8.0

Recenzije

BEHEMOTH - I Loved You At Your Darkest

Prošle su pune četiri godine od izlaska genijalnog „Satanista“. Po meni, a i po mnogim drugima, najboljeg izdanja i svojevrsnog vrhunca dugogodišnje karijere Behemotha. Nakon velikog uspjeha tog jubilarnog desetog studijskog albuma, stvorio se veliki pritisak na sami bend. Svaki Nergalov korak pratio se s posebnom pozornošču, a kada je napokon najavljen nasljednik, odmah ga se proglasilo jednim od najiščekivanijih albuma godine.

Objavljeno: 12.10.2018. 10:12

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

BEHEMOTH - I Loved You At Your Darkest

Žanr: Black/Death metal

Godina: 2018.

Izdavač: Nuclear Blast

Web


Tracklist:
1. Solve
2. Wolves ov Siberia
3. God = Dog
4. Ecclesia Diabolica Catholica
5. Bartzabel
6. If Crucifixion Was Not Enough…
7. Angelvs XIII
8. Sabbath Mater
9. Havohej Pantocrator
10. Rom 5:8
11. We Are the Next 1000 Years
12. Coagvla

Da odmah rasčistimo stvari. "I Loved You At Your Darkest" nije puka preslika „The Satanista“ ili pak pokušaj imitacije istoga, već je prisutna  prirodna evolucija zvuka koji se gradi dugi niz godina. ILYAYD je izdanje koje diše novim ritmom i zrači drugačijom energijom. Sa sobom nosi brojne nove elemente i eksperimentiranje sa zvukom, ali isto tako vraća nas u prošlost te zadire u samo korijenje Behemotha. U jednom izdanju objedinjeni su brojni utjecaji i glazbeni pravci kojih su se, članovi benda (prvenstveno Nergal), dotakli tokom života. Upravo ta brojnost različitih utjecaja i pojava elemenata iz mnogih žanrova čine ovo izdanje najraznovrsnijim u dosadašnjoj diskografiji grupe. Dobra strana svega toga je što su  novi elementi  dostavljeni na svojstven i prepoznatljiv način za Behemoth.


Bend je to koji je često težio određenoj atmosferičnosti odnosno, bolje rečeno, mističnosti. Njihove pjesme nisu uvijek o brzom ritmovima, agresivnim vokalima i distorziranim gitarama. Behemoth je tokom cijele karijere, ali posebice zadnje desetljeće, gradio slojeviti, mračni, atmosferični zvuk koji se najbolje, do sada, očitovao na „The Satanistu“. ILYAYD odlazi čak korak dalje te je linija blackened death metala dovedena u zajedničko područje s nekim atmosferic death metal sastavima. Uzmimo kao primjer „Havohej Pantocrator“ čija se akustična gitara provlači kroz gotovo svih šest minuta pjesme te neodoljivo vuče na bendove poput Wolfhearta ili Enslaveda. Novost je to koja predstavlja ugodno osvježenje jer, pomiješana s prepoznatljivim Behemoth zvukom pruža izrazito jak dojam i nosi jednu od najintenzivnijih solaža na albumu. ILYAYD skače između takvih atmosferičnih pjesama i onih u kojima su jasno izraženi black metal korijeni kao što su to uvodna „Wolves Of Siberia“ ili „If Crucifixion Was Not Enough“. 


Album započinje „Solve“ čiji dječji glasovi jasno daju do znanja kako se ILYAYD kreće u novom pravcu i da ne bismo smjeli očekivati kopiju prijašnjih izdanja. Nekako sam mislio da će prva pjesma nakon uvodne biti „God = Dog“. Upravo zbog dječjeg zbora i refrena/mantre koji je prekopiran iz uvoda. Suprotno tomu, Behemoth nas uz „Wolves Of Siberia“ jasno podsjeća i iz kojeg žanra metala dolaze. Prve sekunde uspostavljen je jak ritam i dominantna atmosfera te se čini kako upravo ovakve stvari najbolje leže bendu. Sve od gitara, blast beatova bubnjeva, vokala pa do pozadinskih melodija funkcionira savršeno i zastrašujuće. Dokaz je to kvalitetne dugogodišnje karijere grupe čije su pjesme znale mijenjati pravila žanra. Nakon jakog početka slijedi prvi objavljeni singl preko čijeg nemaštovitog naziva nikako ne mogu proći. „God = Dog“ se, kao i većina pjesama na albumu, bavi religioznom tematikom tj. kršćanstvom. Tema je to koja je već toliko puta prežvakana da je postala naporna. Dobar razlog za to Behemoth ima u činjenici kako je crkva u Poljskoj izrazito uključena u državnu vlast i opći život, a religiozno angažirani tekstovi sasvim su prirodna reakcija na to stanje. Pogotovo kada se uzme u obzir kako je cijeli bend nedavno završio na sudu zbog navodnog vrijeđanja nacionalnih simbola na njihovim majicama. Uglavnom, „God = Dog“ započinje gotovo orijentalnom melodijom i razvija se u vrlo dobru stvar čiji ukupni dojam kvari dječji zbor bez kojega se lako moglo.  Zgodan je to detalj i podržavam pokušaj, ali dječjim glasovima ipak nije mjesto na albumu Behemotha. Pozadinski zborski vokali puno su bolje iskorišteni na „Ecclesia Diabolica Catholica“ gdje se prirodno uklapaju u inače vrlo kvalitetnu pjesmu. Još jedan primjer uspješnog eksperimentiranja s novim zvukom je „Bartzabel“. Stvar krasi mistična, gotovo okultna atmosfera, a razvija se zlokobnu mantru gdje će mnogima podsvjesno ući u glavu tekst „Come unto me Bartzabel“. Pred kraj pjesme do izražaja dolazi vrlo lagana, ali i efektna solaža koja služi kao odličan primjer utjecaja laganijih žanrova na rad benda.


Crucifixion Was Not Enough“ i „Angels XIII“ vraćaju stvari u višu brzinu te obje karakterizira Infernovo razvaljivanja bubnjeva. Jasno je pokazano kako Behemoth ne čni samo  Nergal, već uigrana i profesionalana ekipa. Orion i Inferno su majstori svojih instrumenata i iako je na nekim pjesmama smanjen njihov doprinos, i dalje imaju više nego dovoljno prostora za svoje glavne trenutke. Na sličan moćan način započinje  i „Sabbath Mater“ gdje su još jednom taktički iskorišteni zborski pozadinski vokal, međutim, zanimljivim prijelazom iskače od ostatka. Neobična solaža koju prati akustična gitara djeluje netipično i izvan svoga mjesta na inače mračnoj stvari. To pokazuje kako Behemoth još uvijek ne vlada u potpunosti novim zvukom. Zato je tu „Havohej Pantocrator“ koja vraća stvari u normalu i dokazuje kako razvoj benda ipak dovodi do vrhunskih stvari. a na nju se odlično nadovezuje „Room 5:8“.  Prije instrumentalne „Coagvla“, album na eksplozivan i jak način zatvara „We Are the Next 1000 Years“.


Behemoth se vratio s još jednim jakim albumom. Iako nije dostigao razinu svoga prethodnika, uz laganu evoluciju zvuka i poneku drugačiju stvar, ILYAYD nudi mračan i težak zvuk upravo kako i dolikuje poljskim velikanima. Najveće su novosti povećano korištenje pozadinskih vokala i orkestralnih elemenata koji zajedno nose novi zvuk, a kako bi svi bili zadovoljni, album je upotpunjen stvarima čije nas gitare i blast beatovi vraćaju u prošlost. Behemoth raste, evoluira, sazrijeva. Sukladno tomu, ILYAYD je drugačije izdanje koje ima mjesta za napredak, ali i dalje pruža kvalitetne stvari i na kraju krajeva kvalitetan Behemoth.

 

Maroje Ćuk

Text by:

Maroje Ćuk

Prati autora

The question isn't "why?", It's "why not?"

Pročitaj više o temama: behemoth, i loved you at your darkest, review, ilyayd, nergal, orion, inferno, black metal, maroje cuk



Kalendar

THE RUMJACKS - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 26.09.2019.

26.09.2019. - četvrtak

THE RUMJACKS - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 26.09.2019.

Zagreb, Vintage Industrial Bar
60 / 80 kn

SHORTPARIS, 28.09.2019., Močvara, Zagreb

28.09.2019. - subota

SHORTPARIS, 28.09.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
50 kn / 65 kn

KAWASAKI 3P, 28.09.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

28.09.2019. - subota

KAWASAKI 3P, 28.09.2019., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
70 kn / 90 kn

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

02.10.2019. - srijeda

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

Zagreb, Močvara

STONED JESUS, 02.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

02.10.2019. - srijeda

STONED JESUS, 02.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

02.10.2019. - srijeda

BLACK MIDI - Zagreb, Močvara, 02.10.2019.

Zagreb, Močvara

KENSINGTON LIMA, 03.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

03.10.2019. - četvrtak

KENSINGTON LIMA, 03.10.2019., Vintage Industrial Bar, Zagreb

Zagreb, Vintage Industrial Bar

SOULSIDE, 07.10.2019., Močvara, Zagreb

07.10.2019. - ponedjeljak

SOULSIDE, 07.10.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
65 kn / 80 kn

CORPSESSED, GRAVEYARD, LIFE IN RUINS, 09.10.2019., Močvara, Zagreb

09.10.2019. - srijeda

CORPSESSED, GRAVEYARD, LIFE IN RUINS, 09.10.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
60 kn

CORPSESSED, GRAVEYARD, LIFE IN RUINS, 09.10.2019., Močvara, Zagreb

09.10.2019. - srijeda

CORPSESSED, GRAVEYARD, LIFE IN RUINS, 09.10.2019., Močvara, Zagreb

Zagreb, Močvara
60 kn

Rujan / 2019

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 

Must Read

SACRED REICH - Awakening

Recenzije

SACRED REICH - Awakening
ZLOČIN BEZ KRIVNJE: SLUČAJ COLLINI (The Collini Case)

Recenzije

ZLOČIN BEZ KRIVNJE: SLUČAJ COLLINI (The Collini Case)
TARJA - In The Raw

Recenzije

TARJA - In The Raw
MICHAEL BUBLÉ - Zagreb, Arena, 16.09.2019.

Izvještaji

MICHAEL BUBLÉ - Zagreb, Arena, 16.09.2019.
ISON - Inner Space

Recenzije

ISON - Inner Space
SONATA ARCTICA - Talviyo

Recenzije

SONATA ARCTICA - Talviyo
Otkazan zagrebački koncert grupe Beirut

Vijesti

Otkazan zagrebački koncert grupe Beirut
Počele su prijave za 11th Croatian Blues Challenge

Vijesti

Počele su prijave za 11th Croatian Blues Challenge
Veliki ARTURO SANDOVAL u Zagrebu

Vijesti

Veliki ARTURO SANDOVAL u Zagrebu
BILO JEDNOM U HOLLYWOODU (Once upon a time in....Hollywood)

Recenzije

BILO JEDNOM U HOLLYWOODU (Once upon a time in....Hollywood)
Blaženstvo drugog albuma

Kolumne

Blaženstvo drugog albuma
MGLA, Martwa Aura - Zagreb, Mochvara, 06.09.2019. - galerija

Galerije

MGLA, Martwa Aura - Zagreb, Mochvara, 06.09.2019. - galerija
ARISES - Žestoki zadarski odgovor trulom i dekadentnom sistemu

Vijesti

ARISES - Žestoki zadarski odgovor trulom i dekadentnom sistemu
PURE ELECTRO PARTY:

Intervjui

PURE ELECTRO PARTY: "Kao ljubitelji glazbenog žanra dark electro, te DJ entuzijasti, došli smo na ideju raširiti tu vrstu elektronske glazbe."
EDITORS - Zagreb, MD Doma Sportova, 08.02.2020.

Kalendar

EDITORS - Zagreb, MD Doma Sportova, 08.02.2020.
EDITORS donose turneju najvećih hitova u Zagreb

Vijesti

EDITORS donose turneju najvećih hitova u Zagreb
A DREAM OF POE:

Intervjui

A DREAM OF POE: "Doom Metal is genuinely about sharing the sentiment of angst, of loss, of saudade and the darkness of one’s soul."
A DREAM OF POE:

Intervjui

A DREAM OF POE: "Doom metal predstavlja dijeljenje osjećaja straha, gubitka, "saudade" i tame nečije duše."

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK