Kolumne

BAND AID - 'Znaju li da je (bio) Božić?'

Prošli mjesec se okrenula impresivna 31. godišnjica otkako su rockeri svijetu pokazali da nisu samo razmaženi starmalovi. No, poticaj za ovu kolumnu nije obljetnica već vijest da će razorni El Nino prouzročiti novi val gladi. Imaju li rockeri snage za još jedan podvig?

Objavljeno: 19.01.2016. 22:00

Postani fan na Facebooku ako već nisi!

BAND AID - 'Znaju li da je (bio) Božić?'
Ova je kolumna naizgled deplasiranog timinga. Okrugla 30.-ta godišnjica impozantnih projekata Band Aid i Live Aid bile su 2014. i 2015. i vjerojatno smo mogli obilježiti jedan od njih prošle godine uz obiman faktografsko-dokumentaran prikaz ovog fenomena. Ovog u jednini zato što su oba projekta u suštini jedna te ista priča s jednim te istim ciljem: empatijskom i silno snažnom željom pomoći izgladnjelom narodu Etiopije.

Nisu hladna i proračunata ljudska bića samosvjesno, isplanirano, suvislo i objektivno iskonstruirala prvo Band Aid i kasnije Live Aid, niti su to zapravo bili - projekti, iako ih je sada tako najlakše označiti. 

Ne, cijela ta priča sazdana je baš tipično "umjetnički, boemski", iz spontanog, naglog, energičnog i nadasve neplaniranog ljudskog čina kojemu su upravljale isključivo emocije i empatija.
Stoga je jedino ispravno i moguće osvrt na taj fenomen dati na isti način. Svih ovih posljednjih mjeseci, djelomice pod dojmom loših vijesti iz svijeta, naročito iz vlastitog, hrvatskog dvorišta i zbilje siromašnih i nezaposlenih ljudi, vrtila mi je ta priča u obliku flashbacka kao ringišpil. 
Ima li smisla sadašnjim generacijama približiti, a starije podsjetiti na te povijesne događaje baš sada kada nas ionako stalno susreću neke loše vijesti? I svaki put bi odgovor bio "ima" - za sve one koji glazbu shvaćaju daleko više od pukog vrćenja zvukova i šuma na nekim mp3-icama. Ima, za one kojima je glazba neki oblik življenja, neki oblik funkcioniranja, drugi kisik.

Prirodno "stanište" ove kolumne bili bi predblagdanski dani, s ovakvim naslovom kakav već jest, idealno pred Božić kada neće biti neke velike šanse da negdje u nekom trenutku ne čujete tu legendarnu pjesmu "Znaju li da je Božić?" (Do they know it's Christmas?). Da li je trebalo veseli blagdanski ugođaj "pokvariti" s teškim prizorima koje ćete naći u ilustraciji ovog teksta? Iz nekog razloga ova se kolumna nije zaokružila u glavi sve dok nedavno nisam pročitala vijest da nam uskoro počinje najvjerojatnije petogodišnji ciklus negativnog klimatskog fenomena Il Nino/La Nina - Il Nino. Ill Niño jest latinski (nekad odličan) metal bend, ali ovo nije priča o njemu iako dijele isto, dražesno ime (Il Nino = mali dječak/ La Nina = mala djevojčica). 



Il Nino je topla faza globalnog atmosfersko-oceanskog fenomena, zapravo klimatski poremećaj koji nastaje zbog neuobičajenog zagrijavanja mora na površini Pacifika koje pak uzrokuje promjene smjera kretanja zračnih struja u višim slojevima atmosfere. To je pojava koja se povezuje s višim temperaturama na globalnoj razini, ali i neuobičajeno suhim, hladnim i ledenim zimama na sjeveru Europe. Novija su istraživanja pokazala da se ta klimatska pojava očituje u nepravilnim razmacima od 3 do 5 god te da imaju dalekosežan globalan utjecaj na sve dijelove svijeta - Il Nino, radi globalnih klimatskih promjena prouzrokuje kaos po svijetu u obliku divljih urgana, tajfuna, ukratko poplava, suša i ostalih prirodnih katastrofa. Gospodarski gledano, pustošenja, epidemije... gladi. 

Jedan takav kaos prouzrokovan prvim oblicima fenomena Il Nino pogodio je dio Afrike, prije svega Etiopiju, daleke 1983. godine. Etiopiju je pogodila nezapamćena suša koja se nastavila još dvije godine rezultirajući već u počecima nevjerojatom nestašicom hrane i gladi epskih proporcija. Svijet, oguglao na kojekakve nedaće, prirodne strahote, ratove, razaranja, mučenja i patnji ipak je podlegao emocijama vidjevši stravične prizore gladnih i umirućih ljudi, kostura kakve gledamo na slikama iz nacistčkih logora smrti. Teško depresivna tema pobudila je mnogo reakcija, od empatijskih lamentiranja političara koji su puno pričali a (po običaju) malo ili ništa radili, do konkretnih brojnih ali sporadičnih i ograničenih humanitarnih aktivnosti raznih neprofitinih organizacija ili privatnih grupacija, do pojedinačnih simboličnih donacija "malih ljudi" širom svijeta. 



No uzrok problema gladi u svijetu dublji je i od Il Nina i od sporadičnih, iako sve češćih iskazivanja moći prirode koja ne pita ni gdje, ni kako, niti kada - od neadekvatne izgradnje gospodarske infrastrukture određene zemlje do uništavanja istih resursa raznim besmislenim, bizarnim, krvoločnim i sumanutim lokalnim ratovima. Pa tako sva pomoć koja je stizala u Afriku nije bila dovoljna niti da približno ublaži ovu strahotu iako je 1984. već bila na izmaku. 

Još od Boba Dylana, Joni Mitchel pa preko Pink Floyda, cijelog punk pokreta i do aktualnog uvrnutnog britanskog Musea i njihovog načina kritiziranja fundamentalnih razloga za sve ili barem veliku većinu problema u svijetu (aktualnog globalnog poretka, ekonomskog i financijskog robovlasništva slabih i nemilosrdnosti nekolicine prgavih i gramzljivih grupica moćnih), popularna "rock" glazba ukazivala je na vrlo konkretne teme, a ne samo tematike iz spektra "sex, drugs & rock'n'roll".  

Usprkos tomu, krajem 1984. desilo se ono što se do tada nikad nije desilo u povijesti, niti je itko, pa niti sami akteri vjerovao da je moguće učiniti: najnevjerojatnija skupina ljudi potegla je potez koji će dovijeka ostati zabilježen kao dokaz da se može sve kada se hoće i da glazba uistinu može - mijenjati svijet. Koji je ujedno i dokaz da je javno mijenje prije svega formirano predrasudama o slavnim osobama o kojima stvarno ne znamo ništa ili malo. 

Bob Geldof je bio punker, frontman odvaljenih Boomtown "štakora" (Boomtown Rats) s jednim jedinim mega hit-singlom ("I don't like Mondays"), lik koji je bio nepredvidljiv i ekscesan kao i cijela punk-rock (a i ostala) scena, koji je uživao u novostečenoj slavi uz uživanje ogromnih količina raznih opijata i sličnih poroka. Uz to Geldof nikad nije bio pretjerano simpatičan lik, čuveni Morrissey ga nikad nije volio i jednom je za njega izjavio da mu se "povraća od njega" - pogađate, Morrissey je na kraju i ostao najveći Geldofov kritičar.
 
I onda jedan takav čovjek, nakon što je odgledao tonu dokumentarnog materijala u vijestima o stravičnim prizorima gladnih u Africi, popizdi na stanje u kojem se malo što mijenja, kao pravi punker i na vodstvo svjetskog poretka, likove koji se poslovično samo sastaju, lamentiraju i naslikavaju a ništa ne čine, kao i UN, organizaciju koja se kao kvazi brine o cjelovitoj dobrobiti država članica (a i van njih),  te se udruži s (daleko mirnijim i izglednijim kandidatom za suradnju) frontmanom popularnog new wave/art rock sastava Ultravox, (opet poprilično slavnim u to vrijeme) Midgeom Ureom i dvojac na brzaka krajem studenog 1984. sklada prikladnu, socijalno osviještenu Božićnu pjesmu "Do they know it's Christmas?" izravno inspiriranom spomenutom katastrofom u Africi. 



Pjesma dakako nije nikakvo oličenje glazbenog remek-djela, štoviše od mnogih je prozvana kao jednom od najgore napisanih pjesama ikada (!?), glazbeno kritizirana čak toliko da je sam Geldof kasnije izjavio da stvarno nije napravio reprezentativnu pjesmu i da mu to baš nije nešto s čim se može pohvaliti.  Kao da je to (bilo) bitno. Pola prigodnih pjesma je loše u nekom pogledu, ali savršeno služe svrsi, a ova je poslužila svjetski, šteta samo što je Geldof sam sebi uopće dozvolio da raspleće o tome. 

Po vlastitim riječima, Bob i Midge kao članovi popularne pop-rock glazbene scene u Britaniji, isto su tako na brzaka iznazivali sve svoje frendove, ili kolege glazbenike, mahom jednako ili daleko slavnije od njih samih kako bi ih privolili da zajedno snime pjesmu, izdaju je uoči Božića s namjerom da sav prihod ode na kupovanje hrane za gladne u Etiopiji. 

U nepuna dva dana od prvih poziva, cijela svita starova pojavila se na snimanju singla 25. studenog, da bi već 3. prosinca singl bio objavljen prvo u Velikoj Britaniji, a onda i u svijetu. Singl je pratio isto tako na brzaka složen video spot koji je samo prikazivao sve te zvijezde u studiju kako pjevaju i to je bilo to. Singl je postao najprodavaniji singl u Britaniji ikada, a do kraja prosinca 1984. dosegao je nakladu od preko tri milijuna kopija. 

Neću se ovdje baviti brojkama i statistikom pjesme već fenomena, no treba reći da je samo singl nahranio ljudi u vrijednosti od preko 8 milijuna funti hrane u samo prvih 12 mjeseci prodaje, a ukupno brojka preseže 24 mil $ a singl se redovito objavljuje kako u izvornoj tako i u kojekakvim (lošim) inačicama svako toliko godina, zavisno od događanja u svijetu, da ne govorimo o standardnom vrćenju Božićnih singlova svakog prosinca. 

Ljude koji su u pjesmi na ovaj ili onaj način sudjelovali kao cijeli bendovi ili pojedini članovi i izvođači treba spomenuti: Bono Vox odnosno cijeli U2, Kool & the Gang, Genesis, Phil Collins, Ultravox, The Boomtown Rats, Bananarama, Wham, George Michael, Boy Goerge, Status Quo, Spandau Ballet, Heaven 17, Marylin, Annie Lennox, Sting, Paul Young, Big Country, Frankie Goes to Hollywood, velike legende Paul McCartney i nedavno preminuli, neprežaljeni, David Bowie.



Uspjeh singla premašio je najluđa očekivanja dvojca koji je sve započeo. Lavina pomoći koja je krenula od spomenutog singla, pojačana američkom inačicom pomoći koja je snimljena mjesec dana kasnije uoči samog Božića u obliku singla "We are the World" s većom i šarolikijom glazbenom posadom (Michael Jackson, Stevie Wonder, Bruce Springsteen, Paul Simon, Tina Turner, Diana Ross, Billy Joel, Willie Nelson, Cyndi Lauper, Bob Dylan, Toto, Hall&Oates, Smokey Robinson, ZZ Top, Fleetwood Mac, Steve Perry i Ray Charles...), izravno je rezultirala drugim najvećim fenomenom u glazbenoj industriji   -  Live Aid-om, globalno prenošenim preko 10-satnim koncertima koji su se simultano održali u Londonu i Philadelphiji 13. srpnja 1985. i koji su okupili gotovu svu glazbenu, a i drugu kremu toga vremena (tada najmoćniji i najbogatiji poslovni čovjek, Microsoftov Bill Gates također je bio jedan od prezentera). 



Zajedno su projekti sakupili preko 160 mil $ i tako spasili tisuće života u Etiopiji i okolnim zemljama pogođenim sušom. 

Iako humanitarni događaji ovog tipa nisu bili nepoznanica ni prije a niti poslije Bad i Live Aida, dapače svaki iole drastičniji razlog i poziv u pomoć rezultirao je nekim oblikom okupljanja slavnih u dobrotvorne svrhe, ova dva fenomena ipak su, bez obzira na brojne i čak žestoke kritike o ispravnosti istih, potakli žešći val svijesti o pomoći "fellow manu", drugim ljudima oko nas. George Michael je istovremeno napisao i objavio jednu od najljepših i najsviranijih blagdanskih pjesmama uopće, "Last Christmas", ali malo tko zna da je donirao sav prihod od te pjesme Geldofovom fondu pomoći Africi.

Live Aid, a i snimanje prve pjesme "Do they know it's Christmas?" i danas prate razni "repovi": zvijezdama se prigovaralo da su došli na snimanje u limuzinama, da su se nakon snimanja na partyu točili šampanjac i na gro uživala droga, što nikako nije bilo u skladu s motivom događaja i direktno je navodno ukazivalo na licemjerstvo određenih starova -  kako je to mnogima zamjerio inače vrlo trezven, sjajni Paul Weller (Jam, The Style Council). 

Spomenute ekstravagancije nužno ne znače licemjerstvo, samo veliku dozu - neukusa i netaktičnosti. Isti Weller je možda najbolje izrazio nedoumice oko sudjelovanja u ovakvim projektima, konkretno baš Band Aida, kada je na Geldofov poziv, iako su bili u lošim odnosima i nimalo se nisu cijenili prije 31 godinu, ovako razmišljao: 
"Da li ću podržati nastojanja da pomognemo ljudima da prežive kada ih pogode nedaće? Hoću. Da li podržavam ovakav način pomoći? Možda ne, ali je li on efikasan? Pridružit ću se i nastojati da bude." 

Damon Albarn iz Blura tada je kritizirao i Band Aid i Live Aid da je pokret bio popovanje Afrikancima, da bijela rasa ponovo pokušava biti superiorna crnoj - iako se taj isti Albarn kasnije, na 20.-godišnjici uključio u obilježavanju. Geldof je tada to ovako tumačio:  
"Damon ima drugi pogled na čitavu stvar: on misli da bi to trebao biti kulturološki pokret. Da je Live Aid naročito, trebao uključiti i glazbenike s afričkog područja kojemu je bila namijenjena pomoć. Live Aid je bio politički pokret, a ne kulturološki. Poanta je da se okupiš najprodavanije glazbenike u svijetu kako bi dostigao maksimalan efekt u prodaji i zatim pomoći. Da li da nastupi nekoliko sjajnih afričkih glazbenika koje nitko ne poznaje ili Pink Floyd kojeg će popratiti 20 milijuna ljudi?"

Pa se tako, samo za Live Aid, posve iznenada i neočekivano okupio kultni Pink Floyd, koji je u tom događanju našao dovoljno pravih razloga da stavi na stranu sve velike svađe i nepomirljive razlike među članovima benda.  

Na Live Aidu je po mnogima najbolji nastup, uz nastup U2, dao legendarni Queen i Freddie Mercury iako uopće nisu trebali nastupiti, a svakako ih se nije, namjerno, zvalo na snimanje singla "Do they know it's Christmas?". Mnogi, ne samo ljubitelji benda ne znaju da je cijenjeni i voljeni bend poput Queena imao i crnih mrlja u svojoj karijeri.



Vrlo hedonistički i samovoljno nastrojen, kvartet nekad nimalo nije birao niti društvo a niti razlog pojavljivanja. Queen je u to vrijeme bio samo jedan od mnogobrojnih bendova koji su sebe doživljavali većim od života, pa su tako bez imalo pardona i empatije bili jedini (uz Roda Stewarta i Status Quo) koji su nastupili u Južnoafričkoj Republici  1985. za vrijeme žestokog međunarodnog bojkota južnoafričkog režima koji je njegovao rasnu segregaciju bijelih i crnih, tzv. apartheida. Sve dok 1994. nije glas crnog naroda, uz pomoć međunarodnih organizacija pa i glazbenog svijeta te žestokih pritisaka na bijele vlasti  (naročito U2 i Springsteenovog gitariste Stevena Van Zandta i njegovog pokreta Artists Against Apartheid) u Južnoj Africi odlučio apartheid poslati u ropotarnicu povijesti izborom legendarnog borca crne Afrike, Nelsona Mandele za predsjednika te države.  

Osuda javnosti bila toliko glasna da su prvo Stewart i Status Quo brže bolje još na turneji u Sun Cityu (zloglasno mjesto, kockarska meka bijelih robovlasnika 20. stoljeća) donirali novac u humanitarne svrhe. Isto je naknadno napravio i Queen. Pa se tako nekako uspio opravdati i na kraju ipak nastupiti na Live Aidu. Sad je pak druga vrsta kritičara takve poteze nazivala - licemjerstvom. 

I dalje se lome koplja oko toga da li svi ti kasniji spin-offovi Band Aida i bezbroj verzija "Do They know it's Christmas?" te Live Aid koncertne šprance samo preseravanje glazbenih egotripova,  dakle NE - ili autentična, iskrena pomoć drugim ljudima u nevolji, s konstatacijom DA

Svijetli, vrlo jasni DA bili su primjer pomoći glazbenog svijeta, grupni i pojedinačni, nakon devastirajućeg potresa na Haitiju 2010. te razarajućeg uragana Sandy na istočnoj obali SAD-a 2012.

Jedan od NE koji datira iz 1985. nakon formiranja Band Aida i koji dolazi od cijenjenog, no samodostatnog Morrisseya koji je pojavu Band Aida nazvao "dijaboličnom", a Geldofa osobom od koje "mu se povraća".  Više se brinuo i pričao o tome kako je pjesma zločin prema narodu Velike Britanije, nego o tome da možda je samo rođen sretan što nije rođen u Etiopiji i nema ruke promjera 5 cm i da mu se mogu zbrojati sva rebra i sve iznutrice. 

Izreke kažu: "Sve je ispravno u ratu i ljubavi." i "Cilj opravdava sredstva."
Ako je Band Aid i sve inačice nakon njega spasio jedan jedini ljudski život, najmanje što bi ikoga trebalo brinuti jest "kut gledanja".

Možda je najvrednija priča ona 8-godišnje Birhan Woldu, etiopske djevojčice koja je 1984. bila na samrti i čija je fotografija zgranula svijet, no pomoć od Band Aida ju je spasila i ona je preživjela. Njena slika nalazila se na službenom posteru Live Aida. Dvadeset godina kasnije na obljetnici, na koncertu Live 8, Birhan se pojavila na pozornici uz Geldofa kao samosvjesna, obrazovana mlada žena. 




Uz sve gubitke koje smo prošle godine i ovih dana proživljavali, od Percy Sledgea, Vlade Divljana, Mikea Porcara (Toto), Ben E. Kinga, B.B. Kinga, Arsena Dedića, Stevea Mackaya, Phil Taylora, Scott Weilanda pa do Lemmya, Natalie Cole, Bowiea i posljednjeg Glenna Freya, čini mi se da je svijest o vrijednosti ljudskog života možda ipak malo i porasla.

Možda NE zagovornici promijene mišljenje kada Il Nino opet pokaže svoju silovitu moć. 
Nadajmo se da će se Il Nino okrenuti u La Ninu. Trebaju nam Band Aidovi, ali - bolje je da ih nema. 






Anastazija Vržina

Text by:

Anastazija Vržina

Prati autora

Executive Editor
--------------------------
What Doesn't Kill You, Makes You Stronger

Pročitaj više o temama: band aid, live aid, do they know it's christmas, we are the world, bob geldof, midge ure, bono vox, glad u etiopiji, 1984, 1985, el nino, kolumna, anastazija vrzina, godišnjica, glad, afrika, etiopija,

Ovaj članak je pročitan 1951 puta



Kalendar

PUNKREAS, Tvornica Kulture, 22.11.2018., Zagreb

22.11.2018. - četvrtak

PUNKREAS, Tvornica Kulture, 22.11.2018., Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
30 kn / 40 kn

BRYAN ADAMS - Ljubljana, Dvorana Stožice, 22.11.2018.

22.11.2018. - četvrtak

BRYAN ADAMS - Ljubljana, Dvorana Stožice, 22.11.2018.

Ljubljana, Dvorana Stožice
49 EUR (parter) - 89 EUR (lože)

RED HOT CHILI PEPPERS by ORGANI'C, 22.11.2018., Boogaloo, Zagreb

22.11.2018. - četvrtak

RED HOT CHILI PEPPERS by ORGANI'C, 22.11.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
40 kn / 50 kn

100% NOVI VAL, 23.11.2018., Boogaloo, Zagreb

23.11.2018. - petak

100% NOVI VAL, 23.11.2018., Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo

DARKO RUNDEK & EKIPA, 23.11.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

23.11.2018. - petak

DARKO RUNDEK & EKIPA, 23.11.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
90 kn / 110 kn

DARKO RUNDEK & EKIPA, Tvornica Kulture, 23.11.2018., Zagreb

23.11.2018. - petak

DARKO RUNDEK & EKIPA, Tvornica Kulture, 23.11.2018., Zagreb

Zagreb, Tvornica Kulture
80 kn/ 90 kn/ 110 kn

EKV tribute projekt DECA IZ VODE, 23. 11. 2018. Boogaloo, Zagreb

23.11.2018. - petak

EKV tribute projekt DECA IZ VODE, 23. 11. 2018. Boogaloo, Zagreb

Zagreb, Boogaloo
50 kn / 70 kn / 80 kn

Yammatovo 4, JOHNNY MARR, 24.11.2018., Lauba, Zagreb

23.11.2018. - petak

Yammatovo 4, JOHNNY MARR, 24.11.2018., Lauba, Zagreb

Zagreb, Lauba

BAD MUSHROOMS 23.11.2018., BarBar, Zagreb

23.11.2018. - petak

BAD MUSHROOMS 23.11.2018., BarBar, Zagreb

Zagreb, BarBar
Besplatno

Studeni / 2018

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 

Must Read

All I want for Christmas is food

Vijesti

All I want for Christmas is food
FOO FIGHTERS, 19.06.2018., Arena, Pula

Kalendar

FOO FIGHTERS, 19.06.2018., Arena, Pula
FOO FIGHTERS stižu u pulsku Arenu 19. lipnja 2019.

Vijesti

FOO FIGHTERS stižu u pulsku Arenu 19. lipnja 2019.
THE OCEAN, Rosetta - Zagreb, Močvara, 17.11.2018.

Izvještaji

THE OCEAN, Rosetta - Zagreb, Močvara, 17.11.2018.
SILENTE - Zagreb, Dom Sportova, 17.11.2018. - galerija

Galerije

SILENTE - Zagreb, Dom Sportova, 17.11.2018. - galerija
LETU ŠTUKE - Zagreb, Tvornica, 17.11.2018.

Izvještaji

LETU ŠTUKE - Zagreb, Tvornica, 17.11.2018.
MY BABY, The Miceks - Zagreb, Tvornica Kultura, 16.10.2018. - galerija

Galerije

MY BABY, The Miceks - Zagreb, Tvornica Kultura, 16.10.2018. - galerija
SWALLOW THE SUN najavio novi album

Vijesti

SWALLOW THE SUN najavio novi album
ALESTORM, 04.12.2018., Tvornica Kulture, Zagreb

Kalendar

ALESTORM, 04.12.2018., Tvornica Kulture, Zagreb
BELZEBONG, The Necromancers - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 13.11.2018. - galerija

Galerije

BELZEBONG, The Necromancers - Zagreb, Vintage Industrial Bar, 13.11.2018. - galerija
OWL - Nights In Distortion

Recenzije

OWL - Nights In Distortion
BOHEMIAN RHAPSODY FILM -  IMAMO DOBITNIKE!

Nagradne igre

BOHEMIAN RHAPSODY FILM - IMAMO DOBITNIKE!
FOTO NJUŠKE, 10.11.2018., Dog&Style Pet Shop, Zagreb

Izvještaji

FOTO NJUŠKE, 10.11.2018., Dog&Style Pet Shop, Zagreb
STRATOVARIUS - Enigma: Intermission II

Recenzije

STRATOVARIUS - Enigma: Intermission II
DECAPITATED - Rijeka, Palach , 10.11.2018.

Izvještaji

DECAPITATED - Rijeka, Palach , 10.11.2018.
ARMORED SAINT + FLESH, Zagreb, Močvara, 11.11.2018.

Izvještaji

ARMORED SAINT + FLESH, Zagreb, Močvara, 11.11.2018.
ARMORED SAINT, Flesh - Zagreb, Močvara, 10.11.2018. - galerija

Galerije

ARMORED SAINT, Flesh - Zagreb, Močvara, 10.11.2018. - galerija
FILOZOFIJA UBOJSTVA (Spinning Man)

Recenzije

FILOZOFIJA UBOJSTVA (Spinning Man)

Perun.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

OK