Kolumne

Blaženstvo drugog albuma

Često čujemo sintagmu "prokletstvo drugog albuma". Međutim, drugi albumi nekih umjetnika glatko su se i zasluženo upisali u legendu. Bob Dylan, Neil Young, Judas Priest, Saxon, Helloween, Nirvana - da navedem samo neke primjere iz veoma širokog stilskog dijapazona - izvođači su koji su istinski položili 'test' tek svojim drugim po redu studijskim ostvarenjima. U kontekstu umjetničke kvalitete, a uglavnom i u komercijalnom smislu.

Objavljeno: 24.02.2018. 09:30

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

Blaženstvo drugog albuma

Fraza „prokletstvo drugog albuma“ primjenjiva je kada govorimo o širokom rasponu izvođača, od, primjerice, Yesa, čiji je drugi album „A Time and a Word“ (1970), iako muzički nešto ambiciozniji, bio nedorečen u usporedbi s eponimnim prvijencem objavljenim godinu dana ranije, sve do Strokesa kojima su donekle štetila napuhana i donekle nerealna očekivanja nakon debuta „Is This It“ (2001) pa je njegov nasljednik „Room on Fire“ (2003) komparativno ispao slabiji, iako uopće nije loš i ima svojih momenata. Dakle, više je riječ o prokletstvu pritiska. U tu bih nišu mogao uvrstiti i priču o Bostonu, Van Halenu, pa i Foghatu i mnoštvu drugih rock sastava, ali to bi se moglo protegnuti u beskonačnost. S druge strane, neki su izvođači realizirali ne još dovoljno uvjerljive prvijence koji su evidentno bili kvalitativno (a uglavnom i komercijalno, ali taj aspekt nije toliko relevantan za ovu priču i nije nužno uzročno-posljedično vezan za glazbenu važnost i utjecaj tih ploča na buduće generacije, iako ta veza, naravno, može postojati) inferiorni drugim albumima tih grupa i solista. Takve će usporedbe biti tematska okosnica ove kolumne.


Osobno, u taj bih kontekst mogao staviti povelik dijapazon izvođača koji pripadaju različitim stilskim usmjerenjima, ali su uglavnom metal: Destruction i Sodom, dva teutonska thrash metal kolektiva i njihove albume „Infernal Overkill“ (1985) i „Eternal Devastation“ (1986), odnosno „Obsessed by Cruelty“ (1986) te „Persecution Mania“ (1987); Anthrax i njegove uratke „Fistful of Metal“ (1984) i „Spreading the Disease“ (1985) na kojemu su, uz pomoć novopridošlog pjevača Joeyja Belladonne, postignute uvećana melodioznost i svijest o dinamici skladbi, Uriah Heep s albumima „Very 'Eavy…Very 'Umble“ (1970) i „Salisbury“ (1970) koji zaslužuje pohvale već zbog same epske naslovne skladbe, a kamoli zbog legendarnog klasika „Lady in Black“; zatim Discharge čije je drugo službeno dugosvirajuće ostvarenje „Hear Nothing See Nothing Say Nothing“ (1982) istinski korijen i začetak D-beata, crust punka, hardcorea, mnogih ekstremnih metal podžanrova… Unatoč žestini i beskompromisnoj brutalnosti albuma „Why?“ (1981), prvijenca sastava iz Stoke-on-Trenta, njegov je nasljednik smisleniji, fokusiraniji i dugoročno utjecajniji uradak. Politički i socijalni angažman grupe koji su mnogi (donekle) neopravdano optuživali da je samo repetitivna i još agresivnija kopija Motorheada ionako nikada nije bio upitan…

 
Mogao bih uvrstiti i usporedbu eponimnog diskografskog starta Black Sabbatha iz 1970. s njihovim „Paranoidom“ iz iste godine, ali načelno ne želim kategorizirati album koji sadrži brojeve poput „The Wizard“, „N.I.B.“ ili naslovne pjesme kao LP koji je izrazito inferioran svojem nasljedniku. Iako je, dakako, objektivno nešto lošiji. Naime, svakome je jasno koliki je značaj kultnog „milestonea“ za razvoj metala i žestoke glazbe općenito. Nikome ne treba posebno objašnjavati značaj kompozicija kao što su „War Pigs“, „Paranoid“, „Iron Man“, psihodelična laganica „Planet Caravan“… U priču o „boljem drugom albumu“ mogao bih uvrstiti još gomilu sastava u veoma širokom stilskom rasponu od talijanskog progresivnog rock kolektiva Banco del Mutuo Soccorso, preko Public Image Ltd.-a („Metal Box“ je ipak kvalitetniji od prvijenca), do Helloweena i Dark Tranquillityja, ali takvo bi se nabrajanje moglo nastaviti unedogled.


Međutim, nešto ću se opširnije posvetiti albumima pet izvođača šarolikih senzibiliteta iz različitih epoha za koje imam osjećaj da najbolje odgovaraju sintagmi iz naslova, da ih najbolje poznajem i da su mi (subjektivno) najdraži. Dakle, riječ je o osobnim favoritima koji su mi među prvima „pali na pamet“. Zapravo je i cilj da navedem neke personalne prijedloge kao osnovu, smjerokaz i svojevrstan poticaj čitateljima da sami razmisle – a zasigurno imaju mnogo materijala za promišljanje i znanja o tome u okvirima svojih preferiranih žanrova – o tome koji su njihovi omiljeni „drugi albumi“ koji se ujedno izdižu kvalitetom iznad debitantskih ostvarenja sastava ili solista koji su ih snimili i objavili. Pretencioznost bez pokrića ovdje svakako nije namjera. S druge strane, prihvaćam rizik da taj izbor ispadne kontroverzan, a nekima možda i svojevrsno razočaranje. Dakle, tih pet albuma (koji su samo vrh ledenog brijega) su: „The Freewheelin' Bob Dylan“ (1963) Boba Dylana, „Everybody Knows This Is Nowhere“ (1969) Neila Younga, „Sad Wings of Destiny“ (1976) Judas Priesta, „Wheels of Steel“ (1980) Saxona i „Nevermind“ (1991) Nirvane.


Dylanov eponimni premijerni studijski solo album iz 1962. sadržavao je pretežito obrade drugih folk i blues izvođača i verzije tradicionalnih standarda poput „In My Time of Dyin'“, „Man of Constant Sorrow“ ili „House of the Risin' Sun“ koje je uglavnom aranžirao sam Zimmerman, pa ga se niti ne može smatrati izrazito relevantnim u kontekstu ranog razvoja poetike legendarnog kantautora. Međutim, i u takvim okolnostima ističe se njegov specifičan i hrapav glas koji u sebi nosi toliko iskustva i rezigniranosti da je teško povjerovati da je čovjek tada bio tek u ranim dvadesetima. Zanimljive obrade pjesama crnih bluesera Jessea Fullera i Blind Lemona Jeffersona, „You're No Good“ i „See That My Grave Is Kept Clean“, nadopunjuju se s Dylanovim originalima; odličnom, šaljivom i rječitom „Talkin' New York“ te „Song to Woody“, izvrsnom posvetom američkoj folk ikoni Woodyju Guthrieju.


Međutim, objavljivanje drugog albuma Roberta Allena Zimmermana u proljeće 1963. godine konačno je istinski razotkrilo svijetu rađanje autentičnog, skladnog i jasnog pjesničkog i muzičkog talenta. „The Freewheelin' Bob Dylan“ većinom je sadržavao originalne skladbe koje su se tematski kretale između ljubavnih i politički angažiranih motiva, a najistaknutiji instrumenti bili su (naravno) akustična gitara i usna harmonika. „Corrina, Corrina“ je blues tradicional kojega je kasnih dvadesetih godina prvi snimio rani blueser Bo Carter. Heatleyjeva rock enciklopedija ovaj put može biti od koristi: '„The Freewheelin' Bob Dylan“ izrazio je stajališta probuđenog američkog mirovnog pokreta: „Masters of War“ je otrovna, „A Hard Rain's A-Gonna Fall“ poetična, „Talkin' World War III Blues“ podrugljiva, a „Blowin' in the Wind“ je (legendarna, op.a.) himna koju su popularizirali Peter, Paul & Mary. Na albumu ima i prekrasnih ljubavnih pjesama, kao što su gorko-slatka „Don't Think Twice, It's All Right i nježno remek-djelo „Girl From the North Country“.' Oba Dylanova albuma o kojima je ovdje riječ objavljena su pod etiketom Columbia Recordsa.


Neil Young, prethodno eksponiran ponajprije kao član Buffalo Springfielda, nije zasjao u punom sjaju svojim poprilično neujednačenim prvim samostalnim eponimnim studijskim LP izdanjem s kraja 1968. „Neil Young“ sadrži dvije zaista odlične skladbe - distorziranu i žešću „The Loner“ te laganu i atmosferičnu „The Old Laughing Lady“, isprekidanu kratkom jazzy međuigrom basa i klavira te ženskim pratećim vokalima u soul štihu. Međutim, na izdanju su prisutni i pravi filleri (neuvjerljiv kratak uvodni country instrumental „The Emperor of Wyoming“, (barem po mojem mišljenju) „Here We Are in the Years“…), a „If I Could Have Her Tonight“, „I've Been Waiting for You“ i „What Did You Do to My Life?“ ostavljaju dojam svojevrsne nedovršenosti i djelomične suzdržanosti. Istina, krasi ih intrigantan štimung, tu i tamo zasja kakva dopadljiva dionica na gitari ili bas gitari (ipak je na ploči svirala iskusna Carol Kaye, poznata po suradnji s Beach Boysima, Frankom Zappom, Dusty Springfield i mnogim drugim eminentnim umjetnicima), ali zaostaju za mnogim drugim kasnijim Neilovim fascinantnim kompozicijama. Kao da navedenim numerama nedostaje izvjesne odvažnosti. Impresija da uvijek nešto važno nedostaje posebice je prisutna u završnoj devetipolminutnoj „The Last Trip to Tulsa“ koja se gubi u svojoj nefokusiranosti upravo kada bi trebala zasjati. S druge strane, priznajem joj – kao i cijelom albumu – izraženu emotivnost, vrlo dobru Youngovu vokalnu izvedbu, prožetu višim tonovima, te bljeskove nepatvorene kvalitete. Elementi countryja, blažeg (a povremeno i žešćeg) rocka, utjecaji Buffalo Springfielda i Dylana i suradnja s prominentnim aranžerom/klavijaturistom Jackom Nitzscheom te legendarnim Ry Cooderom mogli su stvoriti uvjete za kreiranje remek-djela, ali to se ipak nije dogodilo. Kvaliteta zvuka na originalnoj ploči bila je daleko od impresivne, a nije se dogodio ni komercijalni uspjeh.


Međutim, Youngu se „otvorilo“ drugim službenim solo ostvarenjem, nazvanim „Everybody Knows This is Nowhere“ (1969). Album je ujednačeniji, fokusiraniji, čvršći, ambiciozniji, prosječno žešći i na neki način (unatoč tome što se uporaba tog atributa može učiniti neprikladnom kad je riječ o kanadskom kantautoru) grandiozniji u zamisli. Skladbi je manje (sedam), ali u prosjeku dulje traju. Iz današnje perspektive teško mogu povjerovati da su neki tadašnji kritičari smatrali „Everybody Knows This is Nowhere“ kvalitativno inferiornim premijernom Neilovom samostalnom uratku. Tri su neosporna klasika. Završnu desetominutnu „Cowgirl in the Sand“ i „Down by the River“ obilježavaju duga građenja atmosfere, poetski minimalizam u odnosu na prevladavajući dio prethodnika (pojava koja se, sasvim legitimno, provlači kroz cijeli LP) i „rockerskiji“, distorzirani temelj. Ono što bi neki nazvali trkeljanjem po gitari pospješuje učinak, definitivno ga ne narušava. 

 

Jednostavan, a naprosto fenomenalan riff izgrađuje legendarnu (uvodnu) „Cinnamon Girl“, a naslovna pjesma genijalna je u svojoj kratkoći i pamtljivom refrenu. „The Losing End (When You're  On)“ jedna je od najboljih rock pjesama ikada napisanih s prizvukom countryja, a da istovremeno ne udovoljava kriterijima većine za bezrezervno trpanje u kategoriju „country rocka“. Ako razumijete što želim reći. Uznemirujući feeling lagane „Running Dry (Requiem for the Rockets)“ pospješuje prisutnost violine Bobbyja Notkoffa. Dotičnu bi stvar neki možda mogli optužiti za generički prizvuk vokalnog aranžmana. Međutim, čak ako bi i bili u pravu, to je irelevantno za konačni pozitivan dojam. „Running Dry“ je čisto, mirno i blago, a opet prijeteće, utjelovljenje thanatosa. Zapravo, na „Everybody Knows This is Nowhere“ ne postoji nijedna loša kompozicija. Ovdje je debitirala izvorna jezgra legendarnog Crazy Horsea: Danny Whitten (gitara), Billy Talbot (bas gitara) i Ralph Molina (bubnjevi).


Saxonu je trebao „Wheels of Steel“ (1980) da se istinski etablira i postane renomiran sastav novog vala britanskog heavy metala. Bona fide metal himnama, obilježenima čvrstinom zvuka, energičnošću, sviješću o dinamici, više ili manje originalnim gitarskim riffovima, efektnim solo dionicama i uglavnom pjevnim refrenima, kao što su brze „Motorcycle Man“ i „Freeway Mad“, izvanredna „747 (Strangers in the Night)“, izvrsna „Stand Up and Be Counted“ (svatko može sam procijeniti hoće li zanemariti činjenicu da uvodni riff u određenoj mjeri podsjeća na „Tush“ ZZ Topa, odnosno na „No Class“ Motorheada), žestoka finalna „Machine Gun“ i epska naslovna pjesma, pridodana je i emotivna i lijepa balada „Suzie Hold On“. Uradak koji je zasigurno jedan od tri najbolja albuma u karijeri Saxona definitivno ostavlja u svojoj sjeni eponimno premijerno službeno izdanje grupe iz 1979. Stilsko vrludanje na njemu nije pomoglo, pjesme su, usprkos koherentnim proplamsajima agresivne uvjerljivosti, podosta nefokusirane, a produkcija bi mogla biti i bolja. Iako bih u drugim okolnostima možda i pozdravio (pseudo)progresivni prizvuk uvodnog diptiha „Rainbow Theme/Frozen Rainbow“, ovdje se ono doima gotovo poput lutanja Krokusa na samom početku karijere. To definitivno nije velika uvreda (moram odati priznanje zbog same ambicije, tj. namjere i postizanja specifične atmosfere), ali nije ni neki naročit kompliment. Kao egzemplarnu najavu onoga što će ubrzo uslijediti izdvojio bih kratku i jasnu „Stallions of the Highway“.


Već sam pisao o albumu „Rocka Rolla“ (1974), prvijencu Judas Priesta. Kao što sam naveo u kolumni iz prošlog ljeta, izdanje je to prema kojemu osjećam posebnu naklonost i općenito ga smatram podcijenjenim. Međutim, ponavljam da sam svjestan svih njegovih objektivnih slabosti i nedostataka, uvelike izazvanima nedoumicama oko naslijeđa originalnog pjevača Ala Atkinsa, niskim budžetom i lošim uvjetima za snimanje. Znatno je bolje razrađen drugi studijski uradak velikana iz Birminghama, album kojega bez previše okolišanja mogu uvrstiti u remek-djela Halforda i kompanije. Riječ je o ostvarenju „Sad Wings of Destiny“ iz 1976. godine. Neću previše filozofirati o pjesmama s albuma; ionako su gotovo sve dobro poznate štovateljima Judasa i heavy metala općenito. Komercijalni uspjeh te je '76. i dalje bio prilično nedostižan legendarnom kvintetu; u većoj mjeri počeo je pristizati trećim albumom „Sin After Sin“, čemu je kumovala i promjena diskografske kuće. Nakon malog i poluamaterskog Gull Recordsa, članovi Judasa potpisali su ugovor sa CBS Recordsom i tim si potezom krajem 1976. spasili karijere, a na neki način i živote. Međutim, LP objavljen pod etiketom Gulla u proljeće te godine ostaje dijamant u njihovoj biografiji, svojevrsna prekretnica i jedan od najvažnijih hard rock/metal albuma svih vremena. Utjecao je na NWOBHM, američki thrash metal osamdesetih i rađanje speed metala.


„Sad Wings of Destiny“ reflektirao je utjecaje raznih popularnih hard rock sastava (Deep Purple, Queen, Led Zeppelin, Black Sabbath itd.) sedamdesetih, ali oni su kombinirani i realizirani na samosvojan, relativno originalan i upečatljiv način. Nije to još „čisti metal“, još uvijek je uglavnom riječ o žešćoj varijanti blues rocka. Kasnije su blues komponente postupno odstranjivane iz sve metaliziranijeg zvuka Judasa. „Prelude“, kratki uvodni instrumental s elementima muzičkog baroka, zasigurno se može smatrati prazačetkom običaja mnogih kasnijih metal grupa da svoje albume - ili njihove B-strane - započinju više ili manje jezgrovitom (pseudo)klasičnom etapom kao atmosferičnom pripremom za zvukovnu eksploziju. Klavir je izrazito naglašen i na ugođajnoj i tugaljivoj laganoj baladi „Epitaph“, obilježenoj kontemplativnim stihovima, a „Tyrant“ je ta zvučna eksplozija koja slijedi nakon „Preludea“; sastoji se od energičnih riffova, upečatljivog pripjeva, gitarističke solo dionice krcate visokim tonovima i Halfordove izvrsne vokalne izvedbe (povremeno popraćene dubljim pratećim vokalom) koja katkad prelazi u falseto.

 
Koji je hiperekspresivan i još dramatičniji u kompleksnoj „Victim of Changes“, kombinaciji skladbe „Whiskey Woman“ Atkinsa i gitarista K.K. Downinga, te Halfordove „Red Light Lady“, dijela repertoara Hiroshime, njegova prijašnjeg benda. Izmjene tempa, čvrsti riffovi i blistave solaže karakteristične su i za druge klasične bisere s albuma: „Genocide“, „The Ripper“… Istina, Alan Moore još uvijek nije bio idealan bubnjar za kolektiv, usprkos svim svojim kvalitetama. Simon Phillips i Les Binks potvrdili su se kao prikladnija rješenja u periodu od 1977. do 1979. Stoga su albumi poput „Sin After Sin“ i „Stained Class“ bili još dinamičniji, a tome je pridonijela i stručnija te profesionalnija produkcija. Dakle, „Sad Wings of Destiny“ kvalitetom i relevantnošću znatno nadmašuje „Rocka Rollu“. Što se mene tiče, subjektivno sam privržen prema oba albuma, ali svjestan sam koji je ujednačeniji, kompaktniji, bolji i važniji.


Nirvanin prvi album „Bleach“ (1989) intrigantna je kombinacija riffova preuzetih od Stoogesa i Black Sabbatha u ponešto moderniziranom okruženju. Prisutni su i utjecaji punk i alternative rock izvođača osamdesetih, a sve zajedno ipak je prožeto specifičnim touchem kojega osiguravaju Cobainov vokal i kakva-takva uklopljenost u grunge okružje Seattlea krajem osamdesetih godina. Većinu skladbi krase tmurna atmosfera i mutna distorziranost. To im daje specifičan štimung kojega sam obožavao u trinaestoj godini. Kako ne priznati kvalitetu i naboj pjesmama poput „Floyd the Barber“, „About a Girl“, „Love Buzz“, „Negative Creep“, „Mr. Moustache“, „Big Cheese“ i dr.? Međutim, „Nevermind“ (1991) nije bio samo komercijalni iskorak za Kurta i Krista (kojima se godinu dana prije toga pridružio bubnjar Dave Grohl), već i umjetnički. Ogroman je bio tržišni uspjeh albuma s kojega su se izdvojile odlično koncipirane generacijske himne poput „Smells Like Teen Spirit“, „In Bloom“, „Lithium“, „Come As You Are“ i drugih...


Na albumu koji je zbiljski pokrenuo grunge eksploziju i histeriju te, što god neki mislili o tome, otvorio vrata proboju izvođača poput Pearl Jama i Alice in Chains, nema niti jedne loše pjesme. Skladbe, čak i one koje nisu postale veliki hitovi – poput „Drain You“ i „On a Plain“ - uglavnom imaju pojačan komercijalni senzibilitet, povećanu dinamičnost i pamtljivije refrene u odnosu na „Bleach“, a tu je i čišća i kvalitetnija produkcija Butcha Viga. Ipak, grunge stav, anarhična depresivnost i Cobainova autentična patnja još su uvijek ovdje; to se najbolje čuje i osjeti u žestokom kaosu prisutnom u „Territorial Pissings“ i potmulom čemeru u završnoj laganici „Something in the Way“. Nakon što je album, koji je proistekao iz underground okruženja, potisnuo razvikani „Dangerous“ Michaela Jacksona s prvog mjesta Billboardove top-ljestvice, Kurt Cobain je, ostavši vjeran sebi, dao otprilike ovakvu izjavu: „Biti na 1. mjestu Billboarda je isto kao da ste na 16. mjestu, samo sad oko vas ima više ljudi koji vam se uvlače u dupe“. „Nevermind“ je objavljen pod etiketom velikog Geffen Recordsa, za razliku od „Bleacha“ kojega je izdao mali Sub Pop iz Seattlea, specijaliziran za lokalnu alternativnu scenu, posebice za tada rastući grunge.


Dakle, uz izvođače koji su eksplodirali punim potencijalom odmah na svojim debitantskim ostvarenjima ravnopravno koegzistiraju (ili su koegzistirali) i oni koji su pravi prikaz svojeg talenta i demonstraciju onoga za što su istinski sposobni najbolje prezentirali na svojim drugim albumima. Prvi su se uglavnom mučili da održe visoku razinu kvalitete prvijenca na idućem studijskom izdanju, a potonji su, nakon ponajvećma bljedunjavih i neuvjerljivih debuta, tek na narednom dugosvirajućem uratku uistinu pokazali što sve znaju i umiju.

Originalno objavljeno 14.07.2016. na Perun.hr

Pročitaj više o temama: rock, folk, hard rock, metal, heavy, grunge, bob dylan, the freewheelin bob dylan, neil young, everybody knows this is nowhere, judas priest, rocka rolla, sad wings of destiny, saxon, wheels of steel, nirvana, bleach, nevermind, kolumna, zvonimir lucic

Ovaj članak je pročitan 2685 puta



Kalendar

NENO BELAN & FIUMENS - Zagreb, Tvornica kulture, 21.09.2018.

21.09.2018. - petak

NENO BELAN & FIUMENS - Zagreb, Tvornica kulture, 21.09.2018.

Zagreb, Tvronica Kulture
80 kn / 100 kn na dan koncerta

Pure Electro Party, GK Jabuka, 21.09.2018., Zagreb

21.09.2018. - petak

Pure Electro Party, GK Jabuka, 21.09.2018., Zagreb

Zagreb, Jabuka
20 kn

LET 3, 22.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

22.09.2018. - subota

LET 3, 22.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
70 kn / 90 kn

DJEČACI, 22.09.2018., Sax, Zagreb

22.09.2018. - subota

DJEČACI, 22.09.2018., Sax, Zagreb

Zagreb, Sax
70 kn / 90 kn

VELIKA ROCK EKSPLOZIJA #11 25.9. - 28.9.2018., Zagreb

25.09.2018. - utorak

VELIKA ROCK EKSPLOZIJA #11 25.9. - 28.9.2018., Zagreb

Zagreb,
Besplatno

Abyss: SPECTRAL VOICE & MORBID CREATION, 27.09.2018., AKC Medika, Zagreb

27.09.2018. - četvrtak

Abyss: SPECTRAL VOICE & MORBID CREATION, 27.09.2018., AKC Medika, Zagreb

Zagreb, AKc Medika
50 kn

NEŽNI DALIBOR, 28.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

28.09.2018. - petak

NEŽNI DALIBOR, 28.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
40 kn / 60 kn

KUZMA I SHAKA ZULU, 29.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

29.09.2018. - subota

KUZMA I SHAKA ZULU, 29.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture

EUROPE: Walk The Earth World Tour, Planet TT Bank Austria Halle im Gasometer, 29.09.2018., Wien

29.09.2018. - subota

EUROPE: Walk The Earth World Tour, Planet TT Bank Austria Halle im Gasometer, 29.09.2018., Wien

Wien, Planet TT Bank Austria Halle im Gasometer
49 €

MASTER, SCARS,CAMELIO, AKC MEDIKA, 09.10.2018., Zagreb

09.10.2018. - utorak

MASTER, SCARS,CAMELIO, AKC MEDIKA, 09.10.2018., Zagreb

Zagreb, AKC Medika
50 kn

Rujan / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Must Read

NENO BELAN & FIUMENS - Zagreb, Tvornica kulture, 21.09.2018.

Kalendar

NENO BELAN & FIUMENS - Zagreb, Tvornica kulture, 21.09.2018.
NENO BELAN & FIUMENS sviraju pjesme grupe ĐavolI

Vijesti

NENO BELAN & FIUMENS sviraju pjesme grupe ĐavolI
Rekonstruirana Tvornica Kulture postaje najveća koncertna dvorana u Hrvatskoj! Veliko dvodnevno otvaranje 21. i 22. rujna

Vijesti

Rekonstruirana Tvornica Kulture postaje najveća koncertna dvorana u Hrvatskoj! Veliko dvodnevno otvaranje 21. i 22. rujna
LEPROUS, Agent Fresco - Zagreb, Močvara, 14.9.2018.

Izvještaji

LEPROUS, Agent Fresco - Zagreb, Močvara, 14.9.2018.
LEPROUS. Agent Fresco - Zagreb, Močvara, 14.09.2018. - galerija

Galerije

LEPROUS. Agent Fresco - Zagreb, Močvara, 14.09.2018. - galerija
U MRTVOM KUTU (Blindspotting)

Recenzije

U MRTVOM KUTU (Blindspotting)
LVMEN, Tomaš Palucha, Emphasis - Zagreb, Močvara, 13.09.2018. - galerija

Galerije

LVMEN, Tomaš Palucha, Emphasis - Zagreb, Močvara, 13.09.2018. - galerija
THE OCEAN I ROSETTA, Močvara, 17.11.2018., Zagreb

Kalendar

THE OCEAN I ROSETTA, Močvara, 17.11.2018., Zagreb
LENNY KRAVITZ u travnju stiže u Ljubljanu

Vijesti

LENNY KRAVITZ u travnju stiže u Ljubljanu
LENNY KRAVITZ, 27.04.2019., Arena Stožice, Ljubljana, Slovenija

Kalendar

LENNY KRAVITZ, 27.04.2019., Arena Stožice, Ljubljana, Slovenija
PRIMITIVE MAN, 16, Left to Starve - Zagreb, Močvara, 10.09.2018. - galerija

Galerije

PRIMITIVE MAN, 16, Left to Starve - Zagreb, Močvara, 10.09.2018. - galerija
GLAZBENA KUĆA OPEN AIR 14. i 15. 09. 2018., Bundek, Zagreb

Kalendar

GLAZBENA KUĆA OPEN AIR 14. i 15. 09. 2018., Bundek, Zagreb
80s party na otvaranju nove sezone u Boogaloou, 14.09.2018., Zagreb

Kalendar

80s party na otvaranju nove sezone u Boogaloou, 14.09.2018., Zagreb
Pure Electro Party, GK Jabuka, 21.09.2018., Zagreb

Kalendar

Pure Electro Party, GK Jabuka, 21.09.2018., Zagreb
BRYAN ADAMS - Ljubljana, Dvorana Stožice, 22.11.2018.

Kalendar

BRYAN ADAMS - Ljubljana, Dvorana Stožice, 22.11.2018.
BRYAN ADAMS uskoro u Ljubljani

Vijesti

BRYAN ADAMS uskoro u Ljubljani
MEG: PREDATOR IZ DUBINA (The Meg)

Recenzije

MEG: PREDATOR IZ DUBINA (The Meg)
KUZMA I SHAKA ZULU, 29.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Kalendar

KUZMA I SHAKA ZULU, 29.09.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK