8.0

Recenzije

BEHEMOTH - I Loved You At Your Darkest

Prošle su pune četiri godine od izlaska genijalnog „Satanista“. Po meni, a i po mnogim drugima, najboljeg izdanja i svojevrsnog vrhunca dugogodišnje karijere Behemotha. Nakon velikog uspjeha tog jubilarnog desetog studijskog albuma, stvorio se veliki pritisak na sami bend. Svaki Nergalov korak pratio se s posebnom pozornošču, a kada je napokon najavljen nasljednik, odmah ga se proglasilo jednim od najiščekivanijih albuma godine.

Objavljeno: 12.10.2018. 10:12

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

BEHEMOTH - I Loved You At Your Darkest

Žanr: Black/Death metal

Godina: 2018.

Izdavač: Nuclear Blast

Web


Tracklist:
1. Solve
2. Wolves ov Siberia
3. God = Dog
4. Ecclesia Diabolica Catholica
5. Bartzabel
6. If Crucifixion Was Not Enough…
7. Angelvs XIII
8. Sabbath Mater
9. Havohej Pantocrator
10. Rom 5:8
11. We Are the Next 1000 Years
12. Coagvla

Da odmah rasčistimo stvari. "I Loved You At Your Darkest" nije puka preslika „The Satanista“ ili pak pokušaj imitacije istoga, već je prisutna  prirodna evolucija zvuka koji se gradi dugi niz godina. ILYAYD je izdanje koje diše novim ritmom i zrači drugačijom energijom. Sa sobom nosi brojne nove elemente i eksperimentiranje sa zvukom, ali isto tako vraća nas u prošlost te zadire u samo korijenje Behemotha. U jednom izdanju objedinjeni su brojni utjecaji i glazbeni pravci kojih su se, članovi benda (prvenstveno Nergal), dotakli tokom života. Upravo ta brojnost različitih utjecaja i pojava elemenata iz mnogih žanrova čine ovo izdanje najraznovrsnijim u dosadašnjoj diskografiji grupe. Dobra strana svega toga je što su  novi elementi  dostavljeni na svojstven i prepoznatljiv način za Behemoth.


Bend je to koji je često težio određenoj atmosferičnosti odnosno, bolje rečeno, mističnosti. Njihove pjesme nisu uvijek o brzom ritmovima, agresivnim vokalima i distorziranim gitarama. Behemoth je tokom cijele karijere, ali posebice zadnje desetljeće, gradio slojeviti, mračni, atmosferični zvuk koji se najbolje, do sada, očitovao na „The Satanistu“. ILYAYD odlazi čak korak dalje te je linija blackened death metala dovedena u zajedničko područje s nekim atmosferic death metal sastavima. Uzmimo kao primjer „Havohej Pantocrator“ čija se akustična gitara provlači kroz gotovo svih šest minuta pjesme te neodoljivo vuče na bendove poput Wolfhearta ili Enslaveda. Novost je to koja predstavlja ugodno osvježenje jer, pomiješana s prepoznatljivim Behemoth zvukom pruža izrazito jak dojam i nosi jednu od najintenzivnijih solaža na albumu. ILYAYD skače između takvih atmosferičnih pjesama i onih u kojima su jasno izraženi black metal korijeni kao što su to uvodna „Wolves Of Siberia“ ili „If Crucifixion Was Not Enough“. 


Album započinje „Solve“ čiji dječji glasovi jasno daju do znanja kako se ILYAYD kreće u novom pravcu i da ne bismo smjeli očekivati kopiju prijašnjih izdanja. Nekako sam mislio da će prva pjesma nakon uvodne biti „God = Dog“. Upravo zbog dječjeg zbora i refrena/mantre koji je prekopiran iz uvoda. Suprotno tomu, Behemoth nas uz „Wolves Of Siberia“ jasno podsjeća i iz kojeg žanra metala dolaze. Prve sekunde uspostavljen je jak ritam i dominantna atmosfera te se čini kako upravo ovakve stvari najbolje leže bendu. Sve od gitara, blast beatova bubnjeva, vokala pa do pozadinskih melodija funkcionira savršeno i zastrašujuće. Dokaz je to kvalitetne dugogodišnje karijere grupe čije su pjesme znale mijenjati pravila žanra. Nakon jakog početka slijedi prvi objavljeni singl preko čijeg nemaštovitog naziva nikako ne mogu proći. „God = Dog“ se, kao i većina pjesama na albumu, bavi religioznom tematikom tj. kršćanstvom. Tema je to koja je već toliko puta prežvakana da je postala naporna. Dobar razlog za to Behemoth ima u činjenici kako je crkva u Poljskoj izrazito uključena u državnu vlast i opći život, a religiozno angažirani tekstovi sasvim su prirodna reakcija na to stanje. Pogotovo kada se uzme u obzir kako je cijeli bend nedavno završio na sudu zbog navodnog vrijeđanja nacionalnih simbola na njihovim majicama. Uglavnom, „God = Dog“ započinje gotovo orijentalnom melodijom i razvija se u vrlo dobru stvar čiji ukupni dojam kvari dječji zbor bez kojega se lako moglo.  Zgodan je to detalj i podržavam pokušaj, ali dječjim glasovima ipak nije mjesto na albumu Behemotha. Pozadinski zborski vokali puno su bolje iskorišteni na „Ecclesia Diabolica Catholica“ gdje se prirodno uklapaju u inače vrlo kvalitetnu pjesmu. Još jedan primjer uspješnog eksperimentiranja s novim zvukom je „Bartzabel“. Stvar krasi mistična, gotovo okultna atmosfera, a razvija se zlokobnu mantru gdje će mnogima podsvjesno ući u glavu tekst „Come unto me Bartzabel“. Pred kraj pjesme do izražaja dolazi vrlo lagana, ali i efektna solaža koja služi kao odličan primjer utjecaja laganijih žanrova na rad benda.


Crucifixion Was Not Enough“ i „Angels XIII“ vraćaju stvari u višu brzinu te obje karakterizira Infernovo razvaljivanja bubnjeva. Jasno je pokazano kako Behemoth ne čni samo  Nergal, već uigrana i profesionalana ekipa. Orion i Inferno su majstori svojih instrumenata i iako je na nekim pjesmama smanjen njihov doprinos, i dalje imaju više nego dovoljno prostora za svoje glavne trenutke. Na sličan moćan način započinje  i „Sabbath Mater“ gdje su još jednom taktički iskorišteni zborski pozadinski vokal, međutim, zanimljivim prijelazom iskače od ostatka. Neobična solaža koju prati akustična gitara djeluje netipično i izvan svoga mjesta na inače mračnoj stvari. To pokazuje kako Behemoth još uvijek ne vlada u potpunosti novim zvukom. Zato je tu „Havohej Pantocrator“ koja vraća stvari u normalu i dokazuje kako razvoj benda ipak dovodi do vrhunskih stvari. a na nju se odlično nadovezuje „Room 5:8“.  Prije instrumentalne „Coagvla“, album na eksplozivan i jak način zatvara „We Are the Next 1000 Years“.


Behemoth se vratio s još jednim jakim albumom. Iako nije dostigao razinu svoga prethodnika, uz laganu evoluciju zvuka i poneku drugačiju stvar, ILYAYD nudi mračan i težak zvuk upravo kako i dolikuje poljskim velikanima. Najveće su novosti povećano korištenje pozadinskih vokala i orkestralnih elemenata koji zajedno nose novi zvuk, a kako bi svi bili zadovoljni, album je upotpunjen stvarima čije nas gitare i blast beatovi vraćaju u prošlost. Behemoth raste, evoluira, sazrijeva. Sukladno tomu, ILYAYD je drugačije izdanje koje ima mjesta za napredak, ali i dalje pruža kvalitetne stvari i na kraju krajeva kvalitetan Behemoth.

 

Maroje Ćuk

Text by:

Maroje Ćuk

Prati autora

The question isn't "why?", It's "why not?"

Pročitaj više o temama: behemoth, i loved you at your darkest, review, ilyayd, nergal, orion, inferno, black metal, maroje cuk



Kalendar

LUCE - Zagreb, Tvornica Kulture, 19.10.2018.

19.10.2018. - petak

LUCE - Zagreb, Tvornica Kulture, 19.10.2018.

Zagreb, Tvornica Kulture

LUCE - Zagreb, Tvornica kulture, 19.10.2018.

19.10.2018. - petak

LUCE - Zagreb, Tvornica kulture, 19.10.2018.

Zagreb, Tvornica kulture
60 kn

BRKOVI - 20.10.2018., Dom Sportova, Zagreb

20.10.2018. - subota

BRKOVI - 20.10.2018., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
70 / 80 kn

SIDE PROJECT, 20.10.2018., Kset, Zagreb

20.10.2018. - subota

SIDE PROJECT, 20.10.2018., Kset, Zagreb

Zagreb, Kset
30 kn / 40 kn

Psihodelični metal koncert 24.10. u Močvari

24.10.2018. - srijeda

Psihodelični metal koncert 24.10. u Močvari

Zagreb, Močvara

BORIS ŠTOK - Zagreb, Tvornica kulture, 26.10.2018.

26.10.2018. - petak

BORIS ŠTOK - Zagreb, Tvornica kulture, 26.10.2018.

Zagreb, Tvornica kulture

KRANKŠVESTER - 27.10.2018., Dom Sportova, Zagreb

27.10.2018. - subota

KRANKŠVESTER - 27.10.2018., Dom Sportova, Zagreb

Zagreb, Dom Sportova
60 / 90 kn

HAGGARD - 29.10.2018., Boogaloo, Zagreb

29.10.2018. - ponedjeljak

HAGGARD - 29.10.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo

Listopad / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

Must Read

BORIS ŠTOK - Zagreb, Tvornica kulture, 26.10.2018.

Kalendar

BORIS ŠTOK - Zagreb, Tvornica kulture, 26.10.2018.
TOMISLAV GOLUBAN snimio novi singl i videospot

Vijesti

TOMISLAV GOLUBAN snimio novi singl i videospot
BORIS ŠTOK objavio album 'Ispod kože'

Vijesti

BORIS ŠTOK objavio album 'Ispod kože'
BLUE HOUR FERRY predstavljaju novi EP

Vijesti

BLUE HOUR FERRY predstavljaju novi EP
Što očekivati do kraja 2018. godine

Kolumne

Što očekivati do kraja 2018. godine
X-ICA FEST: Kawasaki 3P, Kandžija i Gole Žene, The Miceks, Hladovina Band - Zagreb, Tvornica Kulture, 13.10.2018. - galerija

Galerije

X-ICA FEST: Kawasaki 3P, Kandžija i Gole Žene, The Miceks, Hladovina Band - Zagreb, Tvornica Kulture, 13.10.2018. - galerija
ROD STEWART objavio je novi album

Vijesti

ROD STEWART objavio je novi album
JURA STUBLIĆ & FILM, 03.11.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Kalendar

JURA STUBLIĆ & FILM, 03.11.2018., Tvornica Kulture, Zagreb
JETHRO TULL - Zagreb, Dom Sportova, 13.10.2018.

Izvještaji

JETHRO TULL - Zagreb, Dom Sportova, 13.10.2018.
JETHRO TULL - Zagreb, Dom Sportova, 13.10.2018. - galerija

Galerije

JETHRO TULL - Zagreb, Dom Sportova, 13.10.2018. - galerija
ORANGE GOBLIN - The Wolf Bites Back

Recenzije

ORANGE GOBLIN - The Wolf Bites Back
ZVIJEZDA JE ROĐENA (A star is Born)

Recenzije

ZVIJEZDA JE ROĐENA (A star is Born)
ELDER, Ancestors - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 11.10.2018. - galerija

Galerije

ELDER, Ancestors - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 11.10.2018. - galerija
BEHEMOTH - I Loved You At Your Darkest

Recenzije

BEHEMOTH - I Loved You At Your Darkest
DARKO RUNDEK & EKIPA, Tvornica Kulture, 23.11.2018., Zagreb

Kalendar

DARKO RUNDEK & EKIPA, Tvornica Kulture, 23.11.2018., Zagreb
JOHNNY ENGLISH: PONOVO NA ZADATKU

Recenzije

JOHNNY ENGLISH: PONOVO NA ZADATKU
BOA, 17.11.2018., Boogaloo, Zagreb

Kalendar

BOA, 17.11.2018., Boogaloo, Zagreb
VOODOO RAMBLE objavio album 'That's way'

Vijesti

VOODOO RAMBLE objavio album 'That's way'

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK