2018. - galerija

Galerije

JUDAS PRIEST + Accept + Battle Beast, Beč, Wiener Stadthalle, 28.07.2018. - galerija
LAST MINUTE OPEN JAZZ FESTIVAL 2018 - Bale, Trg Tomaso Bembo, 01.- 04.08.2018.

Kalendar

LAST MINUTE OPEN JAZZ FESTIVAL 2018 - Bale, Trg Tomaso Bembo, 01.- 04.08.2018.
JUDAS PRIEST + Accept + Battle Beast,Beč, Wiener Stadthalle,28.07.2018.

Izvještaji

JUDAS PRIEST + Accept + Battle Beast,Beč, Wiener Stadthalle,28.07.2018.
LET 3, 22.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Kalendar

LET 3, 22.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb
NASLIJEĐENO ZLO (Hereditary)

Recenzije

NASLIJEĐENO ZLO (Hereditary)
THE MOOSE RUSH:

Intervjui

THE MOOSE RUSH:"Još nitko nije bacao cipele i krumpire na pozornicu..."
X-ICA FEST, 13.10.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Kalendar

X-ICA FEST, 13.10.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK